ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
27 липня 2016 р. Справа № 903/441/16
за позовом Державного комунального підприємства "Луцьктепло"
до відповідача: ОСОБА_1 обласного відділення Всеукраїнського об'єднання ветеранів
про стягнення 25 156,57 грн.,
ПРЕДСТАВНИКИ:
від позивача: ОСОБА_2, дов.№2543/08 від 01.06.2016 року
від відповідача: н/з
Права та обов 'язки учаснику судового процесу роз 'яснені відповідно до ст. ст. 20, 22 ГПК України.
Відводу складу суду не заявлено.
Клопотання про фіксацію судового процесу технічними засобами не поступало.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Суть: Позивач - Державне комунальне підприємство "Луцьктепло" ставив вимогу стягнути з відповідача ОСОБА_1 обласного відділення Всеукраїнського об'єднання ветеранів 34 639,10 грн., з яких 14 261,19 грн. послуги по теплопостачанню, 14 261,19 грн. пеня, 5 413,07 інфляційні, 703,65 грн. 3% річних.
В обґрунтування заявленої вимоги посилається на укладений між державним комунальним підприємством "Луцьктепло" та ОСОБА_1 обласним відділенням Всеукраїнського об'єднання ветеранів договір №1-90 від 01.12.2001 року, на виконання якого позивач поставив відповідачу теплову енергію з жовтня 2012 по квітень 2014 на суму 6 587,51 грн.
Відповідно до ЗУ "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії" від 10.04.2015 №1198-VII повноваження по встановленню тарифу на послуги з централізованого опалення вилучено зі сфери компетенції органів місцевого самоврядування та віднесено до повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. У зв'язку з цим, тариф на послугу, встановлений рішенням виконавчого комітету №261-1 від 23.04.2014 року є не чинним.
Нового тарифу на послугу з централізованого опалення для бюджетних установ, організацій та інших споживачів Національною комісією затверджено не було. Постановою Національної комісії від 15.05.2014 року № 501 установлено ДКП "Луцктепло" тарифи на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб бюджетних установ та інших споживачів (крім населення) - 976,40 грн. (без ПДВ) за 1 Гкл.
Тому всі організації, які проводили розрахунок за надання послуг по теплопостачанню згідно з загальною опалювальною площею повинні перейти на розрахунок за спожиту теплову енергію по тепловому навантаженню, а договір на надання послуг по теплопостачанню №1-90 від 01.02.2001 року із змінами та доповненнями втратив чинність.
Між тепловою організацією та Споживачем мав бути укладений договір купівлі-продажу (постачання) теплової енергії, але відповідач ухиляється від його укладення.
Система опалення житлового будинку по вул. Ковельській, 4 у м. Луцьку є централізованою та при включенні опалення автоматично опалення здійснюється у всіх приміщеннях зазначеного будинку.
Впродовж опалювального періоду з 23.10.2014 року по 23.04.2015 року позивач здійснював подачу теплової енергії у житлові будинки, в яких розміщуються приміщення, що використовуються відповідачем.
Так за період з 01.11.2014 року по 30.04.2016 року включно, відповідачем спожито теплової енергії на суму 7 673,68 грн.
Таким чином, загальна заборгованість відповідача за спожиту енергію за період з 01.10.2012 по 01.05.2016 року складає 14 261,19 грн.
На суму заборгованості згідно ч. 3 ст. 13 ЗУ "Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне виконання плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій" №686-XIV нарахована пеня в розмірі 1% від суми простроченого платежу за період з 21.12.2015 по 31.05.2016 року, що становить 14 261,19 грн.
Згідно ст. 625 ЦК України, за весь період прострочення, а саме з жовтня 2012 по лютий 2016 року нараховано інфляційні в сумі 5 413,07 грн., а також 3% річних в сумі 703,65 грн. з жовтня 2012 по березень 2016 року.
Позивач подав заяву про зменшення позовних вимог, згідно якої просить стягнути заборгованість за послуги теплопостачання в сумі 14261,19 грн., пеню в розмірі 4778,66 грн., інфляційні в сумі 5413,07 грн., 3% річних - 703,65 грн., до заяви долучив відповідний розрахунок. Право на зменшення позовних вимог надано ст.22 ГПК України, тому суд розглядає спір на суму 25 156,57 грн.
Відповідач пояснень по суті заявлених вимог не представив. Ухвали суду від 05.07.2016 року та 19.07.2016 року повернулись без вручення адресату із відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".
В п.3.9.1 Постанови Пленуму ВГСУ від 26.12.2011 року №18 вказано, що особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК.
Тому якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації-адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Виходячи з зазначеного, суд розглядає спір за наявними в справі матеріалами відповідно до положень ст.75 ГПК України.
З матеріалів справи, пояснень представника позивача вбачається, що 01.12.2001 року за №1-90 між державним комунальним підприємством «Луцьктепло» та відповідачем був укладений договір на надання послуг по теплопостачанню (надалі - Договір), Відповідно до п.1.1 Договору повивач надає відповідачу послуги по теплопостачанню, а відповідач приймає та оплачує їх на умовах і в терміни, передбачені Договором та додатками до нього. До договору вносились зміни згідно договору від 01.03.2005 року. Пунктом 5.1. Договору обумовлено, що даний Договір вступає в силу з 01.12.2001 р. і діє до 01.12.2002р. з щорічним продовженням на наступний рік, якщо за місяць до закінчення строку дії Договору не поступила заява про його перегляд або відмову однієї з Сторін. Пунктом 3.1. Договору встановлено, що споживач оплачує Теплопостачальній організації вартість наданих йому послуг по чинних тарифах, при відсутності приладів обліку - на підставі розрахунків відповідно до обсягів загальної площі, розрахунки оформляються додатком №1 до Договору. У період з жовтня 2012р. по квітень 2014р. застосовувались тарифи затверджені рішеннями виконавчого комітету Луцької міської ради.
На виконання Договору позивачем з жовтня 2012р. по квітень 2014р. поставило відповідачу теплову енергію на суму 6587 гри. 51 коп., про що виставлено для оплати рахунки, які одночасно є актами приймання-передачі теплової енергії: №1405 від 30.10.2012 року; № 945 від 26.11.2012 току; №1115 від 13.12.2012 року: №1291 від 21.03.2013 року: №1015 від 1.3.02.2013 року; №1015 від 14.03.2013 року; №1018 від 17.04.2013 року; №514 від 15.10.2013 року; №1543 від 28.11 2013 року; №1117 від 17.12.2013 року; №1201 від 25.01.2014 року; № 1083 від 202.2014 року: №1038 від 21.03.2014 року; №1087 від 24.04.2014 року.
Нового тарифу на послугу з централізованого опалення для бюджетних установ, організації та інших споживачів Національною комісією затверджено не було. Постановою Національної комісії від 16.05.2014 р. № 501 установлено ДКП «Луцьктепло» тарифи на "теплову енергію. її виробництво, транспортування, постачання для потреб бюджетннх установ та інших споживачів (крім населення)- 976.40грн (без ПДВ) за 1 Гкл. Всі організації, які проводили розрахунок за надання послуг по теплопостачанню згідно з загальною опалювальною площею переходять на розрахунок за спожиту теплову енергію по тепловому навантаженню. Таким чином, Договір на надання послуг по теплопостачанню № 1-90 від 01.12.2001 року із змінами та доповненнями втратив чинність.
Як зазначає позивач, система опалення житлового будинку по вул. Ковельській, буд. 4 у м. Луцьку є централізованою тому при включенні системи опалення, автоматично опалення здійснюється у всіх приміщеннях зазначеного будинку.
Відповідач договір купівлі-продажу (постачання) теплової енергії на потреби опалення належного йому нежитлових приміщень з ДКП «Луцьктепло» не укладав.
Впродовж опалювального періоду з 23.10.2014 р. по .23.04.2015 р. позивачу здійснено подачу теплової енергії у житлові будинки, в яких розміщено приміщення, що використовуються відповідачем.
Тому за період з 01.11.2014 р. по 30.04.2016 р. включно відповідачем було спожито теплової енергії на суму 7673 гри. 68 коп., про що виставлено для оплати рахунки, які одночасно є актами приймання-передачі теплової енергії: №1045 від 17.11.2.014 року; №1093 від 19.12.2014 року; №1338 від 29.01.2015 року; №1147 від 19.02.2015 року; №1018 від 17.03.2015 року; №1288 від 28.04.20.5 року; №1241 від 28.10.2015 року; №1008 від 17.11.2015 року; №777 від 23.12.2015 року: №160 від 26.01.2016 року; №765 від 29.02.2016 року; №1631 від 22.03.2016 року № 16 від 14.04.2016 року.
Згідно ст. 1 Закону України «Про теплопостачання», теплова енергія - товарна продукція, що виробляється на об'єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу. На підставі ст.24 Закону України «Про теплопостачання» основними обов'язками споживача теплоенергії є своєчасне укладання договору з теплопостачальною організацією та щомісячна оплата за фактично о триману теплову енергію.
Згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). від 28.11.2014 р. №626 установлено ДКП «Луцьктепло» з 01.12.2014 року тариф па теплову енергію для потреб бюджетних установ, релігійних організацій та інших споживачів (крім населення) - 1164,54 грн. (без ПДВ).
Згідно з Постановою № 260 від 27.02.20!5року Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) з 31.03.2015року встановлено тариф на теплову енергію для потреб бюджетних установ та інших споживачів (крім населення) 1652,84 грн. (без ПДВ).
Згідно з Постановою № 1134 від 31.03.2015року Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) з 01.04.2015 року встановлено тариф на теплову енергію для потреб бюджетних установ та інших споживачів (крім населення) - 1428,47 грн. (без ПДВ).
Згідно з п.1 Постанови КМУ від 03.10.2007 р. №. 1198 «Про затвердження Правил користування тепловою енергією», правила користування тепловою енергією визначають взаємовідносини між теплопостачальними організаціями та споживачами теплової енергії. Пунктом 3 Правил передбачено, що споживач теплової енергії - це фізична особа, яка є власником будівлі або суб'єктом підприємницької діяльності, чи юридична особа, яка використовує теплову енергію відповідно до договору.
Пунктом 20 Правил користування тепловою енергією №1198 передбачено, що у разі відсутності, пошкодження та/або неправильної роботи приладів комерційного обліку оплата здійснюється відповідно до визначених у договорі навантажень з урахуванням середньомісячної фактичної температури теплоносія в теплових мережах теплопостачальної організації, середньомісячної температури зовнішнього повітря та кількості годин (діб) роботи тепловикористального обладнання в розрахунковому періоді. Таким чином, щомісяця до уваги береться фактична температура місяця, що передує розрахунковому (наприклад, у грудні - листопаді і т.п.) згідно з довідками ОСОБА_1 гідрометеоцентру та кількість діб роботи тепловикористального обладнання в розрахунковому періоді.
Згідно п. 40 Правил №1198, споживач теплової енергії зобов'язаний дотримуватися вимог нормативно-технічних документів та договору, вчасно проводити розрахунки за спожиту теплову енергію.
Державним комунальним підприємством «Луцьктепло» було направлено проект договору купівлі-продажу (постачання) теплової енергії, що підтверджується листом №5624/13 від 30.10.2014р. Однак, ОСОБА_1 обласним відділенням всеукраїнського об'єднання ветеранів договір купівлі-продажу (постачання) теплової енергії не було підписано.
Позивач надіслав відповідачу претензію № 3309/14 від 19.05.2015р. з вимогою про сплату вартості отриманої теплової енергії на суму 21407,43 грн. до 01.06.2015р. Відповідачем оплата не була проведена.
Відповідно до ст.19 Закону України «Про теплопостачання» теплотранспортуюча організація не має права відмовити споживачу теплової енергії у забезпеченні його тепловою енергією за наявності технічних можливостей на приєднання споживача до теплової мережі, а споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію.
Таким чином, позивач не мав ніякої технічної можливості не надавати теплову енергію в приміщення, що розташовані за адресою: м. Луцьк, вул. Ковельська. 4. оскільки система опалення нежитлового приміщення відповідача є невід'ємною частиною системи опалення всього відповідного будинку.
Бездоговірне споживання теплової енергії не є правовою підставою для звільнення споживача (в даному спорі - відповідача) від її оплати.
Відповідно до п.18 Правил №630 розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.
Відповідно до ч. 2 ст.193 ГК України порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Відповідно до ч.1 ст.546 ЦК України виконання .зобов'язання, зокрема, може забезпечуватися неустойкою.
За змістом ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, яке боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання, Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
За змістом ч.3 ст.1 Закону України №686-ХІV «Про відповідальність суб'єктів підприємницької, діяльності за несвоєчасне виконання плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій» суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують нежилі будинки і приміщення, належні їм на праві власності або орендовані ними на підставі договору, для провадження своєї діяльності за несвоєчасні розрахунки за спожиті комунальні послуги сплачують пеню в розмірі 1% від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, якщо інший розмір не встановлено угодою сторін, але не більше 100% загальної суми боргу.
Згідно розрахунку позивача долученого до заяви про зменшення суми позову сума пені складає 4778,66 грн.
Однак, враховуючи статус відповідача, суд використовуючи право надане ст.83 ГПК України, зменшує нараховану позивачем пеню та стягує її з відповідача в сумі 47,79 грн.
За невиконання боржником обов'язку з оплати за спожиті послуги, допущенням прострочення, відповідно до ст. 625 Цивільного Кодексу України, боржник зобов'язаний сплатити суму боргу з врахуванням встановленого індексу інфляції за весь" час прострочення, а також три відсотки річних з простроченої суми, якщо законом або договором не встановлений інший розмір процентів.
Згідно розрахунку позивача сума інфляційних становить 5 413,07 грн., 3% річних - 703,65 грн.
Враховуючи те, що надані послуги теплопостачання на суму 14 261,29 грн. підтверджено матеріалами справи, які відповідачем не оспорено, інфляційні та 3% річних, нараховано відповідно до чинного законодавства, вимога позивача підставна і підлягає задоволенню.
Оскільки спір до суду доведений з вини відповідача, судові витрати по справі згідно ст.49 ГПК України слід покласти на нього.
Керуючись ст.ст.193 ГК України, ст.ст. 546,549,625 ЦК України, ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -
вирішив:
1. Позов задоволити частково.
2.Стягнути з ОСОБА_1 обласного відділення Всеукраїнського обєднання ветеранів (м.Луцьк, вул.Ковельська, 4, ЄДРПОУ25093072) в користь Державного комунального підприємства «Луцьктепло» (43005, м.Луцьк, вул.Гулака-Артемовського, 20, ЄДРПОУ 30391925) 25 156,57 грн., з яких 14 261,19 грн. послуги по теплопостачанню, 47,79 грн. пеня, 5 413,07 інфляційні, 703,65 грн. 3% річних., а також 1 378,00 грн. витрат по оплаті судового збору.
3. В стягненні пені на суму 4730,87 грн. відмовити.
4.Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повний текст рішення складено
01.08.2016
Суддя С. В. Костюк
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2016 |
Оприлюднено | 04.08.2016 |
Номер документу | 59346137 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Костюк Софія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні