Постанова
від 19.04.2007 по справі 9/96-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/96-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"19" квітня 2007 р.                                                           Справа № 9/96-АП-07

м.Херсон, зал судового засідання № 322, 9 год. 40 хв.

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Ребристої С. В. при секретарі Муравльовій Г.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Державної податкової інспекції у м.Херсоні, м.Херсон

до Житлово-експлуатаційної контори  №9, м.Херсон  

про  стягнення  127399 грн.32 коп.                                       

За участю

від позивача – Лисенко І.О. –державний податковий інспектор, дор. №2/9/10-026 від 09.01.2007р.; Ватагіна О.В. –голоовний державний податковий ревізор-інспектор, дор. №233/9/10-26 від 15.01.2007р.

від відповідача – Мандра О.М.- начальник відділу, дор. №12 від 19.04.2007р.

Суть спору: Позивач (ДПІ у м.Херсоні)  звернувся до суду з позовною заявою в якій просить стягнути з відповідача - житлово-експлуатаційної контори №9 узгоджений  податковий борг в  сумі  127399 грн. 32 коп..

       Відповідач  у судовому засіданні позовні вимоги визнав частково та подав клопотання яким просить суд списати безнадійний податковий борг за яким минув строк позовної давності  на загальну  суму 116738 грн. 52 коп. Дане клопотання суд прийняв до розгляду.

       Представником позивача, на вимогу суду, у судове засідання надано уточнену  інформацію щодо суми боргу відповідача, стосовно якої станом на 31.01.2007р. минув строк позовної давності та надано розрахунок узгодженої суми боргу яка підлягає стягненню за поданою позовною заявою в розмірі 11223 грн. 30 коп..

       У судовому засіданні 15.03.2007р. розгляд справи відкладався до 9 год. 50 хв. 03.04.007р. та до 09.год. 15 хв. 19.04.2007р. з підстав, передбачених ст. 150 КАС України.

              Дослідивши матеріали справи, заслухавши  представників сторін, суд

В С Т А Н О В И В:

          ДПІ у м.Херсоні - позивач, згідно з положеннями Закону України “Про державну податкову службу в Україні” має статус юридичної особи і є органом  державної виконавчої влади, уповноваженим здійснювати функції держави у спірних правовідносинах щодо контролю з питань правильності нарахування та надходження податків та інших обов'язкових платежів до бюджетів різних рівнів.

             Матеріали справи свідчать, що відповідач - житлово-експлуатаційна контора №9 заснована як комунальне підприємство і включено до ЄДРПОУ 19.01.1993р.

              Відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України “Про систему оподаткування.

               Згідно карток особових рахунків відповідач має податковий борг в сумі 127961 грн. 82 коп. перед бюджетом з урахуванням  наданої у судове засідання ДПІ у м.Херсоні уточненої інформації про суму боргу, що підтверджується належними доказами та матеріалами справи.

               Податковим органом вживались всі передбачені чинним законодавством заходи щодо погашення податкового боргу відповідача в тому числі і за рахунок активів, але вони не призвели до погашення узгодженого податкового боргу відповідачем.

                ЖЕК №9 знаходиться в переліку підприємств, заснованих на комунальній власності, до яких не застосовуються положення Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”. Даний перелік затверджено рішенням  Херсонської міської ради від 28.12.2004р. №697, що позбавляє можливості податковий орган  звернення до суду з позовом про визнання банкрутом ЖЕК №9

          При вивченні  поданих документальних доказів суд встановив, що станом на 31.01.2007р. відповідач має податковий борг, стосовно якого минув строк давності-1095 днів, встановлений ст.15 Закону України “Про порядок погашення зобов”язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”  за наступними платежами:

Назва податків і зборівКодбюджетноїкласифікаціїВсьогоу тому числі

податкові зобов'язанняштрафні санкціїпеняплата за податковий кредит

Податок на додану вартість

Штрафні санкції запорушеннязаконодавства пропатентування, запорушення нормрегулювання обігуготівки та прозастосуванняреєстраторіврозрахунковихоперації у сферіторгівлі,громадськогохарчування тапослуг

Податок здоходів найманипрацівників

Податок наприбуток3014010100 3021080900

5011010102 501102020153255,83 5443,50

2185,89 39488,7646617,30 0,00

386,25 33643,004557,00 5443,50

772,50 5692,002081,53 0,00

1027,14 153,760,00 0,00

0,00 0,00

Транспортний50120201002379,022359,290,0019,730,00

податок

Земельний501305010012545,8112432,310,00113,500,00

податок

Інші збори зазабрудненнянавколишнього85500802001439,7179,711360,000,000,00

природного середовища до Фонду охорони навколишнього

Природного середовища

Всього

116738,52

95517,86

17825,00

3395,660,00

              Таким чином,   загальна сума  податкового боргу за яким минув строк позовної давності становить 116738 грн. 52 коп.

              Сума боргу за яким  не минув строк позовної давності становить 11223 грн. 30 коп., з якої  заборгованість по ПДВ- 8715 грн. 57 коп.; транспортний податок –2507 грн. 73 коп.

             У  судовому засіданні  відповідач позовні вимоги визнав частково та подав клопотання у якому просить суд списати безнадійний податковий борг за яким минув строк позовної давності-1095  календарних днів  від дня узгодження податкового зобов”язання    на загальну  суму 116738 грн. 52 коп.

          Базовим законодавчим актом щодо списання податкової заборгованості є Закон України №2181-111 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", згідно з яким органам податкової служби надано право списувати безнадійні борги.

          Наказом  ДПА  України  №103  від   14.03.2001р.  затверджено  Порядок  списання безнадійного   податкового   боргу,   зареєстрований   в   Міністерстві   юстиції  України 10.01.2002р. № 16/6304 (далі-Порядок).

          Відповідно до пп.18.2.1. п.18.2 ст. 18 Закону України від 21.12.00 №2181-111 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами підлягає списанню безнадійний податковий борг, у тому числі і пеня, нарахована на такий податковий борг, а також штрафні санкції. Згідно з пп. 3.3. п. З зазначеного Порядку, податковий борг юридичних та фізичних осіб, стосовно якого минув строк давності - 1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов'язання (рішення керівника контролюючого органу (або його заступника) на підставі даних обліку).

          Пунктом 4.1  Порядку визначено, що сума безнадійного податкового боргу, що підлягає списанню, визначається органами державної податкової служби, здійснюється за даними  карток  особових рахунків  платників  податків,  що  ведуться в  органах державної податкової служби в установленому порядку, за станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.

          Днем виникнення безнадійного податкового боргу у випадку наявності податкового боргу юридичної особи, стосовно якого минув строк давності —1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов'язання (рішення керівника контролюючого органу (або його заступника) на підставі даних обліку) вважається дата прийняття рішення керівника контролюючого органу.

          Згідно положень п.5.1 Порядку, прийняття рішення про списання безнадійного податкового боргу у випадках передбачених п.3.3, 3.4 даного Порядку, платник податків звертається до контролюючого органу за місцем обліку безнадійного податкового боргу або за місцем своєї реєстрації (якщо контролюючим органом є податковий орган) з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків, зборів, інших платежів, які просить списати.

          Відповідно до  п.   5.3  Порядку за результатами  розгляду документів,  наданих контролюючим   органом   або   безпосередньо   платником   податків,   керівник   (його заступник)   органу  державної  податкової  служби  приймає  рішення  про  списання безнадійного податкового боргу.

          Згідно з п.2.2 Інструкції про порядок ведення державними податковими інспекціями оперативного обліку податків і неподаткових платежів, затвердженою наказом ДПА України від 02.04.99р. за №174, документами, на підставі яких здійснюється облік платежів до бюджету шляхом занесення інформації про податкові зобов"язання платника в базу даних по податкових зобов"язаннях, які самостійно визначаються платником, є податкові декларації (розрахунки) .... та інші документи, що надаються в податкові органи в порядку і строки, встановлені податковим законодавством, на підставі якого здійснюється зарахування платежів; по податкових зобов"язаннях, розрахованих органом податкової служби.

          Відповідно до п.1.3 ст.1, п.п.5.1, 5.2 ст. 5 Закону України №2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковим боргом (недоїмкою) вважається податкове зобов"язання, узгоджене платником податку або встановлене судом, але не сплачене в установлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання; податкове зобов"язання, самостійно визначене платником податку в податковій декларації, вважається' узгодженим з дня надання такої декларації. Пунктом 1.11 ст. 1 Закону України №2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено поняття податкової декларації як документу, який подається платником податку до контролюючого органу у строки та по формі, встановленій законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування і сплата податку.

          Представники позивача у судовому засіданні визнали факт часткового перебігу строку  позовної давності щодо сплати заявленого до стягнення податкового боргу відповідача та надали відповідну інформацію на вимогу суду.

           Таким чином, доводи відповідача в частині спонукання позивача списати податковий борг з податку на додану вартість в сумі 53255 грн. 83 коп.; земельного податку в сумі 12545 грн. 81 коп.;  штрафних санкцій на суму 5443 грн. 50 коп.; податку на прибуток в сумі 39488 грн. 76 коп.; транспортний податок в сумі 2379 грн.02 коп.; податок з доходів найманих працівників в сумі 2185 грн. 89 коп. та 1439 грн. 71 коп. податку за забруднення навколишнього природного середовища ,  а також штрафні санкції та пеня нараховані на них всього - 116738 грн. 52 коп. , стосовно яких минув строк позовної давності підлягають задоволенню.

          Статус органів  державної податкової служби, її функції, завдання та правові засади діяльності встановлено Законом України “Про державну податкову службу в Україні”.

           Відповідно до положень ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести  ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.

           Проаналізувавши наявні в матеріалах справи документальні докази з заявленими позовними вимогами, та приймаючи до уваги ті обставини,  що відповідач - ЖЕК №9 знаходиться в переліку підприємств, заснованих на комунальній власності, до яких не застосовуються положення Закону України “Про відновлення платоспороможності боржника або визнання його банкрутом”, який затверджено рішенням  Херсонської міської ради від 28.12.2004р. №697, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню.

          З відповідача стягується  11223 грн. 30 коп. узгодженого податкового боргу, в решті  суми позову позовні вимоги задоволенню не підлягають з вищенаведених підстав, в зв»язку з чим суд зобов»язує Державну податкову інспекцію у м.Херсоні прийняти рішення про списання з ЖЕК №9 безнадійного податкового боргу на загальну суму 116738 грн. 52 коп.

          У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про час та місце виготовлення постанови суду в повному обсязі.

               На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 98, 160-163, 167,  п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                   ПОСТАНОВИВ :

1.          Позов задовольнити частково.

2.          Стягнути з житлово-експлуатаційної контори №9, 73000 м.Херсон вул.Порт-Елеватор,2 р/р260049683 в ХОД АППБ “Райфайзен Банк-Аваль”, МФО 352093 код ЄДР 05449874  :

- до Державного бюджету -  8715 грн. 57 коп. податкового боргу з податку на додану вартість ( код платежу –14010100, р/р31118029700002, код банку 24104230; УДК в Херсонській області, МФО 352010;

- до місцевого бюджету - 2507 грн. 73 коп. податкового боргу по податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу –12020100 р/р 33219807700002 код 24104230; УДК у Херсонській області, МФО 352010)

3.          Зобов”язати Державну податкову інспекцію ум.Херсоні, м.Херсон, вул. І.Куліка,143-А:

-          прийняти рішення про списання з житлово-експлуатаційної контори №9, 73000 м.Херсон вул.Порт-Елеватор,2 р/р260049683 в ХОД АППБ “Райфайзен Банк-Аваль”, МФО 352093 код ЄДР 05449874 безнадійного податкового боргу  з:

-           податку на додану вартість в сумі 53255 грн. 83 коп;

-           штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання та обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг в сумі 5443 грн. 50 коп.;

-           податку з доходів найманих працівників в сумі 2185 грн. 89 коп.;

-          податку на прибуток в сумі 39488 грн. 76 коп.;

-          транспортного податку в сумі 2379 грн. 02 коп.;

-          земельного податку в сумі 12545 грн. 81 коп.;

-          інших зборів за забруднення навколишнього природного середовища до Фонду охорони навколишнього природного середовища в сумі 1439 грн. 71 коп.

Постанова набирає  законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду  першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.

   Заява про  апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про  апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                           С.В. Ребриста

          

          Постанову складено у повному обсязі  20.04.2007р.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення19.04.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу587848
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/96-ап-07

Постанова від 19.04.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ребриста С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні