Постанова
від 15.07.2016 по справі 760/7365/16-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/7365/16-п

Провадження № 3/760/4520/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2016 року м. Київ

Суддя Солом'янського районного суду м. Києва Шевченко Л. В.,

за участю секретаря судового засідання Бугайчука О. Р.,

за участю представника Київської міської митниці ДФС Панькіна Д. В.

представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2,

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці Державної фіскальної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, директора ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532, 01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6), паспорт НОМЕР_2 від 16 липня 2009 року, виданий Васильківським МВ ГУ МВС України в Київській області, ідентифікаційний код НОМЕР_1,

за ознаками порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК,

в с т а н о в и в:

20.04.2016 до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за порушення митних правил, передбачених частиною першої статті 483 МК.

Постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 20.05.2016 матеріали адміністративної справи № 0172/10000/16, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 по факту порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

06.07.2016 на виконання вимог вищезазначеної постанови матеріали адміністративної справи щодо ОСОБА_3 були передані до Солом'янського районного суду м. Києва для розгляду справи.

Так, 17.03.2016 відносно ОСОБА_3 було складено протокол про порушення митних правил № 0172/10000/16.

Відповідно до протоколу 26.03.2015 на митну територію України з Республіки Польща через п/п «Ягодин - Дорогуск» м/п «Ягодин» Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532, 01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6) ввезено товари «планка алюмінієва, темно-сіра; герметик не в аерозольній упаковці, masa uszczelniajaca Hot Melt; паперові рушники для рук; кут ПВХ для транспортування вікон» загальною вагою брутто 21264 кг, кількість місць 174.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532) від 25.03.2015 № 100000000/2015/813996, а також товаросупровідні документи: СMR від 25.03.2015 № 023348, книжка МДП UX.75418243, інвойси від 20.03.2015 №№ IM-7773, IM-7774, IM-7775, відповідно до яких загальна вартість товарів становить 33428,88 дол. США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: «планка алюмінієва, темно-сіра; герметик не в аерозольній упаковці, masa uszczelniajaca Hot Melt; паперові рушники для рук; кут ПВХ для транспортування вікон» були заявлені декларантом ПП «Блок Баг Сістемс» ОСОБА_6 для вільного обігу на митній території України на митному посту «Східний» за МД від 31.03.2015 №100260001/2015/139489.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 10.11.2014 № 2015/24, укладений між «EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED» (3/F., Jonsim Plase, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг) та ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532, 01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6) в особі директора ОСОБА_3, СMR від 25.03.2015 № 023348, книжка МДП UX.75418243, інвойси від 20.03.2015 №№ IM-7773, IM-7774, IM-7775 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсів від 20.03.2015 № IM-7773, IM-7774, IM-7775, виставлених компанією «EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED» до ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК», загальна вартість товарів складає - 33428,88 доларів США. Згідно з поданими документами відправником товарів є компанія «JAS- FBJ C.A.» (Hutnicza 11, Chelm, Польща).

15.12.2015 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. №28673/5/99-99-26-03-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «планка алюмінієва, темно-сіра; герметик не в аерозольній упаковці, masa uszczelniajaca Hot Melt; паперові рушники для рук; кут ПВХ для транспортування вікон», одержувачем яких виступало ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК».

25.02.2016 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 22.02.2016 № 6167/7/99-99-26-03-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: роздруківка транзитної ноти з електронної митної системи NCTS TIR UX75418243, експортні декларації від 25.03.2015 №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008.

Разом з цим, митні органи Республіки Польща зазначили, що митна процедура транзиту згідно з книжкою МДП UX.75418243 оформлялась на підставі експортних декларацій №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008.

Відповідно до роздруківки транзитної ноти з електронної митної системи NCTS TIR UX75418243 відправником товарів виступає компанія «KLUS TERESA F.H-K» (Lubartowska 137, 21-143 Abramow), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6). У зазначеній роздруківці транзитної ноти є посилання на експортні декларації №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008, книжку МДП UX.75418243.

Згідно з експортною декларацією № 15PL302010E0028999 відправником товарів виступає компанія «ALU-PRO POLSKA SP. Z O.O.» (Ul. Goslawicka 2, 45-446 Opole), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6).

Відповідно до експортної декларації № 15PL302010E0029008 відправником товарів виступає компанія «KLUS TERESA F.H-K» (Lubartowska 137, 21-143 Abramow), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6).

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польща, з даними, зазначеними у матеріалах митного оформлення за МД № 100260001/2015/139489, встановлено відповідність щодо опису, ваги, класифікаційного коду, кількості місць, одержувача товарів, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо відправника та вартості товарів.

Відповідно до експортних декларацій від 25.03.2015 №№15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008 загальна вартість вказаних товарів становить 61565,3 євро.

Таким чином, товари «планка алюмінієва, темно-сіра; герметик не в аерозольній упаковці, masa uszczelniajaca Hot Melt; паперові рушники для рук; кут ПВХ для транспортування вікон» загальною вагою брутто 21264 кг та загальною вартістю 61565,3 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України складає 1 588 073,10 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Згідно з інформацією, наявною у базі даних «Податковий блок», ОСОБА_3 станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (26.03.2015) була керівником ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК».

Таким чином, представник органу доходів і зборів стверджував, що дії посадової особи ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» ОСОБА_3 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 588 073, 1 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

У судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС зазначив, що вважає вказані обставини доведеними та просив притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 - ОСОБА_2 у судовому засідання просила провадження в справі закрити за відсутністю в діях ОСОБА_3, складу адміністративного правопорушення, оскільки посадовою особою органу доходів і зборів у протоколі про порушення митних правил не наведено жодних доказів та фактичних даних, які свідчать про вину ОСОБА_3 в скоєнні порушення митних правил.

Крім цього, матеріали справи не містять жодних інших доказів які б підтверджували, що саме вона вчинила дії, які призвели до переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про відсутність у діях ОСОБА_3 порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК, та закриття провадження у справі з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 458 МК «порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність».

Частина перша статі 483 МК передбачає адміністративну відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто активна поведінка особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема шляхом подання до органу доходів і зборів підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Пункт 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» № 8 від 03.06.2005 передбачає, що «підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів».

Суб'єктивна сторона цього правопорушення передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Суд встановив, 26.03.2015 на митну територію України з Республіки Польща через п/п «Ягодин - Дорогуск» м/п «Ягодин» Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532, 01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6) ввезено товари «планка алюмінієва, темно-сіра; герметик не в аерозольній упаковці, masa uszczelniajaca Hot Melt; паперові рушники для рук; кут ПВХ для транспортування вікон» загальною вагою брутто 21264 кг, кількість місць 174.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532) від 25.03.2015 № 100000000/2015/813996, а також товаросупровідні документи: СMR від 25.03.2015 № 023348, книжка МДП UX.75418243, інвойси від 20.03.2015 №№ IM-7773, IM-7774, IM-7775, відповідно до яких загальна вартість товарів становить 33428,88 дол. США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: «планка алюмінієва, темно-сіра; герметик не в аерозольній упаковці, masa uszczelniajaca Hot Melt; паперові рушники для рук; кут ПВХ для транспортування вікон» були заявлені декларантом ПП «Блок Баг Сістемс» ОСОБА_6 для вільного обігу на митній території України на митному посту «Східний» за МД від 31.03.2015 №100260001/2015/139489.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 10.11.2014 № 2015/24, укладений між «EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED» (3/F., Jonsim Plase, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг) та ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532, 01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6) в особі директора ОСОБА_3, СMR від 25.03.2015 № 023348, книжка МДП UX.75418243, інвойси від 20.03.2015 №№ IM-7773, IM-7774, IM-7775 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсів від 20.03.2015 № IM-7773, IM-7774, IM-7775, виставлених компанією «EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED» до ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК», загальна вартість товарів складає - 33428,88 доларів США. Згідно з поданими документами відправником товарів є компанія «JAS- FBJ C.A.» (Hutnicza 11, Chelm, Польща).

15.12.2015 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. №28673/5/99-99-26-03-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «планка алюмінієва, темно-сіра; герметик не в аерозольній упаковці, masa uszczelniajaca Hot Melt; паперові рушники для рук; кут ПВХ для транспортування вікон», одержувачем яких виступало ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК».

25.02.2016 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 22.02.2016 № 6167/7/99-99-26-03-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: роздруківка транзитної ноти з електронної митної системи NCTS TIR UX75418243, експортні декларації від 25.03.2015 №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008.

Крім того, митні органи Республіки Польща зазначили, що митна процедура транзиту згідно з книжкою МДП UX.75418243 оформлялась на підставі експортних декларацій №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008.

Відповідно до роздруківки транзитної ноти з електронної митної системи NCTS TIR UX75418243 відправником товарів виступає компанія «KLUS TERESA F.H-K» (Lubartowska 137, 21-143 Abramow), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6). У зазначеній роздруківці транзитної ноти є посилання на експортні декларації №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008, книжку МДП UX.75418243.

Згідно з експортною декларацією № 15PL302010E0028999 відправником товарів виступає компанія «ALU-PRO POLSKA SP. Z O.O.» (Ul. Goslawicka 2, 45-446 Opole), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6).

Відповідно до експортної декларації № 15PL302010E0029008 відправником товарів виступає компанія «KLUS TERESA F.H-K» (Lubartowska 137, 21-143 Abramow), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6).

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польща, з даними, зазначеними у матеріалах митного оформлення за МД № 100260001/2015/139489, орган доходів і зборів встановив відповідність щодо опису, ваги, класифікаційного коду, кількості місць, одержувача товарів, номера автомобіля. Відмінність була встановлена щодо відправника та вартості товарів.

Відповідно до експортних декларацій від 25.03.2015 №№15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008 загальна вартість вказаних товарів становить 61565,3 євро.

Суд зауважує, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл органу доходів і зборів на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

З матеріалів справи випливає, що фактичною підставою притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності стала відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 22.02.2016 № 6167/7/99-99-26-03-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Таким чином, отримана інформація від митних органів Республіки Польщі давала достатні підстави органу доходів і зборів для складання протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_3, оскільки поставила під сумнів правдивість відомостей, вказаних в інвойсах від 20.03.2015 №№ IM-7773, IM-7774, IM-7775, на підставі яких проведено митне оформлення товару ввезеного за декларацією МД № 100260001/2015/139489.

Однак, наявність лише інформації від митних органів Республіки Польщі недостатньо для притягнення особи до відповідальності, а наявність події правопорушення та вини особи у його вчиненні підлягає доказуванню.

Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Направляючи справу про порушення митних правил до суду, орган доходів і зборів не додав до протоколу про порушення митних правил № 0172/10000/16 доказів спільної господарської діяльності чи іншого взаємозв'язку між компаніями «ALU-PRO POLSKA SP. Z O.O.» (Goslawicka 2, 45-446 Opole), «KLUS TERESA F.H-K» (Ul. Lubartowska 137, 21-143 Abramow) з ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК», не перевірив, чи надходив аналогічний вантаж від них на адресу ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» в Україну.

Відповідно до постанови Солом'янського районного суду м. Києва від 20.05.2016 року справу було повернуто до органу доходів і зборів для проведення додаткової перевірки, з метою встановлення достовірної та правдивої інформації, яку не можливо встановити без дослідження відносин компанії відправника товару та отримувача, а саме підприємства ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК».

При перевірці орган доходів зборів встановив, що в згідно з книжкою МДП UX.75418243 оформлялась на підставі експортних декларацій №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008. У роздруківці транзитної ноти з електронної митної системи NCTS TIR UX75418243 відправником товарів виступає компанія «KLUS TERESA F.H-K» (Lubartowska 137, 21-143 Abramow), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6).

Згідно з експортною декларацією № 15PL302010E0028999 відправником товарів виступає компанія «ALU-PRO POLSKA SP. Z O.O.» (Ul. Goslawicka 2, 45-446 Opole), одержувачем - ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6). Це факт доводить те, що саме відправником товарів виступала компанія «ALU-PRO POLSKA SP. Z.O.O.» (Goslawicka 2, 45-446 Opole), а ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» було одержувачем товару.

Однак, суд констатує, що посилання в роздруківці транзитної ноти на експортні декларації №№ 15PL302010E0028999, 15PL302010E0029008, книжку МДП UX.75418243 не є доказом, який підтверджує спільну господарську діяльність чи інший взаємозв'язок між компанією «KLUS TERESA F.H-K» (Lubartowska 137, 21-143 Abramow), «ALU-PRO POLSKA SP. Z O.O.» (Ul. Goslawicka 2, 45-446 Opole) з ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК».

Таким чином, орган доходів і зборів не довів спільну господарську діяльність чи інший взаємозв'язок між компанією «KLUS TERESA F.H-K» (Lubartowska 137, 21-143 Abramow), «ALU-PRO POLSKA SP. Z O.O.» (Ul. Goslawicka 2, 45-446 Opole) з ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК», та не надав суду жодних доказів які б підтверджували їхній взаємозв'язок.

Крім цього, з матеріалів справи випливає, що однією з підстав переміщення товарів у цій справі був контракт № 2015/24 від 10.11.2014, який укладений між «EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED» (3/F., Jonsim Plase, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг) та ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 39478532, 01133, м. Київ, вул. Щорса, буд. 29, офіс 6) в особі директора ОСОБА_3

Відповідно до пункту 2.1. контракту № 2015/24 від 10.11.2014 ціна товарів встановлюється в доларах США, що відображається у комерційних пропозиціях.

Згідно з пунктом 2.2. контракту № 2015/24 від 10.11.2014 розрахунки за цим контрактом здійснюються в доларах США на підставі розрахунків та специфікації, які виставляє продавець на ім'я покупця, з відстроченням платежу за домовленістю.

З наданих суду документів, а саме: заяви про купівлю іноземної валюти № 2 від 08.04.2015 та платіжного доручення в іноземній валюті № 1 від 03.04.2015 та доданих до них квитанцій випливає, що ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» в особі ОСОБА_3 здійснювало оплату за товар, який визначений у контракті 2015/24 від 10.11.2014, де одержувачем коштів є компанія «EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED».

В свою чергу, орган доходів і зборів не надав суду доказів того, що ОСОБА_3 подала неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості цих товарів, оскільки з матеріалів справи випливає, що оплату за товар вона здійснювала відповідно до умов контракту 2015/24 від 10.11.2014, у якому продавцем товару є компанія «EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED» (3/F., Jonsim Plase, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг).

Суд зауважує, що вартість товару, який було подано до митного оформлення ТОВ «ТІК ЛОГІСТИК» за інвойсами від 20.03.2015 року №№ IM-7773, IM-7774, IM-7775, була визначена за ціною контракту від 10.11.2014 року № 2015/24 та сплачена відповідно до його умов.

Відповідно до частини першої статті 489 МК посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Склад правопорушення, ознаки якого конкретно передбачені відповідною нормою права, є єдиною та головною підставою для юридичної відповідальності.

Матеріали справи не містять належних доказів того, що ОСОБА_3 здійснювала переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, в чому і полягає об'єктивна сторона правопорушення.

Відповідно до частини третьої статті 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

У зв'язку з цим суд дійшов висновку, що ОСОБА_3 не вчиняла жодних дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, у тому числі дій, підтверджуючих наявність у неї умислу на подання органу доходів і зборів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості, які б утворювали об'єктивну та суб'єктивну сторони правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК.

Склад правопорушення, ознаки якого конкретно передбачені відповідною нормою права, є єдиною та головною підставою для юридичної відповідальності.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Здійснений судом аналіз дій ОСОБА_3 та митного законодавства України приводить суд до висновку про відсутність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 483 МК.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись статтями 1, 8, 245, 247, 251, 252, 265, 280, 283, 284, 285 Кодексу України про адміністративні правопорушення, статтями 458, 467, 483, 489, 522, 525, 527, 528 Митного кодексу, суд

п о с т а н о в и в:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Л. В. Шевченко

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.07.2016
Оприлюднено28.07.2016
Номер документу59186580
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/7365/16-п

Постанова від 05.09.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Фрич Тетяна Вікторівна

Постанова від 15.07.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шевченко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні