Справа № 815/3330/16
УХВАЛА
14 липня 2016 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Корой С.М., розглянувши матеріали адміністративного позову державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт» до Головного територіального управління юстиції в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Первинна профспілкова організація працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт» про визнання реєстраційних дій протиправними та скасування запису про державну реєстрацію юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт» до Головного територіального управління юстиції в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Первинна профспілкова організація працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт», в якому представник позивача просить:
- визнати протиправними реєстраційні дії Головного територіального управління юстиції в Одеській області про державну реєстрацію юридичної особи - Первинної профспілкової організації працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт», ідентифікаційний номер 40595280;
- скасувати запис про державну реєстрацію юридичної особи - Первинної профспілкової організації працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт», ідентифікаційний номер 40595280.
Відповідно до п.п. 3, 5, 6 ч.1 ст.107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч. 2 ст. 2КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 7 ст. 3 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
У п. 9 ст. 3 КАС України визначено, що відповідач - суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» державний реєстратор проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної зголи) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 34 вищевказаного Закону рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.
Представник позивача у прохальній частині позовної заяви звертається з позовною вимогою про визнання протиправними реєстраційних дій про державну реєстрацію юридичної особи - Первинної профспілкової організації працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт», ідентифікаційний номер 40595280 до Головного територіального управління юстиції в Одеській області.
Однак, суд вважає за необхідне звернути увагу представника позивача, щодо визначення відповідача за вищевказаною вимогою, з урахуванням вищенаведених норм чинного законодавства, згідно з яким державний реєстратор є суб'єктом владних повноважень - посадовою особою органу державної влади, яка здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
Згідно з п. 4 ст. 106 КАС України у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Частиною 4 ст. 105 КАС України передбачено, що адміністративний позов може містити вимоги про:
1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;
2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;
3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;
4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;
5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;
6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;
7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.
Однак, позовна заява в частині позовної вимоги: «скасувати запис про державну реєстрацію юридичної особи - Первинної профспілкової організації працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт», ідентифікаційний номер 40595280» не відповідає вказаним приписам Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки представником позивача не визначено хто є відповідачем за вказаною вимогою - хто саме має вчинити певну дію. Враховуючи вищевикладене, представнику позивача необхідно визначитись з колом осіб учасників процесу та викласти зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Частиною 2 ст. 106 КАС України передбачено, що на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.
Адміністративний позов не відповідає вказаним приписам КАС України, оскільки, представником позивача не надано до суду жодних доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а також не зазначено причин неможливості надання таких доказів.
Згідно з ч. 3 ст. 106 КАС України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України В«Про судовий збірВ» судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Положеннями ч.3 ст. 4 Закону України В«Про судовий збірВ» передбачено, що за подання до адміністративного суду позову майнового характеру, який подано юридичною особою судовий збір сплачується за ставкою судового збору - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати, та за подання позову немайнового характеру, який подано юридичною особою - 1 розмір мінімальної заробітної плати.
Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України В«Про судовий збірВ» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Відповідно до ст. 8 Закону України В«Про Державний бюджет України на 2016 рікВ» від 25.12.2015 № 928-VIII, мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2016 року, встановлена у розмірі 1378 гривень.
Однак, адміністративний позов не відповідає вищевказаним вимогам чинного законодавства, оскільки представником позивача не надано до суду документу про сплату судового збору та не вказано підстав, згідно з якими, відповідно до приписів ст. 5 Закону України В«Про судовий збірВ» позивач має пільги щодо сплати судового збору.
Відповідно до ч. 1 ст. 108 КАС України суддя, встановивши, що адміністративний позов подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Недоліки повинні бути усунені шляхом надання до суду адміністративного позову оформленого відповідно до приписів ст. 106 КАС України.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт» до Головного територіального управління юстиції в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Первинна профспілкова організація працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт» про визнання реєстраційних дій протиправними та скасування запису про державну реєстрацію юридичної особи слід залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків. Керуючись ст.ст. 106, 107, 108, 160, 165 КАС України, суддя,-
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт» до Головного територіального управління юстиції в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Первинна профспілкова організація працівників державного підприємства «Одеський морський торгівельний порт» про визнання реєстраційних дій протиправними та скасування запису про державну реєстрацію юридичної особи - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність усунення недоліків у 5-денний строк з дня отримання ухвали суду та роз'яснити, що у разі не усунення у визначений судом термін недоліків, позов буде повернуто позивачу.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги в п'ятиденний строк з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили в порядку та у строки, встановлені ст. 254 КАС України.Суддя ОСОБА_1
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2016 |
Оприлюднено | 21.07.2016 |
Номер документу | 59006979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні