Постанова
від 29.07.2016 по справі 826/18116/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 липня 2016 року скорочене провадження № 826/18116/15

Суддя Окружного адміністративного суду м. Києва Арсірій Р.О. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Київського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості 1 695,87 грн

Київський міський центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою про стягнення з ОСОБА_1 стягнення заборгованості в сумі 1695,87 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що ОСОБА_1 перебуваючи на обліку в Солом'янському районному центрі зайнятості в м. Києві, набувши статусу безробітного не повідомив відомості про обставини, що впливають на умови виплати йому матеріального забезпечення. А саме відповідач перебував у трудових відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрфінанси» та отримував за вказаним місцем роботи дохід, про що орган державної служби зайнятості у відповідності до законодавчо встановлених порядку не повідомив. Таким чином, знехтувавши своїм обов'язком щодо повідомлення про наявність трудових відносин та/або надання послуг за договором цивільно-правового характеру з отриманням сум доходів під час перебування на обліку в районному центрі зайнятості, відповідач незаконно отримав допомогу по безробіттю на загальну суму 1 695,87 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.10.2015 відкрито скорочене провадження у справі та запропоновано відповідачу, в разі невизнання адміністративного позову, у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та докази на підтвердження цих заперечень або заяву про визнання позову.

Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав.

За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, Окружний адміністративний суд м. Києва , встановив:

Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000, Законом України «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991, Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, наказом Державної податкової адміністрації України № 60/62 від 13.02.2009, постановою Правління Пенсійного фонду України № 7-1, від 13.02.2009 Постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 20.03.2013, якою затверджено Порядок реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу.

Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначає Закон України «Про зайнятість населення» (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно із пункту 1 частини 1 статті 43 Закону України «Про зайнятість населення» статусу безробітного може набути, зокрема, особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування. Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, визначається Кабінетом Міністрів України (ч. 2 ст. 43 цього Закону).

Так, пунктом 3 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 20.03.2013 № 198 (надалі - Постанова № 198) передбачено, що реєстрація безробітних, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні (далі - реєстрація), проводиться територіальним органом незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування.

Статус безробітного надається особам, які зазначені у частині першій статті 43 Закону України «Про зайнятість населення», з першого дня реєстрації у територіальному органі на підставі заяви за формою, затвердженою Мінсоцполітики, у разі відсутності підходящої роботи, підбір якої здійснюється відповідно до статті 46 зазначеного Закону. (п. 5 Постанови № 198).

Як вбачається з наявних у справі документів, ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) був зареєстрований 10.04.2014 в Солом'янському районному центрі зайнятості в м. Києві як такий, що шукає роботу, та подав заяву про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення ним питання працевлаштування.

Наказом Солом'янського районного центру зайнятості в м. Києві № НТ 140417 від 17.04.2014 відповідачу надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю з 17.04.2014 відповідно до частини 2 статті 43 Закону України «Про зайнятість населення» та статей 22 - 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Відповідно до Порядку обміну інформацією між Державною податковою адміністрацією України, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Державної податкової адміністрації України № 259/407 від 12.07.2006 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.07.2006 за № 876/12750, здійснюється обмін інформацією між Державною податковою адміністрацією України, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання роботи за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом та під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими угодами, ведення особистого селянського господарства, отримання пенсії. Даний обмін інформацією здійснюється з метою перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та визначення розміру матеріального забезпечення.

В процесі звірки отриманих даних з файлу (в електронному вигляді) Державної податкової інспекції з інформацією щодо розслідування страхових випадків за 4 квартал 2014 року виявлено, що під час перебування на обліку в Солом'янському районному центрі зайнятості ОСОБА_1 перебував в трудових відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрфінанси» (ЄДРПОУ 34967148).

З метою підтвердження інформації Солом'янським районним центром зайнятості було здійснено перевірку в Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрфінанси», про що свідчить Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 695 від 02.07.2015. Під час перевірки виявлено, що ОСОБА_1 отримав винагороду за період з 11.12.2014 по 21.12.2014, вчиняючи дії на користь зазначеного товариства відповідно до договору надання послуг № 646/21-14 від 11.12.20104 з терміном дії з 11.12.2014 до 09.04.2015 та згідно з актом виконаних робіт від 31.12.2014.

Пунктом 4 частини 2 статті 44 Закону України «Про зайнятість населення» зареєстровані безробітні зобов'язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону (зокрема, п. 1 зайнятість особи).

Відповідно до частини 3 статті 44 закону України «Про зайнятість населення» відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

В період перебування на обліку в Солом'янському районному центрі зайнятості та отримання допомоги по безробіттю ОСОБА_1 виконував оплачувану роботу (надавав послуги) в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Укрфінанси», про що не повідомив центр зайнятості.

Таким чином, під час перебування на обліку в центрі зайнятості та отримання допомоги по безробіттю, відповідач отримував дохід, чим порушив чинне законодавство.

Згідно довідки розрахунку витрат коштів нарахованих на випадок безробіття № 4260 від 06.08.2015 ОСОБА_1 була нарахована та виплачена допомога по безробіттю у розмірі 1 695,87 грн. за період з 11.12.2014 по 30.12.2014.

ОСОБА_1 направлено повідомлення № 3654 від 03.07.2015 про необхідність добровільно повернути незаконно отримані кошти протягом 15 календарних днів у розмірі 1 695,87 грн. Повідомлення № 3654 від 03.07.2015 вручено 10.07.2015 відповідно до копії повідомлення про вручення поштового відправлення, однак відповідачем не було вчинено жодних дій щодо повернення коштів.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, в тому числі докази щодо оскарження вищевказаних рішень та дій працівників органів державної служби зайнятості у встановленому законодавством порядку, відповідач суду не надав.

В силу частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

Оскільки станом на момент розгляду справи в суді незаконно отримані відповідачем кошти не повернуті, вимоги центру зайнятості не виконані, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення адміністративного позову у повному обсязі та стягнення з відповідача на користь Київського міського центру зайнятості незаконно отримані кошти в розмірі 1695,87 грн.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 69, 158-163, 183-2, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Київського міського центру зайнятості задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Київського міського центру зайнятості кошти в розмірі 1695,87 грн. (одну тисячу шістсот дев'яносто п'ять гривень 87 коп.).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.07.2016
Оприлюднено03.08.2016
Номер документу59346082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/18116/15

Постанова від 29.07.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні