Постанова
від 08.08.2016 по справі 511/1715/16-п
РОЗДІЛЬНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 511/1715/16-п

номер провадження 3/511/551/16

08.08.2016 року суддя Роздільнянського районного суду Одеської області Ільяшук А. В. , за участю прокурора Твердохліб О.В., розглянувши матеріали які надійшли з УЗЕ в Одеській області ДЗЕ Національної поліції України про притягнення до админістративної відповідальності :

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, працюючого електромеханіком Одеської дистанції сигналізації Одеської залізниці, проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2,

за ст.172-7 ч.1 та ч.2 Кодексу України про адміністративні правопорушення ,

В С Т А Н О В И В :

До суду 28.07.2016 року надійшов вказаний протокол №4950 про адміністративне корупційне правопорушення за ч.2 ст.172-7 та ч.1 ст.172-7 КУпАП, згідно якого ОСОБА_1, будучи заступником голови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області під час проведення місцевих виборів 2015 року. навмисно порушував вимоги ст.ст.28,35 Закону України "Про запобігання корупції", в частині врегулювання конфлікту інтересів та скоїв адміністративні правопорушення, передбачені ч.2 та ч.1 ст.172-7 КУпАП, що характеризує його як систематичного правопорушника.

Постановою голови Верховної Ради України №645 УІІІ від 17 липня 2015 року "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році", було призначено чергові вибори депутаів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, а саме на 25 жовтня 2015 року. Постановою Центральної Виборчої комісії України №230 від 06 вересня 2015 року на підставі ст.ст.11-13, п.9 ст.21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" було сформовано склад обласних, районних (крім районів Автономної Республіки Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що хздійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.. Згідно ст.20 Закону України "про місцеві вибори", виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Територіальна виборча комісія має власну печатку, зразов якої затверджується Центральною виборчою комісією. Відповідно до ст.ст.3,28 Закону України "Про запобігання корупції" посадові особи юридичних осіб публічного права зобов'язані: - вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; - повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; - не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; - вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів. Також, у відповідності до вимог п.1 ч.2 ст.35 Закону України "Про запобігання корупції", у разі виникнення реального чипотенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії, тощо), вона має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.

Разом з тим, ОСОБА_1, порушуючи вимоги ст.28, п.1 ч.2 ст.35 передбачені Законом України "Про запобігання корупції", будучи посадовою особою юридичної особи публічного рпава та являючись згідно 11, п."а" п.2 ч.1 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції" субєктом відповідальності за правопорушення, повязані з корупцією, вчинив адміністративне правопорушення повізане з корупцією за наступних обставин: Згідно п.11 ст.28 Закону України "Про місцеві вибори" та п.22, п.23 Постанови КМУ №687 від 08.09.2015 року членам виборчих комісій може бути нарахована та виплачена одноразовоа грошова винагорода лише один раз протягом виборчого процесу після встановлення підсумків голосування, за наявності загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної територіальної виборчої комісії, і виплачена тим членам комісії, що брали активну участь у її роботі, незалежно від того, на платній чи не на платній основі вони працюють у такій комісії. Одноразова грошова винагорода не є обов'язковою виплатою.Розмір грошової винагороди членам комісії визначається на її засіданні за поданням голови виборчої комісії залежно від особистого внеску кожного члена комісії в її діяльність і не може перевищувати розміру місячної заробітної плати, встановленого постановою КМУ від 28.07.2004 року №966 "Про умови оплати праці ячленів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму", за посадами, які вони займають, у відповідних виборчих комісіях.

На виконання ст.101 Закону України "Про місцеві вибори" Роздільнянською районною виборчою комісією Одеської області передано виборчу та іншу документацію до державного архіву Роздільнянської районної державнолї адміністрації. На момент отримання документації з архіву встановлено, що виплата одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії, в тому числі і заступнику голови ОСОБА_1 була здійснена на підставі наступних документів: - протоколу засідання Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №20 від 29 жовтня 2015 року, в якому за питання виплати одноразової грошової винагороди брало участь 18 членів з 18, 18 - проголосувало - "за", в тмоу числі і ОСОБА_1, "проти" та "утримались" - немає.; - постанови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №62 від 29 жовтня 2015 року "Про нарахування та виплату одноразової грошової винагороди членам Роздільнянської районної виборчої комісії з місцевих виборів 25 жовтня 2015 року".

Згідно пояснень наданих громадянином ОСОБА_1, встановлено, що він письмово (або іншим способом) Одеську обласну виборчу комісію не повідомляв про маючий реальний конфлікт інтересів, при особистому голосуванні за прийняття рішення про призначення та виплати собі одноразової грошової винагороди.

Стаття 1 Закону України "Про запобігання корупції" визначає поняття реального конфлікту інтересів, зокрема, це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішенть, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, зокрема, вданому випадку реальний конфлікт інтересів полягає в тому,що приватний інтерес ОСОБА_1, у вигляді особистого голосування за прийняття рішення про призначення та виплати собі одноразової грошової винагороди, реально зіткнувся з її службовими повноваженнями з моменту підписання протоколу засідання Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №20 від 29 жовтня 2015 року про нарахування та виплату одноразової грошової винагороди членам Роздільнянської районної виборчої комісії.

Таким чином, ОСОБА_1 29 жовтня 2015 року, перебуваючи на посаді заступника голови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області, являючись посадовою особою юридичної особи публічного права та згідно п.п."а" п.2 ч.1 ст.3 ЗаконуУкраїни "Про запобігання корупції", будучи суб'єктом відповідальності за правопорушення пов'язані з корупцією, порушуючи вимоги, передбачені ст.28, ст.35 Закону України "Про запобігання корупції", усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та його службовими повноваженнями, діючи умисно з мотивів особистих інтересів з метою одержання бюджетних грошових коштів, вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: при винесеному питанні головою Розділдьнянської районної виборчої комісії Одеської області ОСОБА_2 про надання одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії на голосування, виступив та підтвердив, що дана процедура не суперечить Закону України про проведення виборів, особисто проголосував за прийняття рішення про призначення та виплату собі одноразової грошової винагороди, на підтсаві яких йому була виплачена одноразова грошова винагорода.

Вказаними діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, повязане з корупцією відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-7 КУпАП, яке полягає у вчиненні дій в умовах реального конфлікту інтересів.

Далі, ОСОБА_1, перебуваючи на посаді заступника голови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області, являючись посадовою особою юридичної особи публічного права, згідно п.п."а" п.2 ч.2 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції", субєктом відповідальності за правопорушення повязані з корупцією, а ні до початку проведення засідання Роздільнянської районної виборчої комісії 29 жовтня 2015 року з питання нарахування одноразової грошової винагороди, а ні під час її проведення не вжив заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів і негайно не повідомив про анявність реального конфлікту інтересів Одеську обласну виборчу комісію, а також не вжив всіх необхідних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів, який виник у нього під час голосування за вищевказане рішення, яким йому була виплачена одноразова грошова винагорода.

У відповідності з п.7 ст.22 Закону України "Про місцеві вибори", міські виборчі комісії (у містах з районним поділом, крім міст Кмєва та Севастополя) формують склад районних у місті територіальних виборчих комісії не пізніше ніж як за 42 дні до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних вмборчих комісій можуть вносити міські організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніше як за 45 днів до дня виборів, зокрема Протоколом Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №1 від 07.09.2015 року, було затверджено сформований склад з керівникми посадами (голова, заступник,секретар) Роздільнянської районної виборчої комісії, що здійснював підготовку та проведення місцевих виборів. У відповідності з протоколом засідання Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №1 від 07.09.2015 року, керівний склад Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області складає: голова комісії - ОСОБА_2, заступник голови комісії - ОСОБА_1, секретар комісії - ОСОБА_3.

П.2 ст.27 Закону України "Про місцеві вибори" встановлено, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. П.13 вказаної статті Закону зазначає, що виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. акти і протоколи виборчої комісії за формами, затвердженими ЦВК складаються у випадках та у кількості примірників, встановлених цим Законом або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії.

Роздільнянська районна виборча комісія Одеської області внесена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, як юридична особа - комунальна організація за ідентифікаційним кодом 33988885, засновником якого є Роздільнянська районна рада Одеської області (код ЄДРПОУ 25033638), відомості про органи управління юридичної особи - директор (голова комісії) ОСОБА_2, тобто відповідно до ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України, Роздільнянська районна виборча комісія Одеської області є юридичною особою публічного права. а голова комісії ОСОБА_2 - посадовою особою юридичної особи публічного права, а у відповідності до п.2 ст.27 Закону України "Про місцеві вибори" у разі відсутності голови комісії - ОСОБА_1 віктор Павлович зобовязаний виконувати його обовязки та згідно підпункту "а" п.2 статті 3 Закону України "Про запобігання корупції" є субєктом відповідальності за корупційні правопорушення.

Своїми дічми ОСОБА_1 порушив вимоги ч.2 ст.28 Закону України "Про запобігання корупції", відповідальність за що передбачена ч.1 ст.172-7 КупАП.

Відповідно до ст.278 КУпАП під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення, чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду.

При підготовці справи до слухання встановлено, що вищевказаний протокол складений з порушенням ст.256 КУпАП, оскільки в матеріалах справи відсутні відомості, на підставі яких було встановлено особу, що притягнута до відповідальності (копія паспорту) Відсутні також докази того, що ОСОБА_1 перебував на посаді заступника голови Роздільнянської РВК Одеської області, до протоколу долучена копія додатку 362 до постанови ЦВК від 06.09.2015 року, де заступником значиться ОСОБА_4.

До протоколу не долучені докази про отримання ОСОБА_1 одноразової грошової винагороди, відсутні пояснення голови Роздільнянської РВК та свідків. Ксерокопії документів, долучені до протоколу, не завірені та відсутні відомості про джерело їх отримання.

Таким чином, судом встановлено, що відсутність зазначених відомостей, позбавляє суд можливості розглянути дану справу по суті та винести законну та обґрунтовану постанову.

Вказані недоліки в протоколі про адміністративне правопорушення суперечать вимогам ст..ст. 268, 277, 278 КУпАП України та зобов’язують повернути дану адміністративну справу до УЗЕ в Одеській області ДЗЕ Національної поліції України для належного оформлення.

На підставі викладеного, керуючись ст.278 п.2 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В:

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП по протоколу №4950 про адмінстративне корупційне правопорушення від 26.07.2016 року повернути до УЗЕ в Одеській області ДЗЕ Національної поліції України для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:ОСОБА_5

Постанова набрала законної сили "


"
20___р.

Срок предґявлення до виконання постанови 3 місяці.

СудРоздільнянський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення08.08.2016
Оприлюднено10.08.2016
Номер документу59503527
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —511/1715/16-п

Постанова від 19.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Одеської області

Балан В. Д.

Постанова від 08.08.2016

Адмінправопорушення

Роздільнянський районний суд Одеської області

Ільяшук А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні