ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 липня 2016 року м.ПолтаваСправа № 816/915/16
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Удовіченка С.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Кисличенко О.В.,
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків № 82 до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
13 червня 2016 року Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків № 82 (надалі - позивач, ОСББ № 82) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі - відповідач, Кременчуцька ОДПІ) про визнання протиправним та скасування:
- рішення від 03 липня 2015 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій в розмірі 812,70 грн та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в розмірі 44,00 грн;
- рішення від 04 березня 2016 року № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкцій в розмірі 467,99 грн та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в розмірі 26,49 грн;
- вимоги від 04 березня 2016 року № Ю - 61-17/174 про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску в розмірі 856,67 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що на виконання вимог Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" ОСББ № 82 своєчасно та у повному обсязі сплачено єдиний соціальний внесок (надалі - ЄСВ) за період з 21 січня 2015 року по 01 квітня 2015 року, а також за період з 22 грудня 2015 року по 02 березня 2016 року. Вказував, що підприємство позивача виконало свій обов'язок шляхом своєчасного подання звітів про нарахування та сплату ЄСВ та платіжних доручень до банку, які були проведені банком в той же день.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, в письмових запереченнях просив розгляд справи провести без його участі. За змістом письмових заперечень просив відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки кошти в рахунок сплати єдиного внеску за період з 21 січня 2015 року по 01 квітня 2015 року, а також за період з 22 грудня 2015 року по 02 березня 2016 року від ОСББ № 82 несвоєчасно надійшли до бюджету, тому позивачем порушено п. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що ОСББ № 82 є юридичною особою (код ЄДРПОУ 25717779), перебуває на податковому обліку в Кременчуцькій ОДПІ з 21.10.1999 за № 5075 (а.с. 181-182) та є платником єдиного внеску.
У період листопад 2014 року - червень 2016 року позивачем до Кременчуцької ОДПІ подавались звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування:
- за листопад 2014 року терміном сплати 20.12.2014 в розмірі 1354,50 грн. (а.с. 183-189);
- за грудень 2014 року (вх. № НОМЕР_3 від 12.01.2015) терміном сплати 20.01.2015 в розмірі 2 708,99 грн (а.с. 190-196);
- за січень 2015 року (вх. № НОМЕР_4 від 10.02.2015) терміном сплати 20.02.2015 в розмірі 1976,98 грн (а.с. 100-103);
- за лютий 2015 року (вх. № НОМЕР_5 від 05.03.2015) терміном сплати 20.03.2015 в розмірі 1354,50 грн (а.с. 104-108);
- за березень 2015 року (вх. № НОМЕР_6 від 03.04.2015) терміном сплати 20.04.2015 в розмірі 0,00 грн (а.с. 109-112);
- за квітень 2015 року (вх. № НОМЕР_7 від 14.05.2015) терміном сплати 20.05.2015 в розмірі 1 354,50 грн (а.с. 114-116);
- за травень 2015 року (вх. № НОМЕР_8 від 09.06.2015) терміном сплати 22.06.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 117-122);
- за червень 2015 року (вх. № НОМЕР_9 від 01.07.2015) терміном сплати 20.07.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 123-128);
- за липень 2015 року (вх. № НОМЕР_10 від 11.08.2015) терміном сплати 20.08.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 129-133);
- за серпень 2015 року (вх. № НОМЕР_11 від 07.09.2015) терміном сплати 21.09.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 134-138);
- за вересень 2015 року (вх. № НОМЕР_12 від 09.10.2015) терміном сплати 20.10.2015 в розмірі 1 382,21 грн (а.с. 139-143);
- за жовтень 2015 року (вх. № НОМЕР_13 від 09.11.2015) терміном сплати 20.11.2015 в розмірі 1 382,21 грн (а.с. 144-148);
- за листопад 2015 року (вх. № НОМЕР_14 від 10.12.2015) терміном сплати 21.12.2015 в розмірі 1 439,97 грн (а.с. 149-152);
- за грудень 2015 року (вх. № НОМЕР_15 від 12.01.2016) терміном сплати 20.01.2016 в розмірі 1 382,21 грн (а.с. 153-156);
- за січень 2016 року (вх. № НОМЕР_16 від 15.02.2016) терміном сплати 22.02.2016 в розмірі 754,73 грн (а.с. 157-160);
- за лютий 2016 року (вх. № НОМЕР_17 від 10.03.2016) терміном сплати 21.03.2016 в розмірі 728,54 грн (а.с. 161-165);
- за березень 2016 року (вх. № НОМЕР_18 від 11.04.2016) терміном сплати 20.04.2016 в розмірі 800,80 грн (а.с. 166-170);
- за квітень 2016 року (вх. № НОМЕР_19 від 05.05.2016) терміном сплати 20.05.2016 в розмірі 800,80 грн (а.с. 210-213);
- за травень 2016 року (вх. № НОМЕР_20 від 07.06.2016 ) терміном сплати 21.06.2016 в розмірі 808,50 грн (а.с. 217-220).
У зв'язку з порушенням строків сплати зобов'язання по ЄСВ відповідачем встановлено порушення позивачем п. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (надалі - ЗУ "Про ЄСВ") 03.07.2015 Кременчуцькою ОДПІ винесено рішення № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій в розмірі 812,70 грн та нарахування пені в розмірі 44,00 грн за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.01.2015 до 01.04.2015 (а.с. 91).
Як вважає контролюючий орган, відповідно до частини шостої статті 25 ЗУ "Про ЄСВ" суми недоїмки, штрафних санкцій та пені погашаються за рахунок надходжень від платника єдиного внеску в порядку календарної черговості їх виникнення, за ОСББ № 82 станом на 25.11.2015 обліковувалася переплата в розмірі 0,02 грн, а з урахуванням вищезазначеного рішення за відповідачем станом на 26.11.2015 обліковувалася недоїмка у сумі 856,68 грн, яку погашено лише платіжним дорученням від 02.12.2015 № 53 на суму 1 439,98 грн.
Згідно письмових заперечень відповідача, переплата станом на 21.12.2015 становила 583,30 грн. По звіту за листопад 2015 року № НОМЕР_14 від 10.12.2015 сума нарахувань становила 1 439,97 грн, граничний термін сплати 21.12.2015, несвоєчасно сплачено 28.12.2015 єдиний внесок в сумі 856,67 грн, штрафна санкція (20 %) становить 171,33 грн, пеня 6,00 грн.
Переплата станом на 20.01.2016 становила 525,54 грн. По звіту за грудень 2015 року № НОМЕР_15 від 12.02.2015 сама нарахувань 1 382,21 грн, граничний термін сплати 20.01.2016, несвоєчасно сплачено 03.02.2016 єдиний внесок в сумі 754,73 грн, штрафна санція (20 %) становить 150,95 грн, пеня 10,57 грн; 02.03.2016 єдиний внесок в сумі 101,94 грн, штрафна санкція (20 %) становить 20,39 грн, пеня 04,28 грн.
Недоїмка станом на 22.02.2016 становила 101,94 грн. По звіту за січень 2016 року № НОМЕР_16 від 15.02.2016 сума нарахувань 754,73 грн, граничний термін сплати 22.02.2016, несвоєчасно сплачено 02.03.2016 єдиний внесок в сумі 626,60 грн, штрафна санція (20 %) становить 125,32 грн, пеня 5,64 грн.
За даними контролюючого органу протягом січня - лютого 2016 року ОСББ № 82 згідно поданих звітів нараховано ЄСВ в сумі 2 136,94 грн, а сплачено у відповідному періоді лише 754,73 грн, заборгованість станом на 29.03.2016 становила 856,67 грн, а тому першим сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного соціального внеску від 04.03.2016 № Ю-61-17/174 в сумі 856,67 грн (а.с. 77).
Також, Кременчуцькою ОДПІ винесено рішення № НОМЕР_2 від 04.03.2016 про застосування штрафних санкцій в розмірі 467,99 грн та нарахування пені в розмірі 26,49 грн за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 22.12.2015 до 02.03.2016 (а.с. 93).
В матеріалах справи містяться скарги ОСББ № 82 до Головного управління ДФС у Полтавській області та Державної фіскальної служби України на вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного соціального внеску від 04.03.2016 № Ю-61-17/174 та рішення № НОМЕР_2 від 04.03.2016 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 22.12.2015 до 02.03.2016, за результатами розгляду яких оскаржувані рішення залишено без змін (а.с.59-67).
Позивач не погодився з винесеними рішенням № НОМЕР_1 від 03.07.2015, вимогою № Ю-61-17/174 від 04.03.2016, рішенням № НОМЕР_2 від 04.03.2016 у зв'язку з чим оскаржив їх до суду.
Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов до наступних висновків.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 ЗУ "Про ЄСВ" єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
ОСББ № 82 є платником єдиного внеску у розумінні пункту 1 частини першої статті 4 ЗУ "Про ЄСВ".
Пунктом 1 частини другої статті 6 цього Закону передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Збір та ведення обліку єдиного внеску здійснюється, зокрема, за принципами законодавчого визначення умов і порядку його сплати, обов'язковості сплати та відповідальності платників єдиного внеску за порушення норм цього Закону, а також за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов'язків (ст. 3 ЗУ "Про ЄСВ").
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частини 7, 8, 12 статті 9 ЗУ "Про ЄСВ").
Статтею 25 вказаного Закону встановлені заходи впливу, які можуть застосовувати органи доходів і зборів у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платниками єдиного внеску, а саме:
- на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (п. 10);
- орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції, зокрема, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску (п. 14 ст. 25 ЗУ "Про ЄСВ").
Таким чином, пеня та штрафні санкції є мірою відповідальності платників податків за порушення норм цього Закону, а також за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов'язків. Тобто відповідальність обумовлюється винністю платника у порушенні норм вказаного Закону та невиконанні або неналежному виконанні покладених на них обов'язків.
Тож для визначення правомірності застосування до позивача означених заходів впливу оцінці підлягає поведінка ОСББ № 82 щодо спрямованості його дій на виконання норм ЗУ "Про ЄСВ" та покладених на нього цим Законом обов'язків.
Як було встановлено судом вище, позивачем до Кременчуцької ОДПІ подавались звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування: за листопад 2014 року терміном сплати 20.12.2014 в розмірі 1 354,50 грн (а.с. 183-189); за грудень 2014 року (вх. № НОМЕР_3 від 12.01.2015) терміном сплати 20.01.2015 в розмірі 2 708,99 грн (а.с. 190-196); за січень 2015 року (вх. № НОМЕР_4 від 10.02.2015) терміном сплати 20.02.2015 в розмірі 1976,98 грн (а.с. 100-103); за лютий 2015 року (вх. № НОМЕР_5 від 05.03.2015) терміном сплати 20.03.2015 в розмірі 1354,50 грн (а.с. 104-108); за березень 2015 року (вх. № НОМЕР_6 від 03.04.2015) терміном сплати 20.04.2015 в розмірі 0,00 грн (а.с. 109-112); за квітень 2015 року (вх. № НОМЕР_7 від 14.05.2015) терміном сплати 20.05.2015 в розмірі 1 354,50 грн (а.с. 114-116); за травень 2015 року (вх. № НОМЕР_8 від 09.06.2015) терміном сплати 22.06.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 117-122); за червень 2015 року (вх. № НОМЕР_9 від 01.07.2015) терміном сплати 20.07.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 123-128); за липень 2015 року (вх. № НОМЕР_10 від 11.08.2015) терміном сплати 20.08.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 129-133); за серпень 2015 року (вх. № НОМЕР_11 від 07.09.2015) терміном сплати 21.09.2015 в розмірі 1 354,49 грн (а.с. 134-138); за вересень 2015 року (вх. № НОМЕР_12 від 09.10.2015) терміном сплати 20.10.2015 в розмірі 1 382,21 грн (а.с. 139-143); за жовтень 2015 року (вх. № НОМЕР_13 від 09.11.2015) терміном сплати 20.11.2015 в розмірі 1 382,21 грн (а.с. 144-148); за листопад 2015 року (вх. № НОМЕР_14 від 10.12.2015) терміном сплати 21.12.2015 в розмірі 1 439,97 грн (а.с. 149-152); за грудень 2015 року (вх. № НОМЕР_15 від 12.01.2016) терміном сплати 20.01.2016 в розмірі 1 382,21 грн (а.с. 153-156); за січень 2016 року (вх. № НОМЕР_16 від 15.02.2016) терміном сплати 22.02.2016 в розмірі 754,73 грн (а.с. 157-160); за лютий 2016 року (вх. № НОМЕР_17 від 10.03.2016) терміном сплати 21.03.2016 в розмірі 728,54 грн (а.с. 161-165); за березень 2016 року (вх. № НОМЕР_18 від 11.04.2016) терміном сплати 20.04.2016 в розмірі 800,80 грн (а.с. 166-170); за квітень 2016 року (вх. № НОМЕР_19 від 05.05.2016) терміном сплати 20.05.2016 в розмірі 800,80 грн (а.с. 210-213); за травень 2016 року (вх. № НОМЕР_20 від 07.06.2016 ) терміном сплати 21.06.2016 в розмірі 808,50 грн (а.с. 217-220).
ОСББ № 82 подано до відділення № 18 ПАТ "Промислово-фінансовий банк" платіжні доручення від 01.12.2014 № 63 за листопад 2014 року на суму 1 354,50 грн (а.с. 198); від 26.12.2014 № 67 за грудень 2014 року на суму 1 354,50 грн (а.с. 197); від 23.01.2015 № 3 за січень 2015 року на суму 622,48 грн (а.с. 25) та від 04.02.2015 № 6 на суму 1 354,50 грн (а.с. 221); від 03.03.2015 № 12 за лютий 2015 року на суму 1 354,50 грн (а.с. 222); від 01.04.2015 № 15 за березень 2015 року на суму 1 354,50 грн (а.с. 225), від 07.05.2015 № 19 за квітень 2015 року на суму 1 354,50 грн (а.с. 226). Вказані платіжні доручення банківська установа прийняла до виконання, що підтверджується наявним в матеріалах справи платіжним дорученнями з відмітками банку, оплата проведена в той же день.
Таким чином, позивачем ЄСВ за листопад 2014 року з терміном сплати 20.12.2014 з нарахованим ним сум в 1 354,50 грн сплачено 01.12.2014 суму в 1 354,50 грн; за грудень 2014 року з терміном сплати 20.01.2015 з нарахованих сум в 2 708,99 грн сплачено 26.12.2014 суму в 1 354,50 грн; за січень 2015 року з терміном сплати 20.02.2015 з нарахованих сум в 1 976,98 грн сплачено 23.01.2015 суму в 622,48 грн та 04.02.2015 сплачено в суму в 1 354,50 грн; за лютий 2015 року з терміном сплати 20.03.2015 з нарахованим ним сум в 1 354,50 грн сплачено 03.03.2016 суму в 1 354,50 грн; за березень 2015 року з терміном сплати 20.04.2015 з нарахованим ним сум в 0,00 грн сплачено 01.04.2015 суму в 1 354,50 грн; за квітень 2015 року з терміном сплати 20.05.2015 з нарахованим ним сум в 1 354,50 грн сплачено 07.05.2015 суму в 1 354,50 грн.
Як пояснив в судовому засіданні представник позивача, ОСББ № 82 помилково у поданому до контролюючого органу звіті за грудень 2014 року визначено суму ЄСВ в 2 708,99 грн у зв'язку з невірно вказаною сумою фонду оплати праці. В подальшому допущена помилка була виправлена позивачем у звіті за березень 2015 року шляхом визначення суми виплат, на яку зайво нараховано єдиний внесок. Вказані обставини доведені у справі № 524/3163/15-а - постанові Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 14.07.2015, залишеної без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.09.2015 (а.с. 98-99).
В силу вимог частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України з'ясовані судовим рішенням Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області обставини у справі № 524/3163/15-а, яке набрало законної сили 15.09.2015, мають преюдиційне значення при вирішенні спору у даній справі, оскільки судом встановлено, що позивачем виправлено допущену раніше помилку.
За таких обставин, враховуючи, що позивачем за період листопад 2014 року - квітень 2015 року вчасно сплачувались суми ЄСВ, твердження відповідача про протилежне з приводу наявності за ОСББ № 82 недоїмки в 856,70 грн суд відкидає, як такі, що не відповідають фактичним обставинам у справі, а тому рішення від 03 липня 2015 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій в розмірі 812,70 грн та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в розмірі 44,00 грн є протиправним та підлягає скасуванню.
Обґрунтовуючи правомірність винесення вимоги від 04 березня 2016 року № Ю - 61-17/174 про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску в розмірі 856,67 грн та рішення від 04 березня 2016 року № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкцій в розмірі 467,99 грн та нарахування пені в розмірі 26,49 грн за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 22.12.2015 по 02.03.2016 відповідач виходив з наступного.
Станом на 01.01.2016 в інтегрованій картці платника ОСББ № 82 по сплаті ЄСВ рахувалася переплата в сумі 525,54 грн. Протягом січня - лютого 2016 року ОСББ № 82 згідно поданих звітів нараховано ЄСВ в сумі 2 136,94 грн, а сплачено у відповідному періоді лише 754,73 грн, заборгованість станом на 29.03.2016 становила 856,67 грн.
Разом з тим, як встановлено з матеріалів справи, переплата в 525,54 грн станом на 01.01.2016 виникла у зв'язку з вирахуванням контролюючим органом з суми коштів, спрямованих на сплату ЄСВ за грудень 2015 року за платіжним дорученням від 21.12.2015 № 58 на суму 1 382,21 грн суми в 856,67 грн за рішеннням від 03.07.2015 № НОМЕР_1.
Судом встановлено, що відповідно до Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2015 року №1526492329 від 10.12.2015 позивачем нараховано до сплати єдиного внеску в сумі 1 439,97 грн з граничним терміном сплати 20.12.2015 (а.с. 149-152).
Позивачем сплачено суму нарахованого єдиного внеску за листопад 2015 року в розмірі 1 439,97 грн платіжним дорученням № 53 від 02.12.2015 (а.с. 171), тобто в межах строку, передбаченого законом.
Відповідно до Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2015 року №1600689838 від 12.01.2016 позивачем нараховано до сплати єдиного внеску в сумі 1 382,21 грн з граничним терміном сплати 20.01.2016 (а.с. 153-156).
Позивачем сплачено суму нарахованого єдиного внеску за грудень 2015 року в розмірі 1 382,21 грн платіжним дорученням № 58 від 28.12.2015 (а.с. 172), тобто в межах строку, передбаченого законом.
Відповідно до Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2016 року №1605360036 від 15.02.2016 позивачем нараховано до сплати єдиного внеску в сумі 754,73 грн з граничним терміном сплати 22.02.2016 (а.с. 157-160).
Позивачем сплачено суму нарахованого єдиного внеску за січень 2016 року в розмірі 754,73 грн платіжним дорученням № 2 від 03.02.2016 (а.с. 173), тобто в межах строку, передбаченого законом.
Відповідно до Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2016 року №1606659717 від 10.03.2016 позивачем нараховано до сплати єдиного внеску в сумі 728,54 грн з граничним терміном сплати 20.03.2016 (а.с. 161-165).
Позивачем сплачено суму нарахованого єдиного внеску за лютий 2016 року в розмірі 728,54 грн платіжним дорученням № 8 від 02.03.2016 (а.с. 174), тобто в межах строку, передбаченого законом.
Відповідно до Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за березень 2016 року №1526492329 від 10.12.2015 позивачем нараховано до сплати єдиного внеску в сумі 800,80 грн з граничним терміном сплати 20.04.2016 (а.с. 166-170).
Позивачем сплачено суму нарахованого єдиного внеску за березень 2016 року в розмірі 800,80 грн платіжним дорученням № 16 від 05.04.2016 (а.с. 230), тобто в межах строку, передбаченого законом.
Відповідно до Звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за квітень 2016 року №1526492329 від 10.12.2015 позивачем нараховано до сплати єдиного внеску в сумі 800,80 грн з граничним терміном сплати 20.05.2016 (а.с. 210-213).
Позивачем сплачено суму нарахованого єдиного внеску за квітень 2016 року в розмірі 800,80 грн платіжним дорученням № 23 від 04.05.2016 (а.с. 231), тобто в межах строку, передбаченого законом.
Таким чином, оскільки саме у зазначені вище дати ОСББ № 82 була здійснена оплата єдиного соціального внеску за період листопад 2015 року - квітень 2016 року, суд приходить до висновку, що сплата єдиного внеску здійснена позивачем вчасно, у передбачені законодавством строки.
Суд не вбачає в даному випадку порушення позивачем вимог Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, суд прийшов до висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваних вимоги від 04 березня 2016 року № Ю - 61-17/174 про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску в розмірі 856,67 грн та рішення від 04 березня 2016 року № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкцій в розмірі 467,99 грн та нарахування пені в розмірі 26,49 грн за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 22.12.2015 по 02.03.2016, діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не було доведено правомірність винесення оскаржуваних рішень.
Згідно положень статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до вимог статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, витрати, пов'язані з оплатою допомоги адвоката або іншого фахівця в галузі права, які надають правову допомогу за договором, несуть сторони, крім випадків надання безоплатної правової допомоги, передбачених законом. Граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу встановлюється законом.
Закон України "Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних та адміністративних справах", який набрав чинності з 01 січня 2012 року, встановлює граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу під час розгляду судами цивільних та адміністративних справ.
Відповідно до вимог статті 1 вказаного Закону, розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних справах, в яких така компенсація виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, іншою стороною, а в адміністративних справах - суб'єктом владних повноважень, не може перевищувати 40 відсотків встановленої законом мінімальної заробітної плати у місячному розмірі за годину участі особи, яка надавала правову допомогу, у судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді, що визначається у відповідному судовому рішенні.
При визначенні обґрунтованого розміру гонорару до уваги беруться такі фактори, як обсяг часу та роботи, які вимагаються для належного виконання доручення, необхідність виїзду у відрядження, важливість доручення для клієнта, роль адвоката в досягненні гіпотетичного результату, якого бажає клієнт, особливі вимоги клієнта щодо строків виконання доручення, професійний досвід, науково-теоретична підготовка, репутація, значні професійні здібності адвоката, витрати адвоката, пов'язані з виконанням процесуальних дій у справі (копіювання документів, ознайомлення з матеріалами справи, збір доказів тощо).
Жодний з цих факторів не має самодостатнього значення; вони підлягають врахуванню в їх взаємозв'язку стосовно обставин кожного конкретного випадку.
Застосовуючи до спірних правовідносин за аналогією закону (статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України) Закон України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", який визначає, що гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
На підтвердження факту понесення позивачем витрат до суду надано договір про надання правової допомоги від 30.06.2016 №255, розрахунки наданої правової допомоги від 01.07.2016 № 280-Я, № 281-Я, від 14.07.2016 № 283-Я, від 27.07.2016 № 286-Я, квитанції від 04.07.2016 № 0.0.577661917.1, від 14.07.2016 № 0.0.583433000.1, від 28.07.2016 № 0.0.591969492.1, платіжні доручення від 18.07.2016 № 37, від 28.07.2016 № 39 на загальну суму 2 250,00 грн (202-209).
Оцінюючи надані позивачем докази на підтвердження надання правової допомоги, суд вважає необхідним зазначити, що наявними в матеріалах справи письмовими доказами не доведено правомірність визначення вартості правової допомоги, виходячи із наступного.
Так, позивач просить відшкодувати витрати понесенні останнім у зв'язку із отриманням консультаційних послуг, складанням позовної заяви, участю представника у судових засіданнях.
Разом з тим, як встановлено судом договір про надання юридичних послуг №255 підписаний 30 червня 2016 року, в то й час як позовна заява подана 13 червня 2016 року та підписана особисто головою ОСББ №82 ОСОБА_2, крім того з договору №255 про надання юридичних послуг від 30 червня 2016 року не можливо встановити, що даний договір укладено для надання правової допомоги саме в даній справі.
Крім того, матеріали справи не містять оригіналів письмових доказів надання та оплати позивачем правової допомоги, а копії останніх не можуть прийматись судом, як правова підстава для покладення понесених витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати Рішення Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції від 03 липня 2015 року №0045151704 та від 04 березня 2016 року №0000531303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (ненарахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та вимогу про сплату боргу від 04 березня 2016 року №Ю-61-17/174.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області судові витрати, понесені Об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків №82 (код ЄДРПОУ 25717779) у зв'язку зі сплатою судового збору у розмірі 1378 грн.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено 02 серпня 2016 року.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2016 |
Оприлюднено | 08.08.2016 |
Номер документу | 59375545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні