ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 березня 2016 р. справа № 804/142/16 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Павловський Д.П., одноособово розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повне товариство"Ломбард союз"ТОВ"Солідгруп",ТОВ"Солдікомпані" про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ :
11 січня.2015 року Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Повного товариства "Ломбард союз ТОВ «Солідгруп», ТОВ «Солідкомпані» щодо стягнення штрафу за правопорушення, вчинені відповідачем на ринках фінансових послуг у розмірі 17000, 00 грн.
Позовні вимоги мотивовані несплатою відповідачем у добровільному порядку фінансових зобов'язань.
Відповідач заперечень на позовну заяву не надав. Ухвалу про відкриття провадження у справі отримав 12.02.2016.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затверджене Указом Президента України від 23.11.2011р. №1070 (далі-Положення), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Пунктом 6 Положення встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (скорочена назва - Нацкомфінпослуг) має право звертатися до суду з позовами (заявами) щодо порушення законодавства про фінансові послуги, а також в інших передбачених законом випадках.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" N 2664-III від 12.07.2001р. (далі - Закон N 2664-III) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.
Згідно із ст. 21 Закону N 2664-III, державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Так, Повне товариство "Ломбард союз ТОВ «Солідгруп», ТОВ «Солідкомпані» (далі -відповідач) набула статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб'єктом нагляду.
22.07.2015р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено Акт №131/16/03-ЛБ, в якому встановлено факт неподання Повним товариством "Ломбард союз ТОВ «Солідгруп», ТОВ «Солідкомпані» паперову форму звітних даних, що свідчить про порушення відповідачем вимог законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:
Згідно ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;
Відповдно п. 2.2 і 2.3 другого розділу Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 р. №2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 р. за № 1482/10081 (далі-Порядок) щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Порядком.
26.06.2015р. Нацкомфінпослуг надіслано акт про порушення та повідомлення про розгляд справи відповідачу (вих. №3709/16-8 від 26.06.2015р.).
22.04.2015р. Нацкомфінпослуг за підсумками розгляду справи про здійснене відповідачем правопорушення на ринку фінансових послуг винесено Постанову №131/16/03/01-ЛБ.
Так, згідно із Постановою №131/16/03/01-ЛБ від 22.07.2012р. - за порушення Повним товариством "Ломбард союз ТОВ «Солідгруп», ТОВ «Солідкомпані» вимог Закону N 2664-III та Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісїі з регулювання ринків фінансових послуг України, Нацкомфінпослуг, на підставі акту від 22.07.2015р. №131/16/03-ЛБ, застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 17000, 00 грн., який було направлено позивачем поштою згідно із супровідним листом за вих. №4438/16-8 від 23.07.2015р.
Однак у встановлений постановою термін позивач не отримав від Повного товариства "Ломбард союз ТОВ «Солідгруп», ТОВ «Солідкомпані» повідомлення про добровільну сплату суми штафу, у зв'язку з чим Нацкомфінпослуг звернулось до суду із даним позовом.
Фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг (ст. 14 Закону №2664-ІІІ).
Пунктом 2.2. Порядку встановлено, що звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року N 419, у відповідності до якого - квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2, не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року
У разі якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день.
Датою подання звітності вважається день фактичного її передання до Нацкомфінпослуг.
При надходженні паперової форми звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника.
Датою подання електронної форми звітності є дата її відправлення через веб-інтерфейс на веб-сайті Нацкомфінпослуг у мережі Інтернет.
Факт відправлення електронної форми звітності підтверджується зміною статусу "Редагується" на статус "Відправлено", при цьому дата та час відправки такої звітності фіксуються в автоматичному режимі програмно-технічними засобами веб-інтерфейсу на веб-сайті Нацкомфінпослуг у мережі Інтернет.
У разі подання звітності з порушенням строків, визначених абзацами другим і третім цього пункту, така звітність вважається поданою несвоєчасно.
Відповідно до п. 2.3. Порядку, ломбард подає до Нацкомфінпослуг звітність, передбачену цим Порядком, у паперовій та електронній формах. Паперова та електронна форми звітності подаються з дотриманням вимог щодо строків, обсягів та формату, що установлюються Нацкомфінпослуг.
Державний контроль за своєчасністю, повнотою та правильністю подання звітності ломбардами здійснює Нацкомфінпослуг.
У разі ненадання, несвоєчасного надання інформації, надання не в повному обсязі встановленої цим Порядком звітності або надання недостовірної інформації Нацкомфінпослуг застосовує заходи впливу, передбачені чинним законодавством (п. 5.1, п. 5.2 розділу 5 Порядку).
Згідно із приписами п. 2.7 Порядку: звітність, що складається відповідно до цього Порядку, повинна ґрунтуватися на даних бухгалтерського обліку ломбарду та відображати всі дані, визначені цим Порядком.
Ломбарди зобов'язані забезпечити правильність складання та своєчасне подання звітності. Інформація, відображена у звітних даних на кінець звітного року, повинна відповідати інформації на початок наступного звітного року за відповідними рядками.
Нацкомфінпослуг застосовує заходи впливу до ломбарду відповідно до чинного законодавства у разі, якщо звітність складена та/або подана з порушеннями вимог законодавства, у тому числі цього Порядку, зокрема, у разі якщо звітність відповідно до цього Порядку є неподаною або поданою несвоєчасно.
Статтею 39 Закону N 2664-III передбачає, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Нацкомфінпослуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Статтею 40 Закону N 2664-III визначено: Національна комісія, що здійснює державне лювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Згідно приписів статті 41 Закону N 2664-III визначено, що Нацкомфінпослуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Докази оскарження постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та сплати відповідачем штрафу, встановленого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 313/16/03/01-ЛБ від 22.07.2015р. у матеріалах справи відсутні.
З огляду на викладене, враховуючи відсутність доказів сплати відповідачем у добровільному порядку суми вищезазначеного штрафу, адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард союз ТОВ «Солідгруп», ТОВ «Солідкомпані» щодо стягнення штрафу за правопорушення, вчинені відповідачем на ринках фінансових послуг у розмірі 17000, 00 грн. - підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повне товариство"Ломбард союз"ТОВ"Солідгруп",ТОВ"Солдікомпані" про стягнення штрафу - задовольнити повністю.
Стягнути з Повного товариства ""Ломбард союз ТОВ «Солідгруп», ТОВ «Солідкомпані» (код ЄДРПОУ 39163007) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, код ЄДРПОУ 38062828) штраф за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг в сумі 17000, 00 грн. (сімнадцять тисяч гривень).
Копію постанови направити всім сторонам по справі.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, в порядку та у строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, та набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.П. Павловський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2016 |
Оприлюднено | 25.07.2016 |
Номер документу | 59076970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні