ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
У Х В А Л А
"11" липня 2016 р.Справа № 924/1193/15
Господарський суд Хмельницької області у складі головуючого судді Грамчука І.В., при секретарі судового засідання Сороці Д.В. розглянувши отримані судом матеріали
за заявою Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області м. Хмельницький
про визнання банкрутом виробничо-торгівельного приватного підприємства «Автокомфорт» м. Хмельницький
(розгляд клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вх.№05-06/523/16 від 29.06.2016р.) про затвердження звіту (вх. № 05-06/542/16 від 04.07.2016р.) ліквідатора з доданим ліквідаційним балансом станом на 15.03.2016р. (вх. № 05-06/543/16 від 04.07.2016р.)
За участю повноважних представників сторін :
Кредитора : ОСОБА_2 - представника за довіреністю
Боржника : не з'явились
Ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_1
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою від 27 липня 2015р. господарським судом порушено провадження у справі № 924/1193/15 про банкрутство виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635); здійснено оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення господарським судом Хмельницької області справи № 924/1193/15 про банкрутство виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635), текст якого додається ; визнано вимоги ініціюючого кредитора - Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області в розмірі 3 524 150,59 грн. (три мільйони п'ятсот двадцять чотири тисячі сто п'ятдесят гривень п'ятдесят дев'ять коп.). ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» м. Хмельницький код 22768635; введено процедуру розпорядження майном боржника - виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» м. Хмельницький (ідентифікаційний код 22768635), на строк 115 календарних днів, тобто до 18.11.2015р. ; призначено розпорядником майна боржника - ОСОБА_1 (вул. Робітнича, буд. 11-А, с. Дуліби, Стрийський р-н, Львівська обл, Україна, 83434, ідентифікаційний номер НОМЕР_1; ліцензія серія АВ499232 від 24.02.2010р.; Свідоцтво № 1145 від 12.06.2013р.; E-mail 2301145814@mail.gov.ua); встановлено арбітражному керуючому ОСОБА_1 оплату послуг (грошову винагороду) за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень шляхом її авансування заявником (кредитором) у відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; вжито заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави, додатково заборонивши боржнику - виробничо-торгівельному приватному підприємству В«АвтокомфортВ» м. Хмельницький (ідентифікаційний код 22768635), та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника, вчиняти будь-які дії, пов'язані із будь-яким відчуженням матеріальних/нематеріальних активів, загальною вартістю 3 524 150,59 грн. (три мільйони п'ятсот двадцять чотири тисячі сто п'ятдесят гривень п'ятдесят дев'ять коп.), які належать йому на підставі речових та зобов'язальних прав, а також праві інтелектуальної власності.
Окрім того суд зобов'язав розпорядника майна - арбітражного керуючого ОСОБА_1 :
- не пізніше 05.09.2015 року подати до господарського суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів;
- не пізніше 05.09.2015 року скласти реєстр вимог кредиторів та подати його на затвердження до господарського суду;
- не пізніше 15.09.2015 року провести інвентаризацію майна боржника та визначити його вартість;
- вчинити увесь комплекс дій визначених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в тому числі проаналізувати фінансово-господарську діяльність боржника та вчинити дії спрямовані на виявлення (за наявності) ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства або приховування стійкої фінансової неспроможності останнього.
Офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство здійснено 29.09.2015р. за № 23318.
До початку підготовчого засідання у справі господарським судом отримано (вх. № 05-06/827/15 від 21.09.2015р.) Реєстр вимог кредиторів виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» м. Хмельницький (ідентифікаційний код 22768635) за підписом розпорядника майна у справі № 924/1193/15 арбітражного керуючого ОСОБА_1, який призначено до розгляду в установленому порядку.
За вказаним Реєстром заборгованість по заробітній платі перед працівниками підприємства згідно поданих розпорядником відомостей у боржника відсутня, як і виявлені договори застави та кредиторська заборгованість підприємства за виконавчими листами.
Повноважні представники кредиторів у попереднє засідання по справі не прибули, проте в ході судового розгляду грошові вимоги ініціюючого кредитора до боржника підтримали, на включенні їх у реєстр вимог кредиторів і затвердженні його судом наполягали, тоді як докази оскарження ухвал про визнання грошових вимог окремих кредиторів в матеріалах справи відсутні.
Вислухавши міркування прибулого до суду розпорядника майном боржника, за відсутності будь-яких заперечень щодо змісту отриманого судом (вх. № 05-06/827/15 від 21.09.2015р.) Реєстру грошових вимог кредиторів виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» м. Хмельницький (ідентифікаційний код 22768635) за підписом лише розпорядника майна у справі № 924/1193/15 арбітражного керуючого ОСОБА_1, господарський суд в порядку ст. 25 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» окремою ухвалою затвердив Реєстр вимог кредиторів виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635), в розмірі 3 530 240,59 грн. (три мільйони п'ятсот тридцять тисяч двісті сорок гривень п'ятдесят дев'ять коп.).
Постановою суду від 30.11.2015р. виробничо-торгівельне приватне підприємство В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635) визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру у справі №924/1193/15 строком до 1 березня 2016р. Ліквідатором виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635) у справі № 924/1193/15 призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вул. Робітнича, буд. 11-А, с. Дуліби, Стрийський р-н, Львівська обл., Україна, 83434, ідентифікаційний номер НОМЕР_1; ліцензія серія АВ499232 від 24.02.2010р.; Свідоцтво № 1145 від 12.06.2013р.; E-mail 2301145814@mail.gov.ua) з оприлюдненням на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України оголошення (повідомлення) про визнання банкрутом виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635) і відкриття ліквідаційної процедури у справі № 924/1193/15. Строк виконання всіх грошових зобов'язань виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635) вважати таким, що настав 30.11.2015р., а також зобов'язанням ліквідатора використовувати тільки один банківський рахунок для зарахування коштів, отриманих під час проведення ліквідаційної процедури та для здійснення розрахунків з кредиторами банкрута; інші рахунки, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури, підлягають закриттю ; провести ліквідаційну процедуру банкрута відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", скласти ліквідаційний баланс та подати його господарському суду разом із звітом про свою діяльність у строк до 01.03.2016р.; письмово надавати суду один раз на місяць звіт про хід ліквідаційної процедури з відповідним документальним підтвердження, відомості про фінансове становище та майно боржника, заплановані заходи щодо продажу майна боржника.
Арбітражний керуючий - ліквідатор ОСОБА_1 подав до суду клопотання (вх.№05-06/523/16 від 29.06.2016р.), звіт (вх. № 05-06/542/16 від 04.07.2016р.) про здійснення процедури ліквідації боржника з доданим ліквідаційним балансом станом на 15.03.2016р. (вх. № 05-06/543/16 від 04.07.2016р.) у справі № 924/1193/15 про банкрутство виробничо-торгівельного приватного підприємства "Автокомфорт" м.Хмельницький, що призначені до розгляду в установленому законом порядку.
У судове засідання арбітражний керуючий - ліквідатор ОСОБА_1 та представник ініціюючого кредитора прибули, проте повністю витребувані судом документи та докази не отримано, що на переконання прибулих не є перешкодою для розгляду по суті клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вх.№05-06/523/16 від 29.06.2016р.) про затвердження звіту (вх. № 05-06/542/16 від 04.07.2016р.) ліквідатора з доданим ліквідаційним балансом станом на 15.03.2016р. (вх. № 05-06/543/16 від 04.07.2016р.) у справі № 924/1193/15 про банкрутство виробничо-торгівельного приватного підприємства "Автокомфорт" м.Хмельницький.
У відповідності до отриманого судом Звіту (вх. № 05-06/542/16 від 04.07.2016р.) про здійснення процедури ліквідації Постановою господарського суду Хмельницької області від 30.11.2015р. у справі № 924/1193/15 Виробничо-торгівельне приватне підприємство «Автокомфорт» визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором у справі призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1
Ліквідатор ВТПП «Автокомфорт» на виконання Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» здійснив такі дії :
04.01.2016р. за №№ 1; 2; 3, направив запити в реєструючі організації про надання інформації щодо майнових активів боржника.
13.01.2016р.за № 27/22-227 отримав відповідь на запит від сервісного центру ДАІ з якої вбачається, що за ВТПП «Автокомфорт» немає зареєстрованих транспортних засобів.
26.01.2016р. за № 2652 отримав відповідь на запит від Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області з якої вбачається, що у банкрута ВТПП «Автокомфорт» відкриті банківські рахунки відсутні.
01.02.2016р. за № 7-2016 отримав відповідь на запит від Дежсільгоспінспекції в Хмельницькій області з якої вбачається, що за ВТПП «Автокомфорт» немає зареєстрованих тракторів та с/г техніки.
02.02.2016р. за № 4 направив до ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій обл. вимогу, щодо оплати грошової винагороди за підсумками процедури розпорядження майном.
12.03.2016р отримав Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна із якої вбачається, що за вказаними параметрами запиту відомості відсутні.
15.03.2016р. за № 5 подав до господарського суду Хмельницької області клопотання про стягнення із ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій обл. оплати грошової винагороди за підсумками процедури розпорядження майном.
16.03.2016р. склав ліквідаційний баланс банкрута ВТПП «Автокомфорт».
16.03.2016р. провів засідання Комітет кредиторів ВТПП «Автокомфорт» за результатами якого складений протокол.
25 травня 2016р. суд окремою ухвалою відмовив у задоволенні клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_1 про затвердження Звіту про здійснення процедури ліквідації ВТПП "Автокомфорт" м. Хмельницький (вх. № 05-06/234/16 від 16.03.2016р.), ліквідаційного балансу у справі станом на 15.03.2016р. у справі № 924/1193/15 про визнання банкрутом виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635), що стало підставою для здійснення ряду додаткових заходів для з'ясування наявності активів банкрута ВТПП «Автокомфорт», а саме :
06.06.2016р. за № 7 звернувся із запитом про надання інформації до Державної служби інтелектуальної власності України
07.06.2016р. за № 8 звернувся із запитом про надання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
10.06.2016р. за № 10 подав до господарського суду Хмельницької області клопотання про відкладення слухання справи, призначеної на 16.06.2016р.
10.06.2016р. за № 11 подав до господарського суду Хмельницької області заяву про видачу судового наказу
15.06.2016р. отримав за № 1-8/4891 відповідь на запит від Державної служби інтелектуальної власності України із якої вбачається, що пошук документів за власниками об'єктів промислової власності нормативно-правовими актами не передбачено
21.06.2016р. за № 14.2-12/665 отримав відповідь на запит від ГУ Статистики у Хмельницькій області, із якої вбачається, що інформація стосовно внесків до Статутного фонду інших юридичних осіб відсутня.
28.06.2016р. за № 62246896 отримав у реєстратора Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта, із якої вбачається, що за даними параметрами запитів інформація відсутня.
29.06.2016р. за № 12 подав до господарського суду Хмельницької області клопотання про затвердження Звіту ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635).
У визначений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" термін до банкрута не надходили заяви кредиторів із поточними вимогами.
На переконання дописувача, ліквідатор здійснював ліквідаційну процедуру у відповідності до ст.ст. 37-48 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Дії ліквідатора були спрямовані на пошук та повернення майна банкрута, але станом на день завершення ліквідаційної процедури майнових активів банкрута не виявлено. Підприємство-банкрут відсутнє за місцем знаходження (реєстрації).
В зв'язку з відсутністю майнових активів погашеними слід вважати наступні кредиторські вимоги, а саме:
1. вимоги першої черги :
Державний бюджет України - 6 090 грн.
2. вимоги третьої черги :
ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій обл. - 2 246 989,58 грн.
3. вимоги шостої черги :
ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій обл. - 1 277 161,01 грн.
Про проведену роботу заявник прозвітував на засіданні зборів кредиторів (протокол № 2 від 16.03.2016р. додається) на якому прийнято рішення зобов'язати ліквідатора подати до господарського суду Хмельницької області на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс. Відповідно до ліквідаційного балансу майно, що належало банкруту відсутнє.
В зв'язку з вище викладеним арбітражний керуючий дійшов висновку про необхідність ліквідації Виробничо-торгівельного приватного підприємства «Автокомфорт» м. Хмельницький, а тому керуючись аб.11 п.1 ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражний керуючий ОСОБА_1 просив суд затвердити звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс Виробничо-торгівельного приватного підприємства «Автокомфорт» м. Хмельницький.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, доводи та міркування викликаних для дачі пояснень повноважних представників сторін, оцінюючи їх у сукупності, судом враховується наступне :
У відповідності до статті 4 1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство в порядку провадження, передбаченого цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до чинного законодавства рішення суду є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши обставини, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а за їх відсутності - на підставі закону, що регулює подібні відносини, або виходячи із загальних засад і змісту законодавства України.
Як передбачено частиною 2 ст. 41 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», що регламентує повноваження ліквідатора та членів ліквідаційної комісії, з дня свого призначення ліквідатор поряд з іншим здійснює такі повноваження:
приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження;
виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута;
проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута;
аналізує фінансове становище банкрута;
виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута;
очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу;
пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості;
має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута;
з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту;
заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими;
подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника;
вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб;
передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом;
Абзац чотирнадцятий частини другої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1702-VII від 14.10.2014
продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом;
повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку;
веде реєстр вимог кредиторів;
подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
Частину другу статті 41 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1702-VII від 14.10.2014
здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
3. З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.
4. Ліквідатор (арбітражний керуючий) має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.
5. Під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов'язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов'язаннями.
Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані тільки для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Законом.
6. Протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.
7. Під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатор зобов'язаний використовувати тільки один рахунок боржника в банківській установі. Інші рахунки, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури, підлягають закриттю ліквідатором. Залишки коштів на цих рахунках перераховуються на основний рахунок боржника.
8. Кошти, які надходять при проведенні ліквідаційної процедури, зараховуються на основний рахунок боржника. З основного рахунка здійснюються виплати кредиторам у порядку черговості, визначеному цим Законом.
З основного рахунка банкрута проводяться виплати кредиторам, виплати поточних платежів та витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.
9. Ліквідатор не рідше ніж один раз на місяць надає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
10. Ліквідатор зобов'язаний на вимогу господарського суду та державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури.
11. Дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).
12. У разі невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків господарський суд за клопотанням комітету кредиторів або з власної ініціативи може припинити повноваження ліквідатора і призначити нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом.
Таким чином, всі дії щодо виявлення кредиторів боржника - банкрута та виявленню майна банкрута здійснюються ліквідатором.
Згідно вимог статті 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Під час ліквідації режимно-секретного органу матеріальні носії секретної інформації (технічна документація, вироби, їх дослідні зразки тощо) передаються замовнику відповідно до договору, укладеного на виконання відповідних робіт. Про передачу замовникові матеріальних носіїв секретної інформації складається письмовий акт, який погоджується з відповідним органом Служби безпеки України.
2. Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси.
3. Індивідуально визначене майно, що належить банкруту на підставі речових прав, крім права власності і господарського відання, не може бути включене до складу ліквідаційної маси.
4. Майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредитора за зобов'язаннями, які воно забезпечує.
Продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.
Кошти, що залишилися після задоволення забезпечених вимог та покриття витрат, пов'язаних з утриманням, збереженням та продажем предмета забезпечення, підлягають включенню до складу ліквідаційної маси.
5. За наявності у складі майна банкрута майна, виключеного з обороту, ліквідатор зобов'язаний передати його відповідним особам в установленому порядку.
6. Ліквідатор, виявивши частку, яка належить банкруту в спільному майні, з метою задоволення вимог кредиторів у встановленому порядку порушує питання про виділення цієї частки.
7. Активи, включені до складу іпотечного покриття, не включаються до ліквідаційної маси емітента таких облігацій та управителя іпотечним покриттям. Відчуження цих активів, у тому числі примусове, здійснюється в порядку, передбаченому законом про іпотечні облігації.
8. Майно, щодо якого боржник є користувачем, балансоутримувачем або зберігачем, повертається його власнику відповідно до закону або договору.
9. Державне майно, яке не увійшло до статутного капіталу господарського товариства у процесі приватизації (корпоратизації) та перебуває на балансі банкрута, не включається до складу ліквідаційної маси.
Суб'єкт управління таким майном з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у встановлений частиною першою статті 37 цього Закону строк приймає рішення про подальше використання цього майна.
10. Зерно, що зберігається на зерновому складі, включається до складу його майна лише після повного повернення зерна поклажодавцям за всіма складськими документами на зерно, виданими таким суб'єктом господарювання.
Статтю 42 доповнено частиною десятою згідно із Законом № 5493-VI від 20.11.2012
11. Майнові права інтелектуальної власності, виключні майнові права на які зберігаються за державною науковою (науково-дослідною, науково-технологічною, науково-технічною, науково-практичною) установою або державним університетом, академією, інститутом, не включаються до складу ліквідаційної маси і повертаються державній науковій установі або вищому навчальному закладу, що вносив їх до статутного капіталу господарського товариства.
Статтю 42 доповнено частиною одинадцятою згідно із Законом № 848-VIII від 26.11.2015
Пунктами 90, 91 постанови Пленуму Верховного Суду України "Про судову практику у справах про банкрутство" N 15 від 18.12.2009 року роз'яснено про те, що відповідно до частини 1 статті 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" всі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси. Проте, цим визначенням обсяг ліквідаційної маси не обмежується, оскільки згідно з частиною 1 статті 213 ГК України у процедурах банкрутства використовуються майнові активи, які належать йому на підставі речових та зобов'язальних прав, а також права інтелектуальної власності. Права вимоги за зобов'язаннями та об'єкти права інтелектуальної власності можуть бути предметами цивільного обігу, а тому вони підлягають включенню до складу ліквідаційної маси і реалізації ліквідатором у порядку, встановленому Законом. Відповідно до частини другої статті 213 ГК України до складу ліквідаційної маси включаються також майнові активи осіб, які відповідають за зобов'язаннями неплатоспроможного боржника відповідно до закону або установчих документів боржника. Правила про додаткову та солідарну відповідальність засновників і учасників юридичних осіб та господарських товариств за зобов'язаннями останніх передбачено у статтях 65, 74, 75 та 82 Закону України "Про господарські товариства".
Відповідно до частини 1 статті 190 ЦК України майном як особливим об'єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов'язки. Зокрема, різновидом майнових прав є корпоративні права учасника господарського товариства, які він одержав внаслідок передання майна у власність господарського товариства як вкладу до його статутного (складеного) капіталу відповідно до пункту 1 частини 1 статті 115 ЦК України.
Отже, перевірка наявності у боржника майнових прав, набутих внаслідок заснування господарського товариства чи участі у його статутному капіталі, є обов'язковим заходом з проведення аналізу його активів та необхідним для складання за результатами проведення процедури ліквідації ліквідаційного балансу боржника, як обов'язкового додатка до звіту ліквідатора. А ліквідаційний баланс є предметом дослідження у судовому засіданні при затвердженні звіту ліквідатора та затверджуватися судом як окремий документ.
При цьому судом встановлено, що ліквідатор не вчинив необхідних дій щодо пошуку належних виробничо-торгівельному приватному підприємству "Автокомфорт", м. Хмельницький нематеріальних активів, корпоративних прав. Окрім того отримані судом додані арбітражним керуючим документи та матеріали не були предметом розгляду комітету кредиторів підприємства - банкрута після відмови в затвердженні попередніх редакцій Звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника.
Так, в матеріалах справи відсутні докази звернення ліквідатора до державного реєстратора з метою отримання установчих документів боржника та з'ясування питання, чи є банкрут учасником інших господарських товариств.
Відповідно до пп. 14.1.120 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України нематеріальні активи - це право власності на результати інтелектуальної діяльності, у тому числі промислової власності, а також інші аналогічні права, визнані об'єктом права власності (інтелектуальної власності), право користування майном та майновими правами платника податку в установленому законодавством порядку, у тому числі набуті в установленому законодавством порядку права користування природними ресурсами, майном та майновими правами.
Згідно з п. 1 ст. 155 ГК України, об'єктами прав інтелектуальної власності у сфері господарювання визнаються: винаходи та корисні моделі; промислові зразки; сорти рослин та породи тварин; торговельні марки (знаки для товарів і послуг); комерційне (фірмове) найменування; географічне зазначення; комерційна таємниця; комп'ютерні програми; інші об'єкти, передбачені законом.
Пунктом 1 ст. 156 ГК України встановлено, що право інтелектуальної власності на винахід, корисну модель, промисловий зразок відповідно до законодавства України засвідчується патентом.
Відповідно до п. 2 Положення про Державний реєстр патентів України на винаходи, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.04.2001р. N 291, п. 2 Положення про Державний реєстр патентів України на корисні моделі, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.06.2001 р. N 469, п. 2 Положення про Державний реєстр патентів України на промислові зразки, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.04.2001р. N 290; п. 2 Положення про Державний реєстр свідоцтв України на знаки для товарів і послуг, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 10.01.2002р. N 10; п. 2 Положення про Державний реєстр України топографій інтегральних мікросхем, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.04.2001р. N 292; п. 2 Положення про Державний реєстр України назв місць походження та географічних зазначень походження товарів і прав на використання зареєстрованих кваліфікованих зазначень походження товарів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13.12.2001 р. N 798, інформація про власника патенту включена до переліку інформації, яка вноситься до відповідного Державного реєстру.
Проте належні та допустимі докази на підтвердження вжиття ліквідатором заходів з метою перевірки наявності у банкрута будь - яких об'єктів інтелектуальної власності в матеріалах справи відсутні.
Крім цього, як встановлено судом, з наявних в матеріалах справи запитів арбітражного керуючого та частково отриманих відповідей з регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ України від 13.01.2016р., ДПІ у м. Хмельницького № 2652 від 26.01.2016р., Держсільгоспінспекції в Хмельницькій області від 01.02.2016р. за № 7-2016, а також інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта станом на 28.06.2016р. з врахуванням часу здійснення боржником підприємницької діяльності неможливо встановити факт відсутності у банкрута нерухомого майна лише в межах м. Хмельницького, проте докази вчинення ліквідатором ВТПП "Автокомфорт" всіх необхідних заходів щодо пошуку нерухомого майна банкрута за межами міста та Хмельницької області в матеріалах справи відсутні.
З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що ліквідатор не в повній мірі здійснив всі необхідні заходи щодо належного виконання своїх обов'язків, зокрема, в матеріалах справи відсутні докази вчинення ліквідатором дій, спрямованих на пошук нематеріальних активів підприємства та майна банкрута за межами м. Хмельницького та Хмельницької області, а також, відсутні докази звернення ліквідатора до державного реєстратора з метою з'ясування питання, чи є банкрут учасником інших господарських товариств.
Таким чином, суд вважає за належне відмовити у задоволенні клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вх.№05-06/523/16 від 29.06.2016р.) щодо затвердження Звіту (вх. № 05-06/542/16 від 04.07.2016р.) про здійснення процедури ліквідації ВТПП "Автокомфорт" із доданим ліквідаційним балансом станом на 15.03.2016р. (вх. № 05-06/543/16 від 04.07.2016р.) через їх невідповідність фактичним обставинам справи та нормам Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .
Підсумовуючи викладене, керуючись ст.ст. 1, 2, 37-43, 46 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» (в редакції чинній на час винесення ухвали) , ст.ст. 4 1 - 4 4 , 22, 38, 43, 65, 86 Господарського процесуального кодексу України, Суд -
У х в а л и в :
У задоволенні клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_1 (вх.№05-06/523/16 від 29.06.2016р.) про затвердження Звіту про здійснення процедури ліквідації ВТПП "Автокомфорт" м. Хмельницький (вх. № 05-06/542/16 від 04.07.2016р.), ліквідаційного балансу у справі станом на 15.03.2016р. (вх. № 05-06/543/16 від 04.07.2016р.) у справі № 924/1193/15 про визнання банкрутом виробничо-торгівельного приватного підприємства В«АвтокомфортВ» (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький вул. Трудова,7/3; код 22768635) - відмовити.
Примірники ухвали надіслати зацікавленим сторонам та ліквідатору.
Суддя Грамчук І.В.
Віддруковано 5 примірн.: 1- в справу, 2-кредитору - м.Хмельницький, вул. Героїв Майдану, 12, 3 - боржнику - 29000, Хмельницька обл. м. Хмельницький, вул. Трудова,7/3; 4 - Реєстраційній службі Хмельницького міськрайонного управління юстиції, 5 - арбітражному керуючому ОСОБА_1 (вул. Робітнича, буд. 11-А,с.Дуліби, Стрийський р-н, Львівська обл., Україна, 83434)
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2016 |
Оприлюднено | 14.07.2016 |
Номер документу | 58873092 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні