ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2016 р. Справа № 804/16402/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіТурлакової Н. В. при секретаріРешетнік А.М. за участю: представника позивача представника відповідача Підгорної Ю.А. Тронько В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та скасування наказу, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» звернулося до суду з адміністративним позовом до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в якому просить: - визнати протиправним та скасувати наказ Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №597 від 10.12.2015р. «Про організацію та проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш»»; - визнати протиправними дії Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області по організації проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш».
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що винесений наказ відповідача №597 від 10.12.2015р. «Про організацію та проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш»» є безпідставним, не ґрунтується на нормах чинного законодавства, оскільки складений 10.12.2015р., а початок перевірки (зазначений в ньому) призначено на 15.12.2015р., тобто з порушенням п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим позивачу за 10 календарних днів не було вручено або надіслано рекомендованим листом копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмового повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Від відповідача надійшло заперечення в яких він зазначає, що з метою отримання дозволу на проведення перевірки Новомосковська ОДПІ звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з відповідним адміністративним позовом з проханням надати дозвіл на проведення перевірки ТОВ «Общепроммаш» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 по 31.12.2013. Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду, яка ухвалою апеляційної інстанції залишена без змін, позовні вимоги ОДПІ задоволено частково та надано дозвіл на проведення перевірки. На виконання вказаного рішення суду Новомосковською ОДПІ було видано оскаржуваний наказ №597 від 10.12.2015р. Позовні вимоги є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні просив у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на доводи викладені у запереченнях.
Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Згідно постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.06.2015р. по справі №804/6361/15, яка ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.11.2015р. залишена без змін, адміністративного позов Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» про надання дозволу на проведення перевірки - задоволено частково.
Надано Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області дозвіл на проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» код ЄДРПОУ 33704675 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи Державної фіскальної служби за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2013р. В решті позовних вимог відмовлено.
Начальником Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.77 Податкового кодексу України, постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.06.2015р. та ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.11.2015р. №804/6361/15, прийнято Наказ «Про організацію та проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш»» №597 від 10.12.2015р., яким наказано, зокрема, організувати проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш», з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012р. по 31.12.13р. Термін проведення перевірки з 15 грудня 2015 року. Тривалість перевірки 10 робочих днів.
На підставі вказаного наказу відповідачем були виписані направлення на перевірку від 15.12.2015р. №№698, 699, на яких містяться запис в.о. директора Лук’яничева А.Г. «До перевірки не допускаємо».
15 грудня 2015р. відповідачем було складено Акт «Про відмову ТОВ «Общепроммаш» та/або посадових (службових) осіб платника податків і його уповноважених представників від допуску до проведення перевірки» №375/221/33704675, в якому зазначено, що 15.12.2015р. підприємство відмовилося допускати до перевірки працівників Новомосковської ОДПІ.
Згідно пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення
Згідно із пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно п.77.1 ст.77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.
Відповідно до п.77.4 вказаної статті, про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
П.77.6 вказаної статті передбачено, що допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Згідно п.81.1 статті 81 ПК України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Згідно із п.п.1.2.1 «Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків», затверджені Наказом Державної фіскальної служби України №22 від 31.07.2014, рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки приймається керівником органу державної фіскальної служби відповідно до пункту 77.4 статті 77, пункту 78.4 статті 78, пункту 79.2 статті 79 та пункту 80.2 статті 80 розділу II Кодексу із зазначенням суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться, мети, виду перевірки, підстав для проведення перевірки, дати початку та тривалості перевірки тощо, яке з урахуванням вимог Кодексу оформлюється наказом.
Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст.11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що начальником Новомосковської ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.77 Податкового кодексу України, постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.06.2015р. та ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.11.2015р. №804/6361/15, прийнято Наказ «Про організацію та проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш»» №597 від 10.12.2015р., яким наказано, зокрема, організувати проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш», з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012р. по 31.12.13р. Термін проведення перевірки з 15 грудня 2015 року. Тривалість перевірки 10 робочих днів.
Також, на підставі вказаного наказу відповідачем були виписані направлення на перевірку від 15.12.2015р. №№698, 699, на яких містяться записи в.о. директора Лук’яничева А.Г. «До перевірки не допускаємо». Крім того, у вказаних направленнях зазначено про вручення директору підприємства лише наказу №597 від 10.12.2015р.
Позивачем було відмовлено у допуску до проведення перевірки, про що було складено Акт №375/221/33704675 від 15.12.2015р., копія якого наявна в матеріалах справи.
Встановлені Главою 8 розділу ІІ Податкового кодексу України правила щодо призначення та проведення перевірок є законодавчими гарантіями дотримання прав платників податків під час контролю за дотриманням вимог податкового та іншого законодавства, який здійснюється контролюючими органами в розумінні Податкового кодексу України в процесі адміністрування податків і зборів. Відповідні гарантії спрямовані на забезпечення нормального перебігу господарської діяльності платників податків, а так само на надання можливості платникові податків висловити свою незгоду із неправомірним, на його думку, проведенням контрольних заходів щодо такого платника.
Недотримання встановлених статтями 75-81 Податкового кодексу України приписів порушує відповідні гарантії захисту прав та інтересів платника податків, а отже, є порушенням суб'єктивних прав останнього в адміністративних правовідносинах.
Аналізуючи вищевикладене, суд звертає увагу, що у відповідача було відсутнє право на проведення документальної планової перевірки позивача, оскільки в порушення п.77.4 ст.77 ПК України, за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки не було вручено під розписку (не надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення) копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки. Більш того, оскаржуваний наказ приймався вже з порушенням 10 денного строку повідомлення платника податків про перевірку, оскільки прийнятий 10.12.2015р., а початок планової перевірки призначено на 15.12.2015р., тобто за 5 днів до початку перевірки.
Крім того, письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки, передбаченого п.77.4 ст.77 ПК України, податковим органом не складалось та позивачу не вручалось/надсилалось, доказів протилежного відповідачем не надано.
Таким чином, на підставі викладеного, враховуючи норми чинного законодавства, та обставини справи в сукупності, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваного Наказу, діяв всупереч нормам чинного законодавства, правомірність своїх дій останнім не доведена, відповідно позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими, а оскаржуваний наказ Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №597 від 10.12.2015р. «Про організацію та проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш»» є протиправним та підлягає скасуванню.
Разом з тим, суд зазначає, що позовні вимоги про визнання протиправними дій відповідача щодо організації проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш» не підлягають задоволенню, оскільки обраний позивачем спосіб захисту не відповідає його змісту, наслідком зазначених дій є винесений Наказ про проведення перевірки, який і є предметом оскарження за даним адміністративним позовом.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» до Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та скасування наказу - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати наказ Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №597 від 10.12.2015р. «Про організацію та проведення планової виїзної перевірки ТОВ «Общепроммаш»».
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2016 |
Оприлюднено | 04.07.2016 |
Номер документу | 58623392 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні