КОПІЯ
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 червня 2016 р. Справа №818/159/16
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Опімах Л.М., суддів: Павлічек В.О., Соп"яненко О.В.,
за участю секретаря судового засідання - Бондаренко Л.В.,,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Роменської міської ради Сумської області до Управління реєстраційних послуг Роменської міської ради Сумської області, Міністерства юстиції України , третя особа - Сумська обласна рада, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов"язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
В лютому 2016 року позивач, Роменська міська рада Сумської області, звернувся до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що 21 жовтня 2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Роменського міськрайонного управління юстиції Сумської області Скакун О.С. прийняте рішення про державну реєстрацію прав та проведена державна реєстрація за Сумською обласною радою права власності на земельну ділянку по вул..Прокопенка, 37 в м.Ромни, кадастровий номер 5910700000:03:009:0128, площею 0,176 га. Підставою виникнення права власності на вказану земельну ділянку зазначено Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності».
Позивач вважає рішення державного реєстратора про держану реєстрацію права на земельну ділянку протиправним і просить скасувати, обґрунтовуючи тим, що він є власником земельної ділянки, на час реєстрації в у витягу Державного земельного кадастру було зазначено, що земельна ділянка перебуває в комунальній власності, а державний реєстратор не перевірив ці обставини та не встановив відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно.
Крім того, внаслідок реформування територіальних органів Міністерства юстиції Роменське міськрайонне управління юстиції ліквідоване, на час розгляду справи органом реєстрації речових прав на нерухоме майно є Управління реєстраційних послуг Роменської міської ради Сумської області, тому позивач просить зобов»язати його внести запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про скасування рішення про державну реєстрацію прав на зазначену земельну ділянку.
В судове засідання позивач не з»явився, надав заяву з проханням розглядати справу без його участі, просив позов задовольнити.
Відповідачі в судове також не з»явилися, про час і місце розгляду справи належним чином повідомлені.
Представник третьої особи, Сумської обласної ради, проти позову заперечив, пояснив, що Сумська обласна рада є власником об»єктів нерухомості, розташованих на земельній ділянці , розташованій за адресою: вул..Прокопенка,37 в м .Ромни, тому реєстрація права власності на земельну ділянку за обласною радою проведена законно.
Заслухавши учасників справи, дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 21 жовтня 2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Роменського міськрайонного управління юстиції Сумської області Скакун О.С. прийняте рішення про державну реєстрацію прав та проведена державна реєстрація за Сумською обласною радою права власності на земельну ділянку по вул..Прокопенка, 37 в м.Ромни, кадастровий номер 5910700000:03:009:0128, площею 0,176 га. ( а.с.145). Зі змісту рішення вбачається, що при вирішенні питання щодо державної реєстрації державним реєстратором досліджувалися заява про державну реєстрацію, подану представником Сумської обласної ради, та документи.
Суд не погоджується з рішенням державного реєстратора, вважає його протиправним, з огляду на таке.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулюються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Відповідно до ст..18 Закону державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:
1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;
2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав;
3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд;
4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації;
6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;
7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником;
8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Пунктом 1 частини 3 статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах. Пунктом 4 цієї норми передбачено, що під час проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки використовує відомості Державного земельного кадастру шляхом безпосереднього доступу до нього у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Як встановлено в ході судового розгляду приймаючи рішення про державну реєстрацію права власності державний реєстратор враховував заяву про державну реєстрацію права ( а.с.131, 143,147), документи, що підтверджують повноваження представника ( а.с.132-136) та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку ( а.с.137).
Відповідно до частини 1 статті 27 Закону державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі:
1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;
2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;
3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;
4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;
5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;
6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно чи його дубліката, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією;
7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;
8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;
9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;
10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;
11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;
12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації;
13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;
14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Зазначений перелік підстав є вичерпним та не підлягає розширеному тлумаченню.
Витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку ( а.с.137) не є документом, що посвідчує право власності третьої особи на земельну ділянку та не дає змоги встановити набуття речового права на нерухоме майно.
Таким чином, рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Роменського міськрайонного управління юстиції Сумської області Скакун О.С. про державну реєстрацію за Сумською обласною радою права власності на земельну ділянку по вул..Прокопенка, 37 в м.Ромни, кадастровий номер 5910700000:03:009:0128, площею 0,176 га. є протиправним та підлягає скасуванню.
При цьому, суд вважає, що не підлягають задоволенню позовні вимоги Роменської міської ради про зобов»язання Управління реєстраційних послуг Роменської міської ради Сумської області внести запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про скасування рішення про державну реєстрацію прав на зазначену земельну ділянку, виходячи з такого.
Так, рішенням Роменської міської ради від 25.02.2016 року затверджене Положення про Управління реєстраційних послуг, відповідно до якого Управління є новоствореним органом, підзвітним та підконтрольним міській раді, яке є органом реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону, є юридичною особою. ( а.с. 118-119, 120-124).
В ході розгляду справи встановлено, що Управління реєстраційних послуг Ромннської міської ради відносно позивача не приймало жодного рішення, не вчиняло дій та не допускало бездіяльності, тобто не допускало порушення прав та інтересів позивача, а тому і підстав для зобов»язання його вчинити дії, що полягають у зобов»язанні внести запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про скасування рішення про державну реєстрацію за відсутності спору в цій частині, суд не вбачає.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Роменської міської ради Сумської області до Управління реєстраційних послуг Роменської міської ради Сумської області, Міністерства юстиції України , третя особа - Сумська обласна рада, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов"язання вчинити дії -задовольнити частково.
Визнати протиправним і скасувати рішення Державного реєстратора Роменського міськрайонного управління юстиції Скакун О.С. від 21 жовтня 2015 року №25430032 про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: м.Ромни, вул.Прокопенка, 37 ( кадастровий номер 5910700000:03:009:0128) за Сумською обласною радою.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити за необгрунтованістю.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Головуючий суддя (підпис) Л.М. Опімах
Судді ( підпис) В.О.Павлічек
(підпис) О.В.Соп"яненко
Повний текст постанови складений 27 червня 2016 року.
З оригіналом згідно
Суддя Л.М.Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2016 |
Оприлюднено | 05.07.2016 |
Номер документу | 58674195 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні