Справа № 815/2685/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 червня 2016 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В. розглянувши в порядку письмового провадження за наявними матеріалами адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товаривства з обмеженою відповідальністю «Чисте зелене місто» про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 20461 грн 11 коп. та пені 503 грн 44 коп.,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чисте зелене місто» (код ЄДРПОУ 39011177) про стягнення на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області/Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - Одержувач - УК у м. Одесі/Київський р-н, МФО 828011, р/р 31217230700005, Код ЄРПОУ - 38016923 суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 20461,11 грн та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 503,44 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог Позивач зазначає, що у відповідності до ст. 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року для всіх підприємств, установ і організацій, які використовують найману працю установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.
На підприємстві протягом 2015 року працював 5 місяців інвалід - ОСОБА_1 Але не зважаючи на це, у відповідності до п. 3.4 Інструкції, щодо заповнення форми № 10-ПІ поштова-річна «Звіт про зайнятість» затвердженої Наказом Мінпраці України 10.02.2007 року № 42, норматив по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2015 року позивачем не виконано.
Разом з цим, позивач зазначає, що згідно ч. 2 ст. 20 вказаного Закону передбачено нарахування пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, які розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону України № 875-ХІІ. На день подання позову, як вказує Позивач, підприємство самостійно адміністративно - господарську санкцію не сплатило, і відповідно розмір нарахованої пені за порушення строків сплати адміністративно-господарської санкції становить 503,44 гривень. В добровільному порядку заборгованість Відповідачем погашена не була, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду.
В судове засідання сторони або їх представники не прибули, належним чином та своєчасно повідомлені про дату, час і місце судового розгляду справи.
Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження та за відсутності представника позивача.
Відповідач про причини неприбуття суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи до суду не надав. Письмові заперечення проти позову відповідачем до суду не надавались.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Частиною 6 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
На підставі ч. 1 ст. 41 та ч. 6 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто без здійснення фіксування судового засідання.
З урахуванням зазначених обставин, а також викладеного в адміністративному позові клопотання позивача щодо розгляду справи без участі його представника, згідно з ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справа розглянута в порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з частиною 3 статті 18 Закону України № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою Відповідальністю «Чисте зелене місто» до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів подало звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік форми № 10-ПІ, в якому зокрема зазначено, що кількість працюючих на підприємстві - 18 осіб (а.с.8-9). У відповідності з нормативів місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце.
Робоче місце було створене, оскільки у ТОВ «Чисте зелене місто» протягом 2015 року працював 5 місяців інвалід - ОСОБА_1.
Відповідно до ч. 1,2,3 ст. 19 Закону України № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Тобто, відповідною нормою для підприємств, установ, організацій, зокрема, встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
У поданому до позивача звіті за формою 10-ПІ за 2015 рік, відповідач зазначив, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у 2015 році становила 18 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України № 875-ХІІ становить 1 особа; фонд оплати праці штатних працівників - 368300 грн., та середньорічна заробітна плата штатного працівника - 20461 гривень.
Відповідно до п. 3.4. Інструкції, щодо заповнення форми № 10-ПІ поштова-річна «Звіт про зайнятість» затвердженої Наказом Мінпраці України 10.02.2007 року № 42 данні щодо середньооблікової кількості штатних працівників, облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображається в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно обчислюється в бік збільшення).
Проте судом встановлено, що норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2015 року, відповідачем не виконано, оскільки на підприємстві протягом 2015 року 5 місяців працював інвалід ОСОБА_1, а відповідно до п. 3.4. Інструкції, щодо заповнення форми № 10-ПІ поштова-річна «Звіт про зайнятість»: 5:12=0,42, що при округленні до цілого числа дорівнює 0.
Відповідно до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Відповідно до частини 3 статті 18-1 Закону України № 875-ХІІ - Державна служба зайнятості здійснює пошук роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.
Позивач надав до суду запит в якому зазначається, що 31.03.2016 року № 03-1/507 Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів зверталося до директора Одеського міського центру зайнятості з проханням надати інформацію про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів, про вільні робочі місця та вакантні посади на яких може використовуватися праця інвалідів.
22.04.2016 року в.о. директора Одеського міського центру зайнятості ОСОБА_2 надав відповідь на вказаний запит у якому зазначив перелік підприємств, які у 2015 році подавали звітність за формою №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», на яких може використовуватися праця інвалідів. В даному переліку ТОВ «Чисте зелене місто» не зазначене.
Таким чином суд приходить до висновку, що ТОВ «Чисте зелене місто» не зверталось до Одеського міського центру зайнятості зі звітністю за формою №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», на яких може використовуватися праця інвалідів.
У частині 1 статті 20 Закону України № 875-ХІІ встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації, громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, нарахованих відповідачу за 2015 рік, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить - 1 особа, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 0, кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих ними - 1, середньорічна заробітна плата складає 20461,11 гривень, а тому, сума адміністративно-господарських санкцій за недотримання відповідачем у 2015 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України № 875-ХІІ, складає 20461,11 гривень (а.с. 10).
Згідно з ч.4 ст.20 Закону України № 875-ХІІ адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Відповідно до ч.2 статті 20 Закону України № 875-ХІІ, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відсоток ставки НБУ станом з 16.04.2016 року по 21.04.2016 року становить 22, у зв'язку з чим розмір пені за вказаний період (6 днів)становить 85,92 грн., а станом з 22.04.2016 року по 25.05.02016 року становить 19, у зв'язку з чим розмір пені за вказаний період (34 дні) становить 417,52 грн. Враховуючи наведене загальна сума пені становить: 85,92грн + 417,52грн = 503,44грн.
Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню становить 20964,55 грн.
Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи те, що відповідачем не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2015 році, а також враховуючи що відповідач не звертався до Центру зайнятості з інформацією про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів, суд приходить до висновку, що адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 20461,11 грн. та пеня за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 503,44 грн. є обґрунтованими, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 41, 86, 128, 159-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чисте зелене місто» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 20461,11 грн та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 503,44 грн. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Чисте зелене місто» (код ЄДРПОУ 39011177, р/р 26002178221, МФО 328168 ПАТ «Марфін Банк») на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області/Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - Одержувач - УК у м. Одесі/Київський р-н, МФО 828011, р/р 31217230700005, Код ЄРПОУ - 38016923 суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 20461,11 грн (двадцять тисяч чотириста шістдесят одна гривня 11 копійок) та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 503,44 грн (п'ятсот три гривні 44 копійки).
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Балан Я.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2016 |
Оприлюднено | 05.07.2016 |
Номер документу | 58674354 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні