ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 червня 2016 року м.Чернігів Справа № 825/1035/16
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Соломко І.І.,
за участю секретаря Пархомчука Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Ресторан станції Чернігів" про стягнення штрафу
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі-Комісія) звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства "Ресторан станції Чернігів" про стягнення штрафу у розмірі 17000,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не виконано рішення Комісії від 03.09.2013 № 1726, яким було зупинено внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів. За невиконання вказаного рішення Комісією прийнято постанову від 13.01.2016 № 16-ЦД-1-Е про застосування до відповідача штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000,00 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.
Прокурор та представник позивача подали заяву про розгляд справи без їх участі. Позовні вимоги підтримують в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи.
Згідно частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України), у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності сторін за наявними в матеріалах справи доказами.
Відповідно до частини першої статті 41 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ПрАТ "Ресторан станції Чернігів" значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 04870927 та зареєстровано за адресою: м. Чернігів, проспект Перемоги, 1, 14017 (а.с.35-36).
Позивач є учасником ринку цінних паперів, регулювання якого здійснюється в порядку, визначеному Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
03.09.2013 Комісією винесено рішення № 1726 про зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів відповідачем в строк до усунення порушень (а.с.11).
09.12.2015 Комісією встановлено невиконання відповідачем вимог п.8 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.09.2013 № 1726 в частині не приведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідності із нормами Закону України "Про акціонерні товариства", про що складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 1638-ЦД-1-Е (а.с.15) та винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.14).
13.01.2016 Комісією винесено постанову № 16-ЦД-1-Е про застосування до відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000,00 грн. (а.с.9-10), яка направлена відповідачу, що підтверджується Реєстром рекомендованих відправлень № 17 від 18.01.2016 (а.с.20).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Пунктом 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" передбачено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Зі змісту вказаної норми вбачається, що приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення нижчезазначених дій у такій послідовності:
1) опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі); 2) подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку зобов'язана видати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування протягом 10 робочих днів з дати подання емітентом належним чином оформлених документів відповідно до встановлених нею вимог; 3) припинення обслуговування випуску цінних паперів у документарній формі у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском. Реєстроутримувач припиняє ведення реєстру протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Датою закриття реєстру є дата припинення ведення реєстру; 4) укладення в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, договору про обслуговування емісії цінних паперів з обраним наглядовою радою депозитарієм, який буде обслуговувати випуск акцій, що дематеріалізується, з наступним відкриттям рахунку в цінних паперах емітента в цьому депозитарії та укладення договору про відкриття рахунків у цінних паперах власникам з обраним наглядовою радою зберігачем; 5) депонування глобального сертифіката в обраному депозитарії та надання йому необхідних розпоряджень та інших документів відповідно до вимог Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Депонування депозитарієм глобального сертифіката здійснюється протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування;
Як вбачається зі змісту пункту 8 Рішення Комісії від 03.09.2013 №1726, відповідача зобов'язано у п'ятиденний термін з моменту усунення порушення повідомити Комісію з додаванням копій відповідних документів.
30.12.2013 проведена державна реєстрація внесення змін до статуту ЗАТ "Ресторан станції Чернігів", пов'язаних зі зміною найменування на ПрАТ "Ресторан станції Чернігів", а 27.09.2013 затверджені внутрішні положення, що не спростовується матеріалами справи.
Матеріали справи свідчать про те, що 03.02.2014 відповідачем до Комісії подана заява про заміну свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та заяву про заміну свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку з переведенням випуску цінних паперів у бездокументарну форму існування. Однак подання вказаних документів не є повідомленням про виконання Рішення Комісії, а є лише виконанням товариством обов'язку, передбаченого «Порядком заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або забезпеченням існування іменних цінних паперів у бездокументарній формі» (затвердженим рішенням НКЦПФР від 23.04.2013).
Відомості щодо повідомлення відповідачем про усунення порушень, викладених в Рішенні Комісії від 03.09.2013 №1726, відсутні.
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Доказів на підтвердження сплати штрафу станом на день вирішення спору відповідачем суду не надано.
Частиною третьою статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є доведеними та підтверджуються необхідними доказами.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 41, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Ресторан станції Чернігів" (код ЄДРПОУ 04870927) штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної кваліфікації 21081100, символ банку 106).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статті 254 КАС України.
Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2016 |
Оприлюднено | 07.07.2016 |
Номер документу | 58757988 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні