Ухвала
від 21.07.2016 по справі 753/10762/16-к
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/10762/16-к

провадження № 1-кп/753/597/16

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" липня 2016 р. Дарницький районний суд м. Києва

у складі: головуючого судді - ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2

за участю прокурора ОСОБА_3

адвоката ОСОБА_4

обвинуваченої - ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора у кримінальному провадженні № 32015100020000132 від 16.09.2015 року про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Саврань Одеської області, громадянки України, з вищою освітою, пенсіонерки, раніше не судимої, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , обвинуваченої у вчиненні злочину, передбаченого ч.1ст.212 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки директора Державного підприємства «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» (код ЄДРПОУ 01101329) (далі ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ»), здійснюючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції даного підприємства як службова особа ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ», вчинила умисне ухилення від сплати податків за наступних обставин.

Так, ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» зареєстроване Головним територіальним управлінням юстиції у м. Києві 27.12.1991. Свідоцтво про державну реєстрацію від 27.12.1991 за №10651200000000749. Підприємство знаходиться на території Дарницького району м.Києва, за адресою: м. Київ, Ташкентська, буд. 60, та перебуває на обліку в ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві. Основним видом діяльності ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» є надання в оренду нежитлових приміщень (споруд). Для ведення господарської діяльності ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» має на своєму балансі будівлі (споруди), які є власністю держави в особі Міністерства інфраструктури України. Об`єкти надаються в оренду на праві Закону України «Про оренду державного майна». Орендна плата визначена на підставі Методики розрахунку орендної плати та щомісячно перераховується орендарями безпосередньо на розрахункові рахунки ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» в наступному співвідношенні 70/30: 70% - Фонд державного майна України та 30% - підприємству.

ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки директора ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ», згідно наказу про призначення від 15 березня 2012 року за № 196/ос, в період з 15.03.2012 по 07.07.2014, усвідомлюючи покладену на неї відповідальність як керівника підприємства та обов`язок щодо сплати податків, діючи умисно, всупереч нормативно-правовим актам, ухилилась від їх сплати у значних розмірах.

Так, на ОСОБА_5 , як службову особу суб`єкта підприємницької діяльності України, в силу покладених та виконуваних нею організаційно-розпорядчих і адміністративно-господарських функцій, відповідно до чинних законодавчих актів України, покладено наступні обов`язки: відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ, із змінами та доповненнями: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та законами з питань митної справи; подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.

Відповідно до Статуту ДП «УКРТАНСФАРМАЦІЯ» (в редакції від 22.02.2013 року) на ОСОБА_5 було покладено наступні обов`язки: п.7.5 розділу 7 - директор самостійно вирішує всі питання діяльності Підприємства, за винятком тих, що віднесені Статутом до компетенції Уповноваженого органу управління або Укрзалізниці; п.7.7 розділу 7: несе відповідальність за виконання покладених на нього завдань що визначені Статутом; під час реалізації своїх прав і виконання обов`язків повинен діяти в інтересах підприємства; діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, а також у відносинах з юридичними та фізичними особами; організовує виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність Підприємства відповідно до мети та основних напрямів його діяльності; обирає форму і систему оплати праці, установлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, винагород, надбавок і доплат з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством; розпоряджається коштами та майном Підприємства відповідно до Статуту та законодавства; забезпечує ефективне використання та збереження майна, переданого Підприємству; укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків розрахунковий та інші рахунки; несе відповідальність за формування та виконання фінансових планів, додержання трудової, фінансової дисципліни і вимог законодавства.

Діючи в порушення вказаних вимог законодавства та установчих документів, усвідомлюючи покладену на неї відповідальність та, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді ненадходження до бюджету податків ОСОБА_5 , як службова особа суб`єкта підприємницької діяльності, ухилилась від сплати податку на прибуток, податку з доходів фізичних осіб та частини чистого прибутку в період з 16.03.2012 по 08.07.2014.

Так, у вказаний період ОСОБА_5 здійснювалась діяльність пов`язана з наданням в оренду нежитлових приміщень (споруд), які знаходяться на балансі підприємства, наданням послуг відповідального зберігання, відшкодування комунальних витрат, а також реалізацією дезінфікуючих засобів. ОСОБА_5 всупереч обов`язкам директора не було подано декларації за 2 та 3 квартали 2012 року та 2014 рік та не відображено показників у рядку 02 Декларації «дохід від операційної діяльності» за період 2012-2014 років, поданих до ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві, в результаті чого умисно занижено дохід та не сплачено до бюджету податку на прибуток підприємств на загальну суму 415 369 грн.

Окрім того, виконуючим обов`язки директора ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» ОСОБА_5 в період 2012-2014 років занижено чистого прибутку підприємства за наступних обставин.

Регіональне відділення Фонду державного майна України здавало фізичним та юридичним особам на підставі укладених договорів в оренду нежитлові (виробничі, складські) приміщення, споруди які обліковуються на балансі ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» - балансоутримувач, власником майна є держава. Орендовані приміщення передавались орендарям на підставі актів прийому-передачі державного нерухомого майна, що перебуває на балансі ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ».

Орендна плата визначається на підставі методики розрахунку орендної плати, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786, із змінами та доповненнями. Орендна плата перераховується до державного бюджету та балансоутримувачу у співвідношенні 70% до 30%.

Розрахунок чистого прибутку здійснюється у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів від 23 лютого 2011 року №138 «Про затвердження Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями», по якому зазначено: частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період у строк, встановлений для сплати податку на прибуток підприємств. Згідно з цим Порядком частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку як підсумок суми чистого фінансового результату (прибутку): 30% - державними підприємствами, що є суб`єктами природних монополій та державними підприємствами, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень; 15% - іншими унітарними підприємствами.

ОСОБА_5 , як службовою особою ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» на порушення ст.5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 №2269 зі змінами та доповненнями та п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 №138 «Про затвердження Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями», зі змінами та доповненнями, не перераховано грошових коштів у розмірі 15% до державного бюджету, отриманими від надання в оренду нерухомого майна (нежитлових приміщень), чим занижено чистого прибутку підприємства на суму 353 509 грн., у т.ч.2012 рік у сумі 67 769 грн., 2013 рік у сумі 317 грн., 2014 рік у сумі 285 423 грн. Окрім того, ОСОБА_5 як службова особа ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» в період з 2012 по 2014 рік умисно ухилилась від сплати податку на доходи фізичних осіб за наступних обставин.

Так, ОСОБА_5 , маючи обов`язок, щодо подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1ДФ) за період 2-3 квартали 2012 року, 2-4 квартали 2013 року та 2014 року, діючи умисно, Податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку (форма 1ДФ) до податкової інспекції не подавала, чим порушила п.176.2 б, 176.2 ст.176 Податкового Кодексу України.

Також, ОСОБА_5 , достовірно знаючи про наявність Рішення Апеляційного суду м.Києва від 18.07.2013, відповідно до якого вирішено стягнути з ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» на користь ОСОБА_6 заробітної плати у сумі 52 488,27 грн. та 112 324,16 грн. відшкодування за час затримки розрахунку, суму із нарахованої суми відшкодування за час затримки ОСОБА_6 як податковий агент не утримала та не перерахувала до бюджету податок з доходів фізичних осіб.

Таким чином, ОСОБА_5 , не перераховано до відповідного бюджету податок з доходів фізичних осіб у розмірі 409 644,33 грн., у тому числі з доходів у вигляді заробітної плати в розмірі 391 517,05 грн. (за період з 01.04.2012 по 31.12.2012 в розмірі 219 776,77 грн., за 2013 рік - 54 097,25 грн., за 2014 рік - 117 643,03 грн. та з суми відшкодування за час затримки розрахунку ОСОБА_6 в розмірі 18 127,28 грн.

Відповідно до висновку акту позапланової виїзної перевірки ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» №4684/26-51-22-02/01101329 від 06.08.2015, проведеної ДПІ у Дарницькому районі ТУ ДФС у м. Києві встановлено наступні порушення:

*п.п.135.5.4, 135.5.5. п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ зі змінами та доповненнями та занижено податок на прибуток на суму 422 434 грн., в т.ч.2012 рік у сумі 79 524 грн., 2013 рік в сумі 402 грн., 2014 рік у сумі 342 508 грн.;

*ст.5 Закону України ст.5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 №2269 зі змінами та доповненнями та п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 №138 «Про затвердження Порядку відрахування до - державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями» в результаті чого занижено частину чистого прибутку на загальну суму 353 509 грн., у т.ч. за 2012 рік у сумі 67 769 грн., 2013 ріку сумі 317 грн., 2014 рік у сумі 285 423 грн.;

*п.п. 168.1.2, п.п. 168.1.5, п.168.1 ст.168 та п.176.2 «а» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ в результаті чого до відповідного бюджету не перераховано податок з доходів фізичних осіб у розмірі 409 644,33 грн., у т.ч.: з доходів у вигляді заробітної плати в розмірі 391 517,05 грн. (за період з 01.04.2012 по 31.12.2012 в розмірі 219 776,77 грн., за 2013 рік - 54 097,25 грн., за 2014 рік - 117 643, 03 грн.) та з суми відшкодування за час затримки розрахунку ОСОБА_6 у сумі 18 127,28 грн.

Таким чином, своїми діями, які виразились в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненими службовою особою підприємства, що призвело до фактичного ненадходження до бюджетів коштів у значних розмірах, ОСОБА_5 вчинила злочин передбачений ч.1 ст.212 КК України.

Прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання про звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у зв`язку зі зміною обстановки та пояснив, що ОСОБА_5 звернулась із заявою про звільнення її від кримінальної відповідальності на підставі ст. 48 КК України. Податкову заборгованість погасила, свою вину у вчиненні злочину визнала, вперше вчинила злочин невеликої тяжкості, раніше до кримінальної відповідальності не притягувалась, перестала бути суспільно-небезпечною, оскільки звільнилась з ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ».

У судовому засіданні ОСОБА_5 пояснила, що вину у вчиненні злочину визнає повністю, щиро розкаялась. Просила суд звільнити її від кримінальної відповідальності у зв`язку зі зміною обстановки.

Захисник обвинуваченої адвокат ОСОБА_4 просив суд задовольнити клопотання прокурора та звільнити ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у зв`язку зі зміною обстановки, оскільки остання перестала бути суспільно-небезпечною особою.

Заслухавши думку учасників процесу, вивчивши матеріали клопотання, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно ч.2 ст. 286 КПК України встановивши на стадії досудового розслідування підстави для звільнення від кримінальної відповідальності та отримавши згоду підозрюваного на таке звільнення, прокурор складає клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності та без проведення досудового розслідування у повному обсязі надсилає його до суду.

Частиною 3статті 288 КПК Українизазначено, що суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно дост. 48 КК України, особу, яка вперше вчинила злочин невеликої або середньої тяжкості, може бути звільнено від кримінальної відповідальності, якщо буде визнано, що на час розслідування або розгляду справи в суді внаслідок зміни обстановки вчинене нею діяння втратило суспільну небезпечність або ця особа перестала бути суспільно небезпечною.

Відповідно до п.7Постанови Пленуму Верховного Суду України "Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» № 12 від 23.12.2005 року звільнення від кримінальної відповідальності за ст. 48 КК Україниможливе у разі, коли особа вперше вчинила злочин невеликої або середньої тяжкості.

Судом встановлено, що ОСОБА_5 вчинила злочин, передбачений ч.1ст. 212 КК України, який є злочином невеликої тяжкості, раніше до кримінальної відповідальності не притягувалась, перестала бути суспільно-небезпечною особою, оскільки звільнилась з ДП «УКРТРАНСФАРМАЦІЯ» та не бере участь у його діяльності, є пенсіонеркою, що об`єктивно підтверджує зміну умов життєдіяльності останньої. За місцем проживання характеризується позитивно, відшкодувала збитки державі, що вказує на те, що вчинене нею діяння щодо конкретного об`єкту злочину втратило суспільну небезпечність на час розслідування та вже не є суспільно небезпечним, а тому суд вважає, що ОСОБА_5 перестала бути суспільно небезпечною.

Таким чином, наявні підстави для звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності на підставі ст. 48 КК України у зв`язку зі зміною обстановки.

На підставі викладеного та керуючись ст. 48 КК України, ст. ст.284 ч.2, п.1, 286 ч.2, 288 КПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у зв`язку зі зміною обстановки задовільнити.

Кримінальне провадження № 32015100020000132 від 16.09.2015 року закрити, звільнивши ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності за ч.1 ст. 212 КК України на підставі ст. 48 КК України.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду міста Києва через Дарницький районний суд м. Києва протягом семи діб з дня її оголошення.

Головуючий - суддя: ОСОБА_1

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.07.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу59186489
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —753/10762/16-к

Ухвала від 21.07.2016

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Пойда С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні