Справа №820/4021/16
Україна
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
29 липня 2016 р. м. Харків
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Мар'єнко Л.М., розглянувши адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Харківський будівельний союз" до Департаменту реєстрації Харківської міської ради про скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту реєстрації Харківської міської ради, в якому просить суд: скасувати рішення державного реєстратора Харківського міського управління юстиції Харківської області Кулагіної Лариси Миколаївни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 21648953 від 28.05.2015, на підставі якого до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про інше речове право № 9830789 від 22.04.2015 про державну реєстрацію права оренди Приватного акціонерного товариства "Харківський будівельний союз" земельної ділянки, загальною площею 0,1789 га за адресою: м. Харків, вул. Малом'ясницька, 2 для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі ( кадастровий номер земельної ділянки 6310138800:02:005:0027), відкритого на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 626805863101.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Вказана позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушеннями вимог ст. 106 КАС України, з наступних підстав.
Відповідно до п.4 ч.1 ст. 106 КАС України, у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Відповідно до ч.1, 3 ст. 50 КАС України - сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Суд зазначає, що позивач, визначаючи відповідачем Департаменту реєстрації Харківської міської ради, фактично пред'являє вимоги до державного реєстратора Харківського міського управління юстиції Харківської області Кулагіної Лариси Миколаївни.
При цьому суд зазначає, що згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 №99 "Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги" передбачено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції України, зокрема, Харківське міське управління юстиції Харківської області
Наказом Міністерства юстиції України від 01.03.2016 № 572/5 "Про ліквідацію територіальних управлінь юстиції" ліквідовані як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції України, утворені ліквідаційні комісії територіальних управлінь юстиції та затверджено їх склад.
Відповідно до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" №835-VIII від 26.11.2015, який набрав чинності з 13.12.2015, повноваження з надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців передаються від територіальних органів Міністерства юстиції України до органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій.
Відповідно до підпункту 7 пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України 835-VIII від 26.11.2015 територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями реалізації повноважень у сфері державної реєстрації, але не пізніше 30 квітня 2016 року.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1395-р "Деякі питання надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено забезпечення Міністерством юстиції України з дня набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України щодо припинення надання послуг у сферах державної реєстрації на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції: фактичне припинення в одноденний строк надання органами державної ре єстрації, утвореними Міністерством юстиції, послуг у сферах державної реєст рації з одночасною передачею на розгляд виконавчих органів міських рад міст обласного значення, Київської міської, районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, що діють на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, заяв, що перебувають на розгляді у відповідному органі державної ре єстрації, утвореному Міністерством юстиції, з обов'язковим повідомленням зая вників про таку передачу; передачу у місячний строк виконавчим органам міських рад міст обласного значення, Київській міській, районним, районним у м. Києві державним адмініс траціям, що діють на території відповідної адміністративно-територіальної оди ниці, реєстраційних справ; ведення органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юсти ції, реєстраційних справ до припинення надання такими органами послуг у сфе рах державної реєстрації на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Згідно з ч.1 ст.108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 КАС України, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Враховуючи, що предметом розгляду справи є оскарження рішення державного реєстратора Харківського міського управління юстиції Харківської області Кулагіної Лариси Миколаївни, а Харківське міське управління юстиції на даний час вже не наділене повноваженнями, щодо надання послуг у сфері державної реєстрації, водночас беручи до уваги приписи п.4 ч.1 ст. 106 КАС України, з метою усунення недоліків позовної заяви, позивачу необхідно уточнити склад відповідачів по справі, зазначивши другим відповідачем названого суб'єкта - державного реєстратора, одночасно виконавши вимоги ч.3 ст. 106 КАС України.
Керуючись ст. ст. 106, 108, 165, 186 КАС України, суд ,-
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Харківський будівельний союз" до Департаменту реєстрації Харківської міської ради про скасування рішення - залишити без руху.
Надати позивачу термін для усунення недоліків позовної заяви - п'ять днів з моменту отримання ухвали.
Повідомити позивачу про необхідність виправити зазначені недоліки адміністративної позовної заяви. Роз'яснити, що інакше позовна заява буде вважатися неподаною та йому повернута.
Копію даної ухвали направити особі, що звернулась із адміністративним позовом.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня її проголошення. У разі якщо ухвалу постановлено у письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2016 |
Оприлюднено | 03.08.2016 |
Номер документу | 59319857 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні