Справа № 522/23150/15-к
№ 1-кс/522/18643/15
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 листопада 2015 року місто Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 ,
при секретарі - ОСОБА_2 ,
за участю прокурора - ОСОБА_3
захисника - адвоката - ОСОБА_4
підозрюваної - ОСОБА_5
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Одесі клопотання прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_6 про відсторонення від посади відносно:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки міста Помічна, Добровеличківського району,Кіровоградської області, громадянки України, українки, заміжньої, яка обіймає посаду сільського голови Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, зареєстрована та фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима,
підозрюваної у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. ст. 366 ч. 1, 191 ч. 5 КК України -
В С Т А Н О В И В:
Як вбачається із клопотання прокурора, відповідно до рішення першої сесії Крижанівської сільської ради VI скликання № 1-V від 05.11.2010 визнано повноваження обраного 31.10.2010 сільського голови ОСОБА_5 , з присвоєнням останній 11 рангу V категорії посадової особи місцевого органу самоврядування, яка згідно ст. 25 Закону України "Про державну службу" відноситься до п`ятої категорії та надає службовій особі статусу такої, що займає відповідальне становище.
Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР від 21.05.1997, ОСОБА_5 , як голова сільської ради, здійснює свої повноваження у відповідності до статті 42 цього Закону - підписує рішення ради та її виконавчого комітету; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесеної до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради; несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
Будучи уповноваженою розпоряджатися бюджетними коштами, а також видавати одноособово розпорядження, переслідуючи корисливі цілі, використовуючи своє службове становище в інтересах третіх осіб ОСОБА_5 порушила вище зазначені принципи і положення діючого законодавства та за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , та ОСОБА_9 вчинила злочин при наступних обставинах:
Рішенням сьомої сесії Крижанівської сільської ради шостого скликання №80-VI від 30.03.2011 затверджено «Комплексну програму підвищення рівня раціонального та ефективного використання земель в населених пунктах Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області», де одним із основних напрямків є проведення берегоукріплювальних робіт в селі Крижанівка.
В цей же час, ОСОБА_5 залучає до злочинної діяльності комерційного директора ТОВ «Енергоремонт та Інжиніринг» ОСОБА_8 , який, в свою чергу, залучив ОСОБА_7 та узгодив з ним його дії (а саме підписання документів по взаємовідносинам з Крижанівською сільською радою), на що останній дав свою згоду.
ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , з метою подальшої участі в конкурсі, 12.10.2011 отримують для ТОВ «Енергоремонт та Інжиніринг» ліцензію серії АВ №590830 Державної архітектурно-будівельної інспекції України де в переліку відсутнє виконання берегозахисних та берегоукріпних робіт, ущільнення та заміна грунта, робіт водного захисту територій від підтопленя, тощо та 12.11.2011 дозвіл №040.11.51 ТУ Держгірпромнагляду по Одеській області на виконання робіт в шуфтах, траншеях, котлованах, земляні роботи та інші.
Незважаючи на це, посадовими особами ТОВ «Енергоремонт та Інжиніринг» прийнято участь у процедурі торгів на закупівлю робіт за бюджетні кошти, а саме: берегоукріплювальні роботи вздовж Чорного моря в районі вулиці Приморська в селі Крижанівка Комінтернівського району Одеської області, що проводився 19.04.2012 Крижанівською сільською радою Комінтернівського району Одеської області відповідно до Закону України «Про державні закупівлі». Переможцем торгів визнано ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг».
У подальшому, 22.05.2012 Крижанівською сільською радою Комінтернівського району Одеської області в особі сільського голови ОСОБА_5 із переможцем торгів ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг» в особі директора ОСОБА_7 укладено договір про закупівлю робіт за державні кошти №15 загальною вартістю 19 697 297,22 грн.
Не маючи достатнього технічного оснащення, робочої сили, не володіючи необхідними знаннями в області берегоукріплення, ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , як посадові особи ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг», підшукали ТОВ «БФ КМП Моноліт» та 25.06.2012 уклали договір субпідряду №1/06/2012.
Водночас, здійснення технічного нагляду, відповідно до укладених Крижанівською сільською радою договорів від 28.05.2012 та №21 від 25.07.2012, доручено ФОП ОСОБА_9 (сертифікат АБАКБУ серії ІТ№000956 від 30.10.2010), а проведення авторського нагляду доручено організації, що проводила розробку кошторису, а не проекту в цілому.
На виконання умов договору субпідряду, працівниками ТОВ «БФ КМП Моноліт» виконано роботи, що відображені в сформованих та наданих генеральному підряднику ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг» актах форми КБ-2в №1 за липень 2012 року, №2 за серпень 2012 року, №3, №4 за вересень 2012 року, №5 за листопад 2012 року, в яких роботи, що виконувались та послуги, які надавались відображено на загальну суму 3 081 029,56 грн. (без урахування відсотків по договору субпідряду).
Відповідно до умов договору №15 від 22.05.2012 підрядником ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг» сформовано акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в), в яких вказано відомості, відображені в наданих ТОВ «БФ КМП Моноліт» актах та завідомо неправдиві відомості (повна відсутність видимих ознак - пляжної зони, насипу піску, виконання робіт з влаштування каменю упорної призми берегоукріплення, хоча відповідно до Проекту ширина пляжу повинна складати 20 м, протяжність 460 м), завищено вартість виконаних робіт, матеріалів, тощо, а саме:
по акту №1 Ф.КБ-2В від 01.08.2012 на суму 210 568, 80 грн. (з урахуванням накладних витрат);
по акту №2 Ф.КБ-2В від 01.08.2012: п. 4 - 133 749 грн. (по прямим витратам); п.9 - 17 119 грн. (по прямим витратам);
по акту №3 Ф.КБ-2В від 03.09.2012: п.2 - 354 309 грн. (по прямим витратам); п.4 - 25 566 грн. (по прямим витратам); п.6 - 8 812 грн. (по прямим витратам)
по акту №4 Ф.КБ-2В від 03.09.2012: з урахуванням накладних витрат: 435 233,34 грн, у тому числі по прямим витратам - 356 962 грн.
по акту №5 Ф.КБ-2В від 03.09.2012: п. 1-14: загалом по прямим витратам - 122 246 грн.
по акту №6 Ф.КБ-2В від 03.09.2012: п.10- 39 164 грн. (по прямим витратам);
по акту №7 Ф.КБ-2В від 21.09.2012: з урахуванням накладних витрат: 863 574,30 гри., у тому числі по прямим витратам - 708 257 грн.;
по акту №8 Ф.КБ-2В від 01.10.2012: п.7, 8, 22 - 119 962 грн. (по прямим витратам); п. 5, 6 - 23 138 грн. (по прямим витратам);
по акту №9 Ф.КБ-2В 01.11.2012: п.8-11, 16, 17 - 14 805 грн. (по прямим витратам); п. 14, 15, 18, 19 - 76 343 грн. (по прямим витратам); п.26 - 671 грн. (по прямим витратам); п. 28 - 34 813 грн. (по прямим витратам)
по акту №10 Ф.КБ-2В від 27.11.2012: п. 8-11, 16, 17 - 12 049 грн. (по прямим витратам); п.10 - 8 грн. (по прямим витратам); п. 14, 15, 18, 19 - 56 655 грн. (по прямим витратам); п.24, 25 - 527 грн. (по прямим витратам); п. 30 - 176 грн. (по прямим витратам); п. 32 - 63 грн. (по прямим витратам);
по акту №1 Ф.КБ-2В від 11.06.2013:п. 4, 5, 6, 7 - 141 016 грн. (по прямим витратам); п. 8 - 11 725 грн. (по прямим витратам).
Загальна сума завищень по вищезазначеним актам приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) склала, з урахуванням накладних витрат, 2 702 292, 44 грн., у тому числі по прямим витратам 2 258 135 гривень.
Вказані акти, після внесення в них завідомо неправдивих відомостей, у приміщенні сільради за адресою: АДРЕСА_2 , засвідчено підписами та відповідними печатками голови сільської ради ОСОБА_5 , інженером технічного нагляду ОСОБА_9 , генеральним підрядником ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг» в особі ОСОБА_7 та акти №1-9 Ф.КБ-2В директором ТОВ «БФ КМП Моноліт» ОСОБА_10 , в частині виконаних робіт саме цим підприємством.
Своїми діями зазначені особи надали правомочність вказаним офіційним документам, що мають юридичне значення для подальшої розтрати та заволодіння бюджетними коштами.
Достовірно знаючи, що роботи не виконувались в повному обсязі, на підставі вказаних актів приймання виконаних будівельних робіт, невстановленою особою сформовано та ОСОБА_5 підписано платіжні доручення, які подано до Головного управління державного казначейства України в Одеській області, яке в подальшому здійснило перерахування коштів з розрахункового рахунку Крижанівської сільської ради № НОМЕР_1 на розрахунковий рахунок ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг» відкритий в ВАТ ВТБ Банк № НОМЕР_2 - на загальну суму 9 702 086,76 грн. з яких 3 081 029,56грн. перераховано субпідряднику ТОВ «БФ КМП Моноліт» на розрахунковий рахунок № НОМЕР_3 , відкритий в ПАТ «Марфінбанк».
Згідно висновку експерта №141 судової будівельно-технічної експертизи від 24.09.2015 встановлено, що шкода, завдана державі, яка виразилася в невиконанні робіт по берегоукріпленню, передбачених договірними умовами, з урахуванням накладних витрат, склала 2 702 292, 44 грн., у тому числі по прямим витратам 2 258 135 грн., що в 600 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент скоєння злочину і є особливо великим розміром.
Таким чином, як зазначає прокурор, ОСОБА_5 вчинила кримінальні правопорушення, передбачені ч.5 ст.191 КК України - розтрата чужого майна, яке було ввірено особі шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена за попередньою змовою групою осіб в особливо великих розмірах, та ч.1 ст.366 КК України - службове підроблення, тобто видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.
В ході розслідування кримінального провадження №12013170330000410 заступником Генерального прокурора України - прокурором Одеської області ОСОБА_11 складено та підписано письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст.191, ч.1 ст.366 КК України.
Згідно клопотання прокурора, провина ОСОБА_5 повністю підтверджується зібраними за кримінальним провадженням доказами: рішеннями сесій Крижанівської сільської ради №80-VI від 30.03.2011, №218-VI від 11.11.2011, №351-VI від 18.05.2012 щодо проведення берегоукріплювальних робіт вздовж узбережжя Чорного моря в районі вулиці Приморська в селі Крижанівка Комінтернівського району Одеської області; договором №15 від 22.05.2012 між Крижанівською сільською радою Комінтернівського району Одеської області та ТОВ «Енергоремонт та інжиніринг» з додатками, додатковими угодами та іншими документами; відомостями актів виконаних робіт Ф.КБ-2В по проведенню берегоукріплювальних робіт вздовж узбережжя Чорного моря в районі вулиці Приморська в селі Крижанівка Комінтернівського району Одеської області, довідками Ф.КБ-3 та іншими документами; показаннями свідків комерційного директора ТОВ «Енергоремонт та Інжиніринг» код ЄДРПОУ 37673012 ОСОБА_8 , та директора ОСОБА_7 ; рухом кошті по рахунках ТОВ «Енергоремонт та Інжиніринг» та ТОВ «БФ КМП Моноліт» ОСОБА_10 , висновком експерта №141 судової будівельно-технічної експертизи від 24.09.2015 та іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
22.10.2015 ОСОБА_5 відсторонено від посади сільського голови Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області строком на 2 місяці.
30.10.2015 припинено повноваження голови і депутатського корпусу Крижанівського сільської ради VI скликання, вступили в свої повноваження голова і депутатський корпус Крижанівського сільської ради VII скликання.
Згідно виборів від 25.10.2015 головою сільської ради обрано ОСОБА_5 , яка приступила до виконання своїх обов`язків та за її ініціативою, в результаті голосування, секретарем Крижановсокго сільської ради обрано ОСОБА_12 . Вказана інформація з відеоматеріалами розміщено на Інтернет-сайтах: «Крижанівська сільська рада» (http://kryzhanivska-rada.gov.ua/) та «Вісник Комінтерново» ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ).
Як зазначає прокурор, підозрювана свою провину у кримінальному провадженні не визнає, перебуваючи на посаді голови Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області ОСОБА_5 може:
- впливати та здійснювати тиск на осіб, які перебувають у її безпосередньому підпорядкуванні секретаря сільської ради ОСОБА_12 , колишнього заступника з правових питань ОСОБА_13 , спеціаліста першої категорії ОСОБА_14 , землевпорядника, депутатів ради та інших свідків, яких не допитано по матеріалам провадження;
- створити, знищити або спотворити будь-які документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення (в т.ч. повернуті ОСОБА_5 оригінали актів виконаних робіт форми КБ-2В, довідки форми КБ3 про вартість виконаних робіт, відомості ресурсів форми 4А та Акти приймання виконаних робіт);
- перешкодити судовому розгляду кримінального провадження іншим чином, а також вчинити інші кримінальні правопорушення.
- справити уявне враження про безкарність своїх дій в очах підлеглих та громадськості, що може негативно вплинути на позитивний імідж органів місцевого самоуправління та органів державної влади в цілому.
Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що для припинення або запобігання протиправної поведінки підозрюваної щодо перешкоджання кримінальному провадженню, ОСОБА_5 необхідно тимчасово відсторонити від займаної посади, у зв`язку із чим, прокурор просить тимчасово відсторонити підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади голови Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області на двомісячний строк.
У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання у повному обсязі.
Захисник підозрюваної - адвокат ОСОБА_4 заперечував проти задоволення клопотання прокурора про відсторонення від посади, зазначивши, що прокурором не доведено ризиків, що підозрювана здійснюватиме впив та тиск на свідків. ОСОБА_5 постійно з`являється на всі слідчі дії. При розгляді зазначеного клопотання, потрібно врахувати наслідки відсторонення для інших осіб, що може призвести до призупинення роботи Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області.
Підозрювана ОСОБА_5 підтримала думку свого захисника, зазначивши, що провину вона не визнає, ніякого злочину не вчиняла, та наміру знищувати документи чи впливати на свідків, у неї не має, а відсторонення її від посади призведе до порушення роботи сільської ради.
Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши надані матеріали, приходжу до наступного.
Згідно ст. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Органами досудового розслідування ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.1 ст.366 КК України, про що останній було повідомлено 20.10.2015 року.
Як вбачається з наданих матеріалів, ОСОБА_5 працює на посаді голови Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області.
Відповідно до ч.1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється, обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.
Одне з кримінальних правопорушень, у якому підозрюється ОСОБА_5 , згідно ст. 12 КК України, є особливо тяжким злочином.
Як встановлено у судовому засіданні, прокурором доведено наявність підстав вважати, що підозрювана ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді голови Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, може вливати на осіб, які перебувають у її безпосередньому підпорядкуванні, на секретаря сільської ради ОСОБА_12 , а також свідків: ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , знищити, або спотворити оригінали документів, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, в тому числі, повернуті підозрюваній ОСОБА_5 акти виконаних робіт форми КБ-2В, довідки форми КБ-3 про вартість виконаних робіт, відомості ресурсів форми 4-А та акти приймання виконаних робіт.
Таким чином, у судовому засіданні прокурором доведено необхідність застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження щодо ОСОБА_5 , як відсторонення від посади.
Керуючись ст.ст.154-157 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора задовольнити.
Відсторонити підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади голови Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, строком на два місяця.
Виконання ухвали покласти на прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_6 .
Копію ухвали вручити прокурору та підозрюваній.
Ухвала протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області.
Слідчий суддя
16.11.2015
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2015 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 59188638 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Крикливий О. М.
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Крикливий О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні