cpg1251
УХВАЛА
28 липня 2016 р.Справа № 820/1206/16
Суддя Харківського апеляційного адміністративного суду Дюкарєва С.В. , розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.06.2016р. по справі № 820/1206/16
за позовом Публічного акціонерного товариства "Дергачівська Райагрохімія"
до Головного управління ДФС у Харківській області
про скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 09.06.2016р. задоволено позов Публічного акціонерного товариства "Дергачівська Райагрохімія" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення.
На зазначену постанову суду відповідачем подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 07 липня 2016 року апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області залишено без руху та надано строк для усунення недоліків протягом 10 днів з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху шляхом направлення до Харківського апеляційного адміністративного суду оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 1515,80 грн.
Згідно повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, копія ухвали від 07.07.2016 про залишення апеляційної скарги без руху отримана апелянтом 13 липня 2016 року.
22 липня 2016 року до канцелярії Харківського апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання від представника Головного управління ДФС у Харківській області про відстрочення сплати судового збору до ухвалення апеляційним судом рішення у даній справі на підставі ч. 1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір".
Вказане клопотання мотивоване тим, що ДФСУ та її територіальні органи, як бюджетні та неприбуткові установи не є розпорядниками та отримувачами судового збору, який сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України на здійснення судочинства та функціонування органів судової влади та не мають відповідного бюджетного призначення, бюджетного асигнування (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів) по сплаті судового збору, і як наслідок з їх рахунків платники податків не мають права вимагати стягнення судового збору.
Дослідивши подане клопотання про відстрочення сплати судового збору, суд дійшов висновку про його необґрунтованість, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 88 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Наведена норма кореспондується зі статтею 8 Закону України "Про судовий збір" згідно якої, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Виходячи з аналізу наведених вище правових норм, єдиною підставою для вчинення судом вказаних вище дій є майновий стан заявника. Обґрунтування пов'язаних з цим обставин, які свідчать про неможливість або ускладнення в здійсненні оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на цю особу.
Разом з цим, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є, зокрема, підставою для звільнення від сплати судового збору. Таке ж право мають і бюджетні установи.
Водночас, якщо ці бюджетні установи діють як суб'єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення від сплати судового збору.
Слід зазначити, що пунктом 2 розділу ІІ Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VІІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", яким, серед іншого, скасовано встановлені раніше для Державної фінансової інспекції України та її територіальних органів пільги щодо сплати такого збору, зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів.
При цьому, оскільки статтею 129 Конституції України, як одну із засад судочинства, визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже, в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.
Крім того, особа, що утримується за рахунок бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів, якими можна було б забезпечити сплату судового збору.
В свою чергу, особа, яка заявляє відповідне клопотання про звільнення від сплати або відстрочення сплати судового збору повинна навести доводи того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі, а також надати докази, які б свідчили про вжиття ним всіх необхідних заходів для своєчасної сплати судового збору та підтверджували можливість сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Разом з цим, жодних належних та допустимих доказів, які б підтверджували неможливість сплати судового збору на час подання апеляційної скарги та до ухвалення судового рішення у справі станом на дату звернення до суду з відповідним клопотанням, відповідачем до суду апеляційної скарги не додано.
Натомість, як встановлено судом з комп'ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду, протягом червня-липня 2016 року відбувається сплата судового збору за подання апеляційних скарг Головного управління ДФС у Харківській області, зокрема, в сумі 11392,22 грн. по справі № 820/217/16, в сумі 17808,99 грн. по справі № 820/1762/16, в сумі 41334,70 грн. по справі № 820/2665/16, в сумі 52530,68 грн. по справі № 820/2501/16, в сумі 3031,60 грн. по справі № 820/2517/16, що підтверджується долученими судом до матеріалів справи виписками про зарахування судового збору до спеціального фонду державного бюджету України.
Викладене спростовує твердження заявника щодо відсутності можливості, на час подання апеляційної скарги та на час звернення із відповідним клопотанням, сплати судового збору за подання даної апеляційної скарги у розмірі 1515 грн. 80 коп. та свідчить, що судовий збір сплачується податковим органом вибірково.
Оскільки заявлене відповідачем клопотання не містить вагомих доводів (підтверджених документально) неможливості сплати ним судового збору, вищевказане обумовлює відмову в задоволенні клопотання апелянта.
Слід зазначити, що відповідно до ст. 5 Закону України "Про судовий збір" апелянт не віднесений до осіб, звільнених від сплати судового збору, а тому судовий збір повинен бути сплачений на загальних умовах. При цьому, сплата судового збору за подання апеляційної скарги в силу положень ст. 187 КАС України є процесуальним обов'язком сторони, що звертається до суду з апеляційною скаргою.
Відповідно до ч. 3 ст. 189 та ч. 3 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга повертається особі, що її подала якщо цією особою не усунуто недоліків, залишеної без руху апеляційної скарги.
Оскільки строк для усунення недоліків апеляційної скарги сплинув 26 липня 2016 року та враховуючи, що протягом установленого судом строку Головним управлінням ДФС у Харківській області вимоги ухвали Харківського апеляційного адміністративного суду від 07 липня 2016 року не виконано, недоліки апеляційної скарги не усунуто, апеляційна скарга підлягає поверненню заявнику.
Керуючись ст.187, ч.3 ст.189, ч.3 ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги - до ухвалення апеляційним судом рішення у даній справі.
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.06.2016р. по справі № 820/1206/16 за позовом Публічного акціонерного товариства "Дергачівська Райагрохімія" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення повернути заявнику апеляційної скарги разом із доданими до скарги документами.
Роз'яснити апелянту, що згідно із положеннями ч. 3 ст. 189 та ч. 6 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України, повернення апеляційної скарги не позбавляє права повторно звернутись із апеляційної скаргою в загальному порядку.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня отримання її копії, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Суддя: (підпис) Дюкарєва С.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2016 |
Оприлюднено | 02.08.2016 |
Номер документу | 59269893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Дюкарєва С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні