КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 липня 2016 року 810/1686/16
приміщення суду за адресою:м. Київ, бул. Лесі Українки, 26
час прийняття постанови : 12 год. 40 хв.
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Лиска І.Г.
при секретарі - Васковець М.С. , за участю представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Технокомплект" до Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області про скасування податкових повідомлень - рішень,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Технокомплект" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 06.11.2015 року №0010291501 та №0010301501.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 16 листопада 2015 р. на адресу ТОВ «ВКФ «Технокомплект» надійшли два податкові повідомлення-рішення: № 0010301501 від 06.11.2015 р. та № 0010291501 від 06.11.2015 р.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення №001029150 позивачу зменшено розмір бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 13 708 грн.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення № 0010301501 позивачу визначено суму грошового зобов'язання за штрафними санкціями в розмірі 1 370,30 грн.
Податкові повідомлення-рішення прийняті на підставі Акту перевірки від 16.10.2015 р. № 1349/15-01/131414219 в якому зазначено, що ТОВ «ВКФ «Технокомлект» «до рядка 20.2 уточнюючого розрахунку з ПДВ за липень 2015 р. безпідставно віднесло суму 13 708 грн.».
Висновки податкового органу про завищення суми бюджетного відшкодування в уточнюючому розрахунку з податку на додану вартість за липень 2015 року є необґрунтованими, а також такими, що не відповідають нормам чинного законодавства України та дійсності.
Спростовуючи висновки податкового органу, позивач зауважив, що 20 липня 2015 року позивач подав декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, в якій розмір податкових зобов'язань по податку на додану вартість визначено в сумі 13708 грн., яка була перерахована до бюджету платіжним дорученням №74 від 22.07.2015 року.
13 серпня 2015 р. позивач подав декларацію з податку на додану вартість за липень 2015 р. в якій визначив розмір податкових зобов'язань по податку на додану вартість в сумі 134грн.
08 вересня 2015 р. позивач подав Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань по податку на додану вартість за липень 2015 р. у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок.
У вказаній уточнюючій декларації позивач уточнив рядок 20.2 та зазначив суму від'ємного значення в розмірі 1428 764 грн.
Підставою для такого уточнення були: Виконавчий лист № 2а-2051/10/1070 виданий Київським окружним адміністративним судом 24.07.2013 р. про стягнення з Державного бюджету України на користь Позивача суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1 447 368,14 грн.; Акт звірки розрахунків від 07.07.2015 р. № 2330-20 в якому зазначено, що у позивача є від'ємне значення з податку на додану вартість в сумі 1 428 764,34 грн.
16 вересня 2015 р. позивач подав Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань по податку на додану вартість за липень 2015 р. у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок. У вказаній уточнюючій декларації рядки 20, 21, 23 та 24 було збільшено на 48 750 грн. (а не 13 708 грн . як вказано в Акті перевірки). Вказану суму було взято з Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ № 1662996 від 16.09.2015 р.
В строчці 11 вказаного Витягу зазначено, що станом на 01.07.2015 року сума помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 01.07.2015 року становить 48750, 23 грн.
Також позивач зауважив, що оскільки сума ПДВ за червень 2015 року 13708 грн. була сплачена 22.07.2015 року, підстави для зменшення бюджетного відшкодування на суму сплаченого податку на додану вартість за липень 2015 року у податкового органу були відсутні, як і підстави нарахування штрафної (фінансової ) санкції.
З огляду на зазначене, позивач стверджує, що податкові повідомлення рішення від 06.11.2015 року №0010291501 та №0010301501, відповідно до яких ТОВ "ВКФ "Технокомплект" зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 13708 грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 1370, 3 грн., є протиправними, а тому підлягає скасуванню.
Відповідач позов не визнав, 15.06.2016 року надав суду письмові заперечення, в яких просив суд у задоволенні позову відмовити з тих підстав, що посадові особи Ірпінської ОДПІ при проведенні перевірки позивача та оформленні її результатів діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України. Податкові повідомлення-рішення від 06.11.2015 року №0010291501 та №0010301501 є обґрунтованими, оскільки у ході перевірки встановлено порушення вимог законодавства, що свідчить про завищення позивачем суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку на суму 13708 грн.
У судовому засіданні 05.07.2016 року представник позивача Попович Д.Є підтримав позовні вимоги, просив суд позов задовольнити, підтвердив обставини, викладені у позовній заяві та додаткових письмових поясненнях до позову.
Представники відповідача Григор'єв Д.Т, у судовому засіданні 05.07.2016 року просив суд у задоволенні позову відмовити, з підстав, зазначених у письмових запереченнях на позов.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши представників сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Технокомплект" є юридичною особою, що зареєстрована 18.07.2001 Виконавчим комітетом Бучанської міської ради Київської області, як платник податків перебуває на обліку в Ірпінській ОДПІ. Позивач також зареєстрований як платник податку на додану вартість.
20 липня 2015 року позивач через засоби електронного зв'язку подав декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року №9153134173 від 20.07.2015 року , в якій розмір податкових зобов'язань по податку на додану вартість визначено в сумі 13708 грн.
Податок на додану вартість за червень 2015 року була перераховано до бюджету платіжним дорученням №74 від 22.07.2015 року.
13 серпня 2015 р. позивач подав декларацію з податку на додану вартість за липень 2015 р. в якій визначило розмір податкових зобов'язань по податку на додану вартість в сумі 134грн.
08 вересня 2015 року ТОВ "ВКФ "Технокомплект" через засоби електронного зв'язку було подано до Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2015 року, де у рядку 20.2 "у сумі залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів, на яку збільшено розмір податку, на яку платника має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (Д2)" та у рядку 23.2 "Підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку (рядок 3 Д3)" відображено суму у розмірі 1428764,00 грн.
Підставою для такого уточнення були: Виконавчий лист № 2а-2051/10/1070 виданий Київським окружним адміністративним судом 24.07.2013 р. про стягнення з Державного бюджету України на користь Позивача суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1 447 368,14 грн.; Акт звірки розрахунків від 07.07.2015 р. № 2330-20 в якому зазначено, що у позивача є від'ємне значення з податку на додану вартість в сумі 1 428 764,34 грн.
16 вересня 2015 року позивачем через засоби електронного зв'язку були подані до Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за лютий 2015 року, за березень 2015 року, за квітень 2015 року, за травень 2015 року, за червень 2015 року, де у рядку 26 "Д2, Сума залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на початок поточного звітного (податкового) періоду (рядок "Усього, в т.ч.: графи 6 таблиці 1 Д2")" та у рядку 31 "Сума непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду" вказаних уточнюючих розрахунків відображено суму у розмірі 1428764,00 грн.
16 вересня 2015 р. позивачем через засоби електронного зв'язку подано Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань по податку на додану вартість за липень 2015 р. №9192355829 у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок.
У вказаній уточнюючій декларації рядки 20, 21, 23 та 24 було збільшено на 48 750 грн..
Вказану суму було взято з Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ № 1662996 від 16.09.2015 р.
16 жовтня 2015 року посадовою особою Ірпінської ОДПІ проведено камеральну перевірку даних, задекларованих в уточнюючих розрахунках з податку на додану вартість , у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Технокоплект» за період лютий-липень 2015 року, за результатами якої складено Акт від 16.10.2015 №1349/15-01/31414219 (далі - Акт перевірки).
Відповідачем під час перевірки було встановлено, що відповідно до поданої ТОВ «ВКФ «Технокомплект» декларації з ПДВ від 20.07.2015 року №9153134173 за червень 2015 року задекларовано суму, що підлягає сплаті до бюджету в сумі 13708,00 грн., згідно поданого до Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області уточнюючого розрахунку від 16.09.2016 року №9192355829 з податку на додану вартість у зв'язку виправленнями самостійно виявлених помилок до декларації за липень 2015 року встановлено, що ТОВ «ВКФ «Технокомплект» збільшено значення рядка 20.2 декларації на суму 48750 грн.
Згідно інтегрованої картки платника податків з ПДВ ТОВ "ВКФ "Технокомплект" станом на 01.07.2015 рахувалась переплата в сумі 48750,23 грн.
Таким чином, ТОВ «ВКФ «Технокомплект» до рядка 20.2 уточнюючого розрахунку з ПДВ за липень 2015 року , безпідставно віднесено суму 13708 грн., чим порушено вимоги пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, внаслідок чого завищено суму від'ємного значення , задекларовану в рядку 24 уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок по декларації за липень 2015 року в сумі 13708 грн.
На підставі висновків акту перевірки Ірпінською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області прийнято податкові повідомлення-рішення: № 0010301501 від 06.11.2015 р. та № 0010291501 від 06.11.2015 р.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення №001029150 позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за липень 2015 року на 13 708 грн.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення № 0010301501 позивачу визначено суму грошового зобов'язання за штрафними санкціями в розмірі 1 370,30 грн.
За наслідками адміністративного оскарження рішенням ГУ ДФС у Київській області від 22.01.2016 №167/10/10-36-10-01-04 та рішенням ДФС України від 01.04.2016 №7069/6/99-99-70-01-01-25 податкові повідомлення-рішення № 0010301501 від 06.11.2015 р. та № 0010291501 від 06.11.2015 р. залишено без змін, а скарги позивача - без задоволення.
Однак, не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Так, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджена поетапно відповідно до пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України: з 1 січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі; з 1 липня 2015 року - на постійній основі.
Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено статтею 200 1 розділу V Кодексу.
Відповідно до пункту 200 1 .1 статті 200 1 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла до 29 липня 2015 року) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За змістом пункту 200 1 .3 статті 200 1 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла до 29 липня 2015 року) платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, обчислену за формулою, яка зазначена у цій статті.
29 липня 2015 року набрав чинності Закон України від 16 липня 2015 року №643-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", яким підрозділ 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України доповнено пунктом 34.
Пунктом 34 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових S НаклОтр , S НаклВид та S Митн , що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року.
Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом:
1) на суму середньомісячного розміру сум податку, які за останні 12 звітних (податкових) місяців (червень 2014 року - травень 2015 року) / 4 квартали (II квартал 2014 року - I квартал 2015 року) були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані як такі, що спрямовуються на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до статті 209 цього Кодексу. Платникам податку, які станом на 1 липня 2015 року зареєстровані платниками податку на додану вартість:
більше ніж 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали - таке збільшення здійснюється протягом третього робочого дня після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість";
менше ніж 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали, а також платникам, зареєстрованим платниками податку на додану вартість після 1 липня 2015 року, - таке збільшення здійснюється протягом першого числа кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали.
Така сума збільшення щокварталу (протягом першого числа відповідного кварталу) підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останні 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали станом на дату такого перерахунку були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані як такі, що спрямовуються на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до статті 209 цього Кодексу, чи залишаються у розпорядженні сільськогосподарського підприємства відповідно до пункту 209.18 статті 209 цього Кодексу. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком;
2) протягом третього робочого дня після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" на суму залишків коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість станом на початок такого дня за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200 1 .6 статті 200 1 цього Кодексу. До 31 липня 2015 року / 20 серпня 2015 року сума, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих за звітний (податковий) період за червень 2015 року / II квартал 2015 року;
3) протягом 10 календарних днів після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" на суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 1 липня 2015 року. На суму такого збільшення одноразово:
а) якщо за результатами звітного (податкового) періоду за червень 2015 року / II квартал 2015 року платником податку задекларовано суми податку на додану вартість до сплати до бюджету, - зменшується контролюючим органом в інформаційній системі показників стану розрахунку платників інформаційної бази контролюючого органу така сума, задекларована до сплати до бюджету за результатами звітного (податкового) періоду за червень 2015 року / II квартал 2015 року, з одночасним зменшенням суми податку, що підлягає перерахуванню з рахунку платника в системі електронного адміністрування податку до бюджету, що зазначається у реєстрі, на підставі якого орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, здійснює таке перерахування;
б) якщо за результатами звітного (податкового) періоду за червень 2015 року / II квартал 2015 року платником податку задекларовано суми податку на додану вартість до сплати до бюджету в розмірі, що є меншим ніж сума помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 1 липня 2015 року або задекларовано від'ємне значення податку, - збільшується платником податку сума від'ємного значення, сформована за результатами звітного (податкового) періоду за липень 2015 року / III квартал 2015 року, яка переноситься до податкової звітності з податку звітного (податкового) періоду за серпень 2015 року / IV квартал 2015 року.
Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку на додану вартість вважаються погашеними одночасно із збільшенням суми податку, на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначеної пунктом 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу;
4) до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).
Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку;
5) до 20 серпня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період, що дорівнює кварталу, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за II квартал 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період за III квартал 2015 року.
Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.
При цьому, у листі від 22.06.2015 №22408/7/99-99-19-03-01-17 ДФС України зазначено, що якщо у платника податку станом на 1 липня 2015 року наявні суми переплат та за результатами звітного періоду червень 2015 року/ II квартал 2015 року платник визначає суму податку, що підлягає сплаті до бюджету, така сума в повному обсязі відображається в рядку 25.1 декларації 0110 за такий звітний період.
При цьому у реєстрах, сформованих на підставі даних, що задекларовані в деклараціях за звітний період червень 2015 року/ II квартал 2015 року, на підставі яких Казначейство здійснює перерахування сум ПДВ до бюджету, зазначаються суми, зменшені на суми переплат.
Після цього:
1)у випадку якщо сума переплат дорівнює сумі податку, що задекларована до сплати до бюджету, сума переплат вважається погашеною та автоматично списується з інтегрованої картки платника податку (далі - ІКПП) контролюючим органом, а сума задекларованого в рядку 25.1 декларації 0110 податкового зобов'язання за червень 2015 року/ II квартал 2015 року вважається погашеною.
2)у випадку якщо сума переплат є меншою ніж сума податку, що задекларована до сплати до бюджету, сума переплат вважається погашеною та автоматично списується з ІКПП контролюючим органом, а сума задекларованого в рядку 25.1 декларації 0110 податкового зобов'язання за червень 2015 року/ІІ квартал 2015 року в частині, що дорівнює сумі переплат, вважається погашеною. Сума податкового зобов'язання за червень 2015 року/ II квартал 2015 року в частині, що перевищує суму переплат, підлягає перерахуванню до бюджету у загальному порядку, тобто, платник податку повинен у строки, визначені Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, забезпечити наявність такої суми на своєму рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ.
3)у випадку якщо сума переплат перевищує суму податку, що підлягає сплаті до бюджету, зазначену у рядку 25.1 декларації 0110 за червень 2015 року/ II квартал 2015 року, то: така сума податку, що задекларована до сплати до бюджету, вважається погашеною;сума переплат у розмірі, що дорівнює сумі податку, задекларованій до сплати до бюджету, вважається погашеною та автоматично списується з ІКПП контролюючим органом; сума перевищення суми переплат над зазначеною сумою податку, що задекларована до сплати до бюджету переноситься платником податку до рядка 20.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду (липень 2015 року / III квартал 2015 року). Така сума може бути врахована виключно у зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету за результатами наступних звітних (податкових) періодів.
Як встановлено судом, 20 липня 2015 року позивач подав декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, в якій розмір податкових зобов'язань по податку на додану вартість визначено в сумі 13708 грн., яка була перерахована до бюджету платіжним дорученням №74 від 22.07.2015 року.
16 вересня 2015 р. позивач подав Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань по податку на додану вартість за липень 2015 р. у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок. У вказаній уточнюючій декларації рядки 20, 21, 23 та 24 було збільшено на 48 750 грн. (а не 13 708 грн . як вказано в Акті перевірки).
Вказану суму було взято з Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ № 1662996 від 16.09.2015 р.
В строчці 11 вказаного Витягу зазначено, що станом на 01.07.2015 року сума помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 01.07.2015 року становить 48750, 23 грн.
Отже, оскільки сума ПДВ за червень 2015 року 13708 грн. була сплачена 22.07.2015 року, підстави для зменшення бюджетного відшкодування на суму сплаченого податку на додану вартість за липень 2015 року у податкового органу були відсутні, як і підстави нарахування штрафної (фінансової ) санкції.
За таких обставин, податкові повідомлення-рішення Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 06.11.2015 року №0010291501 та №0010301501 є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно із статтею 86 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
У даному випадку відповідач не довів суду, що при прийнятті спірного податкового повідомлення-рішення він діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір. Доказів понесення інших судових витрат позивач суду не надав. Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Технокомплект" - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області від 06.11.2015 року №0010291501 та №0010301501.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Технокомплект" (код ЄДРПОУ 31414219) судові витрати у сумі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39473843).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Лиска І.Г.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 07 липня 2016 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2016 |
Оприлюднено | 18.07.2016 |
Номер документу | 58844948 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні