Рішення
від 10.07.2006 по справі 10/215-06     
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/215-06     

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

10.07.06р.

Справа № 10/215-06

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Тірос”

( м.Дніпропетровськ)

до Дніпропетровської міської ради ( м. Дніпропетровськ )

Третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору : Товариство з обмеженою відповідальністю „Логос” (м.Дніпропетровськ)

про забов`язання укласти угоду

                                                                                                       Суддя Кощеєв І.М.

Представники:

Від       позивача  :      Ліпинська О.А. –( дов. № 59             від 10.03.2006 р. )        

Від   відповідача :      Кулик         Т.А. –( дов. № 7/11-1616 від 30.12.2005 р. )

Від третьої особи:      не з”явився

СУТЬ СПОРУ:

           Позивач звернувся до Відповідача з позовом про зобов'язання  Дніпропетровську міську раду передати в оренду юридичній особі ТОВ „Тірос” земельну ділянку площею 0,2035 га. за адресою м. Дніпропетровськ пр. Гагаріна в районі будинку 124 ( кадастровий номер 1210100000:02:208:0077 ) шляхом укладення договору оренди під проектування та будівництво будівлі торгівельно - комерційного призначення, згідно проекту відведення земельної ділянки, строком на п”ять років та землевпорядної справи № 061926.

          Підстави з якими Позивач пов”язує свої позовні вимоги : у червні 2003 року юридична особа ТОВ „Логос” відмовився від прав забудовника та оформлення прав на землю на користь Позивача. На звернення Позивача до міської раду про оформлення земельної ділянки для будівництва будівлі за адресою м. Дніпропетровськ пр. Гагаріна 124, було отримано узгодження Відповідача. ТОВ „Тірос” було отримано повторно всі узгодження та дозволи відповідних служб. Була виготовлена землевпорядна справа № 061926, встановленні межі в натурі, Позивач був введений, як землекористувач в державний земельний кадастр за номером 1210100000:02:208:0077.

           Позивач також стверджує, що Відповідач в усній формі  відмовив йому в наданні  в оренду земельної ділянки, в з”язку з тим, що згідно Регламенту міської Ради та Закону України „Про місцеве  самоврядування” дане питання виноситься на розгляд сесії міськради, оскільки ухвалою Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 26.05.2006 р. зупинено дії рішення міськради про персональний склад депутатських комісій та їх голів, то відповідно на розгляд сесії на рішення про надання Позивачеві в оренду земельної ділянки не виносилось, не розглядалось.

           Відповідач у відзиві на позов проти задоволення позовних вимог Позивача заперечує, вказуючи на те, що рішення міською радою не розглядаються по незалежним від неї причинам. Також, міська рада вказує на те, що її рішенням від 26.02.2003 р. за № 169/7 було погоджено місце розташування будівлі торгівельно-комерційного призначення ТОВ «Логос»за адресою пр. Гагаріна, 124. Після відмови ТОВ «Логос» від прав забудовника, рішенням міської ради від 18.06.2003 р. за № 54/10 було погоджене ТОВ «Тірос»замість ТОВ «Логос». Рішенням міської ради від 02.06.2004 р. за № 68/17 було продовжено термін для проектно-вишукувальних робіт ТОВ «Тірос»та на цей термін укладено договір резервування земельної ділянки № 191/17 від 09.09.2004 р.

           Міська рада повідомляє, що проект рішення про передачу ТОВ «Тірос»земельної ділянки по пр. Гагаріна, 124 на розгляд сесії міської ради не виносився по незалежним від неї причинам, оскільки ухвалами Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 10.05.2006 р., від 24.05.2006 р., від 26.05.2006 р., від 01.06.2006 р. дії рішення міської ради щодо створення постійних комісій, які відповідно до Регламенту повинні розглядати проекти відповідних рішень з питань передачі землі –були зупинені.

          Представник третьої особи у судове засідання не з”явився.

          Третя особа у письмових поясненнях проти задоволення позовних вимог Позивача не запречує та просить суд розглянути справу без участі її представника.

          Господарський суд знаходить достатньо матеріалів у справі для її розгляду без участі представника третьої особи.

           По справі було оголошено перерву з 06.07.2006 р. по 10.07.2006 р.

           Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В :

           26.02.2003 р. Дніпропетровська міська рада прийняла рішення за № 169/7 «Про вирішення питань погодження місць розташування об'єктів». Яким вирішила погодити місце розташування земельної ділянки по пр. Гагаріна у районі будинку 124 м. Дніпропетровська, під будівництво будівлі торгово-комерційного призначення юридичній  ТОВ  «Логос».

            ТОВ  «Логос»були підготовлені матеріали узгодження місця розташування об`єкту та отримані відповідні дозволи : Головного архітектурного управління, Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів, Державного управління екології  та природних ресурсів у Дніпропетровській області, міської санепідемстанції, суміжних землекористувачів.

            В червні 2003 року ТОВ „Логос” здійснило відмову від прав забудовника та оформлення прав на землю на користь ТОВ „Тірос”.

   У листі Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.10.2004 р. за № 14-22-6/8507 зазначено, що згідно з вимогами ст. ст. 123, 151 Земельного кодексу України всі передбачені погодження та документи, що повинні бути оформленими, відносяться, насамперед, до об'єкта, який має бути розміщеним на певній земельній ділянці відповідно до вимог законодавства. І всі погодження, що отримуються як щодо погодження об'єкта, так і щодо погодження проектів відведення земельної ділянки, отримуються саме для розміщення певного об'єкта. При цьому, особа, на замовлення якої погоджується місце розміщення об'єкта і розробляється проект відведення земельної ділянки, у будь –який час може виявити своє бажання щодо відмови від оформлення права на земельну ділянку. Чинне земельне законодавство не містить обов'язковості отримання узгоджень щодо розміщення певного об'єкта та згоди на розроблення однієї і тієї ж самої земельної ділянки  декілька разів, якщо ці питання вже були вирішені відповідно до законодавства для іншої юридичної та фізичної особи.

            18.06.2003 р. Дніпропетровська міська рада прийняла рішення за № 54/10, яким узгодило місце розташування об”єкту будівництва ТОВ „Тірос” для проектування та будівництва будівлі торгово-комерційного призначення по пр. Гагаріна в районі будинку 124 м. Дніпропетровськ.

            ТОВ „Тірос” отримує повторно всі узгодження та дозволи відповідних служб : Головного Архітектурного Управління на оренду земельної ділянки строком на п”ять років, Управлінням економіки, Дніпропетровським міським управлінням земельних ресурсів, міською санітарно –епідеміологічною службою, Дніпропетровського обласного центру охорони історично –культурних цінностей, узгодження суміжних землекористувачів, КП „Зеленстрой”, Управління екології та природних ресурсів, вироблені графічні матеріали, отримані від відповідних служб позитивні „Висновки щодо, проекту відведення земельної ділянки”. Позивачем було виготовило проект відведення земельної ділянки.

             13.08.2003 р. між ТОВ „Тірос” та виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради був укладений договір № 752/08 про співпрацю у комплексній  забудові  міста, згідно якого виконком резервує для Позивача земельну ділянку площею 2035 кв. м. пр. Гагаріна в районі будинку 124 м. Дніпропетровськ.

             02.06.2004 р. Дніпропетровська міська рада прийняла рішення за № 68/17 «Про продовження проектно-вишукувальних робіт», яким було продовжено строк ТОВ „Тірос” для проектно-вишукувальних робіт по вказаному об”єкту.

             09.09.2004 р. між ТОВ „Тірос” та виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради був укладений договір № 191/17 про резервування земельної ділянки площею 0.2035 га. по пр. Гагаріна в районі  будинку 124 (Бабушкінський район) м. Дніпропетровська.

             Була виготовлена землевпорядна справа № 061926, встановленні межі в натурі ( акт № 3078 від 14.05.2005 р.), ТОВ „Тірос” було введено, як землекористувача в державний земельний кадастр за номером 1210100000:02:208:0077.

               Ст. 193 Земельного кодексу України передбачає, що державний  земельний  кадастр  - це єдина державна система земельно-кадастрових  робіт,  яка  встановлює  процедуру  визнання факту   виникнення   або   припинення   права  власності  і  права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх   оцінку,   класифікацію   земель,    кількісну    та    якісну характеристику,     розподіл     серед    власників    землі    та землекористувачів. Державний  земельний  кадастр  є   основою   для   ведення кадастрів інших природних ресурсів.

              Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду  земельних  ділянок,  що  перебувають  у державній  або  комунальній  власності,  здійснюється  на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу  місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

             На підставі матеріалів проекту відведення, був виготовлений проект рішення міської ради згідно з п. 1 якого, ділянка площею 0,2035 га. по пр. Гагаріна в районі будинку № 124 надавалася ТОВ „Тірос” в оренду строком на 5 років, для будівництва будівлі торгово-комерційного призначення.

             Згідно зі ст.123 ЗК України надання земельних  ділянок  юридичним  особам  у  постійне користування  здійснюється  на  підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами  відведення цих ділянок.  Умови  і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором,  укладеним замовником з виконавцем цих  робіт  відповідно  до  типового  договору.   Форма   типового договору,   нормативи   та  строки  розробки  проектів  відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України. Юридична особа,  зацікавлена в одержанні земельної ділянки у  постійне  користування  із  земель  державної  або  комунальної власності,  звертається  з  відповідним  клопотанням  до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій  або сільської, селищної, міської ради. До  клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали,  передбачені  частиною  п'ятнадцятою  статті  151 цього Кодексу  документи,  що  обґрунтовують  її  розмір, призначення та місце розташування. Відповідна  районна  державна  адміністрація або сільська, селищна,  міська рада розглядає клопотання у місячний строк і  дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

             Відповідач в порушення положення ст. 123 ЗК України в місячний строк після надання проекту відведення не прийняв рішення про надання земельної ділянки в оренду, або про відмову.

             З відзиву на позов вбачається, що міська рада  відмовляє Позивачеві в наданні  в оренду вказаної земельної ділянки, в з”язку з тим, що згідно Регламенту міської ради та Закону України „Про місцеве  самоврядування” дане питання виноситься на розгляд сесії міськради, оскільки ухвалами Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська зупинено дії рішення міськради про персональний склад депутатських комісій та їх голів,  відповідно на розгляд сесії рішення про надання в оренду земельної ділянки не виносилось.

   Ст. 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та  органи  місцевого  самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти  лише  на  підставі,  в  межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та  законами України.

            В Постанові Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 р. “Про практику застосування судами земельного законодавства” зазначається, що спори пов”язані із  земельним відносинами, розглядаються в порядку позовного провадження. Захист прав громадян та юридичних осіб  на  земельні  ділянки здійснюється згідно з ч. 3 ст.  152 Земельного кодексу України шляхом: визнання прав;   відновлення  стану  земельної  ділянки,  який  існував  до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють  небезпеку  порушення  прав;  визнання  угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої  влади  або  органів місцевого   самоврядування;   відшкодування   заподіяних  збитків; застосування інших передбачених  законом  способів.  Зокрема,  при оскарженні  рішень  органів  виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування з питань,  віднесених до їх компетенції (наприклад, про  відмову  в передачі у власність чи в продаж земельної ділянки або розміщенні об'єкта),  суд у  разі  задоволення  позову  визнає рішення  цих  органів  недійсними  і  зобов'язує  їх,  залежно від характеру спору,  виконати певні дії на захист порушеного права чи сам визнає це право за позивачем.

   Відповідно до ч. 3 ст. 179 ГК України, укладення господарського договору є обов'язковим  для сторін, якщо він заснований на державному замовлені виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування”.

   Згідно із ст. 126 Земельного кодексу України право  оренди землі   оформляється   договором,   який реєструється відповідно до закону.

   Ст. 187 ГК України передбачає, що спори, які виникають при укладанні господарських договорів укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

             Відповідно до ст. 35 Закону України «Про оренду землі»( далі Закон ) спори, пов'язані  з  орендою  землі,  вирішуються  у судовому порядку.

             Оренда землі  -  це  засноване  на  договорі  строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності ( ст. 1 Закону ).

             Згідно із ст. 13 Закону договір оренди  землі  -  це  договір,  за  яким орендодавець зобов'язаний за  плату  передати  орендареві  земельну  ділянку  у володіння і  користування на певний строк,  а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до  умов  договору  та вимог земельного законодавства.

             Договір оренди  землі  укладається  у  письмовій  формі  і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма  договору  оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України ( ст. 14 Закону ).

             Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності,  відповідно до ст. 4 Закону є сільські,  селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.

            Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства”.

   Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу ( ст. 16 ЦК України ).

            Виходячи з наведеного, господарський суд вважає позовні вимоги Позивача  обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки Відповідачем не були додержані вимоги  вищезазначених правових  норм,  що призвело до порушення прав   та   охоронюваних   законом   інтересів Позивача  у  справі.

             Згідно вищезазначеного, керуючись ст. ст. 27, 44, 49, 82 - 85 ГПК України, господарський суд, -    

В И Р І Ш И В :

               Зобов'язати Дніпропетровську міську раду передати в оренду юридичній особі ТОВ „Тірос” земельну ділянку площею 0,2035 га. за адресою м. Дніпропетровськ пр. Гагаріна в районі будинку 124 ( кадастровий номер 1210100000:02:208:0077 ) шляхом укладення договору оренди під проектування та будівництво будівлі торгівельно-комерційного призначення, згідно проекту відведення земельної ділянки, строком на п”ять років та землевпорядної справи № 061926.

    Видати наказ.

             Стягнути з Дніпропетровської міської ради ( м. Дніпропетровськ ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Тірос” ( м. Дніпропетровськ ) - 85 грн. витрат по сплаті держмита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

             Видати наказ.

Суддя                                                                       І.М. Кощеєв

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення10.07.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу59268
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/215-06     

Рішення від 10.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Судовий наказ від 26.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Судовий наказ від 26.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Ухвала від 31.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Ухвала від 26.06.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні