ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 червня 2016 року о/об 15 год. 38 хв.Справа № 808/604/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_3
до Головного управління Держгеокадастру в Запорізькій області
про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 (далі - позивач або ОСОБА_3С.) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Запорізькій області (далі - відповідач або ГУ Держгеокадастру в Запорізькій області) в якому позивач, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог (а.с.59-61), просить суд: 1) визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га, із них: 20,0 га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки; 2) зобов'язати відповідача розглянути надане втретє клопотання від 21.12.2015 (вх.№Г-1402/0/35-15 від 22.12.2015) про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства; 3) зобов'язати відповідача прийняти рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га, із них: 20,0 га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки.
У позові (а.с.59-61) позивачем зазначено, що 25.11.2014 (вх.№31-12687/0/1-14) та повторно 19.08.2015 (вх.№31-2835/0/24-15) позивачем подано до Головного управління Держземагентства в Запорізькій області (яке перейменоване на ГУ Держгеокадастру в Запорізькій області) клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га, із них: 20,0 га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до ст.7 Закону України «Про фермерське господарство», у вказаному клопотанні позивачем зазначено бажаний розмір і місце розташування земельної ділянки, викладено мету отримання ділянки та обґрунтування її розмірів з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, а також додано наступні документи: Схему місця розташування земельної ділянки; ОСОБА_4 із публічної кадастрової карти із зазначеною земельною ділянкою; Обґрунтування розміру земельної ділянки; Копію трудової книжки; Копію довідки з ЄДРПОУ сільгосппідприємства; Паспорт, ідентифікаційний код. Але, не зважаючи на повноту наданої позивачем інформації, у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, перший раз ОСОБА_3 було відмовлено, а повторно із значним пропущенням строку на надання відповіді (відповідь мала бути надана у 30-ти денний термін - не пізніше 19.09.2015), листом від 16.12.2015 №31-2835-293/36-15 було повідомлено, що документи позивача втрачено. Позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною. З посиланням на приписи ч.3 ст.123 Земельного кодексу України позивач наполягає, що законодавчо визначений вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою. Жодна із законних підстав для відмови позивачу у наданні земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства у листі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 16.12.2015 №31-2835-293/36-15 не зазначена. Отже, йому відмовлено безпідставно, через втрату документів. Але, не зважаючи на все вище викладене та на вимогу, викладену в листі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 16.12.2015 за №31-2835-293/36-15, позивач втретє подав клопотання, із необхідними додатками, про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 21.12.2015 (вх.№Г-1402/0/35-15 від 22.12.2015). Місячний термін для надання належної позивачу відповіді давно сплив, але відповіді від Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області ОСОБА_3 так і не отримав. Відмовляючи позивачу в задоволенні клопотань, відповідач порушив норми Земельного кодексу України та принцип розсудливості, оскільки дії відповідача всіляко спрямовані на перешкоджання позивачу у реалізації його права отримати дозвіл на розробку проекту землеустрою.
У судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив позов задовольнити.
Представником відповідача подано до суду письмові заперечення проти позову (а.с.62-64), в яких зазначено, що 26.12.2014 ГУ Держземагентства у Запорізькій області розглянуло клопотання ОСОБА_3 від 30.10.2014 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. За результатами розгляду ОСОБА_3 відмовлено у задоволенні вищезазначеного клопотання, оскільки клопотання не відповідало вимогам ст.118 Земельного кодексу України: особа, яка звертається для отримання в оренду земельної ділянки повинна зазначити у клопотанні бажаний розмір і місце розташування земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства та надати документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі. Також, в обґрунтуванні наданому до клопотання, не викладено мету отримання ділянки та обґрунтування її розмірів. Отже, ГУ Держземагентства у Запорізькій області розглянуло клопотання ОСОБА_3 від 30.10.2014 по суті. Наряду з цим, ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області листом (вих.№31-2835-293/36-15 від 16.12.2015) повідомило ОСОБА_3 про наступне. За результатами окремого доручення керівника ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області ОСОБА_4 від 15.10.2015, наказу №96 від 23.10.2015 «Про проведення перевірки» проведений моніторинг документів, які перебували в роботі структурних підрозділів ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області на предмет додержання термінів їх виконання станом на 29.09.2015. В ході з'ясування обставин невчасного виконання (невиконання) документів, встановлено, що документи в управлінні відсутні, та встановити місцезнаходження документів неможливо. У зв'язку з чим, ОСОБА_3 запропоновано подати клопотання з відповідними додатками повторно. 28.01.2016 ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області розглянуло клопотання ОСОБА_3 від 22.12.2015 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 20,0 га для ведення фермерського господарства на території Новоказанхуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області. За результатами розгляду ОСОБА_3 повідомлено, що 10.07.2015 головою Запорізької ОДА ОСОБА_5 винесене розпорядження №244 «Про забезпечення реалізації першочергового права на відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва учасників бойових дій, які беруть участь в АТО, а також членів сімей учасників бойових дій, які загинули під час АТО». На виконання вищезазначеного розпорядження територіальними органами Держземагентства/Держгеокадастру у Запорізькій області проводилась робота з формування (оновлення) земельних масивів, можливих для передачі під зазначені потреби. З огляду на те, що запитувана ділянка знаходиться на території району, по якому відбувається формування (оновлення) земельних масивів, можливих для передачі учасникам АТО, ОСОБА_3 запропоновано звернутись з питанням надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки після завершення вищезазначених робіт. Звідси, відповіді ГУ Держземагентства/Держгеокадастру в Запорізькій області, на його думку, є обґрунтованими та відповідають вимогам чинного законодавства.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.
Сторони, під час розгляду справи, у судовому засіданні повідомили, що ними надано всі необхідні документи для вирішення спору по суті.
Вислухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.
Відповідачем до суду надано відповідь Головного управління Держземагентства у Запорізькій області (вих.№31-8-0.3-13668/2-14 від 26.12.2014) на адресу позивача, в якій, зазначено наступне: «… Розглянувши Ваше клопотання (вх.№31-12687/0/1-14 від 25.11.2014) з приводу надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства площею 20,0 га на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області, повідомляємо наступне. Земельним кодексом України (ст.118), Законом України «Про фермерське господарство» від 19.06.2003 №973-IV визначені вимоги для надання (передачі) земельних ділянок для ведення фермерського господарства. Так, для отримання в оренду земельної ділянки, особа, яка звертається з заявою з цього приводу до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної власності у власність або у користування відповідно до повноважень, визначених ст.122 Кодексу, повинна зазначити у заяві бажаний розмір і місце розташування ділянки, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі. До Вашого клопотання не долучені документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі. Крім того, в обґрунтуванні наданому до Вашого клопотання, не викладено мету отримання ділянки та обґрунтування її розмірів. Зважаючи на вищезазначене, Головне управління не має можливості надати Вам дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 20,0 га на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області …» (а.с.65).
Відповідачем не надано до суду ані «Клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», поданого ОСОБА_3 (вх.№31-12687/0/1-14 від 25.11.2014), ані додатків до нього.
19.08.2015 ОСОБА_3 подав до ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області «Клопотання (повторне) про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» (вх.№31-2835/0/24-15), в якому він просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га, із них: 20,0 га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки (а.с.47).
До вказаного «Клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» позивачем додано: Схему місця розташування земельної ділянки; ОСОБА_4 із публічної кадастрової карти із зазначеною земельною ділянкою; Обґрунтування розміру земельної ділянки; Копію трудової книжки; Копія довідки з ЄДРПОУ; Паспорт, ідентифікаційний код (а.с.47).
Відповідачем до суду надано відповідь Головного управління Держземагентства у Запорізькій області (вих.№31-2835-393/36-15 від 16.12.2015) на адресу позивача, в якій, зазначено наступне: «… На адресу Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області надійшло Ваше клопотання (вх. реєстраційний номер 31-2835/0/24-15 від 19.08.2015) з приводу надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства орієнтовною площею 20,0 га на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області. З цього приводу повідомляємо наступне. За результатами окремого доручення керівника Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області ОСОБА_4 від 15.10.2015 року та наказу від 23.10.2015 №96 «Про проведення перевірки» був проведений моніторинг документів, які перебували в роботі структурних підрозділів Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області на предмет додержання термінів їх виконання станом на 29.09.2015 року. В ході з'ясування обставин невчасного виконання (невиконання) документів, було встановлено, що документи в управлінні відсутні та встановити місцезнаходження документів неможливо. З метою забезпечення права на отримання земельної ділянки у власність чи в користування рекомендуємо Вам звернутись до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області з повторним клопотанням та пакетом документів відповідно до чинного законодавства …» (а.с.7).
Судом досліджено Наказ Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 23.10.2015 №96 «Про проведення перевірки», в якому зазначено про створення робочої групи для здійснення моніторингу документів, які перебували в роботі структурних підрозділів Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області на предмет додержання термінів їх виконання станом на 29.09.2015 (а.с.97).
Також, судом досліджено: «Довідку №1 за результатами аналізу роботи Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, виявлення порушень термінів розгляду вхідної кореспонденції» від 13.11.2015 (а.с.98-99); Перелік клопотань про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою по яких порушені терміни розгляду (нерозглянуті) та інших документів (Додаток №2), в якому за №140 зазначено клопотання ОСОБА_3 від 19.08.2015 за вх.№31-2835/0/24-15 (а.с.100-101).
22.12.2015 ОСОБА_3 подав до ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області «Клопотання (повторне) про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» (вх.№Г-1402/0/35-15), в якому він просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га, із них: 20,0 га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки (а.с.8).
До вказаного «Клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» позивачем додано: Схему місця розташування земельної ділянки; ОСОБА_4 із публічної кадастрової карти із зазначеною земельною ділянкою; Обґрунтування розміру земельної ділянки; Копію трудової книжки; Копія довідки з ЄДРПОУ; Паспорт, ідентифікаційний код (а.с.8, 87-94).
У відповіді ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області (вих.№Г--1402-345/6-16 від 28.01.2016) на адресу позивача зазначено наступне: «… Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області розглянуло Ваше клопотання (вх.№Г-1402/0/35-15 від 22.12.2015) з приводу надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 20 га для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області. З цього приводу повідомляємо наступне. Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядуванні, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). В порушення вимог ст.123 Земельного кодексу України до Вашого клопотання долучено графічний матеріал, на якому земельна ділянка не позначена як бажане місце розташування. Також зазначаємо, 10.07.2015 головою Запорізької обласної державної адміністрації ОСОБА_5 було винесене розпорядження №244 «Про забезпечення реалізації першочергового права на відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва учасників бойових дій, які беруть участь в антитерористичній операції, а також членів сімей учасників бойових дій, які загинули під час проведення антитерористичної операції». З метою забезпечення підвищення соціальних стандартів для військовослужбовців, які беруть участь в антитерористичній операції (далі - учасники АТО), та реалізації їх права, а також членів сімей учасників АТО, які загинули під час вказаних подій, на одержання земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва у власність у межах норм безоплатної приватизації, визначених законодавством запропоновано, зокрема, визначити земельні масиви, можливі для передачі під зазначені цілі (з їх наступним резервуванням) та скласти відповідний реєстр таких масивів з постійним його оновленням. На виконання вищезазначеного розпорядження територій органами Держземагентства/Держгеокадастру у Запорізькій області на даний час ведеться робота з формування (оновлення) земельних масивів, можливих для передачі під зазначені потреби. З огляду на те, що запитувана земельна ділянка знаходиться на території району, по якому відбувається формування (оновлення) земельних масивів, можливих для передачі учасникам АТО, членам сімей учасників АТО, які загинули під час вказаних подай, Пропонуємо Вам звернутися з зазначеним питанням після завершення вказаних робіт. З повагою і надією на порозуміння …» (а.с.66, 95, 102).
Представник позивача пояснив у судовому засіданні, що отримав особисто відповідь ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області (вих.№Г--1402-345/6-16 від 28.01.2016) у канцелярії відповідача.
Судом досліджено Довідку сільського голови Новоказанкуватської сільської ради від 19.04.2016, виданої в тому, що станом на 19.04.2016 земельна ділянка сільськогосподарського призначення площею 20 га, кадастровий номер 2325582900:03:018:0015, розташована за межами населеного пункту на території Новоказанкувагської сільської ради Чернігівського району Запорізької області, не використовується територіальною громадою села Новоказанкувате Чернігівського району Запорізької області (а.с.34).
Як зазначено в інформації Управління Держгеокадастру у Токмацькому районі Запорізької області (вих.№31-28-99.5-1107/2-16 від 19.04.2016), згідно Схеми поділу земель на земельні частки (паї) КСП «Україна» Чернігівського району, земельні ділянки які розташовані на території Новоказанкуватській сільської ради: землі у контурі №556 площею 20,0 га відносяться до земель запасу рілля (а.с.35).
Позивачем надано до суду Договори оренди транспортних засобів та Договір оренди нерухомого майна, укладені між ОСОБА_3 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Семенівське», на якому позивач з 15.02.2013 працює заступником генерального директора з господарської частини (а.с.36-45, 93).
У наданих позивачем до суду Обґрунтуваннях розмірів земельної ділянки ОСОБА_3, зокрема, зазначив: «… Для ведення фермерського господарства я планую отримати на умовах довгострокової оренди земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області площею 20,0 га ріллі, та разом з членами своєї родини, та по-потребі із залученням найманих працівників обробляти її. Для ведення фермерського господарства я маю необхідний досвід роботи у сільськогосподарській галузі, необхідну сільськогосподарську техніку, обладнання та всі необхідні засоби для обробки землі. Крім того, маю необхідні складські приміщення та транспорт для збирання та перевезення сільгосппродукції …» (а.с.87).
Як передбачено ч.2 ст.123 Земельного кодексу України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_6 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно з ч.3 ст.123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_6 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_6 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору.
Виходячи зі змісту позову та усних пояснень представника позивача у судових засіданнях, позивач просить визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою стосовно відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства за клопотанням від 22.12.2015 за вх.№Г-1402/0/35-15 оформленої відповідачем 28.01.2016 за вих.№Г--1402-345/6-16.
За матеріалами справи позивачем до клопотання від 22.12.2015 за вх.№Г-1402/0/35-15 було долучено графічний матеріал, на якому земельна ділянка позначена як бажане місце розташування (а.с.88, 94).
Таким чином, суд не вбачає недотримання позивачем приписів ст.123 Земельного кодексу України при подачі ним клопотання від 22.12.2015 за вх.№Г-1402/0/35-15 з відповідними додатками.
Судом досліджено «Перелік підібраних (зарезервованих) земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність учасникам анти терористичної операції станом на 31.05.2016 року» (а.с.84-86).
Відповідач не надав до суду доказів того, що запитувана позивачем земельна ділянка підібрана (зарезервована) для передачі у власність учасникам антитерористичної операції.
З урахуванням зазначеного, суд вважає, що є необґрунтованою відмова відповідача у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою стосовно відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства за клопотанням позивача від 22.12.2015 за вх.№Г-1402/0/35-15, оформлена відповідачем 28.01.2016 за вих.№Г--1402-345/6-16, а отже й дії відповідача щодо цієї відмови.
Також, оскільки ГУ Держгеокадастру в Запорізькій області не надано своєчасно позивачу відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою стосовно відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га, із них: 20,0 га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки (вих.№Г--1402-345/6-16 від 28.01.2016), то дії відповідача у цій частині є протиправними.
Як зазначено у пп.12 п.4 «Положення про Головне управління Держгеокадастру в області», затвердженого 03.02.2015 Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №14, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 18.02.2015 за №177/26622 (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України.
На думку суду, права ОСОБА_3 будуть поновлені, а інтереси захищеними, якщо ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області буде зобов'язано вдруге розглянути клопотання від 21.12.2015 (вх.№Г-1402/0/35-15 від 22.12.2015) про надання ОСОБА_3 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства.
Звідси, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За змістом ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням зазначеного, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню. Доводи позивача та відповідача частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище викладеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою (ч.1 ст.98 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.87 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (ч.3 ст.94 КАС України).
Оскільки суб'єктом владних повноважень у справі було ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області, то саме з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені судові витрати позивачу, документально підтверджені у сумі 1102 грн. 40 коп. пропорційно задоволених позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 11, 71, 94, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Запорізькій області щодо відмови ОСОБА_3 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою стосовно відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Новоказанкуватської сільської ради Чернігівського району Запорізької області орієнтовною площею 20,0 га, із них: 20,0 га - рілля, для подальшого оформлення в оренду терміном на 49 років із встановленням орендної плати у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки (вих.№Г--1402-345/6-16 від 28.01.2016).
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Запорізькій області вдруге розглянути клопотання від 21.12.2015 (вх.№Г-1402/0/35-15 від 22.12.2015) про надання ОСОБА_3 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Присудити на користь ОСОБА_3 з бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру в Запорізькій області судові витрати у сумі 1102 грн. 40 коп. пропорційно задоволених позовних вимог.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанову у повному обсязі виготовлено 17.06.2016.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2016 |
Оприлюднено | 14.07.2016 |
Номер документу | 58892160 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні