ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 липня 2016 року № 813/1912/16
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді – Потабенко В.А.,
за участю секретаря судового засідання – Щура В.Р.,
з участю представників:
від позивача – не прибув,
від відповідача – не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до приватного підприємства "Романівське" про продовження дії спеціальної санкції – тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, -
в с т а н о в и в:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі – Мінекономрозвитку, позивач) звернулося до суду з позовом до приватного підприємства "Романівське" (далі – ПП "Романівське", відповідач) з вимогою продовжити дію спеціальної санкції – тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Мінекономрозвитку від 09.07.2015 року № 741 до ПП "Романівське" на термін до усунення ПП "Романівське" порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01.09.2013 року № 01/09, укладеного із нерезидентом "Krzych – Pol KRZYSZTOF PLEVA" (Польща) у сумі 6891,00 дол. США.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним було застосовано до ПП ПП "Романівське" спеціальну санкцію – тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності. Вказана санкція була застосована до відповідача у зв'язку з порушеннями вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті". Враховуючи те, що порушення відповідачем на даний час не усунені, трьохмісячний термін з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики, протягом якого було тимчасово зупинено зовнішньоекономічну діяльність ПП "Романівське", сплив, позивач вважає за доцільне продовжити дію спеціальної санкції, у зв'язку з чим звернувся з даним позовом до суду.
Представник позивача в судове засідання не прибув. 07.07.2016 року скерував на адресу суду клопотання за вх. № 17383, в якому зазначив, що просить проводити розгляд даної справи за відсутності представника позивача.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, причин неявки суду не повідомив. Належним чином повідомлявся про дату, час та місце проведення судового засідання, що підтверджується повідомленням про вручення судової кореспонденції.
За таких обставин суд вважає за можливе розглядати справу у відсутності представника позивача, відповідно до ст. 72 КАС України, на підставі наявних в матеріалах справи доказах.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України), листом від 30.04.2015 року № 10925/5/99-99-22-05-02-16 звернулась до Мінекономрозвитку з поданням щодо застосування спеціальної санкції – тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України ПП "Романівське".
Згідно вказаного подання, ПП "Романівське" при здійсненні зовнішньоекономічних операцій допущено перевищення законодавчо встановлених строків розрахунків за експортним контрактом від 01.09.2013 року № 01/09 в сумі 6891,00 дол. США. Вказана заборгованість підтверджується повідомленнями ПАТ КБ "Приватбанк" від 02.01.2014 року № Г-31.0.0.0/1-67 та від 04.02.2014 року № Г-31.0.0.0/1 – 2884. Крім того, перевіркою було встановлено, що ПП "Романівське" відсутнє за юридичною адресою, що підтверджується актом № 22/2200/34105485 від 06.11.2014 року. Стан підприємства – 8 "До ЄДР внесено запис про відсутність за місцем знаходження".
У зв'язку з наведеним, наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 741 від 09.07.2015 року "Про застосування спеціальної санкції – тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності – до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України" було застосовано до ПП "Романівське" спеціальну санкцію у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
В подальшому, Мінекономрозвитку звернулося до ДФС України з листом № 4102-10/36104-03 від 30.10.2015 року щодо розгляду питання доцільності продовження дії спеціальної санкції – тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності для ПП "Романівське".
У відповідь на вказаний лист, ДФС України повідомила (лист № 28272/5/99-99-22-05-02-16 від 10.12.2015 року), про те, що порушення законодавчо встановлених строків розрахунків не усунуто, підприємство відсутнє за місцезнаходженням та відсутні відомості про погашення простроченої дебіторської заборгованості.
У зв'язку з чим, Мінекономрозвитку звернулося до суду з даним позовом, оскільки вважає за доцільне продовжити дію спеціальної санкції до повного усунення відповідачем порушень законодавства.
Вирішуючи спір в даній справі, суд виходив з наступного.
Спірні правовідносини в даній адміністративній справі регулюються Законами України "Про зовнішньоекономічну діяльність", "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", Положенням про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", затвердженим наказом Мінекономіки № 52 від 17.04.2000 року та іншими нормативно – правовими актами.
Відповідно до ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані, серед інших, такі спеціальні санкції як тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
У відповідності до ч. 6 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Частиною 7 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", що продовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Згідно ч. 9 цієї ж статті при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Згідно ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності.
Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.
Відповідно до абзацу 2 п. 3.4 п. 4 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України № 340/672 від 09.11.2006 року та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України за № 30/13297 від 17.01.2007 року, на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономрозвитку готує відповідну позовну заяву до суду.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що застосування до відповідача спеціальної санкції – тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності спричинене порушеннями ПП "Романівське" при здійсненні зовнішньоекономічних операцій, а саме останнім допущено перевищення законодавчо встановлених строків розрахунків за експортним контрактом від 01.09.2013 року № 01/09 в сумі 6891,00 дол. США.
Як уже наголошувалося, тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики.
Суд зазначає, що тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності застосовано до відповідача наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 741 від 09.07.2015 року.
30.10.2015 року позивач звертався до ДФС України з листом щодо розгляду питання доцільності продовження дії спеціальної санкції, адже трьохмісячний строк її дії, як це передбачене ч. 6 ст. 37 цього Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", минув.
В матеріалах справи відсутні будь-які докази усунення відповідачем вказаних порушень. Вказане підтверджується наявною в справі відповіддю ДФС України, наданою позивачу за результатами розгляду вищевказаного листа.
Так, ДФС України підтвердила неусунення відповідачем виявлених фактів порушень валютного законодавства, а саме погашення простроченої дебіторської заборгованості у сумі 6891,00 дол. США, у зв'язку з чим, пропонує продовжити дію спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Підсумовуючи наведене, суд зазначає, що оскільки порушення, які були підставою застосування до відповідача спеціальної санкції не усунені, в суду є усі підстави для продовження дії спеціальної санкції до усунення вищевказаних порушень.
Тому, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим, дійшов висновку позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 72, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Продовжити дію спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Мінекономрозвитку від 09.07.2015 року № 741 до приватного підприємства "Романівське" (ЄДРПОУ 34105485, Львівська область, Сокальський район, с. Лучиці, вул. 1-го травня, 16, 80031) на термін до усунення порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01.09.2013 року № 01/09, укладеного із нерезидентом "Krzych – Pol KRZYSZTOF PLEVA" (Польща) у сумі 6891,00 дол. США.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 25.07.2016 року
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2016 |
Оприлюднено | 29.07.2016 |
Номер документу | 59191768 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні