Рішення
від 11.07.2016 по справі 910/8921/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, е-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.07.2016№910/8921/16

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні

справу № 910/8921/16

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Аптайм», м. Київ,

до товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Лайн», м. Київ,

про стягнення 34 886,80 грн.,

за участю представників:

позивача - Расламбекової В.В. (довіреність від 20.01.2016 №47);

відповідача - не з'явився.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аптайм» (далі - ТОВ «Аптайм») звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Лайн» (далі - ТОВ «Альфа-Лайн»): 30 211,48 грн. заборгованості, яка утворилася у зв'язку із неналежним виконанням відповідачем умов договору (оферти) про надання послуг з надання у строкове платне користування віртуальної інфраструктури Tucha (далі - Договір); 3 803,52 грн. пені; 610,89 грн. втрат від інфляції; 260,91 грн. 3% річних, а всього 34 886,80 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що позивачем на виконання умов Договору було надано ТОВ «Альфа-Лайн» послуги на загальну суму 78 961,93 грн., проте відповідач в порушення умов Договору частково оплатив надані позивачем послуги на суму 48 750, 45 грн., у зв'язку з чим у відповідача наявна перед ТОВ «Аптайм» заборгованість у сумі 30 211,48 грн.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 19.05.2016 порушено провадження у справі.

Представник позивача у судовому засіданні 11.07.2016 надав пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Ухвали господарського суду міста Києва від 19.05.2016 та від 13.06.2016 було надіслано відповідачу на адресу (03680, м. Київ, вул. Гарматна, буд. 6), вказану у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що також підтверджується відмітками канцелярії на звороті таких ухвал. До матеріалів справи долучено конверти повернення з адреси відповідача з відмітками поштового відділення «за закінченням встановленого строку зберігання».

У підпункті 3.9.2 пункту 3.9 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 №18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» зазначено, що розпочинаючи судовий розгляд, суддя має встановити, чи повідомлені про час і місце цього розгляду особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання. Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. У випадку нез'явлення в засідання представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в судовому засіданні 11.07.2016 без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами (стаття 75 Господарського процесуального кодексу України, далі - ГПК України).

Оцінивши наявні в матеріалах справи докази, які мають значення для розгляду справи по суті, проаналізувавши встановлені фактичні обставини справи в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.

Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

Відповідно до заяви-приєднання від 01.01.2015 ТОВ «Альфа-Лайн» (замовник) приєдналося до Договору, за умовами якого:

- ТОВ «Аптайм» (виконавець) публічно пропонує необмеженому колу осіб можливість отримати послуги з надання у строкове платне користування віртуальної інфраструктури Tucha, для чого виконавець публікує Договір (преамбула Договору);

- Договір укладається шляхом надання повної й безумовної згоди (акцепту) замовника на укладення Договору в повному обсязі без підпису письмового примірника Договору сторонами (пункт 2.1 Договору);

- замовник підтверджує факт ознайомлення та згоди з усіма умовами Договору в повному обсязі шляхом акцептування (пункт 2.4 Договору);

- у відповідності до статті 642 ЦК України будь-яка з таких дій вважається акцептом цієї оферти:

факт реєстрації замовника на веб-сайті виконавця, де замовник заповнює відповідну заяву;

оплата послуг у розмірі та шляхом, визначеними тарифами та умовами Договору;

письмове (в тому числі в електронній формі засобами електронної пошти) повідомлення замовника про прийняття умов Договору;

передача виконавцем замовнику реквізитів доступу до панелі управління;

укладення заяви-приєднання до Договору (пункт 2.5 Договору);

- після акцептування Договору замовнику присвоюється особовий рахунок (пункт 2.6 Договору);

- укладаючи Договір, замовник автоматично погоджується з повним та безумовним прийняттям положень Договору, тарифів, угоди про рівень обслуговування та всіх додатків, які є невід'ємними частинами Договору (пункт 2.7 Договору);

- в рамках Договору виконавець зобов'язується надавати замовнику послуги, а замовник зобов'язується приймати та оплачувати виконавцеві послуги на умовах, встановлених Договором, тарифами та угодою про рівень обслуговування, що є невід'ємними частинами Договору (пункт 3.1 Договору);

- послуги надаються за таких умов: акцептування замовником Договору; наявність у виконавця технічної можливості для надання замовнику послуг; внесення замовником на розрахунковий рахунок виконавця достатньої суми грошових коштів для користування обраною послугою згідно з тарифами та відповідно до погодженого періоду (пункт 4.1 Договору);

- у разі відсутності технічної можливості, заборгованості замовника перед виконавцем та/або невнесення замовником на розрахунковий рахунок виконавця достатньої суми грошових коштів для користування послугами згідно з тарифами та відповідно до погодженого періоду, останній має право відмовити в надані послуг, про що повідомляє замовника із зазначенням причин відмови (в усній формі - під час замовлення послуг, в письмовій формі - на письмове звернення замовника протягом 20 календарних днів з дати отримання звернення) (пункт 4.2 Договору);

- факт належного надання послуг за Договором оформлюється актами приймання-передачі надання послуг, які надаються замовнику на його вимогу (пункт 4.3 Договору);

- після акцептування Договору виконавець складає та надсилає замовнику рахунок для оплати послуг у розмірі однієї місячної вартості послуг на момент укладення Договору або в розмірі однієї вартості послуг (TuchaHosting, TuchaHost) на момент укладення Договору за погоджений Договором оплачуваний період, у разі, якщо породжуваний Договором оплачуваний період надання послуг (TuchaHosting, TuchaHost) складає більше, ніж один календарний місяць; замовник зобов'язаний оплатити рахунок протягом 5 (п'яти) робочих днів з дня його виставлення; якщо рахунок не буде оплачений в зазначений строк виконавець має право призупинити надання послуг до моменту оплати такого рахунку замовником (пункт 5.2 Договору);

- замовник зобов'язується:

своєчасно приймати та у повному обсязі оплачувати вартість послуг відповідно до Договору та тарифів (підпункт 9.2.2 пункту 9.2 Договору);

з періодичністю щонайменше один раз в 10 днів відвідувати веб-сайт виконавця з метою ознайомлення з офіційними повідомленнями, що можуть бути розміщені виконавцем (підпункт 9.2.5 пункту 9.2 Договору);

- виконавець зобов'язується:

надавати замовникові послуги належної якості (підпункт 10.2.1 пункту 10.2 Договору);

об'єктивно інформувати замовника про послуги та умови їх надання (підпункт 10.2.3 пункту 10.2 Договору);

вести облік наданих замовнику послуг (підпункт 10.2.4 пункту 10.2 Договору);

інформувати замовника про зміни в послугах шляхом офіційного повідомлення (підпункт 10.2.5 пункту 10.2 Договору);

- вартість послуг залежить від конфігурації послуг, що надаються замовнику, та обчислюється відповідно до чинних тарифів (пункт 11.1 Договору);

- сторони погоджуються, що вартість послуг, визначена в євро, 01 числа кожного поточного місяця підлягає коригуванню у відповідності до офіційного курсу гривні до курсу євро, встановленого Національним банком України (далі - НБУ) на вказане число; у випадку, коли 01 число поточного місяця припадає на неробочий банківський день (святковий або вихідний день), вартість послуг підлягає коригуванню у відповідності до офіційного курсу гривні до курсу євро, встановленого НБУ на останній банківський день місяця, що передує поточному місяцю; при цьому, сторони погоджують, що таке коригування вартості послуг не є зміною вартості послуг виконавцем в односторонньому порядку (пункт 11.2 Договору);

- підставою для односторонньої зміни вартості послуг є: зміна чинного на момент укладення Договору законодавства України, включаючи нормативні акти різної юридичної сили, що впливають на тарифи та вартість послуг виконавця; суттєва зміна економічної ситуації на ринку послуг зв'язку та/або в цілому; введення або збільшення обов'язкових платежів у галузі зв'язку; зміна тарифів та зборів Держспецзв'язку України та інших операторів зв'язку, якщо їх послуги застосовуються при наданні послуг замовнику, підвищення тарифів на електроенергію, зміна тарифів виконавця та інші підстави, що прямим чином впливають на формування вартості послуг виконавця (пункт 11.7 Договору);

- про незгоду з односторонньою зміною виконавцем умов Договору щодо зміни вартості послуг замовник зобов'язаний повідомити виконавця протягом щонайбільше 10 (десяти) календарних днів з моменту офіційного повідомлення; у випадку незгоди замовника зі зміною вартості послуг та повідомлення про це виконавця у вказаний строк, таке повідомлення вважається відмовою від виконання Договору на змінених умовах, і Договір вважається припиненим без підписання будь-яких додаткових документів з моменту набрання чинності нової вартості послуг або, за погодженням із виконавцем, з моменту вичерпання коштів на особовому рахунку замовника (пункт 11.8 Договору);

- замовник оплачує послуги виконавця на підставі Договору та тарифів у національній валюті України - гривні (пункт 12.1 Договору);

- оплата послуг здійснюється на умовах 100% передплати; у випадку неотримання замовником до 05 числа поточного місяця рахунку на оплату послуг замовник для отримання такого рахунку зобов'язаний звернутися до виконавця шляхом надіслання листа на електронну адресу виконавця billing@tucha.ua ; неотримання замовником рахунку не є підставою для не оплати послуг (пункт 12.4 Договору);

- порядок сплати замовником послуг:

первинна оплата здійснюється замовником протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту укладення сторонами Договору;

щомісячна оплата послуг (оплата за обраний період) та оплата послуг у разі недостатності грошових коштів на особовому рахунку замовника здійснюється замовником протягом 10 календарних днів з моменту виставлення замовником відповідного рахунку;

в будь-який момент за погодженням із виконавцем замовник може поповнити баланс свого особового рахунку на довільну суму (пункт 12.9 Договору);

- за несвоєчасне виконання замовником грошового зобов'язання нараховується пеня в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення виконання (пункт 14.2 Договору);

- Договір є публічним і безстроковим та діє до його припинення будь-якою із сторін у порядку, встановленому Договором або чинним законодавством України, але у будь-якому випадку до моменту остаточного його виконання сторонами (пункт 17.1 Договору).

Додатковими угодами від 30.04.2015 №01, від 12.06.2015 №02, від 07.07.2015 №03, від 07.10.2015 №04 та від 16.11.2015 №05 до заяви-приєднання вартість послуг позивача неодноразово змінювалась.

Згідно із частиною першою статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

За приписами статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно із частиною першою статті 903 ЦК України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

На виконання умов Договору позивачем було надіслано відповідачу акти надання послуг, а саме:

від 31.01.2015 №37 на суму 1 153,97 грн. (ліцензія Microsoft Windows Server ® Standard (для одного віртуального сервера) (роялті));

від 31.01.2015 №38 на суму 2 884,94 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 28.02.2015 №84 на суму 1 096,95 грн. (ліцензія Microsoft Windows Server ® Standard (для одного віртуального сервера) (роялті));

від 28.02.2015 №85 на суму 2 742,39 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.03.2015 №130 на суму 4 712,93 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.03.2015 №131 на суму 1 885,17 грн. (ліцензія Microsoft Windows Server ® Standard (для одного віртуального сервера) (роялті));

від 30.04.2015 №176 на суму 3 784,70 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 30.04.2015 №177 на суму 1 513,88 грн. (ліцензія Microsoft Windows Server ® Standard (для одного віртуального сервера) (роялті));

від 31.05.2015 №183 на суму 3 820,69 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 30.06.2015 №270 на суму 3 929,38 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.07.2015 №328 на суму 5 155,44 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.08.2015 №370 на суму 5 445,41 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 30.09.2015 №443 на суму 5 624,60 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.10.2015 №501 на суму 5 968,22 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 30.11.2015 №530 на суму 6 696,61 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.12.2015 №596 на суму 7 093,71 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.01.2016 №27 на суму 7 342,48 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 29.02.2016 №109 на суму 7 813,71 грн. (надання в строкове платне користування віртуальної інфраструктури (TuchaHost) у режимі гіпервізора);

від 31.03.2016 №144 на суму 147,50 грн. (хмарне сховище 50 ГБ);

від 30.04.2016 №239 на суму 149,25 грн. (хмарне сховище 50 ГБ).

Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідачем було частково оплачено надані позивачем послуги у сумі 48 750,45 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи виписками з рахунку позивача.

Таким чином заборгованість відповідача перед позивачем становить 30 211,48 грн. (78 961,93 грн. - 48 750,45 грн.).

Крім основної суми заборгованості позивач просить стягнути з відповідача 3 803,52 грн. пені.

У частині першій статті 546 ЦК України зазначено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.

Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).

Разом з тим, згідно з частиною другою статті 343 Господарського кодексу України (далі - ГК України) і статтею 1 Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань» платник грошових коштів сплачує на користь одержувача цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін, але не може перевищувати подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Так, пунктом 14.2 Договору встановлено, що за несвоєчасне виконання замовником грошового зобов'язання нараховується пеня в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення виконання.

Позивач просить суд стягнути 3 803,52 грн. пені за такі періоди:

за актом надання послуг від 31.10.2015 №501, нарахованих на суму 968,22 грн., період: з 16.11.2015 по 31.12.2015 на суму 53,69 грн.; з 01.01.2016 по 31.03.2016 на суму 105,92 грн.;

за актом надання послуг від 30.11.2015 №530, нарахованих на суму 6 696,61 грн., період: з 01.11.2015 по 31.12.2015 на суму 492,43 грн.; з 01.01.2016 по 31.03.2016 на суму 732,60 грн.;

за актом надання послуг від 31.12.2015 №596, нарахованих на суму 7 093,71 грн., період: з 01.12.2015 по 31.12.2015 на суму 265,09 грн.; з 01.01.2016 по 31.03.2016 на суму 776,04 грн.;

за актом надання послуг від 31.01.2016 №27, нарахованих на суму 7 342,48 грн., період - з 01.01.2016 по 31.03.2016 на суму 803,26 грн.;

за актом надання послуг від 29.02.2016 №109, нарахованих на суму 7 813,71 грн., період - з 01.02.2016 по 31.03.2016 на суму 563,61 грн.;

за актом надання послуг від 31.03.2016 №144, нарахованих на суму 147,50 грн., період - з 01.03.2016 по 31.03.2016 на суму 5,50 грн.;

за актом надання послуг від 30.04.2016 №239, нарахованих на суму 149,25 грн., період - з 01.04.2016 по 30.04.2016 на суму 5,38 грн.

Разом з тим, підпунктом 12.9.2 пункту 12.9 Договору встановлено, що щомісячна оплата послуг (оплата за обраний період) та оплата послуг у разі недостатності грошових коштів на особовому рахунку замовника здійснюється замовником протягом 10 календарних днів з моменту виставлення замовником відповідного рахунку.

Перевіривши здійснений позивачем розрахунок суми пені та періоди її нарахування, господарський суд міста Києва дійшов висновку про те, що позивачем не враховано підпункт 12.9.2 пункту 12.9 Договору, тому розрахунок позивача неправильний.

За перерахунком суду сума пені та періоди її нарахування становлять:

з 16.11.2015 (дата, визначена позивачем у розрахунку; нарахованих на суму 968,22 грн. за актом надання послуг від 31.10.2015 №501) по 31.03.2016 (дата, визначена позивачем у розрахунку) на суму 159,70 грн.;

з 11.12.2015 (оскільки 10.12.2015 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 30.11.2015 №530; нарахованих на суму 6 696,61 грн.) по 31.03.2016 на суму 902,74 грн.;

з 11.01.2016 (оскільки 10.01.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 31.12.2015 №596; нарахованих на суму 7 093,71 грн.) по 31.03.2016 на суму 690,76 грн.;

з 11.02.2016 (оскільки 10.02.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 31.01.2016 №27; нарахованих на суму 7 342,48 грн.) по 31.03.2016 на суму 441,35 грн.;

з 11.03.2016 (оскільки 10.03.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 29.02.2016 №109; нарахованих на суму 7 813,71 грн.) по 31.03.2016 на суму 197,26 грн.

Таким чином, стягненню з відповідача на користь позивача підлягає 2 391,81 грн. пені, у решті стягнення суми пені (1 411,71 грн.) слід відмовити.

Що ж до стягнення з відповідача 610,89 грн. втрат від інфляції і 260,91 грн. 3% річних, то слід зазначити таке.

За приписами статті 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та 3 % річних в порядку статті 625 ЦК України є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.

Позивач просить суд стягнути з відповідача 610,89 грн. втрат від інфляції за такі періоди:

284,61 грн. за листопад 2015 року, нарахованих на суму 6 696,61 грн.;

156,77 грн. за грудень 2015 року, нарахованих на суму 7 093,71 грн.;

110,14 грн. за січень 2016 року, нарахованих на суму 7 342,48 грн.;

46,10 грн. за лютий 2016 року, нарахованих на суму 7 813,71 грн.;

1,48 грн. за березень 2016 року, нарахованих на суму 147,50 грн.;

11,79 грн. за квітень 2016 року, нарахованих на суму 149,25 грн.

Судом перевірено здійснений позивачем розрахунок сум втрат від інфляції і періодів її нарахування, та встановлено, що такий розрахунок неправильний.

За розрахунком суду суми втрат від інфляції та періоди її нарахування становлять:

з 11.12.2015 (оскільки 10.12.2015 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 30.11.2015 №530; нарахованих на суму 6 696,61 грн.) по 31.03.2016 на суму 148,12 грн.;

з 11.01.2016 (оскільки 10.01.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 31.12.2015 №596; нарахованих на суму 7 093,71 грн.) по 31.03.2016 на суму 106,50 грн.;

з 11.02.2016 (оскільки 10.02.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 31.01.2016 №27; нарахованих на суму 7 342,48 грн.) по 31.03.2016 на суму 43,76 грн.;

з 11.03.2016 (оскільки 10.03.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 29.02.2016 №109; нарахованих на суму 7 813,71 грн.) по 31.03.2016 на суму 78,14 грн.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача 260,91 грн. 3% річних за такі періоди:

за актом надання послуг від 31.10.2015 №501, нарахованих на суму 968,22 грн., період - з 27.10.2015 по 31.03.2016 на суму 12,47 грн.;

за актом надання послуг від 30.11.2015 №530, нарахованих на суму 6 696,61 грн., період: з 01.11.2015 по 31.03.2016 на суму 83,52 грн.;

за актом надання послуг від 31.12.2015 №596, нарахованих на суму 7 093,71 грн., період: з 01.12.2015 по 31.03.2016 на суму 70,98 грн.;

за актом надання послуг від 31.01.2016 №27, нарахованих на суму 7 342,48 грн., період - з 01.01.2016 по 31.03.2016 на суму 54,77 грн.;

за актом надання послуг від 29.02.2016 №109, нарахованих на суму 7 813,71 грн., період - з 01.02.2016 по 31.03.2016 на суму 38,43 грн.;

за актом надання послуг від 31.03.2016 №144, нарахованих на суму 147,50 грн., період - з 01.03.2016 по 31.03.2016 на суму 0,37 грн.;

за актом надання послуг від 30.04.2016 №239, нарахованих на суму 149,25 грн., період - з 01.04.2016 по 30.04.2016 на суму 0,37 грн.

Суд перевірив здійснений позивачем розрахунок сум 3% річних та періоди їх нарахування дійшов висновку, що вони неправильні. За перерахунком суду суми 3% річних та періоди їх нарахування становлять:

з 11.12.2015 (оскільки 10.12.2015 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 30.11.2015 №530; нарахованих на суму 6 696,61 грн.) по 31.03.2016 на суму 61,65 грн.;

з 11.01.2016 (оскільки 10.01.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 31.12.2015 №596; нарахованих на суму 7 093,71 грн.) по 31.03.2016 на суму 47,23 грн.;

з 11.02.2016 (оскільки 10.02.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 31.01.2016 №27; нарахованих на суму 7 342,48 грн.) по 31.03.2016 на суму 30,17 грн.;

з 11.03.2016 (оскільки 10.03.2016 останній день оплати послуг за актом надання послуг від 29.02.2016 №109; нарахованих на суму 7 813,71 грн.) по 31.03.2016 на суму 13,49 грн.

У пункті 3 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 №14 "Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань" зазначено, що інфляційні нарахування на суму боргу здійснюються окремо за кожен період часу, протягом якого діяв відповідний індекс інфляції, а одержані таким чином результати підсумовуються за весь час прострочення виконання грошового зобов'язання.

Розмір боргу з урахуванням індексу інфляції визначається виходячи з суми боргу, що існувала на останній день місяця, в якому платіж мав бути здійснений, помноженої на індекс інфляції, визначений Державною службою статистики України, за період прострочення починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому мав бути здійснений платіж, і за будь-який місяць (місяці), у якому (яких) мала місце інфляція. При цьому в розрахунок мають включатися й періоди часу, в які індекс інфляції становив менше одиниці (тобто мала місце дефляція).

Відповідно до листа Верховного Суду України від 03.04.1997 №62-97р при застосуванні індексу інфляції слід мати на увазі, що індекс інфляції розраховується не на кожну дату місяця, а в середньому за місяць; тому умовно слід вважати, що сума, яка внесена за період з 01 по 15 число відповідного місяця, наприклад травня, індексується за період з урахуванням травня, а якщо з 16 по 31 число, то розрахунок починається з наступного місяця - червня.

З огляду на викладене, враховуючи підпункт 12.9.2 пункту 12.9 Договору, стягненню з відповідача підлягає 376,52 грн. втрат від інфляції і 152,54 грн. 3% річних за перерахунком суду; у стягненні ж решти сум втрат від інфляції (234,37 грн.) і 3% річних (108,37 грн.) слід відмовити.

За приписами статті 49 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 43, 49, 82 - 85 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Лайн» (03680, м. Київ, вул. Гарматна, буд. 6; ідентифікаційний код 37441961) з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання даного рішення суду на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Аптайм» (01033, м. Київ, вул. Володимирська, 79-А, прим. 21; ідентифікаційний код 37038333): 30 211 (тридцять тисяч двісті одинадцять) грн. 48 коп. заборгованості; 2 391 (дві тисячі триста дев'яносто одну) грн. 81 коп. пені; 376 (триста сімдесят шість) грн. 52 коп. втрат від інфляції; 152 (сто п'ятдесят дві) грн. 54 коп. 3% річних і 1 308 (одну тисячу триста вісім) грн. 70 коп. судового збору.

3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 15.07.2016.

Суддя О. Марченко

Дата ухвалення рішення11.07.2016
Оприлюднено19.07.2016
Номер документу58955766
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/8921/16

Рішення від 11.07.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 13.06.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні