ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" липня 2016 р. Справа № 809/673/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.,
за участі секретаря Котик Д.М.,
представника позивача: ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора "Крок МТ" про стягнення штрафу в розмірі 17 000 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
06.06.2016 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора "Крок МТ" (далі - відповідач) про стягнення штрафу в розмірі 17 000 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем 01.12.2015, за невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери за №214-ЦА-УП-Т від 17.12.2014, постановою про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №516-ЦА-УП-ЮО застосовано у відношенні товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора "Крок МТ" санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17 000 гривень, який відповідачем в добровільному порядку не сплачено та згідно статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» підлягає стягненню на підставі рішення суду.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав вказаних в позовній заяві.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча, у відповідності до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається судом, про дату, час та місце судового розгляду справи належним чином повідомленим. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд робить висновок, що даний адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню, виходячи з наступних мотивів.
Судом встановлено, що розпорядженням уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери за №214-ЦА-УП-Т від 17.12.2014 товариству з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора "Крок МТ" надано термін до 02.02.2015 усунути порушення вимог пункту 1 розділу ІІІ ОСОБА_2 про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в частині неподання до ОСОБА_3 адміністративних даних торговця цінними паперами за вересень 2014 та письмово проінформувати про виконання уповноважену особу ОСОБА_3 та управління пруденційного та консолідованого нагляду.
28.10.2015, у зв'язку з відсутністю інформації про виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери за №214-ЦА-УП-Т від 17.12.2014, уповноваженою особою позивача винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
10.11.2015 уповноваженою особою позивача складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за №477-ЦА-УП-ЮО, на підставі якого 19.11.2015 винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
01.12.2015 постановою про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №516-ЦА-УП-ЮО, за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери за №214-ЦА-УП-Т від 17.12.2014 застосовано у відношенні товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора "Крок МТ" санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17 000 гривень.
На момент звернення позивача до суду відповідачем штраф в розмірі 17 000 гривень не сплачено.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Відповідно пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, серед іншого, мають право відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, звертатися до правоохоронних органів щодо проведення досудового розслідування або вжиття інших заходів відповідно до законодавства.
Відповідно пункту 10 частини 2 статті 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює порядок складання адміністративних даних учасників ринку цінних паперів відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 7 та пункту 13 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за №1283 від 25.09.2012 затверджено ОСОБА_2 про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - ОСОБА_2).
Це ОСОБА_2 визначає склад, строки та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - ОСОБА_3) адміністративних даних (далі - ОСОБА_3) торговцем цінними паперами щодо своєї професійної діяльності на фондовому ринку (пункт 1 розділу І).
У відповідності до пункту 4 розділу І ОСОБА_2 дані торговця цінними паперами подаються до центрального апарату ОСОБА_3 відповідно до нормативно - правових актів ОСОБА_3, що регулюють подання ОСОБА_3 та інформацій професійними учасниками фондового ринку у вигляді електронних документів до ОСОБА_3, за винятком випадку, передбаченого пунктом 8 цього розділу.
Згідно пункту 7 розділу І ОСОБА_2 подаються до ОСОБА_3 в обсязі, що встановлений цим ОСОБА_2, не пізніше строків, визначених у пункті 1 розділу III цього ОСОБА_2.
Дані повинні містити всі визначені ОСОБА_2 довідки, які мають бути заповнені, містити достовірну та повну інформацію. Інформація в довідках повинна бути заповнена відповідно до цього ОСОБА_2.
Відповідно до пункту 8 даного розділу ОСОБА_2 на письмову вимогу уповноваженої особи ОСОБА_3 торговець цінними паперами зобов'язаний подати (надіслати) до ОСОБА_3 у строк/термін, передбачений вимогою, відповідно до цього ОСОБА_2 в паперовій формі.
Згідно пункту 1 розділу ІІІ ОСОБА_2 торговець цінними паперами подає ОСОБА_2 до центрального апарату ОСОБА_3 у строки: квартальні - не пізніше 25-го числа місяця, наступного за звітним кварталом; місячні - не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним місяцем; нерегулярні - протягом трьох робочих днів після дати виникнення нерегулярних даних.
Судом встановлено факт неподання товариством з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора "Крок МТ" до ОСОБА_3 адміністративних даних торговця цінними паперами за вересень 2014, чим допущено порушення вимог пункту 1 розділу ІІІ ОСОБА_2 про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення та статей 7, 8, 9, 11, 12, 13 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", з метою вдосконалення процедури правозастосування на ринку цінних паперів, враховуючи вимоги законодавства, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку рішенням за №1470 від 16.10.2012 затвердила Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій (надалі - Правила).
Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - ОСОБА_3) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів (пункт 1 розділу І).
Відповідно пунктів 2, 3 розділу І Правил метою цих Правил є забезпечення дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог законодавства на ринку цінних паперів, захисту прав учасників ринку цінних паперів. Розгляд справ про правопорушення, вчинені на території України, здійснюється згідно з цими Правилами.
Згідно пункту 1 розділу ІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення.
Відповідно пункту 1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно пункту 3 розділу ХVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету.
Згідно пункту 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У відповідності до статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Оскільки, відповідачем порушено вимоги пункту 1 розділу ІІІ ОСОБА_2 про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач за наслідками вчинення процесуальних дій встановлених вказаними нормами права, постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за №516-ЦА-УП-ЮО від 01.12.2015, за невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери правомірно застосував штраф в розмірі 17 000 гривень.
Враховуючи положення статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та відсутність на день розгляду даної адміністративної справи підтвердження сплати відповідачем штрафу в розмірі 17 000 гривень застосованого постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за №516-ЦА-УП-ЮО від 01.12.2015, а сплата таких санкцій є обов'язком відповідача, суд робить висновок про обґрунтованість позовних вимог, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора "Крок МТ" (код ЄДРПОУ 19396041) на користь державного бюджету України (на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф в розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 11.07.2016.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2016 |
Оприлюднено | 13.07.2016 |
Номер документу | 58856351 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні