Постанова
від 13.07.2016 по справі 812/485/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.3.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 липня 2016 рокуСєвєродонецькСправа № 812/485/16

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Смішливої Т.В.

при секретарі судового засідання - Кравцовій Т.О.,

за участю:

представника позивача - Ломова Д.В., дов. № 1 від 20.01.2016

представника відповідача - Зброжик Є.А., дов. № 5899/12-14-10 від 13.05.2016

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварс" до державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області, управління Державної казначейської служби у м. Сєвєродонецьку Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ, -

ВСТАНОВИВ:

18 травня 2016 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварс" (далі - позивач, ТОВ "Акварс") до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області (далі - відповідач 1, ДПІ у м. Сєвєродонецьку) управління Державної казначейської служби у м. Сєвєродонецьку Луганської області (далі - відповідач 2, УДКСУ у м. Сєвєродонецьку), в якому позивач з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с. 148-149) просив:

- визнати протиправною бездіяльність ДПІ у м. Сєвєродонецьку щодо неподання органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь ТОВ "Акварс" за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад та грудень 2015 року у розмірі 664063,00 грн;

- зобов'язати ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми 165283,00 грн що підлягає відшкодуванню з бюджету на корить ТОВ «Акварс» за лютий 2015;

- зобов'язати ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми 99000,00 грн що підлягає відшкодуванню з бюджету на корить ТОВ «Акварс» за липень 2015;

- зобов'язати ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми 99990,00 грн що підлягає відшкодуванню з бюджету на корить ТОВ «Акварс» за серпень 2015;

- зобов'язати ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми 99990,00 грн що підлягає відшкодуванню з бюджету на корить ТОВ «Акварс» за жовтень 2015;

- зобов'язати ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми 99900,00 грн що підлягає відшкодуванню з бюджету на корить ТОВ «Акварс» за листопад 2015;

- зобов'язати ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми 99900,00 грн що підлягає відшкодуванню з бюджету на корить ТОВ «Акварс» за грудень 2015.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ "Акварс" зазначено, що позивачем подано до ДПІ у м. Сєвєродонецьк податкові декларації з податку на додану вартість за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад та грудень 2015 року, відповідно до яких, сума бюджетного відшкодування складає 664063,00 грн. ДПІ у м. Сєвєродонецьк були проведені камеральні перевірки правомірності нарахування ТОВ «АКВАРС» від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування податку на додану вартість заявленого на розрахунковий рахунок платника у банку. Перевіркою підтверджено заявлену Позивачем до бюджетного відшкодування суму ПДВ за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад та грудень 2015 року в розмірі 664063,00 грн.

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі також ПК Укрїни) ДПІ у м. Сєвєродонецьку подає висновок органу, що здійснює казначейське обслуговування. Однак, ДПІ у м. Сєвєродонецьк в порушення приписів податкового законодавства ні впродовж установленого строку а ні на дату подання адміністративного позову не подала, висновок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, чим допустила протиправну бездіяльність, порушивши законні інтереси платника податку.

ДПІ у м. Сєвєродонецьк ніяк не сповістив позивача та не обґрунтував правомірність дій щодо неподання органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку про відшкодування позивачу ПДВ за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад та грудень 2015 року. Натомість заявлена позивачем сума бюджетного відшкодування податку на додану вартість за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад та грудень 2015 року у загальному розмірі 664 063,00 грн. не відшкодована платнику податків протягом строків, визначених статтею 200 Податкового кодексу України, даний факт свідчить про бездіяльність контролюючого органу.

У судовому засіданні представник позивача підтримав уточнені позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення аналогічні, викладеним у позові та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача ДПІ у м. Сєвєродонецьку позовні вимоги не визнав, пояснив, що за результатами проведених камеральних перевірок правомірності нарахування бюджетного відшкодування по ТОВ «Акварс» підтверджено правомірність заявленого бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок ТОВ «Акварс» по деклараціях за лютий 2015 року у сумі 165283 грн., липень 2015 року у сумі 99000 грн., серпень 2015 року у сумі 99990 грн., жовтень 2015 року у сумі 99990 грн., за листопад 2015 року у сумі 99900 грн. та за грудень 2015 року у сумі 99990 грн. Бюджетне відшкодування ПДВ здійснюється органом державного казначейства з дотриманням процедури та на умовах, встановлених ПК України та Порядком формування та надсилання узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, що затверджений спільним наказом Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 03.02.2011 № 68/23 (далі - Порядок 68/23). Відповідно до Порядку пропозиції щодо можливого бюджетного відшкодування податку на додану вартість розрахунки яких становить 100 тис. грн. і більше, опрацьовується на рівні органів державної податкової служби та державного казначейства в АРК, областях, м. Києві та Севастополі. Пропозиції щодо ТОВ «Акварс» на суму невідшкодованого ПДВ 664063, 00 грн. направлено до ГУ ДФС у Луганській області. Однак узагальненої інформації щодо обсягів бюджетного відшкодування ПДВ по ТОВ «Акварс» до ДПІ у м. Сєвєродонецьку не надходило, а тому відсутні законні підстави для надання висновку щодо відшкодування заявлених позивачем сум ПДВ. На підставі викладеного представник відповідача ДПІ у м. Сєвєродонецьку просив відмовити у задоволені адміністративного позову в повному обсязі.

Представник відповідача УДКСУ у м. Сєвєродонецьку позовні вимоги не визнав, просив розглянути справу за відсутності представника та в запереченнях зазначив, що відповідно до ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. Підставою для відшкодування з бюджету ПДВ є висновок податкового органу, однак, ДПІ у м. Сєвєродонецьку не надавався висновок про стягнення бюджетного відшкодування податку на додану вартість на заявлену позивачем суму, а тому відшкодування податку на додану вартість не проводилось.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача 1, дослідивши матеріали справи та надавши оцінку наявним в матеріалах доказів, суд приходить до наступного.

В судовому засіданні встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварс", скорочена назва згідно Статуту ТОВ "Акварс", є юридичною особою, номер запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 13831200000002049, ідентифікаційний код 31220130, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гоголя, б.82, кв. 2 (а.с. 8, 9, 10-19).

Позивач з 18.12.2000 зареєстрований платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 312201312147.

Позивачем 15.03.2015 до ДПІ у м. Сєвєродонецьку подано податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2015 року, відповідно до якої сума бюджетного відшкодування становить 165283 грн (а.с.42-24), разом з додатками, а саме: додаток 2 - розрахунок суми залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до 01 лютого 2015 року (Д2), додаток 3 - розрахунок бюджетного відшкодування (Д3), додаток 4 - заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4), додаток 5 - розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (а.с.44-47).

Позивачем 14.08.2015 до ДПІ у м. Сєвєродонецьку подано податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2015 року, відповідно до якої сума бюджетного відшкодування становить 99000 грн. (а.с.49-50), разом з додатками, а саме: додаток 1 - розрахунок коригування сум ПДВ по декларації (Д1), додаток 3 - розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3), додаток 4 - заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4), додаток 5 - розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (а.с.41-54).

16.09.2015 Позивачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2015 року, відповідно до якої сума бюджетного відшкодування становить 99990 грн. (а.с.36-37), разом з додатками, а саме: додаток 1 - розрахунок коригування сум ПДВ по декларації (Д1), додаток 3 - розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3), додаток 4 - заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4), додаток 5 - розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (а.с.38-41).

15.11.2015 Позивачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2015 року, відповідно до якої сума бюджетного відшкодування становить 99990 грн. (а.с. 31-32), разом з додатками, а саме: додаток 3 - розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3), додаток 4 - заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4), додаток 5 - розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (а.с. 33-35).

ТОВ "Акварс" 17.12.2015 до ДПІ у м. Сєвєродонецьку подано податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2015 року, відповідно до якої сума бюджетного відшкодування становить 99900 грн. (а.с. 25-26), разом з додатками, а саме: додаток 1 - розрахунок коригування сум ПДВ по декларації (Д1), додаток 3 - розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3), додаток 4 - заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4), додаток 5 - розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (а.с. 27-30).

Позивачем 18.01.2016 до ДПІ у м. Сєвєродонецьку подано податкову декларацію з ПДВ за грудень 2015 року, відповідно до якої сума бюджетного відшкодування становить 99900 грн. (а.с. 20-21), разом з додатками, а саме: додаток 3 - розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3), додаток 4 - заява про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4), додаток 5 - розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (а.с. 22-24).

З метою визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2015 року Відповідачем 1 проведені камеральні перевірки правомірності нарахування ТОВ "Акварс" від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2015 року та бюджетного відшкодування податку на додану вартість заявленого на розрахунковий рахунок платника у банку за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2015 року.

За результатами перевірок складені довідки за лютий 2015 року № 648/12-14-15-03/14-31220130 від 24.04.2015, якою підтверджено заявлену позивачем до бюджетного відшкодування суму ПДВ за лютий 2015 року у розмірі 165283 грн, за липень 2015 року - від 18.09.2015 № 447/12-14-15-03/25-31220130, якою підтверджено заявлену позивачем до бюджетного відшкодування суму ПДВ за липень 2015 року в розмірі 99000 грн за серпень 2015 року - від 20.10.2015 № 746/12-14-15-01/31220130, якою підтверджено заявлену позивачем до бюджетного відшкодування суму ПДВ за серпень 2015 року у сумі 99990 грн, за жовтень 2015 року - від 18.12.2015 № 1265/12-14-15-01/31220130, якою підтверджено заявлену позивачем до бюджетного відшкодування суму ПДВ за жовтень 2015 року у сумі 99990 грн, за листопад 2015 року - від 20.01.2016 № 49/12-14-15-01/25-31220130, якою підтверджено заявлену позивачем до бюджетного відшкодування суму ПДВ за листопад 2015 року в розмірі 99900 грн, за грудень 2015 року - від 19.02.2016 № 298/12-14-15-01/25-31220130, якою підтверджено заявлену позивачем до бюджетного відшкодування суму ПДВ за грудень 2015 року у сумі 99900 грн (а.с.82-102).

Тобто, з матеріалів справи вбачається, що контролюючий орган за результатами перевірки визнав право позивача на отримання бюджетного відшкодування ПДВ і підтвердив достовірність розрахунку заявленої до відшкодування суми.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України ( норми Податкового кодексу України наводяться в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно із пунктом 14.1 статті 14 Податкового кодексу України у цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні:

- бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу (підпункт 14.1.18);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156);

- податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу (підпункту 14.1.181).

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

У відповідності із статтею 198 Податкового кодексу України:

- право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (пункт 198.1);

- датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2);

- податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3);

- якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника (пункт 198.4);

- не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної (пункт 198.6).

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначено статтею 200 Податкового кодексу України.

Згідно із статтею 200 Податкового кодексу України:

- сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (пункт 200.1);

- при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (пункт 200.2);

- при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (пункт 200.3);

- якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів/послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду (пункт 200.4);

- платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації (пункт 200.7);

- до декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, а також оригінали митних декларацій (примірників декларанта), що підтверджують вивезення товарів (супутніх послуг) за межі митної території України (пункт 200.8);

- протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних (пункт 200.10);

- за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки (пункт 200.11);

- контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету (пункт 200.12);

- на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби (пункт 200.13);

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2011 року № 39 затверджено Порядок взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість (чинного на час виникнення спірних правовідносинах; (далі - Порядок), яким визначено механізм їх взаємодії.

За змістом пункту 9 Порядку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку орган державної казначейської служби перераховує платникові податку зазначену у висновку суму бюджетного відшкодування ПДВ з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку, відкритий в обслуговуючому банку.

Управління Державної казначейської служби у м. Сєвєродонецьку Луганської області, в запереченнях зазначило, що Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області по ТОВ «Акварс» висновок до казначейства про стягнення бюджетного відшкодування податку на додану вартість на заявлену суму не надавався, тому відшкодування податку на додану вартість не проводилось.( а.с. 70-72).

Таким чином, відповідач порушив норми Податкового Кодексу України, відповідно до яких у разі виконання платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування, передбачених пунктами 200.7 та 200.8 статті 200 ПК України вимог, та підтвердження достовірності нарахування такого відшкодування контролюючим органом за результатами проведення камеральної чи документальної позапланової виїзної перевірки, цей орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Аналогічну правову позицію викладено в постанові Верховного суду України від 03 червня 2014 року у справі № 21-131а14, у якій зазначено, що у разі виконання платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування, передбачених пунктами 200.7 та 200.8 статті 200 ПК вимог, та підтвердження достовірності нарахування такого відшкодування органом державної податкової служби за результатами проведення камеральної чи документальної позапланової виїзної перевірки, цей орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Доводи відповідача про неможливість бюджетного відшкодування суми з ПДВ через ненадходження узагальненої інформації щодо обсягів бюджетного відшкодування ПДВ від органів ДФС України є незмістовними, оскільки норми Податкового кодексу України прямо зазначають обов'язок податкового органу у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до статті 92 Конституції України виключно законами України встановлюються система оподаткування, податки і збори.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі досліджених в судовому засіданні доказів та встановлених на їх підставі обставин справи суд дійшов висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності своєї бездіяльності яка полягала у неподанні висновку для повернення надміру сплаченого податку. Відтак, позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають до задоволення.

Згідно з частиною 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачено судовий збір у загальному розмірі 11410,00 грн, однак, з урахуванням однієї немайнової вимоги та шести майнових на загальну сум 664063,00 грн судовий збір, який необхідно стягнути з відповідача на користь позивача становить 11339,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Уточнені позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварс" задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області щодо неподання органу, що здійснює казначейське обслуговування висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварс" за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад та грудень 2015 року у розмірі 664063,00 грн;

Зобов'язати державну податкову інспекцію у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварс" за лютий, липень, серпень, жовтень, листопад та грудень 2015 року у загальному розмірі 664063,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у місті Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72, код 39890583) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Акварс" (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гоголя, буд. 82, кв. 2, код ЄДРПОУ 31220130) судовий збір в розмірі 11339,00 грн. (одинадцять тисяч триста тридцять дев'ять грн. 00 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано судом 13 липня 2016 року.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2016
Оприлюднено15.07.2016
Номер документу58922186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/485/16

Ухвала від 22.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 01.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Постанова від 13.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні