Ухвала
від 10.06.2016 по справі 758/7384/16-к
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/7384/16-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2016 року слідчий суддя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , про призначення перевірки, по кримінальному провадженню № 42015100070000215, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , звернувся до суду з клопотанням про призначення перевірки.

В провадженні слідчого відділу Подільського УП ГУНП у м. Києві перебуває кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015100070000215 від 19 жовтня 2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи деяких заводів виробників етилового спирту на території України за допомогою підприємств з ознаками фіктивності налагодили незаконну схему виробництва та реалізації спирту етилового без сплати відповідних відрахувань до державного бюджету України.

Процесуальним керівником в порядку ст. 36 КПК України було надано доручення оперативним працівникам СБУ виконати слідчі дії, які необхідні для встановлення об`єктивної істини та прийняття рішення в розумні строки.

Головним управлінням, на виконання доручення (вих. № 04/2/5-709-15) від 19.10.2015 року у кримінальному провадженню № 42015100070000215, проведено ряд оперативно-розшукових.

Зокрема встановлено, що ТОВ ВКФ «Біо-Фарма ЛТД» (код ЄДРПОУ 34315041) зареєстроване у ДПІ Жовтневого району м. Дніпропетровська, згідно статистичної довідки зазначено основний вид діяльності - виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів.

Згідно аналізу наявної інформації 1С «Податковий Блок», 1С «Перегляд податкових накладних», 1С «ДнепрТАХінфо» (ЄРПН) по ТОВ ВКФ «БІО-ФАРМА ЛТД» за період січень липень 2015 року встановлено, що підприємством для виробництва продукції (спирт етиловий 96% розчин для зовнішнього застосування) придбано спирт етиловий ректифікований у кількості 500 дал. б.с. на загальну суму 541 180 грн. у ряду виробників та отримано послуги оренди приміщення та обладнання у ТОВ «ВИНЗАВОД МЕЖИРІЧ» (код ЄДРПОУ 35681943).

Протягом вказаного періоду ТОВ ВКФ «Біо-Фарма ЛТД» реалізовано виробленої продукції (спирт етиловий 96% розчин для зовнішнього застосування, 100 мл.) у кількості 10777 шт. флаконів на загальну суму 215636 грн. підприємству ТОВ «ФАРМАСЕПТ 2014» (код ЄДРПОУ 39282079).

В свою чергу, ТОВ «ФАРМАСЕПТ 2014» по ланцюгу постачання за період січень-липень 2015 року здійснило реалізацію медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового)) на загальну понад 54 млн. грн. більш як 250 підприємствам (переважна більшість яких здійснює діяльність з роздрібної торгівлі фармацевтичними товарами).

Як вбачається з наявної інформації, іншим постачальником медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового) на користь ТОВ «ФАРМАСЕПТ 2014» є ТОВ «БІО-МЕДІКАЛ» (код ЄДРПОУ 39518020) на загальну суму понад 49 млн. грн. Вказану продукцію підприємством ТОВ «БІО-МЕДІКАЛ» придбано у ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» (код ЄДРПОУ 39518020) на загальну суму понад 49 млн.грн.

В ході аналізу встановлено, що ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» не здійснювало операції з придбання медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового). Також, згідно номенклатури отриманих податкових накладних підприємством ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» не здійснювало придбання спирту етилового ректифікованого, необхідного для виробництва реалізованих медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового).

Згідно вказаної номенклатури товару в отриманих податкових накладних ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» протягом січня - липня 2015 року здійснено придбання наступних ТМЦ; флакони, скотч, гофрокоробка, етикетка, пляшка.

Крім того, ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» здійснило операції з придбання ТМЦ, які не властиві для торгівлі фармацевтичними товарами,- соку яблучного концентрованого та операції з придбання маркетингових і агентських послуг.

За результатами аналізу-постачальників флакону, скотчу, гофрокоробки, етикетки, та пляшки на користь ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» встановлено, що підприємства здійснюють операції з постачання, які не властиві їх виду діяльності.

Операції з придбання ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» маркетингових агентських послуг та соку яблучного концентрованого протягом січня-липня 2015 року мали вплив на об`єкт оподаткування з ПДВ шляхом його мінімізації, тим паче, що по операціям з постачання медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового), на відміну від операцій з придбання ТМЦ/послуг за основною ставкою ПДВ (20%), застосовується ставка ПДВ у розмірі 7 %.

Отже, в загальній схемі реалізації медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового) обсяг продукції виробництва ТОВ ВКФ «БІО-ФАРМА ЛТД» складає 0,4% (215,6 тис. грн.). Частка продукції, яка потрапляє в роздрібну мережу фармацевтичної галузі від ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» (через посередників) становить 99,6% (понад 49 млн. грн.). При цьому, ТОВ «ФАРМ-СЕПТ ЛТД» не здійснює закупівлю ( за даними ЄРПН) медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового)) та спирту етилового ректифікованого (як сировини для їх виробництва).

Крім того, можливо зробити висновок, про те, що ТОВ «БІО-Фарма ЛТД» (ЄДРПОУ 34315041) реалізовано ТОВ «УКР Фармсепт» (ЄДРПОУ 39232232), ТОВ «ТОВ Фармсепт 2014» (ЄДРПОУ 39282079), ТОВ «Логістік Фарм Груп» (ЄДРПОУ 39877007) продукцію, яка відповідно до розпоряджень Державної служби України з лікарських засобів, ймовірно, має ознаки фальсифікації.

Враховуючи вищенаведене, вбачається ймовірне проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на конвертування коштів у готівку, а також, можливо припустити, що посадові особи ТОВ «УКР Фармсепт» (ЄДРПОУ 39232232), ТОВ «Фармсепт 2014» (ЄДРПОУ 39282079), ТОВ «Логістік Фарм Груп» (ЄДРПОУ 39877007) та ПП «Фарма-Інвест» (ЄДРПОУ 38752974) в подальшому реалізовували продукцію, які ймовірно має ознаки фальсифікації за період з 01.01.2014 по 31.12.2015 на загальну суму 1 347 257,01 грн. у т.ч. ПДВ 82726,31 грн. з метою легалізації (відмивання) доходів.

Крім того, головним управлінням на виконання доручення процесуального керівника у кримінальному провадженні № 42015100070000215, проведено ряд оперативно-розшукових заходів спрямованих на заборону реалізації фальсифікованих лікарських засобів на території України.

Зокрема, у ході проведення слідчих дій (обшуків) за адресами проведення господарської діяльності ТОВ «ВФК «БІО-ФАРМА ЛТД», вилучено лікарські засоби (спирт етиловий та етіл) з можливими ознаками фальсифікації, які у подальшому на підставі листа №8/1/5-7238 направлені до уповноваженої лабораторії Державної служби України з лікарських засобів у Київській області з метою здійснення відповідних лабораторних досліджень спрямованих на встановлення відповідності МКЯ лікарських засобів до реєстраційних посвідчень.

Своєю чергою Лабораторією з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Державної служби України з лікарських засобів у Київській області надано висновки про встановлення факту невідповідності вимогам аналітичної нормативної документації лікарських засобів Етіл, розчин 96% по 100 мл у флаконах, серії 030514, СПИРТ ЕТИЛОВИЙ 70%, розчин для зовнішнього застосування 70% по 100 мл у скляних флаконах, серії 030413, та СПИРТ ЕТИЛОВИЙ 96%, розчин для зовнішнього застосування 96% по 100 мл у скляних флаконах, серії 010715 виробництва ТОВ «ВФК «БІО-ФАРМА ЛТД».

У подальшому вказані висновки направлено до Державної служби України з лікарських засобів згідно з листом № 8/1/5-7239, якими 24.05.2016 року винесено Розпорядження про заборону реалізації та застосування вищезазначених серій лікарських засобів на всій території України за № 7708-2.0.1/2.0/17-16.

У зв`язку з викладеним в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки діяльності ТОВ «ВФК «БІО-ФАРМА ЛТД» під час виробництва лікарських засобів (спирт етиловий та етіл) на предмет відповідності умовам провадження даної господарської діяльності відповідно до Наказу МОЗ № 723 від 31.10.2011 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами».

Відповідно до Наказу МОЗ № 723 від 31.10.2011 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами» видача, переоформлення, анулювання ліцензій, видача дублікатів ліцензій, ведення ліцензійних справ і ліцензійних реєстрів, контроль у межах своєї компетенції за додержанням ліцензіатами цих Ліцензійних умов, видача розпоряджень про усунення порушень цих Ліцензійних умов проводяться Державною службою України з лікарських засобів.

Враховуючи те, що для проведення перевірки необхідні спеціальні знання у сфері господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, прокурор просив призначити у кримінальному провадженні № 42015100070000215, від 19.10.2015 року перевірку діяльності ТОВ «ВФК «БІО-ФАРМА ЛТД» (код ЄДРПОУ 34315041) під час виробництва лікарських засобів (спирт етиловий та етіл) на предмет відповідності вимогам Наказу МОЗ № 723 від 31.10.2011 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами».

Проведення перевірки доручити співробітникам Державної служби України з лікарських засобів за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 120.

Результати проведення перевірки направити у максимально короткі строки до Київської місцевої прокуратури № 7.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав з вищевикладених підстав, просить його задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши прокурора, вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про його задоволення у зв`язку з наступним.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно з ч. 2 ст. 94 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких пунктом 4 частини другої статті 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Разом із тим, на даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» у зв`язку із запровадженням статтею 31 Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами Кабінет Міністрів України постановив: 1. Установити, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об`єктів суб`єктів електроенергетики та суб`єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження; 2. Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України; 3. Міністерствам з урахуванням європейського досвіду опрацювати питання стосовно зменшення кількості контролюючих органів, усунення дублювання, скорочення обсягу та децентралізації функцій і контрольно-наглядової роботи та подати до 1 вересня 2014 р. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозиції для їх узагальнення та внесення Кабінетові Міністрів України в установленому порядку відповідних проектів актів законодавства.

Задовольняючи клопотання про призначення перевірки виходжу з того, що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, а також враховуючи характер вчиненого кримінального правопорушення необхідні спеціальні знання.

На підставі викладеного, керуючись положеннями Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» та ст.ст. 2, 36, 91-93 КПК України, слідчий суддя,-

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , про призначення перевірки по кримінальному провадженню № 42015100070000215, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.10.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України - ЗАДОВОЛЬНИТИ.

Призначити перевірку діяльності ТОВ «ВФК «БІО-ФАРМА ЛТД» (код ЄДРПОУ 34315041) під час виробництва лікарських засобів (спирт етиловий та етіл) на предмет відповідності вимогам Наказу МОЗ № 723 від 31.10.2011 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами».

Проведення перевірки доручити співробітникам Державної служби України з лікарських засобів за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 120.

Визначити тривалість проведення перевірки - п`ятнадцять робочих днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.06.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу58685545
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —758/7384/16-к

Ухвала від 10.06.2016

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Роман О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні