ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06 липня 2016 року № 826/27187/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Я.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу:
за позовом Міністерства юстиції України до Політичної партії "КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ" про скасування реєстраційного свідоцтва ВСТАНОВИВ:
Міністерство юстиції України звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Політичної партії "КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ" про скасування реєстраційного свідоцтва політичної партії "КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ" від 23.01.2015 № 262-п.п..
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем не дотримані вимоги статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні», а саме протягом шести місяців з дня реєстрації нене забезпечено створення та реєстрацію своїх обласних організацій та прирівняних організацій не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання був належним чином повідомлений. Клопотань про відкладення розгляду справи не надходило.
В судовому засіданні 02.06.2016 на підставі ч. 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Політична партія "КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ" була зареєстрована Державною реєстраційною службою України від 23.01.2015 реєстраційне свідоцтво № 262-п.п..
В подальшому, позивачем при перевірці відомостей Єдиного реєстру громадських формувань встановлено, що політичною партією "КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ" станом на 23.07.2015 не створено та не зареєстровано обласних та прирівняних до них організацій партії, що є порушенням положень ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні».
У зв'язку із виявленим порушенням позивач звернувся до суду для анулювання реєстраційного свідоцтва партії.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про політичні партії в Україні» політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.
Частиною 6 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачено, що політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.
Так, відповідно до абзацу 3 пункту 1.2 Рішення Конституційного Суду України від 16.10.2007р. №9-рп/2007, положення частини шостої статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні», згідно з яким політична партія забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому Законом, своїх обласних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі, Автономній республіці Крим, слід розуміти, як обов'язок політичної партії утворити та зареєструвати обласні і прирівняні до них партійні організації не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, перелічених у частині другій статті 133 Конституції України.
Згідно зі статтею 24 Закону України «Про політичні партії в Україні» орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва у разі, зокрема, невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону,
Статтею 18 Закону України «Про політичні партії в Україні», встановлено, що державний контроль за діяльністю політичних партій здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері Державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, - за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії.
Державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, - за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії (п. 1 ч. 1 ст. 18 Закону N 2365-III).
Водночас, пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21.01.2015 № 17 «Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції» постановлено ліквідувати Державну реєстраційну службу України.
Пункт 2 вказаної постанови Уряду Мін'юст є правонаступником Державної реєстраційної служби України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 № 150 «Питання Міністерства юстиції» погоджено пропозицію Міністерства юстиції України щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Мін'юст функцій і повноважень Державної реєстраційної служби та визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 219 «Про затвердження Положення про Державну реєстраційну службу України».
Відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 281 (далі - Положення), Мін'юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.
Поряд з цим, пунктом 3 підпункту 83 13 Положення Міністерство юстиції України здійснює відповідно до закону реєстрацію політичних.
Між тим, згідно п. 3 підпункту 83 16 Положення Міністерство юстиції України здійснює контроль за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статусу політичної партії, вживає визначених законом заходів у разі порушення політичними партіями Конституції та законів України, звертається до суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії або про заборону політичної партії.
В той же час, відповідно до частини 1 ст. 24 Закону N 2365-III у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.
Аналіз вказаного в сукупності дає підстави суду дійти до висновку, що реєстрація політичної партії породжує не лише права, але і певні обов'язки її керівних органів, зокрема щодо утворення та реєстрації обласних і прирівняних до них структурних утворень у більшості адміністративно - територіальних одиниць України протягом установленого Законом строку.
Згідно статті 133 Конституції України систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села. До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Міста Київ та Севастополь мають спеціальний статус, який визначається законами України.
Так, як вказувалося вище, в матеріалах справи наявні листи Головних управлінь юстиції у більш ніж п'ятнадцяти областях щодо не реєстрації обласної та прирівняних до неї структурних утворень Політичної партії "КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ". Вказане в сукупності свідчить, що відповідачем не виконано вимог ч. 6 ст. 11 Закону N 2365-III.
В контексті вищевикладеного, враховуючи наявність листів Головних управлінь юстиції, про відсутність у більш ніж у п'ятнадцяти областях реєстрації обласної та прирівняних до неї структурних утворень Політичної партії "КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ", суд дійшов до висновку про наявність належних та допустимих доказів невиконання відповідачем вимог ч. 6 ст. 11 Закону N 2365-III.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає, що відповідачем порушено вимоги ч. 6 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні», а отже, позовні вимоги про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії від 23.01.2015 №262-п.п. є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням викладеного, суд приходить висновків, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 128, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Міністерства юстиції України задовольнити повністю.
2. Анулювати реєстраційне свідоцтво політичної партії «КОНТРОЛЮЙ ВЛАДУ» від 23.01.2015 №262-п.п.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2016 |
Оприлюднено | 11.07.2016 |
Номер документу | 58784818 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні