Постанова
від 26.07.2016 по справі 805/2031/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2016 р.                               Справа №805/2031/16-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 13:05

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., при секретарі Зикун Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Донецькій області до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

07 липня 2016 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішення про нарахування штрафу та пені прийнято з порушенням норм діючого законодавства, з огляду на те, що відповідно до вимог Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» штрафні та фінансові санкції за невиконання обов'язків платника єдиного внеску до суб'єкта не застосовуються. Просив визнати протиправним та скасувати рішення від 17.06.2016 року №0012411302/7013.

Представник позивача до суду з'явився, через службу діловодства суду надав заяву про розгляд справи без його участі, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача до суду з'явився, через відділ діловодства та документообігу суду надав заперечення в якому зазначив, що відповідно до вимог п.126. ст.126 Податкового кодексу України у разі несвоєчасної сплати узгодженого грошового зобов'язання, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу. Отже, з огляду на те, що позивачем несвоєчасно сплачені узгоджені зобов'язання, відповідачем правомірно винесено рішення. Просив відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

За таких обставин суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних в матеріалах справи доказів в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Донецькій області (код ЄДРПОУ 33577362, 84331, Донецька обл., місто Краматорськ, вул.. Ювілейна, будинок 62) зареєстроване у якості юридичної особи 10.11.1994 року, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зроблено запис, до 01.12.2014 року перебувало на обліку в ДПІ у Ворошиловському районі м.Донецька Донецької області, з 01.12.2014 року перереєстровано та взято на податковий облік у ДПІ м.Краматорська. 01.12.2014 року №0003881302/2933 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким застосовано: штраф у розмірі 6739,49 грн. (10% до 01.01.2015 року) за період з 21.08.2014 року по 01.12.2014 року, штраф у розмірі 10294,58 грн. (20% з 01.01.2015 року) за період з 21.01.2015 року по 29.10.2015 року, та пеню у розмірі 2357,51 грн.

Спірним питанням у справі, є правомірність винесення податковим органом рішення про нарахування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску позивачем.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування,умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу,що здійснює його збір та ведення обліку визначаєЗакон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року №2464-VI(далі -Закон №2464).

Згідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон №2464) платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.8 ст.9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені упункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Судом встановлено, що КП «Об'єднання парків культури та відпочинку» сплачувало єдиний внесок шляхом перерахування грошових коштів з рахунку ГУ ДКСУ у Донецькій області про що свідчать реєстри бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та платіжні доручення, а саме: №157 від 22.12.2014 року на суму 2105,80 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за грудень 2014 року); №160 від 22.12.2014 року на суму 21394,83 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за грудень 2014 року); №162 від 25.12.2014 року на суму 170,16 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за грудень 2014 року); №165 від 25.12.2014 року на суму 1715,83 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за грудень 2014 року); №127 від 16.09.2014 року на суму 810,00 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за 1 пол.вересня 2014 року); №130 від 16.09.2014 року на суму 7950,00 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за 1 пол.вересня 2014 року); №131 від 16.09.2014 року на суму 50,00 грн. (ЕСВ 8,41% із з/п за 1 пол.вересня 2014 року); №134 від 29.09.2014 року на суму 2075,61 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за 1 пол.вересня 2014 року); №137 від 29.09.2014 року на суму 20780,52 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за вересень 2014 року); №136 від 29.09.2014 року на суму 34,80 грн. (ЕСВ 8,41% із з/п за вересень 2014 року); №141 від 24.10.2014 року на суму 933,11 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за жовтень 2014 року); №144 від 24.10.2014 року на суму 9355,13 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за жовтень 2014 року); №145 від 24.10.2014 року на суму 12.44 грн. (ЕСВ 8,41% із з/п за жовтень 2014 року); №115 від 25.11.2014 року на суму 471,08 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за липень 2014 року); №117 від 25.11.2014 року на суму 4871,06 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за липень 2014 року); №120 від 26.11.2014 року на суму 1823,90 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за серпень 2014 року); №123 від 26.11.2014 року на суму 18123,45 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за серпень 2014 року); №124 від 26.11.2014 року на суму 62,00 грн. (ЕСВ 8,41% із з/п за серпень 2014 року); №147 від 28.11.2014 року на суму 1539,56 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за листопад 2014 року); №14 від 28.11.2014 року на суму 41,82 грн. (ЕСВ 2% із лік.листів за квітень-травень 2014 року); №150 від 28.11.2014 року на суму 15523,93 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за листопад 2014 року); №152 від 08.12.2014 року на суму 700,00 грн. (ЕСВ 3,6% із з/п за 1 пол.грудня 2014 року); №155 від 08.12.2014 року на суму 6897,00 грн. (ЕСВ 36,3% із з/п за 1 пол.грудня 2014 року).

Таким чином, судом встановлено, що позивачем - платником єдиного внеску, своєчасно не сплачені суми страхових внесків за липень 2014 року – жовтень 2014 року, грудень 2014 року – квітень 2014 року, липень – вересень 2015 року.

Водночас, Законом України №1669-VII від 02.09.2014р. «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», який набрав чинності 15.10.2014р. (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 9-3 такого змісту:

"9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

При цьому, єдиною умовою звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, - є перебування платника єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053“Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року № 1079“Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053”. Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Донецьк, м. Краматорськ Донецької області.

Тобто, у період невиконання обов'язків платника єдиного внеску позивач знаходився на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним устатті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція.

Також, слід зазначити, що позивачем до суду надано Сертифікат №6528 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) виданий 20.07.2016 року Донецької торгово-промисловою палатою, яким засвідчені форс-мажорні обставини щодо обов'язку платника податків, а саме сплати податків і зборів в строки та у розмірах, встановлених нормативно-правовими актами.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення від 17.06.2016 року №0012411302/7013 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску винесене Державною податковою інспекцією у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області є протиправним та підлягає скасуванню.

За таких обставин, суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв'язку з цим, на користь позивача підлягають стягненню витрати у вигляді судового збору в розмірі 1378 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Донецькій області до Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення задовольнити.

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області від 17.06.2016 року №0012411302/7013 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області на користь Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Донецькій області (ідентифікаційний код 33577362) судовий збір в сумі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп.

У судовому засіданні 26 липня 2016 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови. Повний текст постанови складено 29 липня 2016 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                   Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2016
Оприлюднено04.08.2016
Номер документу59314891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2031/16-а

Постанова від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 26.07.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні