Постанова
від 30.06.2016 по справі 805/1717/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 червня 2016 р.                                                   Справа № 805/1717/16-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський онкологічний диспансер м.Краматорська» до Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

22 червня 2016 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішення про нарахування штрафу та пені прийнято з порушенням норм діючого законодавства, з огляду на те, що відповідно до вимог Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» штрафні та фінансові санкції за невиконання обов'язків платника єдиного внеску до суб'єкта не застосовуються. Просив визнати скасувати рішення від 28.04.2016 року №0005391302/3381.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, через службу діловодства суду надав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача до суду з'явився, через відділ діловодства та документообігу суду надав заперечення в якому зазначив, що відповідно до вимог п.126. ст.126 Податкового кодексу України у разі несвоєчасної сплати узгодженого грошового зобов'язання, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу. Отже, з огляду на те, що позивачем несвоєчасно сплачені узгоджені зобов'язання, відповідачем правомірно винесено рішення. Просив відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

За таких обставин суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних в матеріалах справи доказів в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Комунальна лікувально-профілактична установа «Міський онкологічний диспансер м.Краматорська» (код ЄДРПОУ 21992649, 84307, Донецька обл., місто Краматорськ, вул. Орджонікідзе, будинок 31) зареєстроване у якості юридичної особи 16.10.1991 року, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зроблено запис, взято на податковий облік у ДПІ м.Краматорська.

02 вересня 2014 року ДПІ у м.Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області проведено документальну позапланову виїзну перевірку КП «Об'єднання парків культури та відпочинку» з питань повноти нарахування, утримання та своєчасності сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб, правильності нарахування, обчислення, повноти та своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, додержання вимог законодавства про оплату праці за період з 01.05.2014 року по 30.06.2014 року за результатом якої складено акт №666/05-15-17-03-30897968.

За результатом перевірки встановлено, що станом на 02.09.2014 року єдиний внесок у сумі 45985,74 грн. за травень 2014 року перераховано до бюджету у повному обсязі. При терміні сплати – 20.06.2014 року фактично сплачено 22.07.2014 року у сумі 32475,57 грн. (затримка 32 календарних днів) та 30.07.2014 року у сумі 13510,17 грн. (затримка 40 календарних днів).

Єдиний внесок у сумі 40499,67 грн. за червень 2014 року перераховано до бюджету у повному обсязі. При терміні сплати – 20.07.2014 року фактично сплачено 31.07.2014 року у сумі 8946,71грн. (затримка 11 календарних днів) та 04.08.2014 року у сумі 31552,96 грн. (затримка 15 календарних днів).

28 квітня 2016 року контролюючим органом прийнято рішення №0005391302/3381 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким застосовано штраф у розмірі 18403,60 грн. (10% до 01.01.2015 року) за період з 21.06.2014 року по 07.07.2014 року та пеню у розмірі 3128,60 грн.

Спірним питанням у справі, є правомірність винесення податковим органом рішення про нарахування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску позивачем.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування,умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу,що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року №2464-VI(далі - Закон №2464).

Згідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон №2464) платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.8 ст.9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені упункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

02 червня 2014 року ГУ ДКСУ у Донецькій області листом №16-08/126-6152 повідомила Краматорський онкологічний диспансер про те, що з метою дотримання ст.14 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» ДКСУ прийнято рішення про зупинення з 21 травня 2014 року казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів. Робота управління поновлена 07.07.2014 року.

19 червня 2014 року позивачем на адресу ДПІ у м.Краматорську ГУ Міндоходів України надіслано лист №98-26/01, яким повідомлено про зупинення казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, з проханням не застосовувати штрафні санкції за несвоєчасне перерахування єдиного соціального внеску.

Судом встановлено, що Комунальна лікувально-профілактична установа «Міський онкологічний диспансер м.Краматорська» сплачувало єдиний внесок шляхом перерахування грошових коштів з розрахункового рахунку про що свідчать платіжні доручення, а саме: №609 від 22.05.2014 року на суму 8770,00 грн. (ЄСВ утримання із з/п за 1 пол.травня 2014 року) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 22.05.2014 року, №614 від 22.05.2014 року на суму 1000,00 грн. (ЄСВ нарах. на з/п інвалідів за 1 пол.травня 2014 року) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 22.05.2014 року, №613 від 22.05.2014 року на суму 93637,36 грн. (ЄСВ нарах.на з/п за 1 пол.травня 2014 року) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 22.05.2014 року, №689 від 06.06.2014 року на суму 12.76 грн. (ЄСВ утрим. з фонду лік.листів за ІІ пол.травня 2014 року ) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 06.06.2014 року, №688 від 06.06.2014 року на суму 8619,35 грн. (ЄСВ утримання із з/п за 2 пол.травня 2014 року) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 06.06.2014 року, №697 від 06.06.2014 року на суму 211,75 грн. (ЄСВ нарах.на фонд лік.листів за ІІ пол.травня 2014 року ) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 06.06.2014 року, №696 від 06.06.2014 року на суму 676,76 грн. (ЄСВ нарах.на з/п інвалідів за 2 пол.травня 2014 року) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 06.06.2014 року, №695 від 06.06.2014 року на суму 93637,36 74467,86грн. (ЄСВ нарах.на з/п за 2 пол.травня 2014 року) – сплачено 07.07.2014 року, термін сплати – 06.06.2014 року, №729 від 20.06.2014 року на суму 8990,00 грн. (ЄСВ утримання із з/п за 1 пол.червня 2014 року) – сплачено 08.07.2014 року, термін сплати – 20.06.2014 року, №733 від 20.06.2014 року на суму 1300,00 грн. (ЄСВ нарах. на з/п інвалідів за 1 пол.червня 2014 року) – сплачено 08.07.2014 року, термін сплати – 20.06.2014 року,№732 від 20.06.2014 року на суму 100993,63 грн. (ЄСВ нарах.на з/п за 1 пол.червня 2014 року) – сплачено 07.08.2014 року, термін сплати – 20.06.2014 року.

Таким чином, судом встановлено, що позивачем - платником єдиного внеску, своєчасно не сплачені суми страхових внесків за травень 2014 року та червень 2014 року.

Водночас, Законом України №1669-VII від 02.09.2014р. «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», який набрав чинності 15.10.2014р. (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 9-3 такого змісту:

"9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

При цьому, єдиною умовою звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, - є перебування платника єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053“Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079“Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053”. Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м.Краматорськ Донецької області.

Тобто, у період невиконання обов'язків платника єдиного внеску позивач знаходився на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним устатті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення №0005391302/3381 від 28 квітня 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску винесене Державною податковою інспекцією у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області є протиправним та підлягає скасуванню.

За таких обставин, суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв'язку з цим, на користь позивача підлягають стягненню витрати у вигляді судового збору в розмірі 1378 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський онкологічний диспансер м.Краматорська» до Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення задовольнити.

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області №0005391302/3381 від 28 квітня 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області на користь Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський онкологічний диспансер м.Краматорська» (ідентифікаційний код 21992649) судовий збір в сумі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

          

Суддя                                                             Кошкош О.О.

Дата ухвалення рішення30.06.2016
Оприлюднено05.07.2016
Номер документу58673478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1717/16-а

Постанова від 30.06.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 23.06.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні