cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 липня 2016 р. Справа № 816/453/16
Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого судді Бартош Н.С.,
Суддів: Донець Л.О., Мельнікової Л.В.
при секретарі Дорошенко Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «ДДСГ Україна Шиппінг» на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.05.2016р. по справі № 816/453/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДДСГ Україна Шиппінг»
до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області
про скасування податкового повідомлення-рішення та податкової вимоги,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг», звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просив: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області № 000031504/4 від 06.01.2016 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2040,00 грн. за платежем: «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України»; визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області № 586-17/79 від 15.03.2016 р. про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями за платежем: «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» у розмірі 2040,00 грн.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 10.05.2016р. по справі № 816/453/16 у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.05.2016р. по справі № 816/453/16 та прийняти нове судове рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права з підстав, викладених в апеляційній скарзі.
Відповідач письмові заперечення на апеляційну скаргу не подав.
Колегія суддів визнала за можливе розглянути справу з урахуванням положень ч. 1 ст. 41 та ч. 4 ст. 196 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши постанову суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 17.12.2015 р. Кременчуцькою ОДПІ проведено камеральну (електронну) перевірку даних, задекларованих у податковій звітності рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг» за ІІ-ІІІ квартали 2015 року.
Підставою для прийняття оспорюваного позивачем податкового повідомлення-рішення слугував акт № 813/16/03-15-04 від 17.12.2015 р., в якому перевіряючими були зафіксоване порушення підприємством позивача вимог податкового законодавства, що яке полягало у неподанні податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України упродовж перевіряємового періоду (а.с. 8-9).
У зв'язку з цим, спірним податковим повідомленням-рішенням до підприємства позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2040,00 грн. за платежем: «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України», а 15.03.2016 р. Кременчуцькою ОДПІ винесено податкову вимогу № 586-17/79 про сплату узгодженої суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2040,00 грн., визначених податковим повідомленням-рішенням № 0000031504/4 від 06.01.2016 р. (а.с. 7, 10).
Не погодившись з прийнятими відповідачем рішеннями, позивач звернувся до суду першої інстанції із вищевказаними позовними вимогами.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції дійшов до висновку, що відповідачем правомірно застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2040,00 грн. за неподання до Кременчуцької ОДПІ податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за ІІ та ІІІ квартали 2015 року.
Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Судовим розглядом встановлено, що ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг» має дозволи на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання (суднової річкової станції) № МС-80-0049308 від 24.04.2014 р. для штовхача «Комсомольськ» та № МС-80-0049307 від 24.04.2014 р. для штовхача «Полтава». В примітках до вказаних дозволів зазначено, що згідно Закону України «Про радіочастотний ресурс України» користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на платній основі з моменту надання дозволу на експлуатацію. При цьому, платники збору, відповідно до ПК України обчислюють суму збору виходячи з виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот (а.с. 11, 12).
За висновками акту перевірки від 17.12.2015 р. підприємство позивача є платником рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та у зв'язку з несвоєчасним поданням ним податкової декларації з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за ІІ та ІІІ квартали 2015 р. до ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг» і були застосовані штрафні (фінансові) санкції на підставі п. 120.1 ст. 120 ПК України.
Враховуючи зміст акту перевірки від 17.12.2015 р., колегія суддів зазначає, що порушення вимог податкового законодавства відповідач пов'язує з тим, що підприємство позивача, будучи на думку контролюючого органу платником рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, несвоєчасно подало податкову декларацію з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Колегія суддів зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», зокрема, визначено, що дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою - документ, який засвідчує право власника конкретного радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах. Користувач радіочастотного ресурсу - юридична або фізична особа, діяльність якої безпосередньо пов'язана з користуванням радіочастотним ресурсом відповідно до законодавства. Користування радіочастотним ресурсом - діяльність, пов'язана із застосуванням радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, що випромінюють електромагнітну енергію в навколишній простір у межах радіочастотного ресурсу.
Відповідно до пп. 14.1.217 п. 14.1 ст. 14 ПК України рентна плата - загальнодержавний податок, який справляється за користування надрами для видобування корисних копалин; за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин; за користування радіочастотним ресурсом України; за спеціальне використання води; за спеціальне використання лісових ресурсів; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Згідно з пп. 251.1.3 п. 251.1 ст. 251 ПК України рентна плата складається з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Положеннями ст. 254 ПК України, зокрема, визначено, що платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі: ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України; ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Об'єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм.
Перелік користувачів радіочастотного ресурсу - платників рентної плати та/або зміни до нього подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, із зазначенням виду зв'язку, смуги радіочастотного ресурсу, регіонів користування радіочастотним ресурсом двічі на рік: до 1 березня та до 1 вересня поточного року, станом на 1 січня та 1 липня відповідно за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом з регулювання у сфері телекомунікацій, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку.
Платники рентної плати обчислюють суму рентної плати виходячи з виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо.
Платники рентної плати, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують рентну плату починаючи з дати видачі ліцензії.
У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України рентна плата сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.
Інші платники рентної плати сплачують рентну плату починаючи з дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Сплата рентної плати здійснюється платниками рентної плати з дати видачі першого дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою в даній смузі радіочастот у відповідному регіоні незалежно від загальної кількості дозволів, наданих платнику рентної плати в такій смузі радіочастот у певному регіоні.
Платники рентної плати подають до контролюючих органів копії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензій на мовлення та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв у місячний строк після їх видачі.
Положеннями ст. 257 ПК України, зокрема, визначено, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов'язань з рентної плати.
Зі змісту положень п. 254.3 ст. 254 ПК України вбачається, що об'єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є виключно ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм.
В свою чергу, судовим розглядом встановлено, що дозволи на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання (суднової річкової станції)» відсутні у переліку документів, за якими визначаються платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Так, судовим розглядом встановлено, що як у дозволах № МС-80-0049308 та № МС-80-0049307 від 24.04.2014 р., так і у реєстрі радіочастотних присвоєнь відсутня інформація щодо «ширини смуги», виділеної у користування ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг», та «регіон користування», які є об'єктом оподаткування рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (п. 254.3 ст. 254 ПК України), що свідчить про те, що інформація, яка міститься у вказаних дозволах є недостатньою для заповнення податкового розрахунку з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, форма якого затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719.
Крім того, колегія суддів зазначає, що вказана у дозволах ширина смуги радіочастот одного каналу РЕЗ, МГц» є технічним параметром радіообладнання, а не наданою у платне користування шириною смуги радіочастот, визначеної в ліцензії або дозволі, МГц, що підтверджується наданими позивачем на вимогу суду апеляційної інстанції належним чином завіреними копіями інструкцій до радіообладнання: 1) ПХ/КХ радіостанції SRG 1150D; 2) радіолокаційного відповідача SAR-9; 3) РЛС JFS364C; 4) УКХ радіостанції SAILOR RT-2048; 5) УКХ радіостанції Entel HT644; 6) УКХ радіостанції IC-M33; 7) УКХ радіостанції SUR 350; 8) AIS NAUTICAST.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 Закону України за несвоєчасне внесення до бюджету належної до сплати суми збору за користування радіочастотним ресурсом України нараховується пеня відповідно до законодавства. Сплата пені не звільняє користувача радіочастотного ресурсу України від обов'язку внести збір за всю надану йому смугу (смуги) радіочастот.
З аналізу наведеної норми права вбачається збір (рентна плата) користування радіочастотним ресурсом України сплачується за надану смугу (смуги) радіочастот .
Разом з тим, судовим розглядом встановлено, що підприємству позивача не присвоєно (не надано) жодних радіочастот, що підтверджується як зазначеними вище дозволами, так і інформацією, внесеною Українським державним центром радіочастот до реєстру присвоєння радіочастот.
Таким чином, ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг» не підпадає під поняття платника рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України», у зв'язку з відсутністю об'єкта оподаткування, а тому відповідачем безпідставно до підприємства позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 2040,00 грн. на підставі податкового повідомлення-рішення № 000031504/4 від 06.01.2016 р.
Оскільки судовим судом апеляційної інстанції встановлено порушення контролюючим органом вимог чинного податкового законодавства при винесенні податкового повідомлення-рішення № 000031504/4 від 06.01.2016 р. та враховуючи те, що податкова вимога про сплату боргу є похідним від податкового повідомлення-рішення рішенням, податкова вимога Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області № 586-17/79 від 15.03.2016 р. про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями за платежем: «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» у розмірі 2040,00 грн. також підлягає скасуванню.
Судом першої інстанції не було враховано вищенаведених обставин, що призвело до неправильного вирішення справи.
Враховуючи те, що постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 10.05.2016р. по справі № 816/453/16 прийнята з порушенням норм матеріального права та без врахування наведених вище обставин, вона підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг».
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 209, 254 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ДДСГ Україна Шиппінг» на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.05.2016р. по справі № 816/453/16 - задовольнити.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 10.05.2016р. по справі № 816/453/16 скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ДДСГ Україна Шиппінг» - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області № 000031504/4 від 06.01.2016 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2040,00 грн. за платежем: «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України».
Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області № 586-17/79 від 15.03.2016 р. про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями за платежем: «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» у розмірі 2040,00 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДДСГ Україна Шиппінг» (вул. Радгоспна, 18, с. Кам'яні Потоки, Кременчуцький район, Полтавська область, 39763, код ЄДРПОУ 38575270) витрати зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги на постанову суду у розмірі 3031,60 грн. (три тисячі тридцять одну гривню) 60 коп.
Постанова набирає законної сили негайно з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів з моменту виготовлення повного тексту.
Головуючий суддя (підпис)Бартош Н.С. Судді (підпис) (підпис) Донець Л.О. Мельнікова Л.В. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 01.08.2016 року.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2016 |
Оприлюднено | 05.08.2016 |
Номер документу | 59377771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бартош Н.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні