ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2016 року 11год.06хв.Справа № 808/1692/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Дуляницької С.М., за участю секретаря судового засідання Філоненко Ю.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Ігнатьєв Д.П.,
відповідача: представник Халецька Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Бердянського учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих
до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області
про визнання протиправною та скасування постанови від 26.04.2016р,
ВСТАНОВИВ:
Бердянське учбово-виробниче підприємство Українського товариства сліпих звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області, в якому з врахуванням уточненої позовної заяви просить визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26.04.2016 № 14/1008-22.3/1159.
Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав з підстав, викладених в позовній заяві, а зокрема пояснив, що оскільки перевіряючі не пред'явили направлення на перевірку, то їх правомірно не було допущено до обстеження об'єкта перевірки. Вважає, що позивачем не було допущено протиправних дій, у зв'язку з чим просить позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечила з підстав, викладених в письмових запереченнях. Зазначила, що представник позивача в судовому засіданні визнав, що перевіряючих не було допущено до перевірки, а відтак, оскаржувана постанова є правомірною. Просить у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, позов слід задовольнити. При цьому суд врахував таке.
На підставі наказу (розпорядження) Державної архітектурної будівельної інспекції України від 08.09.2015 № 976 було призначено позапланову перевірку на об'єкті будівництва за адресою: вул.Свободи, 92/5, м.Бердянськ, Запорізької області.
Для проведення перевірки виписано направлення від 05.04.2016 № 162 (а.с.20). Строк дії направлення з 06 квітня до 12 квітня 2016 року. При цьому в направленні зазначено, що воно дійсне при пред'явленні службового посвідчення.
07.04.2016 інспектори відповідача вийшли за адресою місцезнаходження об'єкта будівництва: вул.Свободи, 92/5, м.Бердянськ, Запорізької області, однак директор Бердянського учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих ОСОБА_3 не допустила посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва, про що було складено акт (а.с.7). При цьому в копії примірника акта перевірки, яка надана до матеріалів справи позивачем, міститься відмітка ОСОБА_3 наступного змісту: "на території були, направлення не пред'явили".
11.04.2016 головним державним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області ОСОБА_4 складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, в якому зазначено, що під час виїзду для проведення позапланової перевірки, директор Бердянського УВП УТОС ОСОБА_3 не допустила посадових осіб на об'єкт за адресою: вул.Свободи, 92/5, м.Бердянськ, Запорізької області, що є порушенням п. 1 ч. 4 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та пп. 1 п. 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553.
11.04.2016 головним державним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області ОСОБА_4 видано припис № 11 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (а.с.21).
26.04.2016 головним державним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області ОСОБА_4 за результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності прийнято постанову № 14/1008-22.3/1159 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.53), якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 13780,00 грн.
Позивач з вказаною постановою не погодився та оскаржив її в судовому порядку.
Надаючи оцінку правомірності оскаржуваної постанови, суд зазначає таке.
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пункт 1 ч. 4. ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 затверджено Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі по тексту постанови - Порядок № 553).
Відповідно до п. 5, п. 7 Порядку № 553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати п'яти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.
Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.
Пункт 12 Порядку № 553 передбачає, що посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством.
Водночас, відповідно до п. 14 Порядку № 553, суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов'язаний допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.
З наведеного вбачається, що обов'язок суб'єкта містобудування щодо допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки кореспондується з обов'язком посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю дотримуватися порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, в тому числі і пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.
Тобто, при недотриманні посадовими особами органу державного архітектурно-будівельного контролю порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, у суб'єкта містобудування не виникає обов'язку допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, в порушення вказаної норми, не підтвердив належними доказами обставини щодо того, що посадовими особами відповідача дотримано порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, зокрема те, що суб'єкту містобудування було пред'явлено службові посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.
Крім того, з наданої до матеріалів справи копії направлення № 162 від 05.04.2016 видно, що строк дії направлення з 06 квітня по 12 квітня 2016 року. Водночас, посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю за вказаний термін лише один раз вийшли на об'єкт перевірки - 07.04.2016. На переконання суду, посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю не були позбавлені можливості в строк до 12.04.2016 вийти на об'єкт перевірки та провести перевірку з дотриманням порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, тобто пред'явивши суб'єкту містобудування службові посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.
Зважаючи, що в ході судового розгляду справи відповідачем не спростовано покликання позивача на обставини щодо непред'явлення направлення на перевірку, суд дійшов висновку, що у позивача не виникло обов'язку допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки.
А відтак, накладення на позивача штрафу в розмірі 13780,00 грн. за порушення п.1 ч.4 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" при непідтвердженні відповідачем обставин щодо дотримання ним порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, є неправомірним.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В даному випадку суд дійшов висновку, що постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26.04.2016 № 14/1008-22.3/1159 прийнята без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення, що є підставою для визнання такої постанови протиправною та її скасування. дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення, що є підставою для визнання її протиправною та скасування.
Судові витрати, відповідно до ст. 94 КАС України, присуджуються на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26.04.2016 № 14/1008-22.3/1159.
Присудити на користь Бердянського учбово-виробничого підприємства Українського товариства сліпих (код ЄДРПОУ 03967659) судові витрати у розмірі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М.Дуляницька
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2016 |
Оприлюднено | 02.08.2016 |
Номер документу | 59267981 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні