Ухвала
від 01.08.2016 по справі 815/3753/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3753/16

УХВАЛА

          01 серпня 2016 року                                                                       м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Корой С.М., розглянувши матеріали адміністративного позову управління Пенсійного фонду України у Тарутинському районі Одеської області до приватного підприємства «Приватне сільськогосподарське підприємство «Кришталь» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,-

                                                  ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Тарутинському районі Одеської області до приватного підприємства «Приватне сільськогосподарське підприємство «Кришталь» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах з приватного підприємства «Приватне сільськогосподарське підприємство «Кришталь» (код ЄДРПОУ 31851814) у розмірі 10158 гривень 42 копійки на користь управління Пенсійного фонду України у Тарутинському районі Одеської області (код ЄДРПОУ 24528467) на р/р 25600301004008 у Тарутинському ВБВ № 1015/0401 АТ «Ощадбанк», МФО 328845.

Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Згідно з приписами ч.3 ст.106 КАС України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України “Про судовий збір” судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Положеннями ч.3 ст. 4 Закону України “Про судовий збір” передбачено, що за подання до адміністративного суду позову майнового характеру, який подано юридичною особою судовий збір сплачується за ставкою судового збору - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати та за подання позову немайнового характеру, який подано юридичною особою – 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Позивачем у позовній заяві викладено клопотання про звільнення управління Пенсійного фонду України у Тарутинському районі Одеської області від сплати судового збору.

Питання про відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регулюється Законом України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 року. Відповідно до ст. 8 вказаного Закону: враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судовому збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Зазначене положення закону кореспондується з приписами ч. 1 ст. 88 КАС України, а саме: суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Єдиною підставою для звільнення, розстрочки, відстрочки від сплати судового збору є незадовільний майновий стан сторони, тобто фізичної або юридичної особи. Звільнення сторони від сплати судового збору є правом, а не обов'язком суду. При цьому, клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в позовній заяві, яка подаються до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.

Позивач в обґрунтування свого клопотання зазначає, що кошти Пенсійного фонду формуються переважно за рахунок страхових внесків та можуть використовуватися тільки на цілі передбачені ст. 73 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Згідно ч. 2 ст. 73 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» забороняється використання коштів Пенсійного фонду на цілі, не передбачені цим Законом.

Позивач зазначив, що бюджет управління Пенсійного фонду України на 2016 рік не затверджено.

Виходячи з системного аналізу ст.ст. 55, 129 Конституції України, ст.ст. 6,7 КАС України судові витрати не повинні бути перешкодою для доступу всіх осіб незалежно від їх майнового стану, що відповідає гарантуванню принципу рівності.

Оскільки управління Пенсійного фонду України в Тарутинському районі Одеської області не має можливості сплатити судовий збір у зв'язку з відсутністю коштів, призначених на цю мету, відповідно до ч. 2 ст.8 Закону України «Про судовий збір» просить звільнити управління Пенсійного фонду України в Тарутинському районі Одеської області від сплати судового збору.

Позивачем не надано до суду жодних доказів на підтвердження обставин викладених в обґрунтування клопотання про звільнення від сплати судового збору.

Розглянувши вказане клопотання позивача та наведені доводи, суддя дійшов висновку, що у його задоволенні слід відмовити, оскільки відсутність бюджетного фінансування не є підставою для звільнення позивача від законодавчо встановленого обов'язку зі сплати судового збору. Дана позиція також збігається із висновками Європейського суду з прав людини у справі «Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України» від 18 жовтня 2005 року. Таку ж позицію викладено у Постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України від 5 лютого 2016 року № 2 «Про судову практику застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» у редакції Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору».

Оскільки, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання позивача про звільнення його від сплати судового збору, а позивач не надав до суду документ про сплату судового збору у встановленому приписами Закону України “Про судовий збір” порядку, суддя приходить до висновку, що поданий адміністративний позов не відповідає приписам КАС України.

Згідно зі ст.108 КАС України суддя, встановивши, що адміністративний позов подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

Недоліки повинні бути усунені шляхом надання до суду документу про сплату судового збору.

Враховуючи вищевикладене, суддя дійшов висновку, що адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Тарутинському районі Одеської області до приватного підприємства «Приватне сільськогосподарське підприємство «Кришталь» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій слід залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.

Керуючись ст.ст. 105, 106, 108, 109, 160, 165 КАС України, суддя, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання позивача про звільнення управління Пенсійного фонду України у Тарутинському районі Одеської області від сплати судового збору – відмовити.

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Тарутинському районі Одеської області до приватного підприємства «Приватне сільськогосподарське підприємство «Кришталь» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій – залишити без руху.

Повідомити позивача про необхідність усунення недоліків у строк 10 серпня 2016 року та роз'яснити, що у разі не усунення у визначений судом термін недоліків, позов буде повернуто позивачу.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги в п'ятиденний строк з дня отримання копії ухвали.

          Ухвала набирає законної сили в порядку та у строки, встановлені ст. 254 КАС України.

Суддя С.М. Корой

          

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2016
Оприлюднено08.08.2016
Номер документу59375423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3753/16

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

Ухвала від 01.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні