ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2012 р. № 2а-596/12/1370
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
за участю:
секретаря судового засідання Павлишина Ю.І.,
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Колективного підприємства - Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ»до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
в с т а н о в и в :
Колективне підприємство -Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ»звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем протиправно винесено податкове повідомлення-рішення від 10.08.2011 року № НОМЕР_2 за неподання декларації по ПДВ за січень 2011 року з нарахуванням 170 грн. 00 коп. штрафу, оскільки пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01.01.2011р. по 30.06.2011р. застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення, а також тим, що податковим органом порушено порядок розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення.
ДПІ у Франківському районі м. Львова подано до суду заперечення на позов, в якому проти позову заперечує, просить суд відмовити позивачу у задоволенні адміністративного позову. Свої заперечення обґрунтовує тим, що у відповідності до п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 грн. 00 коп. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Додатково пояснив, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1 є протиправним з тих підстав, що пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01.01.2011р. по 30.06.2011р. застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення, яке не було враховано податковим органом при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Крім того, ДПА у Львівській області порушено порядок розгляду скарги, встановивши граничний термін розгляду скарги 17.12.2011р., прийняла рішення 19.12.2011р. № 7830/6/2215 не на користь позивача, оскільки згідно з п. 56.9 Податкового кодексу України Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника контролюючого органу (або його заступника), така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Просить адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив. Додатково пояснив, що згідно з нормами п. 56.3. ст. 56 Податкового кодексу України, скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби -з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Позивачем скарга від 13.07.2011 року на податкове повідомлення-рішення була надіслана на адресу ДПІ у Франківському районі м. Львова, а відтак позивачем порушено порядок і строки подання. Просить у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню частково, з наступних підстав.
Позивач -КП Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ», зареєстроване як юридична особа 04.11.1997 року № 17932962 що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, код ЄДРПОУ - 13804941.
КП Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ»в першому кварталі 2011р. була подана податкова декларація за I квартал 2011р.
ДПІ у Франківському районі м. Львова 21.03.2011р. проведено перевірку з питань дотримання податкового законодавства. На підставі перевірки складено акт камеральної перевірки № 420/15-2/13804941 від 21.03.2011р. на предмет неподання податкової звітності з податку на додану вартість, яким встановлено неподання податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2011р. по терміну 21.02.2011р.
Позивачем рекомендованим листом був одержаний акт камеральної перевірки № 420/15-2/13804941 від 21.03.2011р. про неподання декларації по ПДВ за січень 2011р. з нарахуванням 170 грн. 00 коп. штрафу. ДПІ у Франківському районі м. Львова винесено податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1 про порушення п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України на суму 170 грн., яке було отримане позивачем 04.07.2011р.
13.07.2011р. КП Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ»була направлена в ДПА у Львівській області скарга на податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1.
15.10.2011р. позивач подав до ДПС України скаргу на податкове повідомлення рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1.
28.10.2011р. ДПА України прийняла рішення № 4543/6/10-2215 про продовження строку розгляду скарг від 17.12.2011р. ДПС України 19.12.2011р. прийняла рішення № 7830/6/10-2215 про залишення скарг без розгляду щодо оскарження податкового повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1, у зв'язку з тим, що первинна скарга на зазначене податкове повідомлення-рішення до ДПА у Львівській області не надходила.
Спір між сторонами виник стосовно правомірності податкового повідомлення-рішення ДПІ у Франківському районі м. Львова від 07.06.2011 року № НОМЕР_1.
При вирішенні спору суд виходив з наступного.
Згідно з ст. 36 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI )податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно з п. п. 49.18.1. п. 49.18. ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно п. п. 54.3.1. п. 54.3. ст. 54 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Згідно п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з п. 120.1 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Пункт 113.3 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI передбачає, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з п. 7 Підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Даючи правову оцінку податковому повідомленню -рішенню від 07.06.2011 року № НОМЕР_1, суд встановив наступне.
Відповідачем проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість та встановлено, що позивачем не подано розрахунку за січень 2011 року. На підставі вказаного порушення до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію відповідно до п. 120.1. ст. 120 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI у розмірі 170 грн.
Суд зазначає, що згідно п. 223.2. ст. 223 цього Кодексу останнім днем подання розрахунку за січень 2011 року є 20 лютого 2011 року, а відтак на вказане порушення розповсюджується дія п. 7 Підрозділу 10 Розділу ХХ цього Кодексу та повинна застосовуватись штрафна (фінансова) санкція у розмірі 1 грн.
В судовому засіданні представник позивача визнав допущене порушення позивачем вимог податкового законодавства та застосування штрафних санкцій лише в розмірі 1 грн.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення -рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1 підлягає скасуванню в частині застосування штрафних санкцій в сумі 169 грн.
Стосовно тверджень позивача, що ДПА у Львівській області порушено порядок розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1, суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, скарга позивачем на податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року №0003591530 була скерована на адресу ДПІ у Франківському районі м. Львова, про що свідчить повідомлення про вручення, яке долучено до матеріалів справи.
Згідно з нормами п. 56.3. ст. 56 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Скарги на рішення державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі подаються до Державної податкової адміністрації України.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач скерував скаргу від 13.07.2011 року з порушенням норм п.56.3. ст. 56 Податкового кодексу України до ДПІ у Франківському районі м. Львова, хоча повинен був скерувати до ДПА у Львівській області.
Листом від 22.07.2011 року за №17487/10/15-216 ДПІ у Франківському районі м. Львова повідомила Колективне підприємство - Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ» про неправильне скерування скарги (даний лист отримано позивачем 03.08.2011р.).
З огляду на це, позовні вимоги в частині порушення ДПА у Львівській області процедури розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення від 07.06.2011 року № НОМЕР_1 є необґрунтованими та безпідставними.
Щодо тверджень позивача, що податковим органом порушено строки розгляду скарги поданої в порядку адміністративного оскарження до ДПС України, наслідком якого є повне задоволення такої скарги на користь платника податків відповідно до п.56.9 ст.56 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне.
Положення п.56.13. ст. 56 ПК України та п.п 11 п.9 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової-служби затвердженого наказом ДПА України від 23.12.2010 року №1001, відповідно до якого, у разі коли останній день строків, зазначених у п.п. 8.2 і 8.3 п. 8, п.п. 9.1 п. 9, п.13 цього Положення, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший наступний робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Судом встановлено, що граничний термін розгляду скарги Колективного підприємства -Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ»припадав на 17.12.2011р., а саме на суботу -вихідний день. ДПС України застосувало норму положення п.56.13. ст. 56 Податкового кодексу України та підпункту 11 пункту 9 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової-служби затвердженого наказом ДПА України від 23.12.2010р. №1001, відповідно до яких рішення про результати розгляду скарги було направлено позивачу, а саме 19.12.2011р.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині порушення ДПС України граничного терміну розгляду скарги є необґрунтованими та безпідставними.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Керуючись наведеним вище та ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним податкове повідомлення -рішення ДПІ у Франківському районі м. Львова від 07.06.2011 року № НОМЕР_1 в частині застосування штрафної санкції у розмірі 169 грн.
3. Присудити на користь Колективного підприємства -Центр інженерних та науково-технічних послуг «АУМ»(код ЄДРПОУ - 13804941) судові витрати у розмірі 32 грн. 00 коп. (тридцять дві гривні) з Державного бюджету України.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 17 лютого 2012 року.
Суддя Гулик А.Г.
З оригіналом згідно
Суддя Гулик А.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2012 |
Оприлюднено | 14.07.2016 |
Номер документу | 58873851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні