Ухвала
від 01.08.2016 по справі 200/13363/16-к
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

У Х В А Л А Справа № 200/13363/16-к

Ім`ям України Провадження № 1-кс/200/7596/16

01 серпня 2016 року м. Дніпро

Слідчий суддя Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,

за участю слідчого ОСОБА_2 ,

розглянувши у судовому засіданні у приміщенні суду у м. Дніпропетровську клопотання слідчого по кримінальному провадженню № 22015040000000141 від 07.09.2015 року про проведення позапланової перевірки, -

В С Т А Н О В И В:

01 серпня 2016 року старший слідчий в ОВС слідчого відділу УСБУ у Дніпропетровській області ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням, погодженим із прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про зобов`язання Державної служби експортного контролю України провести у кримінальному провадженні № 22015040000000141 від 07.09.2015 року державну експертизу в галузі державного експортного контролю.

Необхідність проведення позапланової перевірки слідчий обґрунтував тим, що ним здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22015040000000141 від 07.09.2015 року, за ознакою складу злочину, передбаченому ч.1 ст.133 КК України.

Згідно з матеріалами наданого слідчим клопотання, 07.09.2015 року до слідчого відділу УСБУ у Дніпропетровській області надійшло повідомлення Жовтоводського МВ УСБУ у Дніпропетровській області про те, що службові особи ТОВ «Вега Харків» (код ЄДРПОУ 38382808, м. Харків) та ТОВ «Точні системи ЛТД» (код ЄДРПОУ 32676988, м. Харків), порушили встановлений порядок здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, не отримавши відповідні дозволи Державної служби експортного контролю України на експорт (вивезення) до Російської Федерації у 2014-2015 роках, на підставі контрактів, підписаних з НПП «Доза» (м. Москва) та НТЦ «Амплітуда» (м. Москва), блоків детектування, приладів детектування спектрометрів та радіометрів, які відносяться до товарів подвійного використання, виробництва ТОВ «НПП «Тетра» (код ЄДРПОУ 23077206, Дніпропетровська обл., м. Жовті Води), тобто за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 333 КК України.

Згідно проведеної попередньої ідентифікації Інститутом ядерних досліджень НАН України наступних приладів: блоки детектування: БДЗБ-100, БДМГ-200, БДКН-200, БДЗБ-100Л, БДВГ-100, БДЗА-100, БДЗА-100с, БДЗА-100м, БДМН-100, БДЗА-100Б, БДЗБ-100Б, БДМГ-300, БДМГ-300-01, БДМГ-300-02, спектрометр СЕС-ТЕ-001 та «Мультірад-У(Н)», відповідно до п.1.А.4.с.2 Додатку №1 (Список товарів подвійного використання, що можуть бути використані у створенні звичайних видів озброєнь, військової чи спеціальної техніки) до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого Постановою КМУ від 28.01.2004 року №86, ідентифіковано, як товар подвійного використання.

В матеріалах досудового розслідування наявні копії висновків недержавної експертизи щодо ідентифікації товару по експертному контролю, зроблені експертами Харківської торгово-промислової палати (61037, м. Харків, пр. Московський, 122Б) за заявками ТОВ «Вега Харків» (код ЄДРПОУ 38382808) та ТОВ «Точні системи ЛТД» (код ЄДРПОУ 32676988) щодо блоків детектування: БДКС-96, БДКС-96б, БДКС-96с, БДПС-96, БДПГ-96, БДПГ-96м, БДЗА-96, БДЗА-96м, БДЗА-96т, БДМГ-96, БДМН-96, БДЗБ-96, БДЗБ-96б, БДЗБ-11Д, БДКГ-96, БДЕГ-03, БДЗБ-99, БДЗБ-100, БДМГ-200, БДКН-200, БДБГ-200, БДЗБ-100Л, БДВГ-100, БДЗА-100, БДЗА-100с, БДЗА-100м, БДМН-100, БДМН-100-07, БДМГ-100-07, БДЗА-100Б, БДЗБ-100Б, БДМГ-300, БДМГ-300-01, БДМГ-300-0; спектрометрів СЕС-ТЕ-001 та «Мультірад-У(Н)», про те, що зазначені вироби не підлягають державному експортному контролю. Разом з тим, 21.10.2015 року Харківську торгово-промислову палату наказом Державної служби експортного контролю України № 138 було позбавлено ліцензії на надання висновків недержавної експертизи щодо ідентифікації товарів по експортному контролю.

В ході розслідування даного кримінального провадження, з метою отримання висновку експерта у сфері державного експортного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання, були направлені листи на адресу єдиного державного органу, який реалізує державну політику в галузі державного експортного контролю - ДСЕК України (вих. № 55/8-4117 від 21.10.2015, 55/8-49 від 13.01.2016 та 55/8-1150 від 13.04.2016), про надання інформації, щодо віднесення до товарів подвійного використання зазначених вище виробів та чи підлягають вони державному експортному контролю. Разом з тим, на вищевказані інформаційні запити з ДСЕК України (вих. № 1329/30-16 від 22.04.2016 року) до слідчого відділу Управління надійшов лист про неможливість надати відповіді на поставлені звернення у зв`язку з тим, що вони не містять питань викладених у Положенні «Про Державну службу експортного контролю України», затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2015 р. № 159.

Враховуючи викладені обставини у зазначеному листі ДСЕК України та з метою встановлення інформації, щодо віднесення/не віднесення до товарів подвійного використання зазначених вище виробів та чи підлягають вони державному експортному контролю, 05.05.2016 року слідчим було винесено постанову про призначення державної експертизи в галузі державного експортного контролю, виконання якої доручено експертам ДСЕК України (№ 55/8-1423 від 05.05.2016 року). Крім того, у супровідному листі до даної постанови було роз`яснено вимоги КПК України, ЗУ «Про судову експертизу» та ЗУ «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання».

Однак, протягом приблизно двох місяців з ДСЕК України на адресу слідчого відділу УСБУ у Дніпропетровській області не надходило жодної відповіді, у зв`язку з чим на адресу ДСЕК України було направлено лист-нагадування (вих. № 55/58-2164 від 29.06.2016 року) для отримання інформації щодо строків проведення призначеної експертизи у даному кримінальному провадженні.

14.07.2016 року (вх. № 55/8-1792) з ДСЕК України надійшов лист про те, що проведення експертизи у галузі державного експортного контролю для інших цілей, ніж ті, які визначені у Законі та Положенні про Державну службу експортного контролю України, затвердженого постановою КМУ від 31.03.2015 року № 159, не передбачено жодним нормативно-правовим актом.

На підставі вищевикладеного, з метою забезпечення вимог законодавства України щодо збирання доказів у кримінальному провадженні, дотримання розумних строків досудового розслідування, а також для отримання висновку експерта у сфері державного експортного контролю, слідчий прохає зобов`язати Державну службу експортного контролю України провести у кримінальному провадженні № 22015040000000141 від 07.09.2015 року державну експертизу в галузі державного експортного контролю.

У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав у повному обсязі та прохав задовольнити. Надав пояснення аналогічні його тексту.

Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів висновків ревізій та актів перевірок.

Відповідно до вимог ст. 6 ЗУ «Про Державну службу експортного контролю України», Держекспортконтроль України для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку: залучати представників заінтересованих центральних органів виконавчої влади, підприємств, наукових установ та організацій, а також їх об`єднань, у тому числі на договірній основі, до складання списків товарів військового призначення та подвійного використання, опрацювання документів, що розповсюджуються контактними пунктами міжнародних режимів експортного контролю; отримувати безоплатно від центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, установ та організацій інформацію з питань, віднесених до їхньої компетенції, необхідну для здійснення повноважень у галузі державного експортного контролю, використовувати її та здійснювати міжнародний обмін цією інформацією, а також залучати такі органи, установи та організації до проведення експертизи в галузі державного експортного контролю. Відповідно до Положення «Про порядок проведення експертизи в галузі експортного контролю», затвердженого постановою КМУ від 15.07.1997 року № 767, експертиза в галузі державного експортного контролю проводиться Держекспортконтролем відповідно до статті 11 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання"; Суб`єктами експертизи в галузі державного експортного контролю є замовники експертизи, її організатори, а також експерти. Замовниками експертизи можуть бути центральні органи виконавчої влади, інші державні органи та суб`єкти, заінтересовані у проведенні такої експертизи. Організаторами експертизи можуть бути юридичні і фізичні особи, які на підставі запиту, доручення або договору із замовниками організують та проводять експертизу. Експертами можуть призначатися відповідні посадові особи Держекспортконтролю, інших центральних органів виконавчої влада та державних органів, а також фахівці підприємств, установ та організацій. Проведення Держекспортконтролем експертизи товарів, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, є обов`язковим.

Розглянувши клопотання, вислухавши пояснення слідчого, дослідивши надані до нього додатки, приходжу до висновку про те, що воно підлягає частковому задоволенню з наведених у ньому підстав, оскільки наданими матеріалами достатньо повно обґрунтовується факт вчинення кримінального правопорушення, який можна довести шляхом проведення у кримінальному провадженні № 22015040000000141 державної експертизи в галузі державного експортного контролю. Однак, вважаю за можливе клопотання задовольнити в частині призначення у межах кримінального провадження експертизи, а не зобов`язання Державної служби експортного контролю України її провести.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 93, 104, 110, 159-166, 309, 369, 371-372 КПК України, Законом України «Про Державну службу експортного контролю України», Положенням про Державну службу експортного контролю України, Положенням «Про порядок проведення експертизи в галузі експортного контролю», -

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу УСБУ у Дніпропетровській області ОСОБА_2 задовольнити частково.

Призначити у межах кримінального провадження № 22015040000000141 від 07 вересня 2015 року державну експертизу в галузі державного експортного контролю, на вирішення якої поставити наступні питання:

- чи належать з 2012 року по теперішній час до товарів подвійного використання наступні прилади: блоки детектування: БДКС-96, БДКС-96б, БДКС-96с, БДПС-96, БДПГ-96, БДПГ-96м, БДЗА-96, БДЗА-96м, БДЗА-96т, БДМГ-96, БДМН-96, БДЗБ-96, БДЗБ-96б, БДЗБ-11Д, БДКГ-96, БДЕГ-03, БДЗБ-99, БДЗБ-100, БДМГ-200, БДКН-200, БДБГ-200, БДЗБ-100Л, БДВГ-100, БДЗА-100, БДЗА-100с, БДЗА-100м, БДМН-100, БДМН-100-07, БДМГ-100-07, БДЗА-100Б, БДЗБ-100Б, БДМГ-300, БДМГ-300-01, БДМГ-300-02; спектрометри СЕС-ТЕ-001 та «Мультірад-У(Н)»?;

- до якої позиції списків товарів подвійного використання, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 28 січня 2004 року № 86, належать зазначені вище товари?

Проведення державної експертизи доручити Державній службі експортного контролю України, попередивши експертів про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення01.08.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу59383781
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення позапланової перевірки

Судовий реєстр по справі —200/13363/16-к

Ухвала від 01.08.2016

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні