Головуючий у 1 інстанції - Шембелян В.С.
Суддя-доповідач - Жаботинська С.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 липня 2016 року справа №812/7187/13-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді Жаботинської С.В., суддів Васильєвої І.А., Казначеєва Е.Г., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кремінському районі Луганської області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 19 травня 2016 року у адміністративній справі № 812/7187/13-а за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області до Державного підприємства «Шахта «Крепінська» про стягнення пені у розмірі 294434, 94 грн., -
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2016 року Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кремінському районі Луганської області звернулось до Луганського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 812/7187/13-а за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області до Державного підприємства «Шахта «Крепінська» по стягнення пені у розмірі 294434, 94 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що постановою Луганського окружного адміністративного суду по справі № 812/7187/13-а від 02.09.2013 року, яка в апеляційному порядку не оскаржувалась, позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області до Державного підприємства «Шахта «Крепінська» про стягнення пені у розмірі 294434, 94 грн. задоволені. Разом з тим, станом на теперешній час боржником постанова не виконана.
Відповідно до наказу управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 «Про тимчасовий перерозподіл роботи зі страхувальниками» визначено відділення, якими до закінчення проведення антитерористичної операції у Луганській області буде забезпечена робота зі страхувальниками тих відділень, які знаходяться на тимчасово окупованій території, в тому числі проведення роботи зі страхувальниками відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Антрациті покладено на відділення виконавчої дирекції Фонду в Кремінському районі Луганської області.
За таких обставин, просив замінити сторону виконавчого провадження.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 19 травня 2016 року у задоволенні заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні відмовлено.
При цьому, суд першої інстанції виходив з того, що жодних підстав правонаступництва в розумінні частини 2 статті 104 Цивільного кодексу України заявником не надано, відсутність наслідків правового характеру доводить відсутність публічного правонаступництва в розумінні статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України та частини першої статті 264 цього кодексу. Факт вибуття сторони виконавчого провадження відсутній.
Крім того, суд першої інстанції зазначає, що на момент звернення до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області (стягувач) існував і на тепер існує.
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кремінському районі Луганської області з ухвалою суду першої інстанції не погодилось, подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким замінити сторону виконавчого провадження - стягувача- з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області на Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кремінському районі Луганської області.
В обґрунтування апеляційної скарги посилається на Наказ Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 4 серпня 2015 року № 144 «Про тимчасовий перерозподіл роботи зі страхувальниками», яким визначені відділення, якими до закінчення проведення антитерористичної операції у Луганській області, буде забезпечена робота зі страхувальниками тих відділень, які знаходяться на тимчасово окупованій території, в тому числі проведення роботи зі страхувальниками Відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Антрациті покладено на Відділення виконавчої дирекції Фонду в Кремінському районі Луганської області.
Підставою заміни сторони виконавчого провадження заявник вбачає перехід прав та обов'язків стягувача Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області на правонаступника Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кремінському районі Луганської області.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Згідно вимог ст. 197 КАС України, апеляційний розгляд здійснюється в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що 02.09.2013 року Луганським окружним адміністративним судом у справі № 812/7187/13-а винесено постанову про задоволення у повному обсязі адміністративного позову Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області до Державного підприємства Шахта Крепінська про стягнення пені у розмірі 294434,94 грн. (а.с. 39-42).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2015 року відновлено втрачене провадження в адміністративній справі № 812/7187/13-а в частині: ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 19.08.2013 року про відкриття провадження, постанови Луганського окружного адміністративного суду від 02.09.2013 року (а.с. 26-27).
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань встановлено, що Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 25938641, місцезнаходження юридичної особи: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Ростовська, 38.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань встановлено, що Державне підприємство «Шахта «Крепінська» є юридичною особою, включено до ЄДРПОУ за номером 38075439, місцезнаходження юридичної особи: 94633, Луганська область, м. Антрацит, смт. Кріпенский, вул. Більшовик, буд. 59, та на підконтрольній українській владі території не перереєстровано (а.с. 12).
Наказом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 "Про тимчасовий перерозподіл роботи зі страхувальниками" визначено відділення, якими до закінчення проведення антитерористичної операції у Луганській області, буде забезпечена робота зі страхувальниками тих відділень, які знаходяться на тимчасово окупованій території, в тому числі проведення роботи зі страхувальниками Відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Антрациті Луганської області покладено на Відділення виконавчої дирекції Фонду в Кремінському районі Луганської області.
При вирішенні справи, колегія суддів виходить з наступного.
Згідно п. 1 Типового положення про відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в районах та містах обласного значення, затвердженого постановою правління Фонду від 20 квітня 2001 року № 19, відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в районах і містах обласного значення (в даному випадку позивач по справі) є робочим органом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд), що утворюється відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності».
Як вже зазначалось раніше, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 25938641, місцезнаходження юридичної особи: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Ростовська, 38.
Місто Антрацит Луганської області входить до Переліку населених пунктів, на території яких здійснюється антитерористична операція, який затверджений Розпорядженням КМУ від 2 грудня 2015 року № 1275-р. На момент розгляду питання заміни сторони виконавчого провадження позивач знаходиться на непідконтрольній Україні території.
Механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів, встановлений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади» від 20 жовтня 2011 року № 1074.
Доказів щодо здійснення відповідних заходів, передбачених вказаною постановою КМУ стосовно Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області, суду не надано.
Таким чином, на момент звернення до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Антрациті Луганської області (стягувач) існував і на тепер існує як юридична особа.
Відповідно до ч. 1 ст. 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Під публічним правонаступництвом слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб'єкта владних повноважень (суб'єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб'єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно правові відносини нового суб'єкта владних повноважень (суб'єкта публічної адміністрації) на місце суб'єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Жодних підстав правонаступництва в розумінні частини другої статті 104 Цивільного кодексу України заявником не надано, відсутність наслідків правового характеру доводить відсутність публічного правонаступництва в розумінні статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України та частини першої статті 264 цього кодексу.
Надання заявником в обґрунтування правонаступництва Наказу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Луганській області від 04.08.2015 № 144 "Про тимчасовий перерозподіл роботи зі страхувальниками" не є належним доказом, оскільки переходу від одного суб'єкта до іншого функцій (інших видів адміністративної діяльності), повноважень, завдань не доведено.
Колегія суддів зазначає, що відсутність підстав публічного правонаступництва у межах спірних правовідносин доводить неможливість його здійснення.
Заявником не надано жодного доказу правонаступництва, не надано суду доказів переходу від одного суб'єкта до іншого функцій (інших видів адміністративної діяльності), повноважень, завдань.
Крім того, колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи взагалі відсутні відомості щодо відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом суду першої інстанції, а тому взагалі відсутні сторони виконавчого провадження і вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження є передчасними.
Таким чином, оцінюючі спірні відносини, колегія суддів виходить з того, що відповідно до частини 1 статті 264 КАС України вибуття однієї із сторін виконавчого провадження у межах спірних відносин місця не мало, що унеможливлює заміну сторони виконавчого провадження.
З урахування вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні заяви Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кремінському районі Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження.
Згідно п. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, враховуючи наявні докази в матеріалах справи, колегія суддів приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги апелянта не спростовують правильності висновків суду першої інстанції, справа по суті вирішена правильно і підстави для скасування або зміни ухвали відсутні.
Керуючись ст. ст. 195, 197, 199, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кремінському районі Луганської області - залишити без задоволення.
Ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 19 травня 2016 року у адміністративній справі № 812/7187/13-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя С.В.Жаботинська
Судді І.А.Васильєва
Е.Г.Казначеєв
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2016 |
Оприлюднено | 12.07.2016 |
Номер документу | 58812127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні