Постанова
від 13.06.2016 по справі 809/1323/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" червня 2016 р. Справа № 809/1323/15

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Кишинського М.І.

за участю секретаря судового засідання: Дмитрашко О.М.

позивача: Макари Г.В.

відповідача: Карабин М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: ДП "Торговий дім "Росана" ТОВ "Росан-Агро",

до відповідача: Державної податкової інспекції у Рогатинському районі Головного управління ДФС в Івано-Франківській області,

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000152207 від 12.03.2015 року,-

ВСТАНОВИВ:

ДП "Торговий дім "Росана" ТОВ "Росан-Агро" (далі - позивач) звернулося з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Рогатинському районі Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі -відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000152207 від 12.03.2015 року.

Заявлені позовні вимоги мотивовані тим, що на адресу позивача надійшов Акт (довідка) про результати фактичної перевірки від 12.02.2015 року № 090024 (надалі - Акт), що проведено в господарській одиниці Дочірнього підприємства «Торговий дім «Росана» Товариства з обмеженою відповідальністю «Росан-Агро» (код ЄДРПОУ 31048807), магазин «Росана» розташований за адресою вул. Північний Бульвар, 1 у м. Івано-Франківськ.

Перевірка здійснювалась на основі наказу від 16 лютого 2015 р. № 65 «Про ведення фактичних перевірок» (надалі - Наказ №65), з метою здійснення контролю за дотриманням суб'єктами господарювання порядку здійснення рахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, отримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, та відповідно до пп.80.2.2, пп. 80.2.7, 12 ст.80 Податковий кодексу України, з 17 лютого 2015 року проводяться фактичні перевірки господарських одиниць Дочірнього підприємства «Торговий дім «Росана» Товариства з обмеженою відповідальністю «Росан-Агро».

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги з обставин викладених в адміністративному позові підтримала в повному обсязі, просила позов задовольнити повністю.

Представник відповідача проти позову в судовому засіданні заперечила повністю, просила в задоволенні позову відмовити, свої обґрунтування виклала в письмових запереченнях.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши докази, суд встановив наступне.

20.04.2015 року ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду провадження у даній справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішення в адміністративній справі №876/4039/15 та №876/4040/15 за позовом ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро» до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування наказу.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 01.10.2015 року у справі №809/766/15 (876/4040/15) апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області задоволено, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.03.2015 року по справі №809/766/15.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 01.10.2015 року у справі №809/766/15 (876/4039/15) апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківаській області задоволено, а ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.02.2015 року про забезпечення позову по справі №809/766/15 скасовано.

Відповідно до наказу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області від 16.02.2015 року №65 «Про проведення фактичних перевірок» та направлень від 16.02.2015 року №081, №083 з метою здійснення контролю за дотриманням суб'єктами господарювання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових апаратів, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, на підставі пп.80.2.2, пп.80.2.7 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із внесеними змінами та доповненнями, проведені фактичні перевірки господарських одиниць ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро».

Відповідно до акту перевірки №090024 від 24.02.2015 року зафіксовано ряд порушень норм чинного законодавства, а саме: не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків, не відповідність суми коштів в касі сумі коштів зазначених у денному звіті РРО; не забезпечення зберігання протягом встановленого терміну денні звіти та контролю стрічку, а саме відсутність Z звіту та контрольної стрічки №1232 за 31.12.2014 року на суму 21 667,78 грн.; не забезпечення зберігання протягом встановленого терміну книги обліку розрахункових операцій.

За розглядом акта перевірки податковим повідомленням-рішенням ДПІ в Рогатинському районі Головного управління ДФС в Івано-Франківській області від 12.03.2014 року №0000152207 застосовані до ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро» штрафні (фінансові) санкції у сумі 851,00 грн., у тому числі 340,00 грн. відповідно до п.4 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №266/95-ВР (із змінами та доповненнями), 340,00 грн. відповідно до п.3 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №266/95-ВР (із змінами та доповненнями), 170,00 грн. відповідно до п.5 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №266/95-ВР (із змінами та доповненнями), 1,00 грн. відповідно до п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №266/95-ВР.

Пунктами 9.10 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, встановлено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язання, зокрема: щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за включенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.

Відповідно до пункту 4.5 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах, двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання; десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій або не збережено контрольну стрічку протягом трьох років, або виявлено спотворення даних про проведенні розрахункові операції, інформація про які міститься на контрольній стрічці, створеній в електронній формі.

Згідно п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного проживання платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких обставин.

Підстави для перевірки вищевказаного підприємства були пп.2.2, пп.80.2.7 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України, а саме: у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів (пп.80.2.2 п.80.2 ст.80); у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації (пп.80.2.7 п.80.2 ст.80);

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області 16.02.2015 року за №418/8/09-10-22-01/133 було отримано лист ДПІ в Рогатинському районі з пропозицією та до перевірочним аналізом для організації проведення фактичних перевірок господарських одиниць ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро».

Що стосується обмежень при проведенні перевірок, визначені Законом України від 28.12.2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», то зазначене обмеження не поширюється на перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу більше 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік.

Згідно поданої ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро» звітності до ДПІ у Рогатинському районі за 2014 рік виторг по РРО склав в сумі - 33898,90 тис. грн., обсяг постачання в деклараціях з пдв - 73056,50 тис. грн.

Що стосується декларації з податку на прибуток ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро» за 2014 рік, в якій відображено доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування в сумі 6982,70 тис. грн., то дана декларація подана до податкового органу 18.02.2015 року тобто після початку проведення фактичних перевірок. Крім того, в зазначеній декларації товариством «Доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування» відображено дохід від нарахованої комісійної нагороди згідно договору комісії, разом з тим, валовий дохід товариства за 2013 рік склав в сумі 62639,30 тис. грн.

Враховуючи вищезазначене, обмеження при проведенні перевірок, визначені Законом України №71 на ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро» не поширюється.

В ході проведення фактичних перевірок господарських одиниць вказаного товариства встановлено: проведення розрахункової операції на суму покупки без застосування реєстратора розрахункових операцій, та не видача розрахункового документа встановленого взірця; не забезпечення протягом встановленого терміну книг обліку розрахункових операцій, денних звіттів з РРО та контрольних стрічок; не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті з РРО, не (своєчасне/не повне) оприбуткування готівки в касі.

За результатами проведених фактичних перевірок господарських одиниць ДП «Торговий дім «Росана» ТОВ «Росан-Агро» встановлено порушення п.1, п.2, п.6, п.9, п.10, п.13, ст.3, ст.8 Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями; п.2.6 Постанови правління НБУ від 15.12.2004 року №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» із змінами та доповненнями, п.4.6 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок затвердженого наказом №417 від 28.08.2013 року.

Таким чином, підприємством порушено п.1, п.3, п.4, п.5, ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року внаслідок чого застосовано 851,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Таким чином, суд прийшов до висновку проте, що Державною податковою інспекцією у Рогатинському районі ГУ ДФС в Івано-Франківській області правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення №0000152207 від 12.03.2015 року.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги позивача необґрунтованими та безпідставними, а позовну заяву такою, що задоволенню не підлягає

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: /підпис/ Кишинський М.І.

Постанова складена в повному обсязі 21.06.2016 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2016
Оприлюднено07.07.2016
Номер документу58757374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1323/15

Постанова від 13.06.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Постанова від 13.06.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Ухвала від 17.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 20.04.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні