Рішення
від 06.08.2009 по справі 43/210
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 43/210 06.08.09

За позовом відк ритого акціонерного товарис тва "Алчевський металургійни й комбінат"

до Державної адмі ністрації залізничного тран спорту України (Укрзалізниця )

про стягн ення 36 913,80 грн.

Суддя Пасько М.В.

Представники:

від позивача Кир`ян Є .В. - предст. за дов.,

від відповідача Бодров а С.В. - пред. за дов.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної а дміністрації залізничного т ранспорту України (Укрзалізн иця) про стягнення 36 913,80 грн. заб оргованості, яка виникла вна слідок недостачі вантажу.

Ухвалою господарського су ду міста Києва від 03.06.2009 порушен о провадження у справі № 43/210 та призначено її розгля д на 01.07.2009.

Належним чином повідомлен ий про час і місце розгляду сп рави, повноважний представни к Відповідача в судове засід ання не з' явився, вимог ухва ли господарського суду міста Києва про порушення провадж ення у справі не виконав.

У зв' язку з нез' явленням в судове засідання представ ника Відповідача, невиконанн ям ним вимог ухвали суду та не обхідністю витребування нов их доказів, враховуючи клопо тання Позивача про відкладан ня розгляду справи, розгляд с прави було відкладено на 06.08.09.

Відповідач проти позову за перечує з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Судом у відповідності до ст . 81-1 ГПК України складено прото кол, який долучено до матеріа лів справи.

Розглянувши надані учасни ками процесу документи, засл ухавши пояснення представни ків сторін, господарський су д міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

16.04.2008 за накладною № 50367496 зі станції Комунарськ Донецько ї залізниці був відправлений вантаж - швелер 14 ЕТСНТ 322021 в кі лькості 65 320 кг. у напіввагоні № 56171028.

Відправником вантажу є Поз ивач, одержувачем - «Левадія Металл»ОУ, Естонія.

Вага вантажу згідно залізн ичної накладної становить 65 3 20 кг.

Під час слідування напівва гону № 56171028 на станції Ворожба П івденно-Західної залізниці н а підставі акту загальної фо рми № 407-С від 18.04.2008 було здійснен о комісійне переважування ва гону, яким встановлено, що мас а нетто вантажу становить 56070 к г, що менше маси, зазначеної в залізничній накладній, на 9250 к г. Зазначені обставини зафік совані в комерційному акті с ерія А № 001164/14 від 19.04.2008.

В розділі 66 акту зафіксован о, що при комісійному переваж уванні маси вантажу фактично виявилось брутто 79620 тара з бр уса 23550 кг., нетто 56070 кг., що менше м аси вказаної в залізничній н акладній на 9250 кг. Вагон прибув технічно та комерційно відн ошенні справний, вантаж нава нтажений навалом в один штаб ель, нижче рівня бортів на 1000-1300м м.; зв' язки ув' язані в чотир ьох місцях дротом діаметром 6 мм. в чотири нитки, не пошкодж ені, поверхня вантажу не марк ована; ознак вилучення ванта жу не має.

При прибутті вагону на стан цію призначення Маарду Естон ської залізничної дороги 25.04.200 8 було складено Комерційний Акт (КА) А002473/4 в пункті 66 якого з азначено, що після відвантаж ення та зважування виявилас ь недостача вантажу на 9350 кг.

Претензія позивача від 04.12.2008 за № 047/026-31 відповідачем відхиле на з посиланням на п. 4 пар. 3 і п. 3 пар 4 та пар 6 ст. 23 Угоди про міжн ародне залізничне вантажне с получення (далі УМВС).

Згідно п. 11 ст. 7 УМВС кількіст ь вантажу являється одною з о сновних умов угоди перевезен ня, без зазначення якої угода не може вважатися укладеною .

Про факт укладення угоди мі ж вантажовідправником та пер евізником свідчить залізнич на накладна № 066097, в якій зазнач ено, що вага вантажу у напівва гоні № 64168743 при відправці стано вила 60000 кг.

Факт зменшення вантажу на 93 50 кг встановлений Комерцій ними актами серія А № 00116414 від 19.04.2008 та № А 002473/4 від 25.04.2008, складені встановле ному законом порядку.

Згідно ст. 22 УМВС залізниця, я ка прийняла вантаж до переве зення по накладній УМВС, відп овідальна за виконання угоди перевезення протягом всього шляху проходження вантажу д о видачі його на станції приз начення.

Відповідно до п. 2 пар 1 ст. 18 УМ ВС залізниця повинна скласти комерційний акт, якщо під час перевірки та видачі вантажу вона проводить перевірку ст ану вантажу, його маси та кіль кості місць, а також наявност і накладної та при цьому вста новлює невідповідність між д аними, вказаними в накладній та вантажем в натурі щодо най менування, маси, кількості мі сць вантажу, знаках (марках) та номерах місць вантажу, найме нування одержував ач та стан ції призначення.

При цьому, відповідно до п. 7 п ар 1 ст. 18 УМВС комерційний акт складається лише в тих випад ках, якщо такі несправності м огли трапитися виключно з мо менту приймання вантажу до п еревезення до моменту видачі його отримувачу.

Відповідно до ст.110 Статуту з алізниць України залізниця несе відповідальність за зб ереження вантажу від часу йо го прийняття для перевезення і до моменту видачі одержува чу або передачі згідно з Прав илами іншому підприємству.

Проте, відповідно до ч. 1 пар. 6 ст. 23 УМВС, внесені відправник ом в накладну дані про масу ва нтажу можуть бути доказом, як ий свідчить проти залізниці, лише у випадку, якщо перевірк а маси вантажу була проведен а залізницею та відомості що до маси вантажу внесені в нак ладну в графу “Маса в кг визна чена залізницею” та підтверд жені нею в графі “Штемпель ст анції зважування, підпис”.

Додана до матеріалів справ и копія накладної № 50367406 свідчи ть про те, що завантаження ван тажу проводилось засобами ва нтажовідправника.

Отже залізниця не приймала участі у визначенні ваги ван тажу при його завантажуванні .

Відповідно до ч. 1 ст. 509 ЦК Укра їни зобов'язанням є правовід ношення, в якому одна сторо на (боржник) зобов'язана вчи нити на користь другої ст орони (кредитора) певну дію (пе редати майно, виконати робо ту, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися в ід певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до ч. 2 ст. 509 ЦК Укра їни зобов' язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 Ц К України.

Відповідно до ст. 11 ЦК Україн и підставами виникнення ци вільних прав та обов'язків, зокрема, є:

1) договори та інші правочин и;

2) створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтеле ктуальної, творчої діяльност і;

3) завдання майнової (матері альної) та моральної шкоди ін шій особі;

4) інші юридичні факти.

Відповідно до ст. 22 Цивільн ого кодексу України (далі ЦК У країни) особа, якій завдано зб итків у результаті порушення її цивільного права, має прав о на їх відшкодування.

Збитками, в тому числі, є:

1) втрати, яких особа за знала у зв' язку зі знищення м або пошкодженням речі, а так ож витрати, які особа зробила або мусить зробити для відно влення свого порушеного прав а (реальні збитки);

2) доходи, які особа мог ла б реально одержати за звич айних обставин, якби її право не було порушено (упущена виг ода).

Виходячи з вищевикладеног о, збитки - це об' єктивне зм еншення будь - яких майнових благ кредитора, які він поніс внаслідок невиконання боржн иком свого зобов' язання та які знаходяться у причинно - наслідковому зв' язку з непр авомірною поведінкою боржни ка.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу Укра їни обов'язок доказування ти х обставин, на які посилаєтьс я сторона як на підставу свої х вимог та заперечень, поклад ається на сторону.

Позивачем не надано доказі в того, що нестача вантажу від булась внаслідок дії відпові дача.

Відповідно до ст. 1 Господар ського процесуального кодек су України підприємства та о рганізації мають право зверт атися до господарського суду згідно з встановленою підві домчістю господарських спра в за захистом своїх порушени х прав та охоронюваних закон ом інтересів.

Позивачем не доведено що ві дповідачем порушені його пра ва та охоронювані законом ін тереси.

З огляду на вищевикладене, п озовні вимоги позивача про с тягнення з відповідача шкоди в сумі 36913,80 грн., завданої позив ачеві внаслідок перевезення вантажів відповідачем, не пі длягають задоволенню, як так і, що не підтверджуються мате ріалами справи.

Відповідно до ст. ст. 44, 49 ГПК У країни судові витрати поклад аються на Позивача.

За таких обставин, керуючис ь ст.ст. 1, 33,49, 82 - 84 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, суд

ВИРІШИВ:

В задоволені позову в ідмовити.

Суддя М.В .Пасько

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.08.2009
Оприлюднено19.07.2010
Номер документу5943166
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —43/210

Рішення від 06.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 29.09.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зубченко І.В.

Ухвала від 29.09.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зубченко І.В.

Ухвала від 13.08.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зубченко І.В.

Ухвала від 06.11.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зубченко І.В.

Ухвала від 16.10.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зубченко І.В.

Ухвала від 04.09.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зубченко І.В.

Ухвала від 02.08.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зубченко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні