Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
04 серпня 2016 р. № 820/3134/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Мар'єнко Л.М., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "СОЮЗ-ІНВЕСТ" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "СОЮЗ-ІНВЕСТ", в якому просить суд стягнути з відповідача штраф у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було вчинено правопорушення у сфері законодавства про цінні папери, з метою усунення яких, останньому було направлено розпорядження про усунення порушень. Дані розпорядження залишились невиконаними, внаслідок чого, позивачем було прийнято рішення про накладення на підприємство штрафних санкцій у розмірі 34000,00 грн., які станом на час розгляду справи ТОВ "Компанія з управління активами "СОЮЗ-ІНВЕСТ" не сплачені.
У судове засідання представник позивача не прибув, надав клопотання про розгляд справи без його участі.
Відповідач у судове засідання уповноваженого представника не направив, про дату, час та місце розгляду справи є, в силу приписів ч.11ст.35 КАС України, повідомлений належним чином.
Суд, відповідно до ч.6 ст. 128 КАС України, вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.
Дослідивши матеріали справи суд виходить з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що уповноваженою особою за результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення на ринку цінних паперів було складено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 29.04.2015р. №69-ЦА-УП-КУА, відповідно до якого товариству необхідно було у термін до 25 травня 2015 року усунути порушення вимог п.9
Положення про систему нагляду за дотриманням професійними учасниками фондового ринку пруденційних нормативів у їх діяльності, затвердженого рішенням Комісії від 03.06.2014 № 731, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 липня 2014р. за № 882/25659, в частині неподання до Комісії плану заходів щодо поліпшення свого фінансового стану, та у термін до 25 травня 2015 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження (06.05.2015 направлено на адресу відповідача) та розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 75-ЦА-УП-КУА від 13.05.2015 p., відповідно до якого товариству необхідно було у термін до 15 червня 2015 року усунути порушення вимог частини третьої статті 27 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , в частині недотримання пруденційних нормативів, та у термін до 15 червня 2015 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження ( 20.05.2015 направлено на адресу відповідача) ( а.с.17-18,20-21).
Відповідачем дані розпорядження виконано не було, про що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку 10.11.2015 складено відповідний акт №481-ЦА-УП-ЮО ( а.с.12).
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 01.12.2015р. №517-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якої, до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) грн., яка 08.12.2015 направлена на адресу відповідача ( а.с.14-15).
По суті позовних вимог суд зазначає, що такі регулюються Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ( надалі - Закон), який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Так ст.1 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів ( ст.2 Закону).
Частиною 1 ст.5 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Пунктом 8 ч.1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч.3 ст. 11 Закону, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених тішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України :5.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Судом встановлено, що на час розгляду справи зазначена сума штрафу Товариством не сплачена, доказів зворотного матеріали справи не містять, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94,128, 160-163,186,254 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "СОЮЗ-ІНВЕСТ" про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Союз-інвест ( 61072, м.Харків, вул. Тобольська, б.42 А, кім. 404/1, код ЄДРПОУ 35464416) на користь державного бюджету України ( на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у розмірі 34000,00 грн. (тридцять чотири тисячі гривень 00 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2016 |
Оприлюднено | 31.08.2016 |
Номер документу | 59453376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні