СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 червня 2016 р. Справа №818/495/16
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гелета С.М.,
за участю секретаря судового засідання - Мороз Т.М.,
представника позивача Іванова Т.С.
представника відповідача Зікратий А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Автоальянс Суми" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - СОВ Фонду захисту інвалідів), звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Автоальянс Суми" (далі - відповідач, ТОВ "Автоальянс Суми"), в якому просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції в розмірі 7450,00 грн. та 36,54 грн. пені.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи та організації, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів, відповідно до ст. 19 вказаного Закону, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено законом, щороку сплачують відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Відповідач повинен був сплатити до 16.04.2016 року 7450,00 грн. адміністративно-господарських санкцій, що підтверджується звітом ТОВ "Автоальянс Суми" за 2015 рік. В зв'язку з несплатою вказаної суми санкцій, відповідачу нарахована пеня в розмірі 36,54 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила суд їх задовольнити.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечував та зазначив, що в 2015 році з ТОВ "Автоальянс Суми" у трудових відносинах перебував мобілізований працівник ОСОБА_3, який в цьому ж році не працював жодного дня у зв'язку з перебуванням на військовій службі. На думку відповідача вказаний працівник, відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, не повинен включатися до середньооблікової чисельності штатних працівників, що в свою чергу впливає на розрахунок кількості інвалідів, які повинні працювати на підприємстві. Без врахування ОСОБА_3 кількість середньооблікової чисельності штатних працівників складає менше 8 осіб, тому у відповідача не виникає обов'язку по працевлаштуванню інваліда.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд частково задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України (ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні").
Згідно з ч. 3 ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Однак, згідно листа Сумського міського центру зайнятості від 17.05.2016 року № 04/1215, ТОВ "Автоальянс Суми" протягом 2015 року не подавало до центру зайнятості звітність форми № 3-ПН і зазначенням можливості працевлаштування осіб з обмеженими фізичними можливостями (а.с.20).
21.04.2016 року ТОВ "Автоальянс Суми" було подано звіт за формою 10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік, згідно якого середньооблікова кількість працівників на підприємстві складає 8 осіб, а середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність - 0 осіб (а.с.21).
При цьому суд відхиляє заперечення відповідача стосовно не включення до середньооблікової чисельності штатних працівників мобілізованої особи.
Так, наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 286, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.11.2005 року за № 1442/11722, затверджено Інструкцію зі статистики кількості працівників (далі - Інструкція № 286).
Згідно з п.п. 2.5.2 п. 2.5 Інструкції № 286 в облікову кількість працівників включаються також працівники, які були тимчасово відсутні у зв'язку з виконанням державних або громадських обов'язків.
Із письмових пояснень та наданих представником відповідача документів вбачається, що із ТОВ "Автоальянс Суми", в тому числі в 2015 році, перебував у трудових відносинах мобілізований працівник - ОСОБА_3
Відповідно до ст. 65 Конституції України захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов'язком громадян України. Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов'язком громадян України.
Таким чином ОСОБА_3 повинен включатися в облікову кількість працівників, оскільки в розумінні п.п. 2.5.2 Інструкції № 286 він був відсутній в 2015 році в зв'язку з виконанням своїх державних обов'язків.
Враховуючи викладене, відповідач повинен сплачувати адміністративно-господарські санкції за не створення робочих місць для інвалідів у 2015 році.
Із поданого ТОВ "Автоальянс Суми" звіту вбачається, що фонд оплати штатних працівників складає 14900,00 грн. за рік, тобто сума адміністративно-господарських санкцій, виходячи із нормативу робочих місць для інвалідів, правомірно складає 7450,00 грн., які не були сплачені у встановлені законом строки, що підтверджується розрахунком суми заборгованості (а.с.5 зворот. стор.).
Згідно ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
При цьому суд зазначає, що розмір пені, яку позивач просить стягнути з ТОВ "Автоальянс Суми" є невірно розрахованим та повинен складати 36,50 грн. (за порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій в кількості 7 днів, за період з 16.04.2016 року по 22.04.2016 року (7450,00х0,07%)х7)).
Враховуючи викладене, суд частково задовольняє позовні вимоги щодо стягнення з ТОВ "Автоальянс Суми" заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 7450,00 грн. та 36,50 грн. пені.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Автоальянс Суми" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - задовольнити частково.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Автоальянс Суми" (м. Суми, вул. Курська, 147, і.к. 38724675) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Суми, вул. Горького, 2) 7450 грн. адміністративно-господарських санкцій за нестворене робоче місце для працевлаштування інвалідів у 2015 році та 36,50 грн. пені.
В задоволенні інших позовних вимог - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено 04.07.2016 року.
Суддя С.М. Гелета
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2016 |
Оприлюднено | 07.07.2016 |
Номер документу | 58732850 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Гелета
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні