ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м. Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.05.2016Справа №910/7201/16
до Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА "Укрфріт"
про стягнення 38 190,00 грн.
Суддя Якименко М.М.
Представники сторін:
від позивача: Алексєєв С.С. - за довіреністю від 27.04.2016 року;
від відповідача: Стеченко Я.В. - за довіреністю від 31.05.2016 року.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА "Укрфріт" про стягнення 38 190,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в порушення ст. 24 Статуту залізниць та Закону України «Про залізничний транспорт» невірно зазначено масу вантажу.
З цих підстав, позивач просив суд задовольнити позов, стягнувши з відповідача на свою користь 38 190,00 грн. - штрафу за неправильну зазначену масу вантажу, 1 378,00 грн. - судового збору.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.04.2016 року порушено провадження у справі та призначено її розгляд на 18.05.2016 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.05.2016 року, в зв'язку з нез'явленням представника позивача, відкладено розгляд справи на 31.05.2016 року.
30.05.2016 року через канцелярію Господарського суду м. Києва від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
Представник позивача в судовому засіданні 31.05.2016 року позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити, представник відповідача позовні вимоги не визнав.
Відповідно до статті 85 ГПК України в судовому засіданні 31.05.2016 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані матеріали справи в їх сукупності, та заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2015 року зі станції Просяна ім. В.В. Приклонського Донецької залізниці Товариство з обмеженою відповідальністю ФІРМА "Укрфріт" (далі по тексту - відповідач, ТОВ «УКРТРАНС КОНСАЛТІНГ») здійснило відправлення вагону №58512047 (далі по тексту - вагон) згідно накладної №49197841 на станцію Миколаїв-Вантажний Одеської залізниці.
Провізна плата за вагон згідно накладної №49197841 від станції Просяна ім. В.В. Приклонського Донецької залізниці до станції Миколаїв-Вантажний Одеської залізниці становить 7 638,00 грн.
При проходженні вагону через станцію Синельникове-1 Придніпровської залізниці, на підставі ст. 24 Статуту залізницею проведено перевірку маси вантажу, під час якої виявлено, що маса вантажу у вищезазначеному вагоні не відповідає масі, вказаній відправником у накладній, за результатами якого складено Комерційний акт РА №007472/176/72 від 16.10.2015р.
Згідно Комерційний акт РА №007472/176/72 від 16.10.2015р., в накладній №49197841 у вагоні №58512047 вказана маса вантажу складає 69 100,00 кг., фактично ж (при вивішуванні) встановлено, що маса вантажу складає 65 650,00 кг, що на 3 450,00 кг менше, ніж вказано у накладній.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем в порушення ст. 24 Статуту залізниць та Закону України «Про залізничний транспорт» невірно зазначено масу вантажу в накладній №49197841, в зв'язку з чим позивач просить суд стягнути з відповідача штраф в розмірі 38 190,00 грн. (п'ятикратний розмір вартості перевезення вантажу).
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до с. 2 Статуту залізниць України, статут залізниць України (далі - Статут) визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під'їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.
Відповідно до п. а) ст. 5 Статуту залізниць України, Правила перевезення вантажів (далі - Правила) є обов'язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.
Згідно з ст. 6 Статуту залізниць України, накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.
Умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов'язань (ч. 5 ст. 307 ГК України).
Правилами перевезень вантажів, а саме п. 1.1. розділом 4 "Правила оформлення перевізних документів", зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 р. за №863/5084, а також ст. 23 Статуту передбачено, що відправник повинен надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізних документів). У відповідності до цих Правил, накладна може оформлятися і надаватися в електронному вигляді (із накладенням електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП)). Електронний перевізний документ та його паперова версія мають однакову юридичну силу.
Маса вантажу згідно ст. 37 Статуту та п. 5 "Правила приймання вантажів до перевезення", зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за № 861/5082, визначається відправником.
Правильність внесених у накладну відомостей, як це передбачено п. 2.3 "Правила оформлення перевізних документів", зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 24.11.2000 р. за №863/5084, своїм підписом підтверджує представник відправника. Так, правильність внесених відомостей до вищевказаної накладної підтвердив своїм підписом представник відправника (відповідача).
Згідно п. 28 "Правила приймання вантажів до перевезення", зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 р. за № 861/5082, вантажі, завантажені відправником у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), а у даному випадку спірні вагони є напіввагонами, приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу .
Відповідно до ст. 24 Статуту залізниць України, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній . Залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній. Упакування, пакетування, тара повинні відповідати вимогам нормативних документів. Відправник зобов'язаний на вимогу залізниці пред'явити стандарт або технічні умови, сертифікат на відвантажувану продукцію (якщо вона підлягає сертифікації), а також на її тару.
За пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення (ст. 118 Статуту).
Відповідно до ст. 122 Статуту, за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.
Згідно з п. 11 «Правила приймання вантажів до перевезення», зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 24.11.2000 р. за №863/5084, у разі зважування вантажів на вагонних вагах відправник у разі потреби провадить дозування вантажу (довантаження або часткове вивантаження). Для цього він повинен безпосередньо біля вагонних ваг організувати дозувальний майданчик, забезпечити його необхідним інвентарем, а при відправленні масових вантажів (вугілля, руди, цементу тощо) - додатковими механізмами для виконання дозувальних операцій в процесі зважування.
Тобто, відповідач має можливість запобігти подібних порушень і провадити чітке зауваження та вказувати у перевізних документах вірну інформацію стосовно миси вантажу.
З наданих позивачем доказів вбачається, що відповідачем порушено приписи ст. 24, 118, 122 Статуту залізниць України в зв'язку з чим позивачем правомірно нараховано відповідачу штраф.
Зважаючи на встановлені обставини справи та вимоги правових норм викладених вище, а також на те, що відповідач в установленому порядку обставини, які повідомлені позивачем, не спростував, розміру позовних вимог не оспорив, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині стягнення 38 190,00 грн. - штрафу за неправильну зазначену масу вантажу, нормативно та документально доведені, а тому підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 49 ГПК України судові витрати покладаються судом на відповідача.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 32, 33, 49, 82 - 85 ГПК України, господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА "Укрфріт" (04080, м. Київ, Подільський район, вулиця Костянтинівська, будинок 71; код ЄДРПОУ 21561978) на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (03680, м. Київ, вулиця Тверська, будинок 5; код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (49602, Дніпропетровська область, місто Дніпропетровськ, проспект Карла Маркса, будинок 108; ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 40081237) 38 190 (тридцять вісім тисяч сто дев'яносто) грн. 00 коп. - штрафу за неправильну зазначену масу вантажу, 1 378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. - судового збору.
3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя Якименко М.М.
Дата складання (підписання) повного тексту рішення: 29.06.2016 року.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2016 |
Оприлюднено | 05.07.2016 |
Номер документу | 58681795 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Якименко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні