Справа № 2-а-1323/09
П О С Т А Н О В А
іменем України
15 липня 2009 року Кролеве цький районний суд Сумської області
в складі: судді Ольх овик А.І.,
за участі секретаря Пис аренко О.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Кр олевці справу за позовною за явою ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в К ролевецькому районі про поно влення пропущеного строку дл я звернення до суду та зобов' язання Управління Пенсійног о фонду України в Кролевецьк ому районі нарахувати та вип латити недоплачену щомісячн у державну соціальну допомог у як «Дитині війни» за період з 09 липня 2007р. по 31 грудня 2007р. та. з 22 травня 2008 р. по 31 грудня 2008 р. в су мі 1426 грн.13 коп.,
в с т а н о в и в:
позивачка звернулася до суду з зазначеним позовом, мо тивуючи свої вимоги тим, що во на відповідно до ст.1 Закону Ук раїни №2195-ІV від 18.11.2004 р. "Про соціа льний захист дітей війни" є ди тиною війни і згідно зі ст.6 за значеного закону з 01.01.2006 року їй повинна виплачуватись щоміс ячна соціальна допомога у ро змірі 30% мінімальної пенсії за віком. У 2006-2007 роках така допомо га їй не виплачувалась.
З 1 січня 2008 року щомісячну со ціальну допомогу почали випл ачувати, але лише у розмірі 47 г рн., а з 01 квітня 2008 року - у розмір і 48 грн. 10 коп., з 01.10.2008 року - у розм ірі 49 грн. 80 коп. всупереч 30% вста новлених законом України "Пр о соціальний захист дітей ві йни".
Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007р.» від 19 грудня 2006 ро ку дію ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» було зупинено.
Рішенням Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09 липня 2007 року визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни, положення п.12 ст.71, ст.111 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2007 рік».
Пунктом 41 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» статтю 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» виклад ено у новій редакції, відпові дно до якої дітям війни (крім т их, на яких поширюється дія За кону України «Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту») до пенсії або щомісячного довічного г рошового утримання чи держав ної соціальної допомоги, що в иплачується замість пенсії, виплачується підвищення у ро змірі надбавки, встановленої для учасників війни.
Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 року від 22 травня 2008 р. визнано такими, що не відповідають Конституції України, положення пункту 41 р озділу ІІ Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни».
Розмір соціальної допомог и відповідно до ст.6 Закону Укр аїни "Про соціальний захист д ітей війни" становить 30% мінім альної пенсії за віком. Мінім альна пенсія за віком відпов ідно до ст.28 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування" в становлюється у розмірі прож иткового мінімуму для осіб, я кі втратили працездатність.
Відповідно до розрахунку, з азначеного у позові, виходяч и з мінімальної пенсії за вік ом, встановленої ст.28 Закону У країни "Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування", сума невиплаченої со ціальної допомоги за період 2007-2008 роки становить 1426 грн. 13 коп.
Згідно до ст.62 Закону Україн и "Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік" з урахуванням поло жень ст.28 Закону України "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування", згі дно ст.58 Закону України „Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік” та ст.54 Закону України „П ро Державний бюджет на 2009 рік” прожитковий мінімум для осі б, що втратили працездатніст ь становлено в слідуючих роз мірах:
з 01.04.2007 р. - 406 грн. + 1%= 410,06
з 01.10.2007 р. - 411 грн. + 1%= 415,11
з 01.01.2008 о. - 470 грн.
з 01.04.2008 р. - 481 грн.
З 01.07.2008 р. - 482 грн.
з 01.10.2008 р. - 498 грн.
Таким чином за період з 09.07.2007 р оку по 31.12.2007 року їй взагалі не в иплачено зазначене підвищен ня до пенсії, а за період з 22.05.2008 р оку по 31.12.2008 року ( з урахуванням часткових виплат в розмірі 10% ) не доплачена відповідна сум а.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» державні гарантії, встановлені дітям війни, не м ожуть бути обмежені або скас овані іншими нормативно-прав овими актами.
В ст.8 Конституції України з азначено, що в Україні визнає ться і діє принцип верховенс тва права. Конституція має на йвищу юридичну силу. Закони т а інші нормативно-правові ак ти приймаються на основі Кон ституції України і повинні в ідповідати їй.
Тому, посилаючись на відпов ідні норми законодавства, во на просить:
- визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного фонду України в Кролеве цькому районі Сумської облас ті щодо ненарахування та нев иплати йому щомісячної держа вної соціальної допомоги як дитині війни за періоди з 09 ли пня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 ро ку;
- зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Кр олевецькому районі Сумської області здійснити нарахуван ня підвищення до пенсії відп овідно до ст.6 Закону України " Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру, вст ановленого ч.1 ст.28 Закону Укра їни "Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння", та провести дії щодо випл ати підвищення до пенсії в ць ому розмірі за періоди з 09 лип ня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 т равня 2008 року по 31 грудня 2008 року .
Сторони були належним чино м повідомлені про час і місце розгляду справи.
Позивачка в судове засідан ня не з' явилася, просить спр аву розглядати без її участі (а.с.8).
Відповідач - Управління пен сійного фонду України в Крол евецькому районі Сумської об ласті (далі УПФУ в Кролевецьк ому районі) свого представни ка в суд не направив, надавши п исьмове клопотання, в якому п росить справу розглядати у в ідсутність їх представника.
Таким чином є підстави розг лядати справу без участі поз ивачки та представника відпо відача.
Свою позицію в письмових за переченнях відповідач обґру нтував тим, що:
Законом України «Про соціа льний захист дітей війни» (да лі - Закон №2195) не передбачено яким саме органом, за рахунок яких коштів і джерел, в якому порядку здійснюється призна чення і виплата підвищення п енсії.
Ст.7 Закону №2195 передбачає, що фінансове забезпечення соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України.
У зв' язку з прийняттям ріш ення Конституційним Судом Ук раїни 6рп/2007 від 09.07.2007 року про виз нання такими, що не відповіда ють Конституції норми ст.ст. 7, 111 Закону України "Про Державн ий бюджет України на 2007 рік" ці норми втратили чинність від дня прийняття рішення, тому в имоги щодо виплати зазначено го підвищення за період з 01.01.2007 р. по 09.07.07 р. є такими, що супереча ть чинному на той час законод авству.
Щодо виплати вказаного під вищення з 09.07.07 по 01.01.08, то відповід но до ч.3 ст.28 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування" № 1058 від 09.07.03 (далі Закон №1058) розмір мінімальної пенсії за віком встановлений ч.1 ст.28 цього Зак ону застосовується виключно для визначення розмірів пен сій, призначених згідно з цим законом. Крім того розмір мін імальної пенсії встановлени й також постановою Кабінету Міністрів України „Про підви щення розмірів трудових пенс ій” від 15.04.2003 року № 544, відповідн о до якої мінімальний розмір пенсії, передбачений для обч ислення трудових пенсій за в іком, встановлений у розмірі 50 грн.
На підставі ст.6 Конституції України органи виконавчої в лади здійснюють свої повнова ження у встановлених Констит уцією межах і відповідно до З аконів України.
Пункт 9 Положення "Про пенсі йний фонд України" передбача є вичерпний перелік напрямів використання коштів ПФУ, які використовуються виключно з а призначенням і вилученню н е підлягають. Крім того, відпо відач посилається на те, що у 2 007-2008 роках реалізована бюджетн а програма по виплаті підвищ ень до пенсій, призначених за різними пенсійними програма ми, в тому числі дітям війни.
Пунктом 1 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюдже т України на 2008 рік» та внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України внесено змін и до ст. 6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" відповідно до якого дітям ві йни (крім тих, на які поширюєть ся дія Закону України "Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту") до п енсії або щомісячного грошов ого утримання чи державної д опомоги, що виплачується зам ість пенсії, виплачується пі двищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, що становить 10% прожитк ового мінімуму для осіб, які в тратили працездатність. Таки м чином виплати у 2008 році (до пр ийняття Конституційним Судо м рішення) проводились відпо відно до вимог чинного закон одавства).
Про розмір пенсії позивачц і було відомо з 01.01.2006 р., а відпові дно до ч.1 ст.100 КАС України проп ущення строку звернення до а дміністративного суду є підс тавою для відмови у задоволе нні адміністративного позов у.
З урахуванням зазначеного , а також посилаючись на те, що жодним із законів про пенсій не забезпесення не встановле ний відповідний механізм та умови призначення, порядок ф інансування таких підвищень , питання підвищення дітям ві йни пенсії або щомісячного г рошового утримання чи держав ної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії , на 30 відсотків мінімальної п енсії за віком законодавчо з алишається не вирішеним, а от же неможливим є і виконання в ідповідачем задекларованої норми Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” , тому відповідач вважає, що йо го дії відповідають чинному законодавству України, а зая влені позовні вимоги є безпі дставними.
Вивчивши матеріали справи та дослідивши зібрані по спр аві докази, суд прийшов до вис новку, що позов підлягає задо воленню.
По справі встановлено, що по зивачка Дячок Лідія Володими рівна, 11 листопада 1937 року наро дження, відповідно до ст.1 Зако ну України №2195-ІV від 18 листопад а 2004 року "Про соціальний захис т дітей війни" (далі закон №2195-І V) є дитиною війни, що вбачаєть ся з ксерокопії пенсійного п освідчення та паспорту (а.с.4,5) т а не заперечується відповіда чем.
Згідно з ст.6 Закону №2195-ІV дітя м війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання ч и державна соціальна допомог а, що виплачується замість пе нсії підвищується на 30 відсот ків мінімальної пенсії за ві ком.
Із заперечень Управління П енсійного фонду України в Кр олевецькому районі Сумської області та наданої ним довід ки вбачається, що у 2007 році пози вачка взагалі не отримувала підвищення до пенсії, а у 2008 роц і та з січня 2009 року по травень 2009 року включно позивачка отр имувала таке підвищення тіль ки у розмірі, що становив 10% мін імальної пенсії за віком (а.с.1 0,11-12).
В період, за який пред' явле но позовні вимоги діяло слід уюче законодавство:
- на 2007 рік дію ст.6 зазначеного Закону було зупинено пункто м 12 ст.71 Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к", а статтею 111 було встановлен о, що у 2007 році підвищення до пе нсії або щомісячного довічно го грошового утримання чи де ржавної соціальної допомоги , яка виплачується замість пе нсії, відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни" виплачується особам, які є інвалідами, крім тих, на яких поширюється дія З акону України "Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту", у розмірі 50 відсотків від розміру надба вки, встановленої для учасни ків війни;
- рішенням Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 рок у (справа про соціальні гаран тії громадян) визнано такими , що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними) положення пункту 12 ст.71, с т.111 Закону України "Про Держав ний бюджет на 2007 рік";
- пунктом 41 розділу ІІ Закону України "Про Державний бюдже т України на 2008 рік" та внесення м змін до деяких законодавчи х актів України" статтю 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни" викладено у н овій редакції, відповідно до якої діти війни (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту") до пенсії або щомі сячного довічного грошового утримання чи державної соці альної допомоги, що виплачує ться замість пенсії, виплачу ється підвищення у розмірі н адбавки, встановленої для уч асників війни;
- рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 року від 22 .05.2008 р. (справа щодо предмета та змісту закону про державний бюджет) визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними) по ложення пункту 41 розділу ІІ За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та вн есення змін до деяких законо давчих актів України.
Відповідно до положень ст.15 2 Конституції України і ст.73 За кону України "Про Конституці йний Суд України" закони, інші правові акти або їх окремі по ложення, що визнані неконсти туційними, втрачають чинніст ь з дня ухвалення Конституці йним Судом України рішення п ро їх неконституційність і з воротної дії у часі не мають.
Аналізуючи наведені вище н орми, з урахуванням положень ч.3 ст.152 Конституції України, с уд прийшов до висновку про те , що саме з 09 липня 2007 року по 31 гру дня 2007 року та з 22 травня 2008 р. по 31 грудня 2008 року УПФУ у Кролевец ькому районі повинно було пр оводити нарахування та випла чувати позивачці підвищення до пенсії у відповідності до ст.6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни" (в ре дакції Закону №2195-ІV від 18.11.04 р.), а позовні вимоги в частині нар ахування такого підвищення д о зазначених дат є безпідста вними, оскільки дії суб' єкт а владних повноважень, відпо відача по справі, відповідал и чинному на той час законода вству.
Щодо розмірів підвищення, я кі встановлені в п.8 постанови Кабінету Міністрів України №530 від 28 травня 2008 р., то вони супе речать ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей вій ни", і тому не можуть бути заст осовані за нормою ч.4 ст.9 КАС Ук раїни, якою визначено, що у раз і невідповідності нормативн о-правового акту Конституції України, закону України, міжн ародному договору, згода на о бов' язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд за стосовує правовий акт, який м ає вищу юридичну силу.
При цьому слід враховувати , що п.6 ч.1 ст.92 Конституції Украї ни передбачено, що виключно з аконами визначається, зокрем а, основи соціального захист у, а ст.75 Конституції України в становлено, що єдиним органо м законодавчої влади в Украї ні є парламент - Верховна Ра да України. Конституція не на давала права парламенту деле гувати свої повноваження інш им державним органам, а остан нім - своїми нормативно-пра вовими актами змінювати поло ження законів.
При вирішенні даної справи , судом також приймаються до у ваги положення п.4 рішення Кон ституційного Суду України №6 -рп/2007 від 09 липня 2007 року, відпові дно до якого вимоги щодо зміс ту закону «Про Державний бюд жет України» містяться в ч.2 ст .95 Конституції України, положе ння якої конкретизовано у ст .38 Бюджетного кодексу України . Встановлений даними нормат ивними актами перелік правов ідносин, які регулюються зак оном «Про Державний бюджет У країни», є вичерпним, у зв' яз ку з чим Законом України "Про Д ержавний бюджет України" не м ожуть вноситись зміни, не мож е зупинятися дія чинних зако нів України, а також встановл юватися інше (додаткове) прав ове регулювання відносин, що є предметом інших законів Ук раїни. Таке положення закріп лено і в ч.3 ст.27 Бюджетного коде ксу України.
Таким чином, оскільки предм ет закону «Про Державний бюд жет України» чітко визначени й у Конституції України, Бюдж етному кодексі України, то це й закон не може скасовувати ч и змінювати обсяг прав і обов ' язків, пільг, компенсацій і гарантій, передбачених інши ми законами, з чого є достатні підстави зробити висновок п ро те, що законом "Про Державни й бюджет України» не може вст ановлюватись розмір гаранті й, визначених відповідними з аконами.
Аналізуючи позиції УПФУ у К ролевецькому районі про те, щ о:
- Законом України "Про соціа льний захист дітей війни" не п ередбачено яким саме органом , за рахунок яких коштів і джер ел, в якому порядку здійснюєт ься призначення і виплата пі двищення до пенсії;
- ст.7 Закону №2195 передбачає, що фінансові забезпечення соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України;
- розмір мінімальної пенсії за віком встановлений ч.1 ст.28 З акону №1058 застосовується викл ючно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим законом;
- п.9 Положення "Про Пенсійний фонд України" передбачає вич ерпний перелік напрямів вико ристання коштів ПФУ, суд прий шов до висновку, що такі тверд ження відповідача не можуть бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог за період визначений судом, а саме з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 рік оскільки, відсутні сть фінансового забезпеченн я державних соціальних гаран тій, передбачених Законом Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", яке здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України, а не Пенсі йного фонду України, не може б ути підставою для порушення права громадянина на отриман ня соціальної допомоги, в том у числі підвищення до пенсії , яке є предметом судового роз гляду.
Зазначені права позивачки гарантуються ст.8 Конституці ї України, в якій зазначено, що в Україні визнається і діє пр инцип верховенства права. Ко нституція має найвищу юридич ну силу. Закони та інші нормат ивно-правові акти приймаютьс я на основі Конституції і пов инні відповідати їй.
Згідно ч.2 ст.3 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" державні гарантії, вст ановлені дітям війни не можу ть бути обмежені або скасова ні іншими нормативно-правови ми актами.
Законодавча невизначеніст ь порядку обчислення розміру мінімальної пенсії за віком з метою реалізації положень ст.6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни" не м оже бути підставою для відмо ви у задоволенні позовних ви мог, так як відповідно до ч.4 ст .8 КАС України забороняється в ідмова в розгляді та вирішен ні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясност і, суперечливості чи відсутн ості законодавства, яке регу лює спірні відносини. Відпов ідно до ч.7 ст.9 КАС України у раз і відсутності закону, що регу лює відповідні правовідноси ни, суд застосовує закон, що ре гулює подібні правовідносин и (аналогія закону).
Тому, з урахуванням зазначе ного, при такому обчисленні н еобхідно застосовувати зага льні норми, які в даному випад ку міститься у ч.1 ст.28 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання", в яких зазначено, що мі німальний розмір пенсії вста новлюється у розмірі прожитк ового мінімуму для осіб, які в тратили працездатність.
При цьому, посилання відпов ідача на те, що розмір мінімал ьної пенсії встановлений так ож п. 1 постанови Кабінету Міні стрів України "Про підтвердж ення розмірів трудових пенсі й" від 15.04.03 №544, відповідно до якої мінімальний розмір пенсії, п ередбачений для обчислення т рудових пенсій за віком, вста новлений у розмірі 50 грн., суд н е може прийняти до уваги, так я к відповідно до п.1 зазначеної постанови збільшення розмір у пенсій, передбачених цим пу нктом, не застосовується для визначення розмірів соціаль них пенсій, надбавок, підвище нь та інших доплат до пенсій. В той час як предметом даного п озову є саме соціальна допом ога у вигляді підвищення в ро змірі 30% мінімальної пенсії за віком.
З урахуванням вищезазначе них положень ч.4 ст.8 та ч.7 ст.9 КАС України, посилання відповід ача на те, що не визначено орга н, який повинен здійснювати п ризначення і виплати підвище ння до пенсії, суд не може прий няти до уваги, так як відповід но до діючого законодавства на виконання положень ст.6 Зак ону України №2195-ІV саме управлі ння Пенсійного фонду України в м.Кролевець проводило з 01 сі чня 2008 року нарахування та вип лату допомоги дітям війни у р озмірі надбавки, встановлено ї для учасників війни (що скла дало 10% від прожиткового мінім уму осіб, що втратили працезд атність).
Крім того, Пенсійний фонд Ук раїни діє у відповідності до Положення „Про пенсійний фо нд України” і здійснює свої п овноваження на підставі п.15 за значеного положення через ст ворені в установленому поряд ку його територіальні управл іння. Відповідно до Закону Ук раїни „Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування” рішення про призначе ння та перерахунок пенсій пр иймаються районним управлін ням Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіо нерів.
Таким чином, обов' язок по н арахуванню та виплаті доплат и до пенсії позивачки, передб аченої ст.6 Закону України „Пр о соціальний захист дітей ві йни” покладено на УПФУ в Крол евецькому районі, за місцем п роживання позивачки.
Суд також відхиляє заяви ві дповідача про наявність підс тав для відмови в задоволенн і позову через пропущення по зивачкою строку звернення до адміністративного суду з по зовом, враховуючи, що порушен ня прав позивачки, за захисто м яких вона звернулася до суд у, тривало з 9 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року і припинилось ли ше 01 січня 2008 року після внесен ня змін до Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».
Крім того, відповідно до час тини 2 статті 87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» суми пенсії, не одержані своє часно з вини органу, що призна чає або виплачує пенсію, випл ачуються за минулий час без о бмеження будь-яким строком.
Таким чином, суд не вбачає п ропущення позивачкою строку звернення до суду за захисто м свого права щодо отримання підвищення до пенсії, передб аченого ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни».
Згідно до ст.62 Закону Україн и "Про державний бюджет Украї ни на 2007 рік" з урахуванням поло жень ст.28 Закону України "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування" та з гідно ст.58 Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік” прожитковий мінімум д ля осіб, що втратили працезда тність становлено в слідуючи х розмірах:
з 01.04.2007 р. - 406 грн. + 1%= 410,06
з 01.10.2007 р. - 411 грн. + 1%= 415,11
з 01.01.2008 о. - 470 грн.
з 01.04.2008 р. - 481 грн.
З 01.07.2008 р. - 482 грн.
з 01.10.2008 р. - 498 грн.
Приймаючи до уваги вищеза значене суд прийшов до висно вку про те, що позивачці у 2007 ро ці за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 р оку необхідно було нарахуват и та виплатити за:
липень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 30 % = 123,02 грн.
серпень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 30% = 123,02 грн.
вересень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 30% = 123,02 грн.
жовтень 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 30% = 1 24,53 грн.
листопад 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн.
грудень 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 30% = 1 24,53 грн.
Всього за вказаний період 20 07 року 742 грн. 65 коп.
Як вбачається з довідки, ви даної УПФ у Кролевецькому ра йоні (а.с.10) за період з травня 2008 року по грудень 2008 року включн о позивачці було нараховано та виплачено за:
- травень 2008 року - 48 грн. 10 коп .
- червень 2008 року - 48 грн. 10 коп.
- липень 2008 року - 48 грн.20 коп.
- серпень 2008 року - 48 грн.20 коп.
- вересень 2008 року - 48 грн.20 коп .
- жовтень 2008 року - 49 грн. 80 коп.
- листопад 2008 року -49 грн. 80 коп.
- грудень 2008 року -49 грн. 80 коп.
При цьому за період з 22.05.2008 ро ку по 31.12.2008 року необхідно було нарахувати та виплатити за:
- травень 2008 року 481 х 30% = 144 грн. 30 к оп.
- червень 2008 року 481 х 30% = 144 грн. 30 ко п.
- липень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 ко п.
- серпень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 к оп.
- вересень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 коп.
- жовтень 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 к оп.
- листопад 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 коп.
- грудень 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 ко п.
Всього 1170 грн. 60 коп.
Таким чином, з урахуванням вищезазначених фактичних ви плат, проведених відповідаче м, позивачці у період з травня 2008 року по грудень 2008 року не до нараховано та не виплачено з а:
- травень 2008 року - 96 грн. 20 коп . (144 грн. 30 коп. - 48 грн. 10 коп.)
- червень 2008 року - 96 грн. 20 коп. (14 4 грн. 30 коп. - 48 грн. 10 коп.)
- липень 2008 року - 96 грн. 40 коп. (144 г рн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)
- серпень 2008 року - 96 грн. 40 коп. (14 4 грн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)
- вересень 2008 року - 96 грн. 40 коп. ( 144 грн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)
- жовтень 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)
- листопад 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)
- грудень 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 1 49 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)
Всього: 780 грн. 40 коп.
Тому, враховуючи вищезазн ачене, є достатні підстави дл я визнання протиправною безд іяльності Управління Пенсій ного фонду України в Кролеве цькому районі Сумської облас ті щодо ненарахування та нев иплати підвищення до пенсії у розмірі, встановленому ст.6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», за пері оди з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гру дня 2008 року включно дитині вій ни Козел Ганні Михайлівні та є достатні підстави для зобо в”язання відповідача вчинит и дії щодо нарахування та вип лати Козел Ганні Михайлівні підвищення до пенсії в розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком, відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни", виходячи з роз міру мінімальної пенсії за в іком, встановленого ч.1 ст.28 Зак ону України "Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування" .
Поряд з цим, виходячи зі змі сту позову та для повного зах исту прав позивачки, за захис том яких вона звернулася до с уду, суд вважає за необхідне, н а підставі ч.2 ст.11 КАС України, вийти за межі позовних вимог та зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в К ролевецькому районі Сумсько ї області здійснити зазначен е нарахування та виплату під вищення до пенсії саме в конк ретно визначених сумах, а сам е:
- за 2007 рік з 09 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року в розмірі 742 грн. 65 к оп.;
- за 2008 рік, з урахуванням пров едених виплат, з 22 травня 2008 рок у по 31 грудня 2008 року в розмірі 78 0 грн. 40 коп.;
Судові витрати по справі пі длягають розподілу у відпові дності до ч.3 ст.94 КАС України.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 19, 22, 75, 92, 152 Консти туції України, ст.73 Закону Укр аїни "Про Конституційний Суд України", Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» (зі змінами від 15.03.2007 р.), За коном України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та вне сення змін до деяких законод авчих актів України", ч.1 ст.28 За кону України "Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування", ст.ст. 3, 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни", ст.ст. 8, 11, 94, 99-100, 122, 160- 163 КАС України,
п о с т а н о в и в:
1.Позов ОСОБА_1 задовол ьнити.
2. Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного фонду України в Кролеве цькому районі Сумської облас ті щодо ненарахування та нев иплати підвищення до пенсії дитині війни ОСОБА _1 у розмірі, встанов леному ст.6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни», за періоди: з 09 липня 2007 рок у по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 20 08 року по 31 грудня 2008 року.
3. Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Кр олевецькому районі Сумської області здійснити нарахуван ня підвищення до пенсії ОСО БА_1 в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, відповідно д о ст.6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни", ви ходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановлено го ч.1 ст.28 Закону України "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування", та п ровести відповідні виплати:
за 2007 рік - з 9 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року в розмірі 742 грн. 65 к оп.,
за 2008 рік - з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року в розмірі 780 грн . 40 коп., з урахуванням виплачен ого за вказаний період підви щення до пенсії.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 витрати зі сплати судов ого збору у розмірі 3 гривні 40 к опійок.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Кролевецький районний суд Сумської області шляхом подачі в 10-денний строк з дня с кладення постанови у повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляці йної скарги з поданням її коп ії до Харківського апеляційн ого адміністративного суду, або в порядку ч.5 ст.186 КАС Украї ни.
Суддя:
Постанова у повному обся зі виготовлена та підписана 20 липня 2009 року.
Суд | Кролевецький районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2009 |
Оприлюднено | 24.11.2009 |
Номер документу | 5908330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Кролевецький районний суд Сумської області
Ольховик А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні