Справа №639/5403/16-к
Провадження 1-кс/639/850/16
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
місто Харків 12 липня 2016 року
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м.Харкова ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого СВ Жовтневого відділення поліції Київського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби прокуратури Харківської області ОСОБА_4 , розглянув винесене в кримінальному провадженні №12016220500001083 від 19.04.2016 року, слідчим СВ Жовтневого відділення поліції Київського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 клопотання про проведення обшуку,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ Жовтневого відділення поліції Київського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку за адресою: м. Харків, пров. Отакара Яроша, буд. 4, з метою відшукання та вилучення документів бухгалтерського обліку та будь - яких інших документів і носіїв інформації, що стосуються фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010» та його контрагентів, в тому числі договорів, видаткових накладних, податкових накладних, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, платіжних доручень та виписок з банку, документів про відповідність технічних умов зберігання ТМЦ, чорнових записів, робочих записів, чернеток та інших документів, які не увійшли до переліку, але пов`язані зі здійсненням фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010».
Клопотання обґрунтовано тим, що 19.04.2016 року до СВ Жовтневого ВП Київського ВП ГУНП в Харківській області з прокуратури Харківської області надійшли матеріали щодо шахрайських дій з боку ТОВ «Атлантіс», що розташоване за адресою: м. Харків, пр. Любові Малої, 93.
Вказану інформацію про вчинення кримінального правопорушення 19.04.2016 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016220500001083, правова кваліфікація - ч.1 ст.190 КК України.
Допитана під час досудового розслідування ОСОБА_5 пояснила, що з 25.04.2014 року вона працювала в філії підприємства ТОВ "Атлантіс" (ЄДРПОУ 30012937), яке орендує приміщення та розташована за адресою: Харків, пр-т Любові Малої, 93, на посаді торгового представника. Центральний офіс підприємства і головний керівник територіально знаходяться в м. Дніпропетровськ.
Підприємство ТОВ "Атлантіс" знімає в оренду 5 офісних приміщень і склад для розміщення продукції. Оформлена вона була, як і всі торгові представники (далі представники) - офіційно, з відповідним записом в трудовій книжці.
Суть роботи представників полягала в наступному: оскільки підприємство ТОВ "Атлантіс" займалося оптово-роздрібною торгівлею лікеро-горілчаної продукції власного виробництва на території м. Харкова та Харківської області (продукція під торговими марками "Жан-Жак", "Дюльбер", "Золота амфора", "Клінкоф", "Гриндей", "Столетоф" і ін.). У кожного торгового представника була так звана "своя територія обслуговування". Це була територія де кожен з торгових представників поширював вищезазначену продукцію. Старшим по керівництву торговими представниками був супервайзер. Звітність роботи торгових представників полягала в наступному: кожен з торгових представників в продовж дня виїжджав на торговельні об`єкти, де отримував в усній формі замовлення від суб`єктів господарювання на поставку продукції. Після чого, представник заповнював спеціальну форму замовлення (формував так звану електронну заявку) в спеціальній програмі на планшеті, який видавався підприємством кожному з представників. У цій формі вбивалися найменування, кількість товару, який необхідно поставити клієнту. Після чого, ця заявка відправлялася в електронному вигляді операторам які постійно перебували на підприємстві. Останні після її отримання, формували накладну, розпечатували її в двох примірниках і віддавали в відділ логістики. Там вже формували замовлення (відвантажували згідно з накладною товар в машину належить ТОВ "Атлантіс") і розвозили товар безпосередньо по торгових об`єктах. На торговому об`єкті, при розвантаженні водій отримував оплату (повну або часткову) і підпис в своєму примірнику накладної про отримання товару замовником.
При цьому велика кількість накладних формувалися і виписувалися по так званій 2-ий формі і ніде в офіційному бухгалтерському обліку не враховувалися. Вони проходили за обліками виключно у внутрішній бухгалтерії підприємства і служили тільки для обліку обсягів фактично поставленого товару та отриманих за нього грошей. Такі накладні містили всі реквізити як і офіційна накладна (всі реквізити одержувача, найменування, кількість товару, що відпускають і його вартість) крім реквізитів постачальника - ТОВ "Атлантіс". І до певного періоду часу, поки хтось не порадив начальнику безпеки підприємства прибрати дані про постачальника.
Після поставки товару в обов`язки торгових представників входив контроль за розрахунками за вже поставлений товар (якщо не було повної оплати безпосередньо при отриманні товару). Торгові представники забирали виручку і здавали її на підприємство в касу, розписавши попередньо в спеціальному бланку дату і номер накладної, код і реквізити клієнта, а також суму яка здається. Цей бланк торгові представники розпечатували самостійно, був він у формі без номерного договору передоручення. За умовами цього договору довіритель - продавці уповноважував повіреного внести від імені покупців товару готівкові грошові кошти на рахунок ТОВ "Атлантіс.
Касир ТОВ "Атлантіс" при отриманні такого договору, звіряв зазначену в бланку суму, перераховував фактично отримані грошові кошти і ставив штамп «сплачено».
Крім замовників які працювали за формою 2, були і ті хто працював частково офіційно, тобто частина товару отримував за формою 2, а частина офіційно. А були й ті хто працював тільки офіційно.
За офіційної поставки, замовлення оформлявся також, товар відвантажувався за накладними які були іншими за зовнішнім виглядом - вони на відміну від тих що виписувалися за формою 2, містили повні реквізити постачальника і покупця, а також печатка і підпис оператора ТОВ "Атлантіс". При відвантаженні товару потрібно обов`язкове підписання покупцем накладної. Оплата за такими накладними відбувалася в основному за безготівковим розрахунком на розрахунковий рахунок ТОВ "Атлантіс", центральний офіс якого знаходиться в м Дніпропетровську. Як правило на наступний день філія в м Харкові отримувала з центрального офісу інформацію про оплати за товар. Готівкові кошти отримані в якості оплати за поставлений товар за офіційними накладним вносилися в касу підприємства ТОВ "Атлантіс" по таким же заповненим бланкам договорів передоручення. Відмінність від форми 2 було тільки в тому, що в графі повірений вказувався саме гр-н ОСОБА_6 , код НОМЕР_1 . Він же є начальником служби безпеки ТОВ "Атлантіс". Останній кожен день їздив до відділення банку "Схід" на вул. Сумській у Харкові, де здавав їх в касу банку, а отримані чеки надалі віддавав торговим представникам. Представники ж, в свою чергу, розвозили ці чеки по підприємцях.
Крім того офіційна зарплата працівникам ТОВ «Атлантіс» (розмір зарплати відповідав мінімального рівня зарплати в Україні) сплачувалася на картку 2 рази в місяць. А неофіційна сплачувалася готівкою з дозволу директора і начальника безпеки після 20 числа звітного місяця, і лише після того як закривалися розрахунки по 2-м формам. Остання вимога не поширювалася на постійних клієнтів, які замовляли товар із місяця в місяць. При отриманні грошей всі торгові представники розписувалися в журналі, який знаходиться в касі ТОВ "Атлантіс" і ведеться касиром. При цьому для виплати зарплати велося два журнали (журнал виплати офіційної зарплати і неофіційної).
Також раз на два-три тижні біля каси для кожного торгового представника фінансовий менеджер ТОВ "Атлантіс" залишав підготовлений ним реєстр накладних на відстрочку в якому містилася інформація по яким накладними, скільки і який саме клієнт є боржником. Ці заборгованості за відвантажений товар були тільки по 2-ій формі. Фінансовий менеджер крім того оновлював і постійно роздруковував для всіх торгових представників інформацію про дебіторську заборгованість, де крім заборгованості клієнтів за накладними виписаним по 2-ій формі, вказувалася заборгованість за накладними виписаним офіційно.
24.05.2016-25.05.2016 року на підставі ухвали Жовтневого районного суду м. Харкова проведено обшук в приміщеннях ТОВ «Атлантіс» за адресою: м. Харків, пр. Любові Малої, 93, під час чого виявлено та вилучено бухгалтерську документацію вказаного підприємства, в тому числі товарно-транспортні накладні як офіційні та і неофіційні (форма 2).
Так, дослідивши товарно - транспортні накладні, було виявлено не обліковані фінансово - господарські документи з реалізації лікеро - горілчаної продукції суб`єктами підприємницької діяльності, та що за неофіційною формою (форма 2) ТОВ «Атлантіс» реалізовував спиртні напої різних марок ТОВ «Долина-2010».
В ході досудового розслідування було встановлено, що згідно із даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «Долина-2010» (ЄДРПОУ 36457436), місцезнаходження: м. Харків, пров. Отакара Яроша, буд. 4, вид діяльності: код КВЕД - 46.19 «Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту»; код КВЕД - 46.90 «Неспеціалізована оптова торгівля»; код КВЕД -47.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виродами»; код КВЕД - 47.25 «Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах»; код КВЕД - 47.26 «Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах»; код КВЕД - 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна».
Орган досудового розслідування вважає, що з метою встановлення важливих та об`єктивних обставин справи, виникла необхідність в проведенні обшуку за адресою: м. Харків, пров. Отакара Яроша, буд. 4, де знаходиться ТОВ «Долина-2010», з метою відшукання та вилучення документів бухгалтерського обліку та будь - яких інших документів і носіїв інформації, що стосуються фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010» та його контрагентів, в тому числі договори, видаткові накладні, податкові накладні, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, платіжні доручення та виписки з банку, документи про відповідність технічних умов зберігання ТМЦ, чорнові записи, робочі записи та чернетки та інші документи, які не увійшли до переліку, але пов`язані зі здійсненням фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010», з метою їх відшукання та вилучення, а також у зв`язку з тим, що існує реальна загроза зміни та знищення вказаних речей та документів.
Згідно ч. 1 ст. 233 КПК України, ні хто не має право проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою митою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ним володіє, або на підставі ухвали слідчого судді.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 , №62757385:
1.приміщення 3-го поверху: №№ 36-38, 44, 47-49, в літ. «А-3», загальною площею 111,5 кв.м., на праві приватної спільної часткової власності належить: 1/5 ОСОБА_7 , згідно договору дарування, серія та номер: 5230 виданого 22.09.2015 року, 1/5 ОСОБА_8 , згідно договору дарування, серія та номер: 5230 виданого 22.09.2015 року, 1/5 ОСОБА_9 , згідно договору дарування, серія та номер: 5230 виданого 22.09.2015 року, 2/5 ОСОБА_10 , згідно договору купівлі - продажу нерухомого майна, серія та номер: 8583 виданого 06.10.2004 року;
2.приміщення 3-го поверху № 39,40,41,42,43 в літ. «А-3», загальною площею 68,2 кв.м., на праві приватної спільної часткової власності належить: 1/5 ОСОБА_9 , згідно договору дарування, серія та номер: 5219 виданого 21.09.2015 року, 1/5 ОСОБА_7 , згідно договору дарування, серія та номер: 5219 виданого 21.09.2015 року, 1/5 ОСОБА_8 , згідно договору дарування, серія та номер: 5219 виданого 21.09.2015 року, 2/5 ОСОБА_10 , згідно договору купівлі - продажу нерухомого майна, серія та номер: 5324 виданого 10.06.2004 року;
3.приміщення підвалу № VІ-ХV, приміщення 1-го поверху № 12-21, 1/2 частини приміщення І, 1/2 частини приміщення II, в літ. «А-3», загальною площею 281,8 кв.м.. на праві приватної спільної часткової власності належить: ОСОБА_7 , згідно договору дарування, серія та номер: 5213 виданого 21.09.2015 року, 1/5 ОСОБА_8 , згідно договору дарування, серія та номер: 5213 виданого 21.09.2015 року, 1/5 ОСОБА_9 , згідно договору дарування, серія та номер: 5213 виданого 21.09.2015 року, 2/5 ОСОБА_10 , згідно договору купівлі - продажу, серія та номер: 7121 виданого 20.10.2000 року;
4.приміщення: підвалу № І, II, На, IV, V; 1-го поверху № 1-:-4, 6-:-9. 11; 1/2 частини приміщень І, та ? частини приміщень II; 2-го поверху № III, 22-:-24, 24а, 25-:-27, 27а, 28, 29, 22а, 226, 30, 31, 31а, 32-:-35; 3-го поверху № 45-46, IV, загальною площею 466,0 кв.м., в будівлі літ. «А-3», на праві приватної власності належить ОСОБА_11 . згідно договору купівлі - продажу, № 8060 виданого 01.12.2010 року;
5.приміщення 3-го поверху № 39, 40, 41, 42, 43 в літ. «А-3», загальною площею 68,2 кв.м., на праві приватної власності належить ОСОБА_10 , згідно договору купівлі - продажу № 5324 виданого 10.06.2004року;
6.приміщення 3-го поверху № 36-38, 44, 47-49, в літ. «А-3», загальною площею 111,5 кв.м., на праві приватної власності належить ОСОБА_10 , згідно договору купівлі - продажу № 8583 виданого 06.10.2004 року;
7.нежиле приміщення підвалу № VI-ХV, приміщень 1-го поверху № 12-21, 1/2 частина приміщення І, 1/2 частина приміщення II загальною площею 281.8 кв.м. в літ. «А-3», на праві приватної власності належить ОСОБА_10 , згідно договору купівлі - продажу № 7121 виданого 20.10.2000 року.
Орган досудового розслідування вважає, що відшукати вказані документи іншим способом не представляється можливим у зв`язку з тим, що існує реальна загроза їх переміщення в інше місце або знищення, а тому є необхідність в проведенні обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , де орендує приміщення та знаходиться ТОВ «Долина-2010», з метою відшукання та вилучення документів бухгалтерського обліку та будь - яких інших документів і носіїв інформації, що стосуються фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010» та його контрагентів, в тому числі договори, видаткові накладні, податкові накладні, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, платіжні доручення та виписки з банку, документи про відповідність технічних умов зберігання ТМЦ, чорнові записи, робочі записи та чернетки та інші документи, які не увійшли до переліку, але пов`язані зі здійсненням фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010.
В судовому засіданні слідчий та прокурор підтримали клопотання, посилаючись на зазначені вище обставини.
Вислухавши думку слідчого та прокурора, вивчивши надані до суду матеріали провадження, слідчий суддя вважає, що клопотання задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Згідно наданих суду матеріалів досудового розслідування №12016220500001083 від 19.04.2016 року до СВ Жовтневого ВП Київського ВП ГУНП в Харківській області з прокуратури Харківської області надійшли матеріали щодо шахрайських дій з боку ТОВ «Атлантіс», що розташоване за адресою: м. Харків, пр. Любові Малої, 93.
Вказану інформацію про вчинення кримінального правопорушення 19.04.2016 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016220500001083, правова кваліфікація - ч.1 ст.190 КК України.
Але суду надано витяг з кримінального провадження № 12016220500001083, де правова кваліфікація - ч.3 ст.190 КК України.
Крім того, слідчий просить провести обшук з метою відшукання та вилучення документів бухгалтерського обліку та будь - яких інших документів і носіїв інформації, що стосуються фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010» та його контрагентів в будинку за адресою: АДРЕСА_1 , який складається з приміщень, які належать 5 власникам, і не вказує конкретно в якому саме з приміщень знаходиться офіс ТОВ «Долина-2010».
Слідчий звернувся в суд із клопотанням вказуючи на те, що дана слідча дія є терміновою та її негайне виконання може зафіксувати відомості щодо вчиненого правопорушення, але не надав жодної обґрунтованої підстави для проведення такого обшуку.
Згідно з вимогами ст.234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Клопотання про проведення обшуку зокрема повинно містити відомості про підстави для обшуку; особу, який належить житло чи інше володіння, та особу у фактичному володінні якої воно знаходиться; речі, документи або осіб, яких планується відшукати.
Відповідно до ч.5 ст.234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинене кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду.
Зазначені вище вимоги закону слідчим не виконані, клопотання не містить у собі належного обґрунтування необхідності проведення обшуку у зазначеному вище приміщенні, клопотання та додані до нього матеріали провадження не містять у собі відомості про те, що відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду.
Суд, зважаючи на те, що слідчим не доведені підстави проведення обшуку у нежитловому приміщенні за адресою: м.Харків, пров.Отакара Яроша. буд. 4, не вказує конкретно в якому саме з приміщень знаходиться офіс ТОВ «Долина-2010», вважає, що клопотання задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст. 234 КПК України,
ухвалив:
У задоволенні клопотання слідчого СВ Жовтневого відділення поліції Київського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №12016220500001083 про проведення обшуку за адресою: м.Харків, пров.Отакара Яроша. буд. 4, з метою відшукання та вилучення документів бухгалтерського обліку та будь - яких інших документів і носіїв інформації, що стосуються фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010» та його контрагентів, в тому числі договорів, видаткових накладних, податкових накладних, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, платіжних доручень та виписок з банку, документів про відповідність технічних умов зберігання ТМЦ, чорнових записів, робочих записів, чернеток та інших документів, які не увійшли до переліку, але пов`язані зі здійсненням фінансово - господарської діяльності ТОВ «Долина-2010» - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2016 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 58908741 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Харкова
Федюшин М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні