ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.07.2016Справа №910/9629/16 За позовом: 1. Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва»
2. Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації
до Громадської організації «Народна рада України»
про звільнення приміщення
Суддя Спичак О.М.
Представники сторін:
від позивача 1: ОСОБА_1 - по дов.
від позивача 2: не з'явився
від відповідача: не з'явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва», Деснянська районна в місті Києві державна адміністрація звернулись до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідача, Громадської організації «Народна рада України» про зобов'язання звільнити нежитлове приміщення в житловому будинку по вул.Будищанська, 4.
Ухвалою від 30.05.2016р. Господарським судом міста Києва порушено провадження по справі №910/9629/16 та призначено її розгляд на 13.06.2016р.
У судовому засіданні 13.06.2016р. представником позивача 1 надано усні пояснення по суті спору та підтримано позовні вимоги.
Позивач 1 та відповідач в судове засідання 13.06.2016р. не з'явились, представників не направили, вимоги ухвали суду не виконали, про причини неявки суд не повідомили, про дату та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
З огляду на неявку у судове засідання представників позивача 2 та відповідача, враховуючи необхідність витребування нових доказів, ухвалою від 13.06.2016р. розгляд справи було відкладено на 11.07.2016р.
Представник позивача 2 у судове засідання 11.07.2016р. не з'явився, представника не направив, проте, 08.07.2016р. через відділ діловодства подав суду клопотання про розгляд справи без участі представника Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Представник позивача 1 у судовому засіданні 11.07.2016р. надав усні пояснення по суті спору, відповідно до яких позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання 11.07.2016р. не з'явився, представника не направив, всіма правами, що передбачені Господарським процесуальним кодексом України, не скористався, проте, був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.
Наразі, з огляду на відповідача в судове засідання 11.07.2016р. господарський суд зазначає наступне. Стаття 22 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що прийняття участі у судовому засіданні є правом сторони при цьому, норми вказаної статті зобов'язують сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.
Згідно із п.3.9.2 Постанови №18 від 26.12.2011р. Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
За таких обставин, приймаючи до уваги вищенаведене, незважаючи на те, що відповідач в процесі розгляду справи так і не скористався всіма правами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України, за висновками суду, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа підлягає розгляду за наявними у ній документами відповідно до вимог ст.75 Господарського процесуального кодексу України.
В судовому засіданні 11.07.2016 р. на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача 1, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п.1 Рішення №183/4995 від 28.10.2010р. Київської міської ради «Про окремі питання організації управління районами в м. Києві» віднесено до сфери управління районних в м. Києві державних адміністрацій, утворених відповідно до пункту 1 розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.09.2010р. №787 «Про організаційно-правові заходи, пов'язані з виконанням рішення Київської міської ради від 09.09.2010р. №7/4819 «Про питання організації управління районами в місті Києві», майно підприємств, організацій та установ, які належать до комунальної власності відповідних територіальних громад районів у місті Києві та забезпечують життєдіяльність відповідної адміністративно-територіальної одиниці у сферах житлово-комунального господарства, освіти і науки, культури, фізичної культури і спорту, охорони здоров'я, без права розпорядження.
Рішенням №284/5096 від 02.12.2010р. Київської міської ради «Про питання комунальної власності територіальної громади міста Києва» затверджено перелік об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Києва.
У додатку №3 до рішення №284/5096 від 02.12.2010р. Київської міської ради визначено перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва, що розміщені в Деснянському районі.
Зокрема, згідно з означеним додатком житловий будинок, розміщений за адресою: м.Київ, Десняняський район, вул.Будищанська, 4, належить до об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва, що розміщені в Деснянському районі.
Пунктом 1 Розпорядження №1112 від 10.12.2010р. Київської міської державної адміністрації «Про питання організації управління районами в місті Києві» затверджено перелік підприємств, організацій та установ, майно яких передається до сфери управління районних в місті Києві державних адміністрацій.
Згідно п.4 означеного розпорядження здійснюючи управління об'єктами, зазначеними у пункті 1 цього розпорядження, районні в місті Києві державні адміністрації, в тому числі, здійснюють облік та закріплення майна на праві господарського відання (оперативного управління) за підприємствами, забезпечують проведення в установленому порядку інвентаризації, закріпленого за ними майна; здійснюють контроль за ефективним використанням та збереженням закріпленого за підприємствами майна.
Розпорядженням №121 від 31.01.2011р. Київської міської державної адміністрації «Про реалізацію районними в місті Києві державними адміністраціями окремих повноважень» відповідно до Законів України «Про столицю України - місто-герой Київ», «Про місцеве самоврядування в Україні», розпорядженням №787 від 30.09.2010р. виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про організаційно-правові заходи, пов'язані з виконанням рішення Київської міської ради від №7/4819 від 09.09.2010р. «Про питання організації управління районами в місті Києві», з метою забезпечення ефективного функціонування районних в місті Києві державних адміністрацій та належної реалізації прав мешканців територіальних громад районів в місті Києві доручено районним в місті Києві державним адміністраціям реалізовувати окремі повноваження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), надані виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації). Зокрема, передано державним адміністраціям, зокрема такі повноваження: управління майном, переданим в установленому порядку до сфери управління відповідної районної в місті Києві державної адміністрації; встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад.
На підставі п.7 Рішення №270/270 від 09.10.2014р. Київської міської ради «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва» створено Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва» та віднесено його до сфери управління Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Відповідно до п.9 вказаного рішення Київської міської ради визначено обов'язок Комунального підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Деснянського району м. Києва та Комунального підприємства по утриманню житлового господарства «Житлорембудсервіс» Деснянського району м. Києва передати новоствореному комунальному підприємству «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва» житловий фонд, який був переданий до сфери управління Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації та знаходиться у них на балансі, а також інше нерухоме та рухоме майно, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та перебуває на їх балансі станом на 01 серпня 2014 року.
На виконання рішення №270/270 від 09.10.2014р. Київської міської ради «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва» Розпорядженням №48 від 30.01.2015р. Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації «Про закріплення на праві господарського відання за Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва» майна закріплено за Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва» на праві господарського відання, в тому числі, житловий будинок, розміщений за адресою: м.Київ, Деснянський район, вул.Будищанська, 4.
Вказаний будинок було передано позивачу 1 згідно акту б/н від 02.03.2015р. приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів.
Таким чином, станом на теперішній час, житловий будинок, розміщений за адресою: м.Київ, Деснянський район, вул.Будищанська, 4, належить до сфери управління Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації та перебуває на балансі Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва».
Наразі, за твердженнями позивача 1, які з боку позивача 2 підтримані, приміщення у житловому будинку, який розташовано розміщений за адресою: м.Київ, Деснянський район, вул.Будищанська, 4, використовується Громадською організацією «Народна рада України», тоді як жодного рішення щодо передання вказаній особі об'єкта у користування не приймалось, а відповідного правочину не укладалось. Обставини щодо безпідставного користування об'єктом, який належить до комунальної власності, і стали підставою для звернення до суду з позовом про зобов'язання Громадської організації «Народна рада України» звільнити нежитлове приміщення в житловому будинку по вул.Будищанська, 4 у місті Києві.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, господарський суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що право комунальної власності - це право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування;
Відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
У відповідності до ч.5 вказаної статті органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом (ч.8 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
У ч.1 ст.18 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» визначено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування у місті Києві є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності громади міста або знаходяться в її управлінні.
Наразі, організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Києва та майнові відносини між орендодавцями, комунальними підприємствами, установами, організаціями територіальної громади міста Києва, за якими на праві господарського відання або оперативного управління закріплено майно (підприємства-балансоутримувачі), орендарями щодо господарського використання майна врегульовано Рішенням №34/6250 від 22.09.2011р. Київської міської ради «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва», що розроблене на підставі Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду державного та комунального майна", "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та інших нормативно-правових актів.
Об'єктами оренди відповідно до означеного рішення є: цілісні майнові комплекси комунальних підприємств територіальної громади міста Києва, їх структурних підрозділів; майно, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації); нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно.
Орендодавцями є, в тому числі, районні в місті Києві державні адміністрації - щодо нерухомого майна, яке передане їм до сфери управління; комунальні підприємства, установи та організації територіальної громади міста Києва - щодо нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, яке закріплено за ними на праві господарського відання або оперативного управління.
Проте, за твердженнями позивачів, ані Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією, до сфери управління якої належить спірне приміщення, ані Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва», якому останнє передано на праві господарського відання, не приймалось рішення щодо передання нежитлового приміщення по вул.Будищанській, 4 у місті Києві у користування Громадської організації «Народна рада України» та відповідного договору оренди не укладалось.
З метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин справи, ухвалами від 30.05.2016р. та від 30.06.2016р. судом було зобов'язано відповідача надати докази договір (у разі наявності) оренди комунального майна територіальної громади міста Києва, на підставі якого Громадською організацією «Народна рада Україна» здійснюється користування нежитловим приміщенням в житловому будинку по вул.Будищанська, 4, інші документи, які засвідчують право користування спірним приміщенням.
Проте, відповідачем витребуваних документів не надано, доказів наявності підстав для здійснення користування спірним майном не представлено.
При цьому, суд зазначає, що відповідно п.2.3 Постанови №18 від 26.12.2011р. Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» якщо стороною (або іншим учасником судового процесу) у вирішенні спору не подано суду в обґрунтування її вимог або заперечень належні і допустимі докази, в тому числі на вимогу суду, або якщо в разі неможливості самостійно надати докази нею не подавалося клопотання про витребування їх судом (ч.1 ст.38 Господарського процесуального кодексу України), то розгляд справи господарським судом може здійснюватися виключно за наявними у справі доказами, і в такому разі у суду вищої інстанції відсутні підстави для скасування судового рішення з мотивів неповного з'ясування місцевим господарським судом обставин справи.
Крім того, судом також прийнято до уваги, що Громадською організацією «Народна рада Україна» також не було спростовано обставин щодо займання спірного приміщення станом на теперішній час.
Отже, з огляду на вищенаведене, приймаючи до уваги всі фактичні обставини справи, враховуючи, що відповідачем так і не було спростовано обставин, які були наведені позивачами, та не надано доказів правомірного займання приміщення по вул.Будищанській, 4 у Деснянському районі міста Києва, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва», Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації до Громадської організації «Народна рада України» про зобов'язання звільнити нежитлове приміщення підлягають задоволенню.
Згідно приписів ст.49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.22, 27, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1.Задовольнити позовні вимоги повністю.
2.Зобовязати Громадську організацію «Народна рада України» (02232, м.Київ, вул.Будищанська, буд.4, ЄДРПОУ 39575128) звільнити нежитлове приміщення в житловому будинку по вул.Будищанська, 4 у місті Києві.
3.Стягнути з Громадської організації «Народна рада України» (02232, м.Київ, вул.Будищанська, буд.4, ЄДРПОУ 39575128) на користь Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м.Києва» (02217, м.Київ, вул.Закревського, буд.15, ЄДРПОУ 39605452) судовий збір в сумі 1378 грн.
4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено
18.07.2016 р.
Суддя Спичак О.М.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2016 |
Оприлюднено | 26.07.2016 |
Номер документу | 59106840 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Спичак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні