Справа № 361/3880/16-ц
Провадження № 2/361/2387/16
08.08.2016
У Х В А Л А
08 серпня 2016 року Броварський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого - судді Селезньової Т.В.,
при секретарі - Коваль А.В.,
розглянувши у судовому засіданні в м.Бровари цивільну справу за позовом Княжицької сільської ради до ОСОБА_1 про визнання об'єкту будівництва самочинним та заборону виконувати роботи з самочинного будівництва ,-
встановив:
Відповідач заявив клопотання про зупинення провадження у даній цивільній справі до розгляду адміністративної справи за її позовом до Княжицької сільської ради про визнання протиправним і скасування рішення виконавчого комітету Княжицької сільської ради (яким було заборонено ОСОБА_1 самочинне будівництво на належній їй на праві власності земельній ділянці, і яким було надано повноваження Княжицькій сільраді звернутись з даним позовом, - що розглядається в даній цивільній справі, мотивуючи клопотання тим, що у разі задоволення її адміністративного позову, у позивача буде відсутнє право на звернення до суду з даним (цивільним ) позовом і предмет спору буде відсутній. Представник відповідача, заявляючи клопотання про зупинення провадження в даній справі, виходив з того, що з таким позовом - щодо самочинного будівництва - має право звернутись до суду відповідний орган державної архітектурно - будівельної інспекції, на якого покладаються функції державного контролю у даній сфері, а не орган місцевого самоврядування - сільська рада.
Позивач заперечував проти зупинення провадження у справі з цих підстав. Обґрунтовуючи своє звернення до суду з даним позовом, уточнив, що він звертається до суду як орган місцевого самоврядування, виходячи з того, що повноваження ДАБІ передані на місця, але на даний час сільська рада ще не створила відповідний орган з архітектурно- будівельного контролю.
При з'ясуванні даного питання і при з'ясуванні у позивача підстав для звернення до суду в порядку цивільного судочинства, суд не вбачає підстав для зупинення провадження в даній справі. Разом з тим, судом виявлена наявність підстави для закриття провадження в даній цивільній справі. При цьому суд виходить з наступного:
Відповідно до ст.3, 15 ЦПК України, суди розглядають в порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства. Згідно ст.30 ЦПК сторонами у цивільному провадженні є позивач і відповідач. За змістом ст.ст.1,3,4,15, ст.30, ст.214 ЦПК та ст.16 ЦК України, позивачем є особа, що звертається до суду за захистом або відновленням своїх порушених, оспорених чи невизнаних цивільних прав.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України та п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС компетенція адміністративних судів поширюється на правовідносини у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, зокрема, спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом (п.5ч.2ст.17 КАСУ).
У відповідності до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАСУ орган місцевого самоврядування при здійсненні ним владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, є суб'єктом владних повноважень.
Ухвалою суду від 22.07.2016р. за даним позовом відкрито провадження у цивільній справі за ст.122 ЦПК України. Відкриваючи провадження у цивільній справі, суд виходив з того, що позов подано без посилань на норми КАСУ, - як цивільний, і що дане звернення позивача зареєстроване як цивільний позов за індексом 2- та 16-ц.
Позивач у даному позові, поданому як цивільний, просить: - визнати дії відповідачки ОСОБА_1 самочинним будівництвом автостоянки на земельній ділянці кадастровий номер 3221284001:01:040:0033 (адреса: с. Княжичі по вул.. Слави) (п.2 позовної заяви), і заборонити ОСОБА_1 виконувати роботи з самочинного будівництва автостоянки на вказаній земельній ділянці (п.3 позовної заяви). Вказана земельна ділянка знаходиться у приватній власності відповідачки.
Таким чином, даний позов є позовом органу місцевого самоврядування , який у даному випадку реалізує свої функції як суб'єкт владних повноважень, і даний спір є спором, що виник у сфері адміністративній, публічно - правовій, а не в сфері господарювання, не у сфері розпорядження майном територіальної громади, і не в сфері захисту своїх цивільних, та\або земельних прав, а також не в сфері створення чи зміни цивільних прав та зобов'язань, що віднесено до цивільного судочинства. Тому виходячи з суб'єкту звернення - даний позов є адміністративним позовом суб'єкту вданих повноважень на виконання функцій у публічно правовій сфері.
Виходячи лише з тих позовних вимог, які заявлені - вони є позовними вимогами адміністративно - правового характеру, у сфері реалізації делегованих контролюючих функцій.
Крім того, Постановою Пленуму ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ №6 від 30.03.2012р. визначено перелік спорів щодо самочинного будівництва, які підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства (п.2 постанови). Як видно з поданого позову - жодної з таких вимог, які б підлягали розгляду в порядку цивільного судочинства, у даному позові не зазначено.
Заявлені позивачем позовні вимоги не містять вимог щодо захисту порушених цивільних прав, в тому числі щодо захисту прав у галузі використання земель, відновлення стану земель, знесення чи перебудову самочинних споруд, тощо, які можуть бути розглянуті в порядку цивільного судочинства. Виходячи лише з тих позовних вимог, які заявлені, і враховуючи, що позивач у даному випадку звертається не від імені територіальної громади як суб'єкту цивільних прав, а як суб'єкт владних повноважень у сфері реалізації контролюючих функцій, і відсутні позовні вимоги щодо захисту земель та їх використання за цільовим призначенням, то даний позов містить у собі всі ознаки адміністративного позову і спору у сфері публічно - правовій, і не є по суті і за змістом заявлених вимог цивільним позовом, який може бути розглянутий в порядку цивільного судочинства.
Оскільки дані обставини виявлені і з'ясовані вже після відкриття провадження, і встановлено, що позов, за яким відкрито провадження в цивільній справі, не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, а є по суті адміністративним позовом, який повинен розглядатись за правилами адміністративного судочинства, то провадження у справі слід закрити з підстав, передбачених п.1 ч.1 ст.205 ЦПК України.
Керуючись п.1 ч.1 ст.205 ЦПК України, суд,-
У Х В А Л И В:
Закрити провадження у цивільній справі за позовом Княжицької сільської ради до ОСОБА_1 про визнання об'єкту будівництва самочинним та заборону виконувати роботи з самочинного будівництва,- як таким, що не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Ухвала може бути оскаржена учасниками процесу шляхом подання апеляційної скарги протягом п'яти днів.
Суддя Т.В.Селезньова
Суд | Броварський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2016 |
Оприлюднено | 10.08.2016 |
Номер документу | 59506406 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Селезньова Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні