Ухвала
від 29.07.2016 по справі 490/7534/16-к
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 490/7534/16-к

н\п 1-кс/490/3468/2016

Центральний районний суд м. Миколаєва

УХВАЛА

Іменем України

29 липня 2016 року слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за секретаря ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ прокуратури Миколаївської області радника юстиції ОСОБА_3 , про призначення позапланової документальної перевірки ФГ "Таніра", -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання старшого слідчого СВ прокуратури області радника юстиції ОСОБА_3 , про призначення позапланової перевірки.

Згідно вказаного клопотання, слідчим відділом прокуратури Миколаївської області проводиться досудове розслідування у кримінальному №42016150000000041 від 03.03.2016 за фактом неналежного виконання своїх службових обов`язків службовими особами Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС в Миколаївській області, які при проведенні позапланової документальної перевірки ФГ "Таніра" в порушення вимог Податкового кодексу України та Положення про інвентаризацію активів безпідставно підтвердили наявність на підприємстві залишків готової продукції власного виробництва, що дозволило ФГ "Таніра" здійснити реалізацію насіння соняшнику під виглядом власно вирощеного, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

Розслідування розпочато за матеріалами службової перевірки ВВБ ГУ ДФС в Миколаївській області.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в березні 2015 року працівниками Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС в Миколаївській області, проведено документальну планову перевірку ФГ "Таніра" (акт від 16.03.2015 р. №90/14-20-22-31/34203152), в ході якої проведено інвентаризацію та підтверджено залишки сільгосппродукції.

Згідно інвентаризаційного опису станом на 10.03.2015 року на ФГ «Таніра» обліковуються залишки готової продукції власного виробництва: ріпак у кількості 13,000 тон; пшениця у кількості 32,900 тон; ячмінь у кількості 311 тон; соняшник у кількості 5034,000 тон.

Разом із цим, досудовим розслідування також встановлено, що згідно довідки ФГ „Таніра, станом на 22.10.2013 року залишки сільськогосподарської продукції складали: ячмінь 95 т, пшениця 25 т., ріпак 1 т., соняшник 0 т. (зібрано та реалізовано у 2013 році 100 тон соняшника).

Згідно даних Жовтневої ОДПІ у 2014 році зібрано 121,6 т. озимої пшениці з 80 га, 343 т. озимого ячменя з 140 га. Засіяно 250 га соняшника. З 250 га зібрано 635 т. соняшника. Крім того посіяно 50 га ріпаку зібрано 25 тонн.

В ході аналізу даних загальних декларацій по ПДВ за період 2014 рік фактів придбання соняшника не встановлено.

Аналізом копій звітності встановлено розбіжність між інформацією вказаною у звіті за 2013 рік та у відповіді ФГ «Таніра» на запит ДПІ у Жовтневому районі, який знаходиться в матеріалах листування ДПІ з даним підприємством. У статистичному звіті кількість зібраного насіння соняшнику за 2013 рік складає 2616 т., а згідно листа підприємства лише 100 тон. Враховуючи викладене та відсутність відмітки на статистичному звіті про час отримання органом статистики даного звіту, вказані відомості у звіті викликають обґрунтований сумнів, а обсяг залишків готової продукції встановленої під час податкової перевірки не відповідає фактичним виробничим потужностям підприємства.

Зазначене ставить під сумнів результати позапланової документальної перевірки цього підприємства в частині відображення залишків насіння соняшнику як власно вирощеної сільськогосподарської продукції, що дає право на її реалізацію на умовах пільгового оподаткування.

Таким чином під час досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової документальної перевірки ФГ «Таніра» (код 34203152) з питань дотримання вимог податкового, валютного, трудового та іншого законодавства за період 2012 2014 роки та січень 2015 року.

Для проведення позапланової документальної перевірки ФГ «Таніра» (код 34203152) необхідні спеціальні знання, якими володіють працівники ГУ ДФС в Миколаївській області.

П.п.11 п.1 ст. 78 ПК України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється на підставі рішення слідчого судді про призначення перевірки або постанова слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону. Діючим кримінальним процесуальним законодавством не передбачено повноважень слідчого або прокурора призначати перевірки та віднесено дане питання виключно до компетенції суду.

У своєму клопотанні слідчий просив суд призначити позапланову документальну перевірку ФГ «Таніра» (код 34203152) з питань дотримання вимог податкового, валютного, трудового та іншого законодавства за період 2012 2014 роки та січень 2015 року. Проведення перевірки доручити працівникам ГУ ДФС в Миколаївській області у строки визначені Податковим кодексом України. Надати працівникам ГУ ДФС в Миколаївській області у зв`язку із проведення цієї перевірки доступ до матеріалів кримінального провадження.

Дослідивши надані матеріали кримінального провадження, вислухавши думку слідчого вважаю, який просив призначити позапланову документальну перевірку, з метою встановлення відповідності дій службових осіб Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС в Миколаївській області діючому законодавству при визначені і сплати податків і зборів ФГ "Таніра", для встановлення об`єктивної істини по кримінальному провадженню, у зв`язку із чим, вважаю клопотання таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.75.1.2. ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

За правилами п.78.1.11 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності, в тому числі, рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Дослідивши надані матеріали, вислухавши думку слідчого, вважаю, що клопотання є обґрунтованим, оскільки отримана в процесі здійснення перевірки інформація може мати суттєве значення для встановлення істини у кримінальному провадженні № 42016150000000041, з метою повного, всебічного, неупередженого проведення досудового розслідування для встановлення обставин кримінального провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування. підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей,Ю висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Враховуючи викладене, з метою досягнення дієвості кримінального провадження,керуючись вимогами ст.ст.75 п.75.1,78 п.78.1.11 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 93 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СВ прокуратури Миколаївської області радника юстиції ОСОБА_3 , про призначення позапланової документальної перевіркиФГ «Таніра» (код 34203152) - задовольнити.

Призначити позапланову документальну перевірку ФГ «Таніра» (код 34203152) з питань дотримання вимог податкового, валютного, трудового та іншого законодавства за період 2012 2014 роки та січень 2015 року.

Проведення перевірки доручити працівникам ГУ ДФС в Миколаївській області у строки визначені Податковим кодексом України.

Надати працівникам ГУ ДФС в Миколаївській області у зв`язку із проведення цієї перевірки доступ до матеріалів кримінального провадження.

Тривалість проведення вказаної позапланової документальної перевірки за даною ухвалоюне повинна перевищувати строку, визначеного п. 82.2 ст. 82 Податкового Кодексу України.

Ухвала оскарженню не підлягає і набирає сили з моменту її проголошення.

Слідчий суддя Центрального районного

суду м. Миколаєва ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення29.07.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу59300801
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення позапланової документальної перевірки ФГ "Таніра

Судовий реєстр по справі —490/7534/16-к

Ухвала від 29.07.2016

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лагода К. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні