Постанова
від 06.07.2016 по справі 815/2324/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2324/16

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2016 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Бойко О.Я.,

за участі:

секретаря судового засідання - Белінського Г.В.,

представника позивача - ОСОБА_1 за довіреністю,

представника відповідача - ОСОБА_2 за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРО ПАРТНЕР 777В» до ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити певні дії, -

СУТЬ СПОРУ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла справа за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРО ПАРТНЕР 777В» до ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області, в якому позивач просив:

2.Визнати протиправною відмову ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області, викладену у листі від 16.05.2016 року №3449/10/15-02-08-01, щодо реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРО ПАРТНЕР 777В» (код ЄДРПОУ: 39316432) суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського і лісового господарства та рибальства.

2.Зобов'язати ОСОБА_3 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС в Одеській області зареєструвати товариство з обмеженою відповідальністю В«АГРО ПАРТНЕР 777В» (код ЄДРПОУ: 39316432) як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського і лісового господарства та рибальства, в тому числі зобов'язати внести в реєстр платників ПДВ відомості про позивача як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість з дати набрання законної сили рішенням суду, згідно інформації зазначеної у поданій заяві за формою № 1-РС від 11.05.2016.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» як сільськогосподарський товаровиробник виявило бажання перейти на спрощену систему оподаткування, а саме: платник єдиного податку 4 групи.

ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» звернулося до ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області з повним пакетом документів для переходу на спрощену систему оподаткування - платника єдиного податку 4 групи.

В подальшому ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» подало до ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області заяву - запит про підтвердження переходу на спрощену систему оподаткування - платника єдиного податку 4 групи.

ОСОБА_3 об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Одеській області надало ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» довідку про підтвердження переходу на спрощену систему оподаткування - платника єдиного податку 4 групи.

11.05.2016 року ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» надало ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області заяву форми № 1-РС.

16.05.2016 року листом ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області відмовлено ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» у реєстрації сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просили їх задовольнити посилаючись на обґрунтування викладені в позовній заяві та уточненнях до позовної заяви (а.с.5-14,63-72).

Представник відповідача у задоволенні адміністративного позову просив відмовити з підстав викладених в письмових заперечення на адміністративний позов (а.с.73-75 )

Представник відповідача в обґрунтування письмових заперечень зазначив, що платник податків надав недостовірні дані щодо придбання сільгоспкультур, добрив та послуг, в той час як прибуток від реалізації сільгосппродукції був відсутній позивачу листом від 16.05.2016 року за № 3449/10/15-02-08-01 запропоновано надати уточнюючу декларацію по єдиному податку та надати нову заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення. Свій висновок вмотивовує наступним чином. Так, суд, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» як юридична особа - суб'єкт господарювання зареєстрована 23.07.2014 року Реєстраційною службою Ізмаїльського міськрайонного управління юстиції в Одеській області.

18.02.2016 позивач подав до ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області заяву для переходу на спрощену систему оподаткування - платника єдиного податку 4 групи(а.с.20).

Відповідач надав довідку ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» від 01.03.2016 року № 1453/10 в якій зазначено, що ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» у 2016 році зареєстровано платником єдиного податку четверної групи відповідно до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (а.с.40).

До заяви про перехід на спрощену систему оподаткування платник єдиного податку 4 групи - ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» додав розрахунок частки сільськогосподарського виробництва, яка у ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» складає 100 %.

ТОВ В«АГРО ПАРТНЕР 777В» 11.05.2016 року подало заяву №1-РС з дотриманням строків подання заяви.

16.05.2016 року відповідач надав лист за №3449/10/15-02-08-01 (а.с.17).

В даному листі-відповіді відповідач зазначає, що ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» надав недостовірні дані щодо придбання сільгоспкультур, добрив та послуг, в той час, як прибуток від реалізації сільгосппродукції був відсутній. Також у листі зазначено, що на підставі інформації наявних з баз даних ОСОБА_3 ОДПІ з урахуванням інформації з зовнішніх джерел, не можливо визначити відповідність ТОВ В«АГРО ПАРТНЕР 777В» вимогам ст. 209 ПКУ. Таким чином, необхідно запропонувати підприємству надати нову заяву з повним пакетом документів, які підтверджують безпосередньо діяльність підприємства у сфері сільського, лісового господарства або рибальства.

Підстави та порядок реєстрації платника ПДВ як суб'єкта спеціального режиму оподаткування визначені ст.209 ПК України та Положенням №1130.

Пунктом 209.1 ст.209 ПКУ, п.6.1 Положення №1130 встановлено, що резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Згідно з п.209.6 ст.209 ПКУ сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Відповідно до п.6.2, п.6.3 Положення №1130, сільськогосподарське підприємство реєструється як суб'єкт спеціального режиму оподаткування у контролюючому органі за основним місцем обліку з дотриманням правил та у строки, визначені статтею 183 розділу V Кодексу для реєстрації платників ПДВ. Заява про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за формою N 1-РС (додаток 8) має бути подана до контролюючого органу не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого така особа бажає перейти на застосування спеціального режиму оподаткування, та у місяці, який передує початку такого податкового періоду.

Пунктом 6.5 Положення визначено, що за результатами розгляду заяви про реєстрацію за формою N 1-РС контролюючий орган протягом 3 робочих днів від дати надходження заяви зобов'язаний внести до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування запис про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування або письмову відмову у такій реєстрації у разі подання недостовірних даних або у випадках, визначених пунктом 6.10 цього розділу.

Таким чином, згідно п. 6.5 Положення контролюючий орган щодо розгляду заяви може прийняти лише два рішення зареєструвати або відмовити в реєстрації сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

Зазначеним Положенням регламентовано також порядок та підстави реєстрації підприємства платником ПДВ.

Згідно з п. 3.9 Положення, якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов'язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника (за наявності), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису реєстраційної заяви від особи, яка реєструється платником ПДВ, відомості про заявника не включені до Єдиного державного реєстру, то протягом 3 робочих днів від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Таким чином, для заяви про реєстрацію платника ПДВ для контролюючого органу встановлені також повноваження, крім реєстрації платником ПДВ та відмови в реєстрації, надання заявнику пропозиції щодо надання нової заяви про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Положення №1130 встановлює правила реєстрації сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування для підприємств які були зареєстровані платниками ПДВ та не були зареєстровані такими.

Пунктами 6.6,6.7 Положення встановлено, що якщо сільськогосподарське підприємство не було зареєстроване як платник ПДВ на загальних умовах, то реєстрація як суб'єкта спеціального режиму оподаткування здійснюється із дотриманням вимог пунктів 3.2,3.8,3.10 розділу ІІІ цього Положення.

У цьому разі датою реєстрації платником ПДВ, датою реєстрації суб'єктом спеціального режиму оподаткування є дата, що відповідає першому дню податкового періоду, з якого сільськогосподарське підприємство виявило бажання перейти на застосування спеціального режиму оподаткування.

Якщо сільськогосподарське підприємство, яке виявило бажання перейти на застосування спеціального режиму оподаткування, зареєстроване як платник ПДВ на загальних умовах, то дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою реєстрації суб'єктом спеціального режиму оподаткування є дата, що відповідає першому дню податкового періоду, з якого сільськогосподарське підприємство виявило бажання перейти на застосування спеціального режиму оподаткування.

Таким чином, при розгляді заяви сільськогосподарського підприємства, яке виявило бажання перейти на застосування спеціального режиму оподаткування, контролюючий орган має право прийняти лише рішення про реєстрацію його як спеціального режиму оподаткування або відмовити в такій реєстрації відповідно до п.6.5 Положення, оскільки при розгляді даних заяв не застосовується п. 3.9 Положення, яким встановлено повноваження контролюючого органу за результатами розгляду заяви про реєстрацію платником ПДВ звертатись до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про реєстрацію.

Суд встановив, що за результатами розгляду заяви позивача ОСОБА_3 ОДПІ фактично запропонувало підприємству надати нову заяву з повним пакетом документів, які підтверджують безпосередньо діяльність підприємства у сфері сільського, лісового господарства або рибальства.

Між тим, контролюючий орган при розгляді заяв форми N1-РС про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, таких повноважень не має.

Суд зробив висновок, що позивач ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» дотримав вимоги щодо відповідності виробленої продукції (вирощеного вражаю)- абз.6 п.6.1 Положення (сільськогосподарськими вважаються товари, зазначені у групах 1-24, товарних позиціях 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТ ЗЕД, та послуги, які отримані і результаті здійснення діяльності, на яку відповідно до пункту 209.17 ст. 209 Податкового кодексу поширюється дія спеціального режиму оподаткування у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, якщо такі товари вирощуються, відгодовуються, виловлюються або збираються (заготовляються), а послуги надаються безпосередньо платником ПДВ.

Позивач протягом 2015 року вирощував та реалізовував зернові культури - ячмінь (група з 06-14 - Продукти рослинного походження, код товару 10-Зернові культури, Код товару 1003 - ячмінь УКТ ЗЕД).

Таким чином, позивач ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» надало контролюючому органу достовірну. Також суд вважає, що позивач не підпадає під жодний з підпунктів, визначених п. 6.10 Положення.

Так відповідно до п. 6.10 Положення, контролюючий орган відмовляє сільськогосподарському підприємству у реєстрації як суб'єкта спеціального режиму оподаткування, якщо такий платник податків:

а) вказує у заяві про реєстрацію види діяльності, які не підпадають під дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства , а також рибальства та не визначені статтею 209 розділу V Кодексу - ТОВ

ОСОБА_4 777» у заяві форми № 1-РС вказано виключно види діяльності, які підпадають під дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства та не визначені статтею 209 розділу V Кодексу;

б) перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку за ставкою у розмірі 4 відсотків (для платників єдиного податку третьої групи) - ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» є платником податку 4 групи, на підтвердження чого надається лист-підтвердження ІОДПІ;

в) був виключений із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування у зв'язку з перевищенням питомої ваги несільськогосподарських товарів (послуг) та від дати такого виключення до дати подання заяви про повторну реєстрацію суб'єктом спеціального режиму оподаткування не спливло 12 послідовних звітних податкових періодів - ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» вперше реєструється суб'єктом спеціального режиму оподаткування, що виключає застосування даного підпункту;

г) поставляє протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари (послуги), питома вага яких перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів (послуг), або не відповідає іншим критеріям, встановленим пунктом 209.6 статті 209 розділу V Кодексу (пункт 6.1 цього розділу) ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» протягом 2015 року постачало виключно сільськогосподарські товари, питома вага яких складає 100 %, підтвердженням чого є заява про реєстрацію ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» платником 4 групи, лист--підтвердження ІОДПІ про те, що ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» є платником 4 групи, а також матеріалами Інформаційної бази ДФС України «Податковий блок» (відповідно до ст. 200-1 для платників податку на додану вартість діє виключно Електронне адміністрування податку на додану вартість - тобто контролюючий орган володіє формацією щодо поставлених товарів заявника);

ґ) не підпадає під визначення сільськогосподарського підприємства, є особою, яка не може бути зареєстрована як суб'єкт спеціального режиму оподаткування чи на яку не поширюються норми статті 209 розділу V Кодексу - ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» відповідає вимогам, встановленим п. 209.6 ст. 209 ПКУ;

д) не підпадає під визначення платника ПДВ згідно з пунктом 1.5 розділу І цього Положення або за наявності підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ, визначених пунктом 5.1 розділу V цього Положення, або за яких підлягає виключенню з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування згідно з пунктами 209.11, 209.12 статті 209 розділу V Кодексу (пункти 6.11, 6.21 цього розділу) - ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» є платником ПДВ, що виключає застосування даного підпункту;

е) подав заяву з порушенням строків, визначених пунктом 183.3 статті 183 розділу V Кодексу (пункт 6.3 цього розділу) - ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» подало заяву із дотриманням строків, що підтверджується відміткою на примірнику № 2 заяви.

Відповідач впродовж судового розгляду справи не довів жодної підстави відмови у реєстрації позивача як суб'єкта спеціального режиму оподаткування визначені даними нормами.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що ОСОБА_3 ОДПІ незаконно відмовила ТОВ «АГРО ПАРТНЕР 777» у реєстрації суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено).

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення.

Згідно з ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтвердженні судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-164 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов задовольнити .

2.Визнати протиправною відмову ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області, викладену у листі від 16.05.2016 року №3449/10/15-02-08-01, щодо реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРО ПАРТНЕР 777В» (код ЄДРПОУ: 39316432) суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського і лісового господарства та рибальства.

2.Зобов'язати ОСОБА_3 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС в Одеській області зареєструвати товариство з обмеженою відповідальністю В«АГРО ПАРТНЕР 777В» (код ЄДРПОУ: 39316432) як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського і лісового господарства та рибальства, в тому числі зобов'язати внести в реєстр платників ПДВ відомості про позивача як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість з дати набрання законної сили рішенням суду, згідно інформації зазначеної у поданій заяві за формою № 1-РС від 11.05.2016.

3.Стягнути з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю В«АГРО ПАРТНЕР 777В» (код ЄДРПОУ: 39316432) судовий збір у розмірі 4134 (чотири тисячі сто тридцять чотири),00 гривень.

Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Відповідно до частини першої статті 185, частини першої-другої, четвертої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, сторони які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через адміністративний суд першої інстанції, який ухвалив судове рішення.

Повний текст постанови складений 06 липня 2016 року.

Суддя О.Я. Бойко

.

Дата ухвалення рішення06.07.2016
Оприлюднено13.07.2016
Номер документу58811346
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2324/16

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 23.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Постанова від 21.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 06.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 31.05.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні