Постанова
від 05.07.2016 по справі 802/700/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

05 липня 2016 р. Справа № 802/700/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Віятик Н.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренка Ігоря Валерійовича

позивача: не прибув (заява без участі)

відповідача: Карпінський В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

до: кредитної спілки "Вінницький кредит"

про: стягнення штрафу 3400,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

13.05.2016 до Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг, позивач) з адміністративним позовом до кредитної спілки «Вінницький кредит» (далі - КС «Вінницький кредит», відповідач) про стягнення штрафу в сумі 3400,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем встановлено порушення КС «Вінницький кредит» вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, за які до суб'єкта господарювання застосовано штраф у розмірі 3400,00 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надавши суду письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив щодо позовних вимог, з мотивів викладених у письмових заперечення. Додатково зазначивши, що на його думку відповідно до ст. 303 КУпАП не підлягає виконанню постанова про накладення адміністративного стягнення, якщо її не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги.

Заслухавши думку представника відповідача, перевіривши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на таке

Актом про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 20.07.2015 №188/15-2 позивачем встановлено, що відповідачем не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) за 2014 рік, що свідчить про порушення вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:

- статті 14 Закону України "Про фінансові послуги державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;

- абзаців 4, 5 та 6 п. 2.1, розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованого в Мінюсті 19.01.2004 за №69/8668, в частині подання до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) не пізніше 1 червня року наступного за звітним.

Листом від 20.07.2015 відповідача повідомлено про призначення розгляду справи про порушення законодавства про фінансові послуги на 29.07.2015.

Постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 29.07.2015 № 155/15-2 про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за порушення статті 14 Закону України "Про фінансові послуги державне регулювання ринків фінансових послуг", абзаців 4, 5 та 6 п. 2.1, розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованого в Мінюсті 19.01.2004 за №69/8668 (далі - Порядок), яке виявилось у неподанні аудиторського висновку (звіту) за 2014 рік, на КС «Вінницький кредит» накладено штраф у розмірі 3400,00 грн.

Разом з тим, з матеріалів справи суд вбачає, що відповідачем надіслано на адресу позивача скаргу за № 81801 від 18.08.2015 на постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчиненні на ринках фінансових послуг від 29.07.2015 за №155/15-2.

Зазначену скаргу Нацкомфінпослуг розглянуто і своїм розпорядженням №2173 від 10.09.2015 її залишено без задоволення, а постанову Нацкомфінпослуг від 29.07.2015 за №155/15-2 залишено без змін.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд враховує наступне.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070/2011 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Основним завданням Нацкомфінпослуг, серед іншого, є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері.

Відповідно до статті 1 Закону України від 12.07.2001 № 2664-III «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон № 2664-III) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Позивач стверджує, що КС «Вінницький кредит» відповідно до установчих документів та відповідно до інформації, що міститься у Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги та є суб'єктом нагляду Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Відповідно до статті 14 Закону № 2664-III фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідно до пп. «а» та «б» п. 2.2 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами і нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року № 27 фінансові компанії та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності за: а) квартал; б) рік.

Відповідно до абзаців 1-6 п. 2.1 розділу 2 Порядку достовірність і повнота річної фінансової звітності та звітних даних за рік повинна бути підтверджена аудитором (аудиторською фірмою), який (яка) внесений(а) до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг.

Річна фінансова звітність подається не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним.

Річна фінансова звітність має бути наскрізно пронумерована, прошита та містити напис "Усього пронумеровано, прошито, скріплено печаткою та підписом __ аркушів", підпис керівника кредитної спілки із зазначенням його прізвища та ініціалів, підпис головного бухгалтера із зазначенням його прізвища та ініціалів, відбиток печатки кредитної спілки.

Аудиторський висновок (звіт) подається не пізніше 01 червня ___ року, наступного за звітним роком.

Аудиторський висновок (звіт) подається разом з річною фінансовою звітністю, підтвердженою аудитором (аудиторською фірмою). Зазначені документи мають бути наскрізно пронумеровані, прошиті та містити напис "Усього пронумеровано, прошито, скріплено печаткою та підписом __ аркушів", підпис керівника кредитної спілки із зазначенням його прізвища та ініціалів, підпис головного бухгалтера із зазначенням його прізвища та ініціалів, відбиток печатки кредитної спілки.

У супровідному листі до аудиторського висновку (звіту) мають бути зазначені відомості про адресу власної веб-сторінки кредитної спілки, за якою розміщено річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком (звітом), а також інформацію про видання, у якому опубліковано річну фінансову звітність та аудиторський висновок (звіт) відповідно до вимог статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Доказів на спростування встановлених у акті про порушення законодавства про фінансові послуги та постанові про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг поршень законодавства відповідачем не надано.

Також, суду не надано, доказів оскарження у судовому порядку постанови на підставі якої заявлено вимогу про стягнення штрафу.

Порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - справи про правопорушення), механізм прийняття рішень Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про застосування заходів впливу та їх оскарження встановлювались Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженим Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 № 2319 (далі по тексту - Положення № 2319).

Пунктом 4.9 Положення № 2319 встановлено, що примірник акта про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис не пізніше п'яти днів з дати його складання з повідомленням про дату, час та місце розгляду справи про правопорушення.

Відповідно до пункту 4.18 Положення № 2319 рішення про застосування заходу впливу або закриття справи про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис протягом 5 днів з дати його прийняття.

З матеріалів справи вбачається, що акт та постанова були направлені на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та вручені 24.07.2015 та 04.08.2015 відповідно.

Крім того, суд критично ставиться до доводів представника позивач щодо застосування при розгляді даної справи норм КУпАП, оскільки розглядом у цій справі є позовні вимоги щодо стягнення коштів суб'єктом владних повноважень, які не регулюються КУпАП.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем в добровільному порядку не виплачено позивачу вказаної суми коштів, про що свідчить відсутність відповідних доказів в матеріалах справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, отже позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) відповідно до статті 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, Вінницький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Кредитної спілки "Вінницький кредит" (вул. Ватутіна, 18, м. Вінниця, 21011, код ЄДРПОУ 26286844) до Державного бюджету України (перерахувавши на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Віятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2016
Оприлюднено14.07.2016
Номер документу58874015
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/700/16-а

Постанова від 05.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні