Рішення
від 05.07.2016 по справі 905/1481/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

05.07.2016р. Справа №905/1481/16

за позовом : Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго», м.Краматорськ, код ЄДРПОУ 00131268

до відповідача: Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області, м.Добропілля, код ЄДРПОУ 08671573

про зобов'язання вчинити певні дії

Суддя: Паляниця Ю.О.

Секретар судового засідання: Бикова Я.М.

У засіданні брали участь:

від позивача: ОСОБА_1 - за дов., ОСОБА_2 - за дов.

від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПРАВИ:

Позивач, Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго», м.Краматорськ звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до відповідача, Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області, м.Добропілля про зобов'язання ліквідаційну комісію Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області визнати грошові вимоги Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» в сумі 19661,38 грн, включити їх до проміжного ліквідаційного балансу Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на наявність обставин перебування відповідача у стані припинення, звернення до останнього з заявою про визнання кредиторських вимог Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» на суму 19661,38 грн, а також ухилення Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області від розгляду цієї заяви, що зумовило звернення позивача до суду з розглядуваним позовом.

Відповідач у судові засідання 01.06.2016р., 13.06.2016р., 05.07.2016р. не з'явився, у відзиві №7454/403/2016 від 19.05.2016р. просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі з посиланням на те, що станом на 06.05.2016р. Добропільським міським відділом (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області проведена повна оплата рахунка №03/74 від 01.02.2016р. на суму 19493,34 грн, в тому числі, за реактивну електричну енергію в сумі 664,11 грн (платіжне доручення №1 від 11.02.2016р.), активну електричну енергію в сумі 18829,23 грн (платіжні доручення №2 від 11.02.2016р. на суму 8635,89 грн, №5 від 10.03.2016р. на суму 9250 грн, №9 від 24.03.2016р. на суму 943,34 грн). Крім того, як вказує відповідач, заборгованість за пенею в сумі 157,31 грн та 3% річних - 10,73 грн Добропільським міським відділом (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області буде погашена до кінця поточного місяця при надходженні додаткового фінансування.

У письмових поясненнях №7456/403/2016 від 19.05.2016р. відповідач зазначав, що оскільки до 07.01.2016р. (кінцева дата прийняття заяв кредиторів) Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго» не зверталось з вимогами про включення власних кредиторських вимог до проміжного балансу Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області, підстави для включення грошових вимог на суму 19661,38 грн до вказаного балансу були відсутні. Крім того, рахунок на суму 19493,34 грн було отримано 01.02.2016р.

Стаття 22 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що прийняття участі у судовому засіданні є правом сторони. При цьому, норми вказаної статті зобов'язують сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.

Статтею 77 зазначеного Кодексу України передбачено, що господарський суд відкладає в межах строків, встановлених ст.69 цього Кодексу розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні.

Відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.

Згідно із п.3.9.2 постанови №18 від 26.12.2011р. Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

За висновками суду, незважаючи на те, що відповідач, зокрема, у судове засідання 05.07.2016р. не з'явився, справа може бути розглянута за наявними у ній документами у відповідності до вимог ст.75 Господарського процесуального кодексу України, а відсутність вказаного учасника судового спору не перешкоджає вирішенню справи по суті.

Наразі, судом враховано, що згідно з ухвалою господарського суду від 13.06.2016р. присутність сторін у судовому засіданні 05.07.2016р. обов'язковою не визнавалась, а строк розгляду справи (з урахуванням продовження ухвалою суду від 13.06.2016р.) закінчувався 05.07.2016р., внаслідок чого відкладення судового засідання на іншу дату було неможливим.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, господарський суд встановив:

31.05.2010р. позивачем (постачальник) та відповідачем (споживач) було підписано договір №74 про постачання електричної енергії, згідно із п.1 якого постачальник продає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача із загальною (за всіма об'єктами) приєднаною потужністю 117,75 кВт, а споживач оплачує постачальнику вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього договору.

За приписами п.п.2.2.2, 2.3.4 договору №74 від 31.05.2010р. постачальник зобов'язався постачати споживачу електроенергію, як різновид товару, а споживач зобов'язався оплачувати постачальнику вартість електричної енергії.

Як вказує позивач, відповідно до умов договору №74 від 31.05.2010р. Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго» здійснює постачання електричної енергії, а Добропільський міський відділ (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області зобов'язаний сплачувати вартість спожитої електричної енергії.

За змістом заяви №52юр-98/16 від 11.02.2016р. Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» про визнання грошових вимог боржником, у зв'язку з порушенням умов договору у споживача виникла заборгованість за спожиту активну електричну енергію у січні 2015 року у розмірі 18829,23 грн, заборгованість за реактивну електричну енергію у січні 2015 року у розмірі 664,11 грн, пеня у розмірі 157,31 грн, 3% річних у розмірі 10,73 грн.

При цьому, до позовної заяви додано акт прийняття-передавання товарної продукції (електроенергії) за січень 2016 року, у відповідності до якого засвідчено передання активної електроенергії на суму 22935,05 грн (12025 кВт/год), реактивної електроенергії на суму 815,15 грн (9557 кВАр/год).

У рахунку №03/74 за січень 2016 року на суму 19493,34 грн, який отриманий представником відповідача 01.02.2016р., відображено відомості про споживання активної електроенергії на суму 22935,05 грн (12025 кВт/год), реактивної електроенергії на суму 815,15 грн (9557 кВАр/год), а також наявності оплати на суму 4256,86 грн.

Відтак, у вказаному рахунку визначено до сплати 19493,34 грн (22935,05 грн + 815,15 грн - 4256,86 грн).

З огляду на те, що до позовної заяви додано акт прийняття-передавання товарної продукції (електроенергії) за січень 2016 року, рахунок №03/74 за січень 2016 року, виходячи з того, що заяву №52юр-98/16 від 11.02.2016р. про визнання грошових вимог боржником було оформлено позивачем 11.02.2016р. та надіслано відповідачу 12.02.2016р., при прийнятті цього рішення суд виходить з того, що у вказаній заяві наявна помилка щодо року виникнення зобов'язання (січень 2015 року замість вірного - січень 2016 року).

Тобто фактично, звертаючись до відповідача з заявою №52юр-98/16 від 11.02.2016р., позивач мав на меті включення до проміжного балансу відповідача кредиторських вимог в сумі 19661,38 грн, які виникли внаслідок неналежного виконання відповідачем умов договору №74 від 31.05.2010р. щодо оплати електричної енергія, яка була отримана відповідачем у січні 2016 року.

Наявності тих обставин, що у акті за січень 2016 року визначені дані про прийняття-передавання товарної продукції (електроенергії) за будь-які інші (минулі) періоди позивачем не наведено, а судом не встановлено.

Відповідно до ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

За приписами ст.110 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з вимогами ст.105 Цивільного кодексу України (у відповідній редакції) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновків (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Відповідно до ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

За приписами ст.111 Цивільного кодексу України виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу. У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи. До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період. Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів.

В силу норм ч.4 ст.112 Цивільного кодексу України вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред'явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

Постановою №730 від 16.09.2015р. Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» затверджено перелік територіальних органів Міністерства внутрішніх справ, що ліквідуються (додаток №2), до якого входить, зокрема, Добропільський міський відділ (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області.

За змістом спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 25.04.2016р., Добропільський міський відділ (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області з 06.11.2015р. перебуває у стані припинення за рішенням засновників.

Відповідно до безкоштовного запиту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у графі «Відомості про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог» визначено дату 07.01.2016р.

Згідно із повідомленням №3247 Реєстраційної служби Добропільського міськрайонного управління Донецької області, яке було розміщено у бюлетені державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (№335 (30) 2015 рік, період з 29.10.2015р. по 08.11.2015р.) були оприлюднені відомості про ліквідацію Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області та строк заявлення кредиторами своїх вимог ( 07.01.2016р.).

На підставі наказу №893 від 06.11.2015р. відповідача було затверджено ліквідаційну комісію Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області, а також визначено вимоги кредиторів розглядати до 07.01.2016р.

Листом №835 від 07.12.2015р. Добропільський міський відділ (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області повідомив Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Донецькобленерго» про те, що відповідач знаходиться в процесі ліквідації, а також прийняття претензій кредиторів у письмовій формі до 06.01.2016р. за адресою: 85000, Донецка область, м.Добропілля, вул.Первоймаська, 52.

Факт отримання вказаного листа позивачем в порядку норм ст.ст.4-3, 33 Господарського процесуального кодексу України не заперечується.

Водночас, лист №52юр-98/16 від 11.02.2016р. позивача про визнання грошових вимог Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» в сумі 19661,38 грн та включення їх до проміжного ліквідаційного балансу Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області, направлений позивачем лише 12.02.2016р.

Тобто, заявлення зазначеної спірної вимоги було здійснено Публічним акціонерним товариством «ДТЕК Донецькобленерго» поза межами встановленого для цього строку, що виключає виникнення у відповідача обов'язку стосовно включення таких вимог до проміжного ліквідаційного балансу.

Одночасно, враховуючи висновки суду про те, що звертаючись до відповідача з заявою №52юр-98/16 від 11.02.2016р., позивач мав на меті включення до проміжного балансу відповідача кредиторських вимог в сумі 19661,38 грн, які виникли внаслідок неналежного виконання відповідачем умов договору №74 від 31.05.2010р. щодо оплати електричної енергія, яка була отримана відповідачем у січні 2016 року, з огляду на те, що рахунок №03/74 за січень 2016 року на суму 19493,34 грн був отриманий відповідачем 01.02.2016р., а обов'язок щодо оплати цього рахунку виник 02.02.2016р., спірні вимоги по своїй суті є поточними та не могли бути включені відповідачем до проміжного ліквідаційного балансу.

Крім того, як свідчать матеріали справи, Добропільським міським відділом (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області проведена повна оплата рахунка №03/74 від 01.02.2016р. на суму 19493,34 грн, в тому числі, за реактивну електричну енергію в сумі 664,11 грн (платіжне доручення №1 від 11.02.2016р.), активну електричну енергію в сумі 18829,23 грн (платіжні доручення №2 від 11.02.2016р. на суму 8635,89 грн, №5 від 10.03.2016р. на суму 9250 грн, №9 від 24.03.2016р. на суму 943,34 грн).

За таких обставин, враховуючи вищенаведене, позовні вимоги Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» до Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області про зобов'язання ліквідаційну комісію Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області визнати грошові вимоги Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» в сумі 19661,38 грн, включити їх до проміжного ліквідаційного балансу Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області, підлягають залишенню без задоволення.

Згідно зі ст.49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір в сумі 1378 грн підлягає віднесенню на позивача.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позову Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго, м.Краматорськ до Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області про зобов'язання ліквідаційну комісію Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області визнати грошові вимоги Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Донецькобленерго» в сумі 19661,38 грн, включити їх до проміжного ліквідаційного балансу Добропільського міського відділу (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області.

У судовому засіданні 05.07.2016р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повне рішення складено 11.07.2016р.

Суддя Ю.О.Паляниця

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення05.07.2016
Оприлюднено20.07.2016
Номер документу58955374
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1481/16

Рішення від 05.07.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 13.06.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

Ухвала від 01.06.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.О.Паляниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні