ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 липня 2016 року Справа № 813/1809/16
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про стягнення коштів з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Гаруда ІМРЕХ" у банках, обслуговуючих такого платника податків, -
в с т а н о в и в :
До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Стрийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - позивач, Стрийська ОДПІ) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гаруда ІМРЕХ" (далі - відповідач, ТОВ «Гаруда ІМРЕХ»), в якому просить відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнути кошти з рахунків відповідача в сумі 97503,05 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у відповідача наявна заборгованість, яка виникла внаслідок несплати податкового зобов'язання відповідно до уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, суми штрафу, самостійно визначеної платником податку у зв'язку з виправленням помилки, пені. Оскільки відповідачем не вживаються заходи щодо погашення заборгованості добровільно, позивач звернувся з позовом до суду.
Ухвалою суду від 03.06.2015 року відкрито скорочене провадження у даній справі та надано відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснено наслідки такого неподання.
Оскільки відповідач про розгляд справи у порядку скороченого провадження відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України вважається повідомлений належним чином /а.с.18/ та, з врахуванням того, що на адресу суду від відповідача не надходило заперечення проти позову, суд вважає за можливе, відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, розглядати справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився вставлений цим кодексом строк оскарження.
ТОВ «Гаруда ІМРЕХ» зареєстроване як юридична особа 22.07.2003 року, код ЄДРПОУ 20802782 /а.с.7-9/, перебуває на податковому обліку в Стрийській ОДПІ ГУ ДФС у Л/о з 27.6.1997 року за № 20802782 /а.с.11/.
Згідно з розрахунком податкового боргу станом на 25.05.2016 року за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) такий становить 97503,05 грн. /а.с.6/
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визнання вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків і зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно зі ст. 16 ПК України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
До матеріалів справи долучено копію уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітному податковому періоді квітень 2015 року за звітний (податковий) період, за який виправляються помилки червень 2016 року /а.с.12-13/.
Так, позивачем задекларовано суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з врахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду - 85400,00 грн. /а.с.13/.
Також, платником податку самостійно зазначено суму штрафу, нараховану платником податком самостійно у зв'язку з виправленням помилки - 2562,00 грн. /а.с.13/
Відповідно до підп. 14.1.137 п. 14.1. ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з підп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Строки сплати податкового зобов'язання визначені ст. 57 ПК України. Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 14.1.175. ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Крім того, відповідно до підп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу відповідачу нараховувалася пеня в сумі 9546,08 грн. /а.с.15/
Згідно з відомостями зворотного боку облікової картки платника податків за відповідним платежем заборгованість відповідача становить 97503,05 грн. /а.с.15/, є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплачена, тобто визнається сумою податкового боргу.
На виконання вимоги ст. 59 ПК України відповідачу надіслано податкову вимогу форми «Ю» № 338-23 від 06.05.2015 року на суму 97503,05 грн., що одержана нарочно директором підприємства ОСОБА_1 цього ж дня /а.с.9-а/.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Згідно з пп. 95.1-95.3 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідачем суду доказів на підтвердження факту вжиття заходів щодо погашення заборгованості перед бюджетом не надано, як і не надано доказів на спростування позовних вимог.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Оскільки матеріалами справи підтверджена наявність у ТОВ «Гаруда ІМРЕХ» податкового боргу в сумі 97503,05 грн., суд дійшов висновку, що вимоги Стрийської ОДПІ про стягнення податкового боргу є обґрунтованими, та слід задовольнити.
Згідно з п. 6 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України (чинний) до доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 67 - 1 цього Кодексу) належить, зокрема, податок на додану вартість. Таким чином, вказану суму податкового боргу належить стягнути саме до Державного бюджету України.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 256 КАС України негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.
Керуючись ст. ст. 2, 7-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Гаруда ІМРЕХ» (Львівська область, Стрийський район, с. Верчани; ЄДРПОУ 20802782) відкритих у банках, обслуговуючих такого платника податків, до Державного бюджету України податковий борг у сумі 97503 (дев'яносто сім тисяч п'ятсот три) грн. 05 коп.
3. Судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягувати.
4. Постанова підлягає до негайного виконання.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2016 |
Оприлюднено | 06.07.2016 |
Номер документу | 58732568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні