Справа № 558/304/16-к
номер провадження 1-кс/558/45/16
У Х В А Л А
Іменем України
28 липня 2016 року смт. Демидівка
Слідчий суддя Демидівського районного суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , з участю начальника СВ Демидівського відділення поліції Дубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 ,
розглянувши в приміщенні суду клопотання начальника СВ Демидівського відділення поліції Дубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13 червня 2016 року за № 42016181100000052 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, про призначення позапланової виїзної ревізії (перевірки) окремих питань фінансово-господарської діяльності, -
в с т а н о в и в:
До Демидівського районного суду Рівненської області надійшло клопотання начальника слідчого відділення Демидівського відділення поліції Дубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дубенської місцевої прокуратури радником юстиції ОСОБА_4 , про призначення позапланової виїзної ревізії (перевірки) окремих питань фінансово-господарської діяльності в Хрінницькій сільській раді Демидівського району Рівненської області (адреса: 35220, Рівненська область, Демидівський район, село Хрінники, вул. Шкільна, 5, тел. (03637) 4-62-42, 4-62-31) в частині додержання вимог бюджетного та іншого законодавства при нарахуванні та виплаті упродовж 2016 року Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради премій, матеріальних допомог та надбавок до заробітної плати.
Клопотання обґрунтовуються тим, що у ході проведення досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що посадові особи Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області (вул. Шкільна, 5, с. Хрінники, Демидівський район, Рівненська область), які наділені правом розпоряджатися бюджетними коштами, шляхом зловживання своїм службовим становищем, в порушення абзацу 2 пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України №268 від 09.03.2006 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», без прийняття рішення вищого колегіального органу, упродовж періоду з 8 січня по 10 травня 2016 року, на підставі розпоряджень сільського голови №3 від 08 січня 2016 року «Про преміювання працівників сільської ради за січень місяць 2016 року», №7 від 15 лютого 2016 року «Про преміювання працівників сільської ради за лютий місяць 2016 року», №10 від 15 лютого 2016 року «Про надання сільському голові ОСОБА_6 матеріальної допомоги на сімейно-побутові умови», №12 від березня 2016 року «Про преміювання працівників сільської ради за березень місяць 2016 року», №17 від 01 квітня 2016 року «Про надання чергової відпустки сільському голові ОСОБА_6 на 45 календарних днів з 1 квітня 2016 року із виплатою матеріальної допомоги» та №26 від 10 травня 2016 року «Про преміювання працівників сільської ради за травень місяць 2016 року», з корисливих мотивів, умисно заволоділи бюджетними коштами в сумі 23109,19 грн. у вигляді премій та матеріальних допомог.
З метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин у кримінальному провадженні, підтвердження чи спростування причетності посадових осіб Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області до вчинення кримінального правопорушення, в органу досудового розслідування виникла необхідність в проведенні ревізії (перевірки) додержання вимог бюджетного та іншого законодавства в частині правомірності нарахування та виплати упродовж 2016 року Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради премій, матеріальних допомог та надбавок до заробітної плати.
На підставі Указу ПрезидентаУкраїнивід 23 квітня 2011 року №499/2011«ПроПоложенняпро Державну фінансову інспекціюУкраїни», наказу Міністерства фінансів України від 3 жовтня 2011 року №1236 «Про затвердження положень про територіальні органи Державної фінансової інспекції України та їх підрозділи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 жовтня 2011 року за №1212/19950, Державна фінансова інспекція, з поміж іншого, здійснює:
1) державний фінансовий контроль за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів; правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань; ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно; за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів; діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи;
2) здійснює контроль за виконанням функцій з управління об`єктами державної власності; цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів; складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів; усуненням виявлених недоліків і порушень.
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Водночас, призначити перевірку в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України слідчому неможливо, оскільки п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 Кримінального процесуального кодексу України виключено на підставі Закону України №1697-VII від 14 жовтня 2014 року. Тому в органу досудового розслідування виникла необхідність звернутись до слідчого судді з відповідним клопотанням про призначення позапланової виїзної ревізії (перевірки) дотримання вимог бюджетного та іншого законодавства в Хрінницькій сільській раді Демидівського району Рівненської області.
Без проведення позапланової виїзної ревізії (перевірки) спеціалістами (ревізорами) Державної фінансової інспекції в Рівненській області, які мають спеціальні знання у сфері реалізації державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням бюджетного та іншого законодавства, сторона обвинувачення об`єктивно позбавлена можливості іншим чином зібрати належні докази у кримінальному провадженні, передбачені нормами ст. 99 Кримінального процесуального кодексу України.
В судовому засіданні начальник слідчого відділення Демидівського відділення поліції Дубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області майор поліції ОСОБА_3 підтримав заявлене клопотання, при цьому просить встановити термін позапланової ревізії відповідно до Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» з 8 по 12 серпня 2016 року включно. Крім того, зважаючи на те, що документи, які підлягають фінансовій перевірці можуть бути знищені або змінені, начальник слідчого відділення майор поліції ОСОБА_3 просить проводити розгляд клопотання у відсутність представників Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області.
Заслухавши думку сторони кримінального провадження, дослідивши клопотання та додані до нього документи, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання слідчого підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до витягу з кримінального провадження за № 42016181100000052, 13 червня 2016 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань було внесено повідомлення про вчинення кримінального правопорушення посадовими особами Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області, які наділені правом розпоряджатися бюджетними коштами. Так, посадові особи Ради, шляхом зловживання своїм службовим становищем з корисливих мотивів, умисно заволоділи бюджетними коштами в сумі 23109,19 грн. у вигляді премій та матеріальних допомог. Попередня правова кваліфікація вказаних діянь - за ч. 2 ст. 191 Кримінального кодексу України розтрата майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем (а.с. 9).
Згідно ч. 1 ст. 1Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
На підставі Указу ПрезидентаУкраїнивід 23.04.2011 №499/2011«ПроПоложенняпро Державну фінансову інспекціюУкраїни», наказу Міністерства фінансів України від 3 жовтня 2011 року №1236 «Про затвердження положень про територіальні органи Державної фінансової інспекції України та їх підрозділи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2011 року за №1212/19950, Державна фінансова інспекція, з поміж іншого, здійснює державний фінансовий контроль за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів; правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань; ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно; за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів; діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Відповідно дост. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Згідно із ч. 12 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Відповідно до п. 1.3 Порядку взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України, затвердженогоНаказом Головного контрольно-ревізійне управління України № 346/1025/685/53 від 19.10.2006 р., Хрінницька сільська рада Демидівського району Рівненської області, відносно якої слідчий просить провести ревізію фінансово-господарської діяльності, є суб`єктом господарювання, який віднесено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» до підконтрольних установ.
Згідно п. 29 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року №550, позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю, підконтрольною установою, законів.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 99 Кримінального процесуального кодексу України до документів, як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Слідчий суддя вважає, що слідчим доведено необхідність проведення документальної позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області, оскільки з досліджених матеріалів кримінального провадження вбачається, що для забезпечення повного та об`єктивного досудового розслідування кримінального провадження є необхідність у застосуванні спеціальних знань в галузі бухгалтерського обліку, а відтак результати проведення документальної ревізії фінансово-господарської діяльності Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області можуть мати суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та мати доказове значення у кримінальному провадженні.
На підставі викладеного, керуючисьЗаконом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст.ст. 1, 2, 3, 99 Кримінального процесуального кодексу України, -
у х в а л и в:
Клопотання начальника слідчого відділення Демидівського відділення поліції Дубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 про призначення позапланової виїзної ревізії (перевірки) окремих питань фінансово-господарської діяльності, задовільнити.
Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13 червня 2016 року за № 42016181100000052, позапланової виїзної ревізії (перевірки) окремих питань фінансово-господарської діяльності в Хрінницькій сільській раді Демидівського району Рівненської області (адреса: 35220, Рівненська область, Демидівський район, село Хрінники, вул. Шкільна, 5, код ЄДРПОУ 04386893, керівник - ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) в частині додержання вимог бюджетного та іншого законодавства при нарахуванні та виплаті упродовж 2016 року Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради премій, матеріальних допомог та надбавок до заробітної плати.
Проведення позапланової виїзної ревізії (перевірки) додержання бюджетного та іншого законодавства доручити спеціалістам (ревізорам) Державної фінансової інспекції в Рівненській області у період з 8 по 12 серпня 2016 року.
Спеціалістам (ревізорам)Державної фінансової інспекції в Рівненській області необхідно перевірити стан додержанняпосадовими особами Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області вимог бюджетного, іншого чинного законодавства України, а також абзацу 2 пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України №268 від 9 березня 2006 року «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» при нарахуванні та виплаті упродовж 2016 року Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради премій, матеріальних допомог та надбавок до заробітної плати, надавши відповіді на наступні питання:
1. Чи дотримані посадовими особами Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області вимоги бюджетного, іншого законодавства, а також постанови Кабінету Міністрів України № 268 від 9 березня 2006 року «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» при нарахуванні та виплаті упродовж 2016 року премій, матеріальних допомог та надбавок до заробітної плати Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради? Якщо ні, то які норми чинного законодавства порушені і ким із посадових осіб сільської ради?
2. На підставі яких розпорядчих, колегіальних рішень органу місцевого самоврядування (посадової особи) нараховані та виплачені упродовж 2016 року премії, матеріальні допомоги та надбавки до заробітної плати Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради?
3. Які суми премій, матеріальних допомог та доплат до заробітної плати упродовж 2016 року нараховані Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради?
4. Які суми премій, матеріальних допомог та доплат до заробітної плати, що нараховані упродовж 2016 року, виплачені Хрінницькому сільському голові Демидівського району Рівненської області ОСОБА_5 та іншим працівникам апарату сільської ради?
Строк дії ухвали встановити до 12 серпня 2016 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді та включені до апеляційної скарги на судове рішення.
Слідчий суддя ОСОБА_1 .
Суд | Демидівський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2016 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 59249235 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Демидівський районний суд Рівненської області
Феха Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні