Рішення
від 05.07.2016 по справі 918/364/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05 липня 2016 р. Справа № 918/364/16

Господарський суд Рівненської області у складі головуючого - судді Торчинюка В.Г., розглянувши матеріали справи

за позовом: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вулиці Князя Романа, 15 А в місті Рівне - Товариство співвласників "Оселя - Сервіс"

до відповідача: ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд"

третя особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_2 відділення Фонду державного майна України по Рівненській області

про зобов'язання вчинити певні дії

В засіданні приймали участь:

від позивача: ОСОБА_3 за довіреністю від 27 травня 2016 року № 35;

ОСОБА_4 протокол б/н від 20 листопада 2015 року;

від відповідача: не з'явився;

від третіх осіб: не з'явився.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вулиці Князя Романа, 15 А в місті Рівне - Товариство співвласників "Оселя - Сервіс" звернувся до господарського суду Рівненської області з позовною заявою до відповідача ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд", в якій просить суд зобов'язати Акціонерне товариство закритого типу "Спецбуд" передати на баланс Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вулиці князя ОСОБА_4, 15 А в місті Рівне - Товариство співвласників "Оселя - Сервіс" житловий будинок для малосімейних № 15 А по вулиці Князя Романа у місті Рівне з технічною документацією на нього та підписати акт приймання - передавання такого будинку.

Ухвалою господарського суду Рівненської області від 20 травня 2016 року порушено провадження у справі № 918/366/16, розгляд якої призначено на 31 травня 2016 року.

27 травня 2016 року через відділ канцелярії та документального забезпечення суду уповноважений представник позивача подав письмові пояснення від 27 травня 2016 року № 34, в яких зазначив, що даний позов ніяким чином не порушує права та законні інтереси Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області, а навпаки спрямований на захист прав та законних інтересів мешканців житлового будинку № 15 А по вулиці Князя Романа у місті Рівне.

31 травня 2016 року через відділ канцелярії та документального забезпечення суду уповноважений представник позивача подав клопотання від 31 травня 2016 року про залучення до участі у справу в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 відділення Фонду державного майна України по Рівненській області. У даному клопотанні позивач зазначає, що рішеннями, копії яких знаходяться в матеріалах даної справи, достовірно встановлено, що спірний житловий будинок відноситься до державного житлового фонду. Поряд з тим, вказаними рішеннями судів передбачено право Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області на прийняття від АТЗТ "Спецбуд" будинку № 15 А по вулиці Князя Романа у місті Рівне з врахуванням проведеної приватизації квартир. Іншими словами, суди зазначили, що передається лише та частина квартир, яка не була приватизована мешканцями такого будинку. Відповідно до наявних у справі документів на сьогодні, це одна квартира.

Натомість судами не вирішувалося питання балансоутримування спірного будинку, а тому дана справа зачіпає права та законні інтереси Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області.

Ухвалою суду від 31 травня 2016 року залучено в якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_2 відділення Фонду державного майна України по Рівненській області оскільки, рішення у даній справі може вплинути на права або обов'язки останнього та відкладено розгляд справи на 14 червня 2016 року.

13 червня 2016 року через відділ канцелярії та документального забезпечення суду уповноважений представник позивача подав заяву від 10 червня 2016 року № 36, в додатках до якої долучив частину документів, які витребовувались ухвалою суду від 31 травня 2016 року.

Ухвалою суду від 14 червня 2016 року відкладено розгляд справи на 5 липня 2016 року.

У судовому засіданні 5 липня 2016 року уповноважені представники позивача підтримали позов з підстав зазначених у позовній заяві, наполягали на його задоволенні.

Третя особа не забезпечила явку уповноважених представників у судове засідання 5 липня 2016 року, хоча про дату, місце та час судового засідання належним чином повідомлена.

Відповідач також у призначене судове засідання явку свого повноважного представника не забезпечив, витребуваних судом документів не надав, будь-яких обґрунтованих заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи із зазначенням підстав щодо своєї неявки не направив.

Відповідно до статті 64 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) ухвала про порушення провадження у справі надсилається сторонам за повідомленою ними господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином.

Ухвали суду про порушення провадження у даній справі від 20 травня 2016 року, а також про відкладення розгляду справи від 31 травня 2016 року та від 14 червня 2016 року були надіслані відповідачу за адресою, вказаною у позовній заяві та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а саме: 35331, Рівненська область, Рівненський район, село Городок, вулиця Барона Штейнгеля, будинок 3А. Проте вказані поштові відправлення були повернуті підприємством поштового зв'язку з посиланням на закінчення терміну їх зберігання.

Отже, за змістом вищезазначеної норми відповідач завчасно та належним чином був повідомлений про місце, дату та час судового засідання, крім того, останньому надавалося достатньо часу для подання відзиву на позовну заяву, письмових пояснень та додаткових документів.

Аналогічна правова позиція знайшла своє відображення в пункті 3.9.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26 грудня 2011 року № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" (далі - Постанова) яким роз'яснено, що за змістом цієї норми, зокрема, у разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

В 1971 році державною комісією по акту прийнято в експлуатацію, житловий будинок на 80 квартир для малосімейних по вулиці Дозорцевій, 15а /на сьогодні ОСОБА_5 в місті Рівне.

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна по Рівненській області від 26 листопада 1993 року за № 487 було затверджено План приватизації майна державного підприємства "Спецбуд". Згідно вказаного плану приватизації житловий будинок № 15а по вул. Дозорцевій (сьогодні ОСОБА_5) в місті Рівне разом з іншими об'єктами приватизації, як цілісний майновий комплекс підприємства, включено до приватизації товариством покупців.

29 листопада 1993 року був укладений договір купівлі-продажу майна Державного підприємства "Спецбуд" між ОСОБА_2 відділенням Фонду державного майна України по Рівненській області та Товариством покупців державного підприємства "Спецбуд", а 01 березня 1994 року підписаний ОСОБА_2 відділенням Фонду державного майна України по Рівненській області та Товариством покупців державного підприємства "Спецбуд" акт передачі державного майна державного підприємства "Спецбуд".

Товариством покупців державного підприємства "Спецбуд" було приватизовано житловий будинок для малосімейних № 15а по вулиці Дозорцевій (сьогодні ОСОБА_5) в місті Рівне.

10 вересня 2002 року розпорядженням Рівненського міського голови спірний будинок ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд" було передано у колективну власність.

Усі зазначені вище факти встановлені наступними судовими рішеннями.

8 квітня 2008 року Рівненським міським судом Рівненської області по цивільній справі було розглянуто справу № 2- 636/08 за позовом ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до Рівненського міського голови, Рівненського міського бюро технічної інвентаризації", Закритого акціонерного товариства "Спецбуд", Рівненського регіонального відділення Фонду Державного майна України по Рівненській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_8 та ОСОБА_9, про визнання незаконним розпорядження міського голови міста Рівного № 2357-5 від 10 вересня 2002 року та визнання права на приватизацію квартири. Даним рішенням позов задоволено в повному обсязі, визнано недійсним розпорядження міського голови міста Рівного від 10 вересня 2002 року № 2357-р та визнано за ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 право на приватизацію квартири АДРЕСА_1.

Окрім того, 18 листопада 2008 року Рівненським міським судом Рівненської області по цивільній справі № 2- 682/08 за позовом ОСОБА_6 до виконавчого комітету Рівненської міської ради, Комунального підприємства "Рівненське міське бюро технічної інвентаризації", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - ОСОБА_1 товариству закритого типу "Спецбуд", про визнання недійсним свідоцтва про право власності на житловий будинок та скасування державної реєстрації - винесено рішення. Відповідно до останнього, визнано недійсним свідоцтво про право колективної власності ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд" на житловий будинок № 15А по вулиці Князя Романа в місті Рівне від 25 вересня 2002 року, видане КП "Рівненське міське бюро технічної інвентаризації" та записане в реєстрову книгу № 1 за реєстровим номером 82-80 та скасовано державну реєстрацію цього права власності.

Також, 24 квітня 2008 року Рівненський окружний адміністративний суд по адміністративній справі № 2- а-2259/08 за позовом ОСОБА_14, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог спору на стороні позивача - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вулиці Князя Романа, 15А в місті Рівне - Товариство співвласників "Оселя-Сервіс" до Рівненського регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Акціонерне товариство закритого типу "Спецбуд" та Головне управління державного казначейства України в Рівненській області, про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправним, про визнання рішення суб'єкта владних повноважень нечинним - виніс постанову. Згідно останньої, суд визнав дії Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області по приватизації товариством покупців державного підприємства "Спецбуд" житлового будинку для малосімейних № 15А по вулиці Дозорцевій (на сьогодні ОСОБА_5) в місті Рівне - протиправним.

Крім того, судом визнано наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області від 26 листопада 1993 року за № 487 в частині затвердження приватизації товариством покупців Державного підприємства "Спецбуд" житлового будинку для малосімейних № 15А по вул. Дозорцевій (на сьогодні ОСОБА_5) в місті Рівне - нечинним.

16 листопада 2009 року господарський суд Рівненської області в справі № 11/61 за позовом ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд" до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області, Головного управління державного казначейства України в Рівненській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Перша Рівненська міська державна нотаріальна контора та ТС "Оселя-Сервіс" про визнання недійсним договору купівлі-продажу від 29 листопада 1993 року в частині продажу будинку 15А по вулиці Князя Романа в місті Рівне в складі цілісного майнового комплексу ДП "Спецбуд" - виніс рішення.

Зазначеним рішенням господарського суду договір купівлі-продажу майна державного підприємства "Спецбуд", який 29 листопада 1993 року укладено Товариством покупців державного підприємства "Спецбуд" з ОСОБА_2 відділенням Фонду державного майна України по Рівненській області визнано недійсним в частині продажу житлового будинку для малосімейних 15 А по вулиці Князя Романа у місті Рівне, в складі цілісного майнового комплексу Державного підприємства "Спецбуд".

Вищезазначені рішення набрали законної сили.

Відповідно до приписів статті 35 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи, або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

З матеріалів справи судом встановлено, що в ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд" відсутні правові підстави на утримання у власності або на балансі спірного житлового будинку.

Наведеними судовими рішеннями для ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд" скасовано всі правовстановлюючі документи на житловий будинок для малосімейних 15 А по вулиці Князя Романа у місті Рівне.

Як свідчать матеріали справи, на момент розгляду справи у спірному будинку приватизовано 79 квартир (усіх квартир 80), що стверджується матеріалами справи, зокрема свідоцтвами на право власності, договорами та інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна (а.с. 87 - 168).

03 березня 2002 року установчими зборами співвласників багатоквартирного будинку "ТС "Оселя-сервіс" по вулиці Князя Романа, 15/а в місті Рівне затверджено статут такого об'єднання, рішення оформлено протоколом № 1 (а.с. 55 - 61), затверджений Розпорядженням міського голови м. Рівне від 03 жовтня 2002 року № 2602р.

У відповідності до пункту 1.3 об'єднання створюється для обслуговування, ремонту та реконструкції житлового будинку та утримання прибудинкової території за кошти отриманих і використаних об'єднанням відповідно до мети його діяльності.

Місцезнаходження об'єднання: 33022, м. Рівне, вулиця Князя Романа, 15/а (пункт 1.7 статуту).

Судом встановлено, що мешканці будинку по вулиці Князя Романа, 15/а, м. Рівне, 03 жовтня 2002 року зареєстрували юридичну особу - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вулиці Князя Романа, 15/а в м. Рівне - ТС "Оселя-сервіс" (надалі - ТС "Оселя-Сервіс"), що стверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осбі-підприємців та громадських формувань.

Як вбачається із матеріалів справи та зазначених вище судових рішень, спірний будинок перебуває у власності його мешканців, а його утриманням здійснюється ТС "Оселя-Сервіс".

Утримання будинку 15/а по вулиці Князя Романа, в м. Рівне саме ТС "Оселя-Сервіс" стверджується матеріалами справи, зокрема:

- договір від 20 липня 2010 року № 20/70, згідно якого було проведено за дорученням та за кошти ОСББ ТС "Оселя-Сервіс" комплекс будівельних робіт з капітального ремонту покрівлі будинку № 15А по вулиці Князя Романа у місті Рівне;

- договір на виконання робіт від 27 жовтня 2015 року № 2/9-БМР, згідно якого за завданням та за кошти ОСББ ТС "Оселя - Сервіс" виконано комплекс робіт по капітальному ремонту автоматизованого вузла обліку та регулювання теплової енергії житлового будинку № 15А по вулиці Князя Романа у місті Рівне;

- платіжні доручення (покої яких знаходяться в матеріалах справи), які підтверджують факт реального розрахунку ОСББ ТС "Оселя-Сервіс" за роботи виконані в будинку;

- звіт про використання коштів громади ОСББ ТС "Оселя - Сервіс" та платіжні доручення (копії яких містяться в матеріалах даної справи), з яких вбачається, що капітальний ремонт будинку, капітальний ремонт системи водопостачання та опалення будинку зроблено за кошти ОСББ ТС "Оселя - Сервіс";

- Статут Товариства, де в пункті 2.1 передбачено мету діяльності Товариства: забезпечення належного утримання будинку та прибудинкової території, забезпечення мешканців будинку комунальними та іншими послугами (а.с. 62 - 72).

З матеріалів справи суд вбачає, що будинок для малосімейних 15 А по вулиці Князя Романа у місті Рівне перебуває на балансі АТЗТ "Спецбуд".

Судом встановлено, позивач звертався з листами (звернення) до Рівненського міського голови та прокуратури Рівненської області, на які отримав відповідь про те, що балансоутримувачем будинку може бути власник будинку.

09 лютого 2016 року, протоколом загальних зборів ТС "Оселя-Сервіс" було прийнято рішення про прийняття житлового будинку № 15А по вулиці Князя Романа в місті Рівне на баланс ТС "Оселя- Сервіс" та про обрання самостійної форми управляння житловим будинком № 15А по вулиці Князя Романа у місті Рівне через статутні органи ТС "Оселя-Сервіс" (а.с. 46).

05 квітня 2016 року ТС "Оселя-Сервіс" з письмовою заявою № 14 звернулося до відповідача із проханням передати спірний житловий будинок з технічною документацією на баланс ТС "Оселя- Сервіс". До такого звернення було додано акт приймання-передавання.

Проте, 07 травня 2016 року заява позивача з доданим актом була повернута з пошти за терміном зберігання.

Відтак, прохання позивача про передачу технічної документації залишені відповідачем без відповіді та без задоволення.

Частиною 2 статті 382 ЦК України визначено, що усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Відповідно до частини 1 статті 385 ЦК України, власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку) будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинків (будинку). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Статтею 1 Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

У відповідності до статті 12 Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.

В силу статті 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Статтею 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" встановлено, колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року № 1521 "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" затверджено Порядок передачі майна на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - Порядок).

Пунктами 2 та 5 Порядку передбачено, що передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання.

Вказаний Порядок встановлює процедуру такої передачі на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, що перебував на балансі ЖЕКУ та інших організацій.

Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та наведений Порядок пов'язують передачу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку житлових комплексів тільки з прийняттям об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку відповідного рішення та встановлюють обов'язковість такої передачі.

Статтею 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" встановлено, що балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом

Як зазначалося вище з жовтня 2002 року зареєстровано Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Кн. Романа, 15а в місті Рівне - Товариство співвласників "ОСЕЛЯ-СЕРВІС" та фактично на даний час, саме вказана юридична особа, повністю утримує та обслуговує житловий будинок.

Як свідчать матеріали справи ТС "Оселя-Сервіс" повністю відповідає ознакам балансоутримувача і на момент розгляд справи понад десять років фактично здійснює такі функції.

Рішення про прийняття на баланс основних фондів приймається відповідно до цього Закону, інших нормативно-правових актів та статуту об'єднання. Передача майна з балансу на баланс відбувається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. При цьому, передача на баланс майна (в тому числі земельної ділянки), яке входить до складу житлового комплексу, але не належить об'єднанню, не тягне за собою виникнення права власності на нього.

Пунктом 2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 13 від 02.02.2009 визначено, що при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об'єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при КМУ від 09.04.1998 № 56, за реєстр. в Мін'юсті України 23.06.1998 за № 393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренд

При цьому, відповідно до пункту 2.3 Правил у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.

Судом встановлено , що ТС "Оселя-Сервіс" прийняла рішення про прийняття житлового будинку №15А по вулиці Князя Романа в місті Рівне на баланс.

Відповідно до пунктів 2, 5 Порядку передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо).

Як зазначалось вище по тексту позивач звертався до відповідача із заявою щодо передачі житлового будинку на баланс ТС "Оселя- Сервіс", однак ця заява залишена відповідачем без розгляду та відповіді.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що вимога позивача про зобов'язання відповідача передати на баланс позивача житловий будинок для малосімейних № 15, розташований за адресою; місто Рівне, вулиця Князя Романа разом із технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) шляхом підписання акту приймання - передачі є законною, обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Згідно статті 49 ГПК України якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору.

Враховуючи ту обставину, що даний спір виник через неправильні дії відповідача, судовий збір в сумі 1 378 грн. 00 коп. покладається на відповідача.

Керуючись статтями 22, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Акціонерне товариство закритого типу "Спецбуд" (35331, Рівненська область, Рівненський район, село Городок, вулиця Барона Штейнгеля, будинок 3А, ідентифікаційний код: 01273349), передати на баланс Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вулиці Князя Романа, 15А в місті Рівне Товариство співвласників "Оселя - Сервіс" (33022, місто Рівне, вулиця Князя Романа, будинок 15-А, ідентифікаційний код: 26259617) житловий будинок для малосімейних № 15-А по вулиці Князя Романа у місті Рівне з технічною документацією шляхом підписання акту приймання - передачі.

3. Стягнути з ОСОБА_1 товариства закритого типу "Спецбуд" (35331, Рівненська область, Рівненський район, село Городок, вулиця Барона Штейнгеля, будинок 3А, ідентифікаційний код: 01273349) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вулиці Князя Романа, 15А в місті Рівне Товариство співвласників "Оселя - Сервіс" (33022, місто Рівне, вулиця Князя Романа, будинок 15-А, ідентифікаційний код: 26259617) витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп.

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення складено "8" липня 2016 року

Суддя Торчинюк В.Г.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення05.07.2016
Оприлюднено14.07.2016
Номер документу58873451
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/364/16

Судовий наказ від 22.07.2016

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Рішення від 05.07.2016

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Ухвала від 14.06.2016

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Ухвала від 31.05.2016

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні